پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

نظرسنجی: یووتیچ/هیگوایین

- - - - -

  • موضوع قفل شده این موضوع قفل شده است
44 پاسخ برای این موضوع

#21
ADP10

ADP10

    سمبل یوونتوس

  • اعضا
  • 13317 ارسال
  • LocationOttawa , ON ,CA
در تعجبم از شما که ایگوائین رو یکی در حد ماتری و کوالیارلا میدونین ! نمیدونم گل هاشو دیدین ؟ بازیهاشو دنبال کردین ؟ اصلن از خود همین یووتیچ که این همه تعریف میکنید چی دیدین ؟ تو فصل گذشته جز دو بازی برابر یوونتوس که کامل هم بازی نکرد ، چند تا بازی دیگه دیدین ؟ چیکار کرد تو زمین فصل گذشته ؟ :np: نمیگم که یووتیچ بده ، اما خب یکی مثل ووچینیچ هست ، البته پر انرژی تر و خلاق تر ! اما به هیچ وجه مشکل گلزنی رو نمیتونه حل کنه . خلاقیت شامل چی میشه ؟ دریبل زدن ؟ یا پاس گل دادن ! ووچینیچ دریبل میزنه اما در نهایت هیچ کاری نمیتونه بکنه ! پاس گل دادن هم ماشالله تو تیم زیادن ، پیرلو ، ویدال ، مارکیزیو حتی پگبا خلاقیت این هم هست که از پشت محوطه چه با راست ، چه با چپ بتونی گل بزنی ، شامل این میشه که یه موقعیت مرده رو بتونه تبدیل به گل کنی ! والی بزنی ، دریبل سرپا بزنی ، زاویه بسته رو گل کنی ! توپی که داره میره اوت رو تبدیل به پاس گل کنی البته نه به حرف من که میگم ایگوائین ، نه به حرف شما که میگین یوونتیچ ، مسئولان یوونتوس تره ای خورد نمیکنن ! تنها مشکل من اینه که ایگوائین رو دارین در حد یووتیچ و ماتری کوچیک میکنین :np: ایگوائین 25 ساله ، یازدمین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید :np:

#22
Sayyed Amir

Sayyed Amir

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5170 ارسال
  • LocationKerman
- وقتی هیچ کدوم از باشگاه ها زیر 30 تا نمیدن بازیکن هاشون رو ، ما برای چی داریم اینجا سر و کله می زنیم ؟! :1: اگر قرار به اومدنه ، چه ایگوایین چه یووتیچ فرقی نمی کنه . :1: فقط یکی از این دو تا بیاد . دیگه بقیه همش حرفه . هرچند که هیچ کدم از این دو نفر نمیان . :1: برید همون اوگبونا رو بچسپید . :1:

#23
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
@بصیر در اینکه هیگواین فوق العاده است شکی نیست. ولی برات یه مثال میزنم. ایموبیله تو پسکارا 28 گل زد. واقعا آمار فوق العاده ایه. هر کسی که این آمار رو ببینه میگه ایموبیله فصل بعدش اگر در سری آ بازی کنه قطعا آقای گل میشه ولی دیدی که در تیم جدید کلا 5 گل زد. علت اصلی گلزنی ایموبیله تهاجمی بازی کردن پسکارا بود ، تیمی که 90 گل زده بود. حالا میخوام اینطوری بهت بگم که هیگواین هم تقریبا شرایط ایموبیله رو داره. در تیمی که کاملا تهاجمی بازی میکنه و فصلی بالای 100 گل میزنه. عجیب نیست که یکی از مهاجم هاش 20 گل زده باشه. نمیخوام قابلیت های هیگواین رو نادیده بگیرم ولی میخوام بگم گلزنی در شرایطی که هیگواین داره برای متری و کوالیارلا هم کار سختی نیست. اصلا نمیشه به آمار گلزنی هیگواین دل بست. من به شخصه جفتشونو دوست دارم و معتقدم یوونتوس به هر دوشون نیاز داره ولی خوب با توجه به خرید یورنته الان نیاز ما بیشتر به سمت یه مهاجم مکمل برای یورنته رفته. کسی که خلاقیت نداشته یورنته رو به این زوج اضافه کنه.

#24
mahdy

mahdy

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2840 ارسال
اصلا چرا میگید یکی از این دونفر بیاد.قرار بوده هر دو رو بخرن یعنی یک تموم کننده ویک مهاجمی که لباس شماره ی ده به تنش بیاد و خلاق هم باشه اما ما فرض رو براین میذاریم که انتخاب کنیم بین این دو من قطعا یووتیچ رو انتخاب میکنم.ما بازیکنی که تو نقش دلپیرو بازی کنه کم داریم.اما مطمئنم اگر یووتیچ رو هم بخریم وهیگواین رو هم نخریم بجای هیگواین یک مهاجم تموم کننده حالا هر کی باشه میخریم مگر اینکه بخوایم با همین مهاجمهای فعلیمون ادامه بدیم که بعیده

#25
Drughi

Drughi

    ستاره یوونتوس

  • اعضا
  • 9091 ارسال
داری ایگواین رو با ایموبیله مقایسه میکنی ؟؟ :)) لالیگارو داری با سری بی یکی میکنی کمال ؟ :Facepalm: یعنی چی شرایطی که ایگواین داره ؟ یعنی تو واقعا فک میکنی متری و کوا برن تو لالیگا سالی 20 تا گل میزنن ؟ :)) :)) :))

#26
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
^^^^^^ یعنی فقط یکی مثل حسن میتونست همچین برداشتی از پست من بکنه :)) من میگم وقتی یک تیم 100 تا گل میزنه ، کمترین کار اینه که مهاجمش یک پنجم این گل ها رو زده باشه که هیگواین انجام داده. بعدشم گفتم که هیگواین رو فوق العاده میدونم ولی نمیشه به آمارش تکیه کرد.

#27
Drughi

Drughi

    ستاره یوونتوس

  • اعضا
  • 9091 ارسال
شاید تو سواد نداری نمیتونی منظورت رو درست برسونی

@بصیر
در اینکه هیگواین فوق العاده است شکی نیست. ولی برات یه مثال میزنم. ایموبیله تو پسکارا 28 گل زد. واقعا آمار فوق العاده ایه. هر کسی که این آمار رو ببینه میگه ایموبیله فصل بعدش اگر در سری آ بازی کنه قطعا آقای گل میشه ولی دیدی که در تیم جدید کلا 5 گل زد. علت اصلی گلزنی ایموبیله تهاجمی بازی کردن پسکارا بود ، تیمی که 90 گل زده بود.

حالا میخوام اینطوری بهت بگم که هیگواین هم تقریبا شرایط ایموبیله رو داره. در تیمی که کاملا تهاجمی بازی میکنه و فصلی بالای 100 گل میزنه. عجیب نیست که یکی از مهاجم هاش 20 گل زده باشه. نمیخوام قابلیت های هیگواین رو نادیده بگیرم ولی میخوام بگم گلزنی در شرایطی که هیگواین داره برای متری و کوالیارلا هم کار سختی نیست. اصلا نمیشه به آمار گلزنی هیگواین دل بست.

من به شخصه جفتشونو دوست دارم و معتقدم یوونتوس به هر دوشون نیاز داره ولی خوب با توجه به خرید یورنته الان نیاز ما بیشتر به سمت یه مهاجم مکمل برای یورنته رفته. کسی که خلاقیت نداشته یورنته رو به این زوج اضافه کنه.


از اون قسمت حتی یه برداشت دیگه که میشه کرد اینکه تو رئال رو هم با پسکار یکی کردی :))

#28
moha684

moha684

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4647 ارسال
حسن فکر نمیکنم منظور کمال مقایسه ای که گفتی باشه. البته من کمال نیستم :1: ولی منظورش کاملا واضحه این یه مقایسه به مقیاس هست.ارزش ایموبیله توی سری ب با یه ضریب مساوی میشه با ارزش هیگواین توی لالیگا. ایموبیله بهترین توی لیگش بوده و هیگواین هم یکی از بهترین ها توی لیگ خودش. با تعویض لیگ هاشون هر سرنوشتی میتونن داشته باشن.ایموبیله 28 تا گلش تبدیل شد به 5 تا و شاید همین شرایط هم برای هیگواین بوجود بیاد و شاید از لالیگا هم بهتر شد که البته بعیده

#29
HeIlIG DaVidS

HeIlIG DaVidS

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4912 ارسال
قیاستون معنی واقعی قیاس مع الفارق ئه ! مث این میمونه که بگید توی یه اتوبان ، پیکان یه مسیر مشخص رو ۱ ساعته طی می کنه ، بوگاتی هم همون مسافت رو در عوض تو جاده ی پر پیچ و خم چالوس یه ساعته میره . :دی حالا بحث مقایسه ی یووه تیچ و ایگوائین رو انجام میدم تا چند وقت دیگه ، اما اگه از یکی بدتون میاد دیگه به هر نحوی با خاک یکسانش نکنید . :دی

#30
moha684

moha684

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4647 ارسال
^^^^^
مهدی همین مثالی هم که گفتی هم چندان مع الفارق نیست.
برای طی کردن یک ساعته ی اتوبان یک پیکان کفایت میکنه و برای جاده چالوس یه بوگاتی.برای زدن بیست گل توی لالیگا به هیگواین نیاز و توی سری ب هم به ایموبیله.

این یه مقایسه به مقیاس هست.ارزش ایموبیله توی سری ب با یه ضریب مساوی میشه با ارزش هیگواین توی لالیگا.

این قسمت که بولد کردم رو روش توجه نکردی.
ارزش ایموبیله ی سری ب رو ضرب در ضریب ارزش لیگ لالیگا کنی میشه هیگواین.البته ریاضی شد.

ولی بی ربط به بحث نباشه سوال میپرسم.هیگواین چه چیز فوق العاده ای توی بازیهای اروپایی این چند فصل اخیر رئال نشون داده که یه فوق ستاره دونسته میشه؟ چقدر تبلیغات رسانه ای توی این شهرتش تاثیر داشته؟توی موقعیت های تحت فشار مثل بازی با دورتموند چه درصد اطمینانی توی گل کردن موقعیت ها داشته؟

#31
HeIlIG DaVidS

HeIlIG DaVidS

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4912 ارسال
پاراگراف اولت خرابم کرد اصن . پیکان ، بوگاتی . چه عرض کنم . :nish: ببین ، فوتبال چه ارتباطی با ریاضی داره خب ؟ این دلیل میشه که مثلا رضا نوروزی ۲ فصل قبل تو لیگ با ۲۶ گل آقای گل شد ، بهتر از ایگوائینه که همون فصل کمتر از ۲۰ تا زد ؟ هر لیگ شرایط خودش رو داره ، اما کیفیت هم مورد بحث هست . هیچ تضمینی وجود نداره که حتی رونالدو بتونه توی سری آ موفق بشه ، اما این دلیلی نمیشه که بخواد ارزش اون بازیکن کم بشه و با امثال ایموبیله مقایسه شه . نمیدونم چه چونه ای داریم میزنیم واسه تفاوت بین ایگوائین و ایموبیله ( :| ) ، طرف فیکس خط حمله ی تیم ملی آرژانتین و رئال مادریده !

#32
moha684

moha684

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4647 ارسال
مهدی من به زبان فارسی صحبت کردما.واقعا نا امیدم کردی. من کی گفتم هیگواین ارزشش به اندازه ی ایموبیله هست؟ خیلی سخت نیست فهمیدن منظورم.ولی فکر نمیکنم بحث کردن روی یک مثال کار عاقلانه ای باشه مهدی جان. هیچ ادم عاقلی هم این دو رو قابل مقایسه نمیدونه. فقط جهت ساده تر کردن موضوع.فاصله ی چندین میلیون سال نوری ستارگان رو به وسیله مقایسه با یه فاصله ی چند متری توی دو نقطه از زمین و با استفاده از نسبت تشابه دو مثلث به دست میارن(حالا شبیه به یه همچین چیزی).از این جهت گفتم بحث ریاضه که مثالم شبیه به این موضوع بود.ارزش ایموبیله نسبت به سری بی و هیگواین نسبت به لالیگا.نه مقایسه ی این دو با هم اگه سوالای پست قبلیم جواب داده بشه فکر کنم بحث بیشتر به تاپیک مربوط بشه

#33
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
من اصلا چی گفتم ، شما چی گفتید :1: من باز هم اعلام میکنم عاشقه هیگواینم. از بصیر یکم کمتر دوستش دارم. بی شک اگر بیاد به راحتی آقای گل میشه در سری آ. ولی من میگم زیاد به آمار گلزنیش نباید دل ببندیم. برای اینکه نشون بدم چه چیزهایی ممکنه یه آمار رو تحت تاثیر قرار بده ایموبیله رو مثال زدم. برداشت هایی که از پستم شد یاد اون افتادم که به طرف میگن خسته نباشید ، میگه میخوام خسته باشم به تو چه :1:

#34
Soul Survivor

Soul Survivor

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 334 ارسال
اینجا دو تا بحث داریم. یکی بحث نیازه، یکی بحث اولویت هست. در مبحث نیاز، ما به هر دو بازیکن نیاز داریم. یعنی هم کسی رو می خوایم که به خط حملمون خلاقیت بده و هم یک مهاجم تمام کننده مناسب می خوایم. درسته تیم ما بازیکن خلاق کم نداره، پیرلو، اسم دیگه خلاقیت در فوتبال هست، ویدال، مارکیزیو، پوگبا، ووچینیج، جووینکو، همه از جمله بازیکن هایی هستند که خیلی راحت می تونند در زمین این ظیفه رو انجام بدند ولی مشکل کار اینجاست که حداقل توی این فصل اخیر، این بازیکن ها، در زمین بازی فاصله زیادی با دروازه حریف داشتند. به همین دلیل بود که یوونتوس، جلو تیم هایی که با مدافع های متراکم بازی می کردند و دفاع منظم داشتند، حتی تیم های کوچک سری آ هم به مشکل بر می خورد. ما نیاز داریم به کسی که از لحاظ خلاقیت یک سطح از بازیکن های فعلی مون در خط حمله بالاتر باشه. از طرف دیگه چون به احتمال خیلی زیاد فصل بعد رو با 4 مدافع بازی کنیم پس نیاز داریم به بازیکنی که بتونه در کناره ها هم بازی کنه و یووتیچ گزینه خیلی خوبیه. از لحاظ فنی به نظر من از جووینکو و ووچینیچ که بازیکن های هم پستش محسوب میشن بالاتره و هم توانایی خوبی در بازی به عنوان وینگر در کنار خط رو هم داره. از طرف دیگه، مشکل از دست دادن موقعیت های گل هم توی این دو فصل خیلی اذیتمون کرده. هیچ مهاجممون دو بازی متوالی رو روی یک فرم نبوده. یک روز خوب بوده، یه روز بد. یه روز از یه موقعیت نصف و نیمه اش گل ساخته، یه روز 3 تا موقعیت بالای 80% خراب کرده. پس نیاز داریم به کسی که هم گلزن قهاری باشه و هم روند با ثبات خوبی رو طی کرده باشه. ایگواین گزینه هم در دسترس و هم بسیار مناسبی است. ایگواین همیشه به نسبتی که بازی کرده، آمار گلزنی اش خوب بوده و اصلا قابل قیاس با ایموبیله، ماتری و کوالیارلا در هیچ سطحی نیست. بصیر، به نکات خوبی در مورد ایگواین اشاره کرد. ایگواین بازیکن دونده ای هست، اصلا ایستا بازی نمی کنه، برعکس مهاجم های ما تکنیک بسیار خوبی داره و خوب میتونه از مدافع مستقیمش عبور کنه، شوت زن هست، فضا ساز هست و .... درسته، موقعیت خوب هم از دست داده، ولی کدوم بازیکنی هست که موقعیت خراب نکرده باشه؟ الکس دل پیرو اش هم تک به تک خراب کرده. ولی از اون طرف در نظر داشته باشید که چه جاهایی تونسته گره یه بازی رو باز کنه، کلاس بازی اش و حضورش در بازی های بزرگ بین المللی فاصله چند صد کیلومتری بین مهاجم های نام برده و ایگواین ایجاد کرده. در کل که ایگواین میتونه حلال مشکلات ما در خط حمله باشه. اما بحث مهم تر از نیاز، اولویت هست. چون بعید هست که مدیران تیم، هر دو نفر رو با هم بیارن. یه حساب، دو دو تا 4 تا که می کنم، میبینم، خرید یه مهاجم نوک بزرگ و امتحان پس داده مثل ایگواین یا حتی توز اولویت داره به یک بازیکن خلاق و جویای نام مثل یووتیچ. یوونتوس در پست یووتیچ، جووینکو و ووچینیچ رو فعلا داره، پس در شرایط خوبی از این لحاظ هست و اومدن یووتیچ باعث میشه که این شرایط به طور مثال از سطح خوب به سطح خیلی خوب برسه. اما در بحث مهاجم هدف، تیم ما زیر استاندارد لازم برای یک تیمی در قد و قواره یوونتوس هست. آمدن بازیکن بزرگی مثل ایگواین باعث میشه ما به شرایط استاندارد و خوب برسیم. درسته قبلا یورنته هم به جمع بازیکن ها اضافه شده ولی یورنته شرایط آمادگی اش خیلی واضح نیست در صورتی که ایگواین در جامعه فوتبال یه بازیکن اثبات شده هست. از طرف دیگه، بحث ارزش خرید مطرحه که هر دو یه حدود قیمتی 30 میلیون رو براشون درنظر گرفتند. به نظر من یووتیج ارزش 30 میلیون رو نداره. 20 یا نهایتا 22 میلیون با توجه عملکرد فصل گذشته اش، مناسبه. در صورتی که همین ایگواین به نظر من قیمت مینیممش میتونه 25 میلیون باشه و حتی شاید تا 35 میلیون هم تیم های متمول حاضر باشن براش خرج کنند. در مجموع فکر می کنم، خرید ایگواین، بهتر به نیازهای تیم ما کمک میکنه، با ارزش تر و به صرفه تر هست.

#35
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال

حتی همین موقعیت های گل هم توی سری آ با لیگ های دیگه زمین تا آسمون فاصله داره.
فرصت برای زدن زدن ضربه توی ایتالیا به صدم ثانیه هم نمیرسه و مهاجم توی لیگ ایتالیا بدون فکر کردن باید ضربش رو بزنه وگرنه این مدافع حریف هست که به توپ ضربه میزنه در حالیکه لیگ های دیگه یک مهاجم همیشه برای ضربه زدن فرصت فکر داره.


این نگاه بخشیش درسته و بخشیش غلطه. قبول دارم که شرایط در یک تیم ایتالیایی خیلی متفاوته برای مهاجم و افت گل زنی هم وجود داره. ولی دلیلش رو من در کم شدن موقعیت های گل می دونم نه کم شدن اثر گل زنی بازیکن ها. چون اون توپی رو که مدافع میاد می زنه، دیگه جزو موقعیت های گل حساب نمیشه. برای همین آماری که می خوام بزارم فکر می کنم تا حدودی به حقیقت نزدیک بشه. چیزی که من باهاش مخالفم اینه :

در تیمی که کاملا تهاجمی بازی میکنه و فصلی بالای 100 گل میزنه. عجیب نیست که یکی از مهاجم هاش 20 گل زده باشه.


با این مخالفم. این نگاه خیلی کلی و جامعه اگر با ریزه کاری بیشتری نگاه کنیم می فهمیم اینطوری نیست. معمولا نسبت "تبدیل موقعیت به گل" بازیکن ها یه رنج مخصوصی داره و همیشه همونطوری می مونه. این موقعیت ها هستند که کم و زیاد می شند.


کلوزه: 31 درصد (15 گل)
پاتزینی: 27 درصد (15 گل)
جیلاردینو: 22 درصد (13 گل)
کاوانی: 18 درصد (29 گل)
دی ناتاله: 17 درصد (23 گل)
اسوالدو : 17 درصد (16 گل)
دنیس : 16 درصد (15 گل)
الشراوی: 15 درصد (16 گل)
یووتیچ: 11 درصد (13 گل)

مسی: 28 درصد (46 گل)
فالکائو: 22 درصد (28 گل)
نگردو : 16 درصد (25 گل)
رونالدو: 14 درصد (34 گل)


لوندوسکی: 24 درصد (24 گل)
مانزوکیچ : 22 درصد (15 گل)

فن پرسی: 18درصد (26 گل)
برباتوف: 18 درصد (15 گل)
سوارز: 12 درصد (23 گل)


رنج بازیکن ها مشخصه. چیزی که تو می گی کمال در مورد رونالدو داره صدق می کنه. بازیکنی که اینقدر در معرض موقعیت قرار می گیره و اینقدر تیمش حمله میکنه تا گل بزنه. مثلا فالکائو تقریبا با نصف فرصت های رونالدو اینقدر گل زده. هیگواین در این چند فصل آمار گل زنی بالای 30 درصدی داشته (فصل پیش 36 درصد). لیورنته 17-18 درصد.

حالا به آمار زیر نگاه کن :
Spoiler


البته که آمار همه چیز رو نمی گه، مثلا فصل های اخیر اگر پنالتی های زلاتان رو حذف کنید آمارش به همون حدود 15 درصد برمیگرده. یا سبک و خصوصیات یه بازیکن ممکنه وفقی پیدا کنه که باعث افزایش کارایی مهاجم (مثل کلوزه) یا کاهش کارایی اون مهاجم بشه. یا حتی مسئله ی وفق پیدا کردن هم هست. ولی وقتی شما دارید در مورد هیگواین حرف می زنید دارید در مورد یه مهاجم حرف می زنید که نزدیک 35-40 درصد توپ هاش رو می زنه توی گل ! یه همچین مهاجمی بیاد تو سری آ خو یدفه آمارش نمیشه 10 درصد! اگر 70 موقعیت گل کوالیارلا رو بدید به هیگواین و اونم بتونه یه ریت 25 درصدی رو حذف کنه (10 درصد کمتر از میانگینش) یعنی چیزی حدود 24-25 گل.

#36
You Sef

You Sef

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 639 ارسال
بعد از رفتن ندود و کامورنزی و دلپیرو یوونتوس هنوز نتونسته یه بازیکن خلاق و تکنیکی داشته باشه! بازیکنی که تو هر تیمی واجب و ضروری هست! بازیکنی که وقتی بازی گره میخوره بتونه با دربیل بازیکن روبرو و مستقیم خود فضا را برای بازی و موقعیت سازی باز کند! الان تو تیم ویدال یا مارکیوز چندان قدرت دریبل زنی ندارند از بین مهاجم ها فقط جووینکو توانایی دربیل زنی دارد که به علت قدرت بدنی فوق العاده ضعیف اکثرا ناتوان هستش! پس یکی مثل یوویتیچ که بازیکن خلاق و تکنیکی و با قدرت دریبلینگ بالا هستش واقعا به درد تیم میخوره... در کنارش حضور وینگری مثل نانی هم خیلی میتونه مفید باشه ...

#37
JOHN DILLINGER

JOHN DILLINGER

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 861 ارسال
در این که یووه توان خرید هیچ یک از دو مهاجم رو نداره شکی نیست ! از طرفی برچسب 30 میلیون یورویی دلاواله ها روی یووتیچ و بزخر بودن ماروتا با بسته های پیشنهادی خنده دار و لپ لپ وار کار انتقال یویو رو سخت کرده و ویولایی ها حاضر به راه اومدن با یوونتوس نیستن !

از طرف دیگه ایگوائینی قرار داره که مشتری هایی مثل آرسنال ، PSG ، سیتی به دنبالش هستن و پیشنهاد یووه در نهایت 22 م یورو خواهد بود که مورد تائید سران رئال و شخص پرز قرار نخواهد گرفت و از طرفی پرز هشدار داده و شرایط خروج ایگوائین رو دشوار دونست .

خوب با شرایط بوجود اومده و نداشتن پول کافی برای خرید بازیکن و از طرفی مثبت نگهداشتن تراز مالی ، نباید به وعده های مدیران دلخوش بود چون برای بدست آوردن موفقیت باید به باشگاه پول تزریق بشه و با سیاست پیش گرفته شده چنین چیزی امکان نداره !

با توجه به صحبت های اخیر مسئولین باشگاه و شخص کونته میشه به این قضیه پی برد که یووه میخواد ساختاری شبیه به بایرن داشته باشه . وقتی که فاش شد که کونته با مدیران قبلی یووه هم نشستی چند ساعته داشته و در مذاکراتش توضیحاتی درباره استفاده از وینگرهای سرعتی به مدیران وقت یووه داده بوده و یا حتی در ابتدای حضور کونته در یووه و تاکید بر استفاده از سیستم 4-2-4 میشه به علاقه شدید کونته به استفاده از وینگرها در ترکیبش پی برد . اما متاسفانه ابزار مناسب برای اجرای تاکتیک های کونته در تیم وجود نداشته و هنوز یووه نتونسته حداقل یک وینگر کلاس جهانی رو به تیمش اضافه کنه.

میرسیم به بحثی که حتی کارشناسان فوتبال هم درش شک و تردید دارن ، یووه 13/14 چه شکلی خواهد بود ؟

با دیدن یووه اروپایی و پی بردن به ضعف دفاع سه نفره در بازی های بزرگ اکثریت به این فکر میکنن که دوره دفاع سه نفره در یووه به پایان رسیده و به هر نحوی یووه در فصل بعد با 4 مدافع بازی خواهد کرد . و با توجه به حضور پیرلو و خواسته های تاکتیکی پیرلو مبنی بر بازی در عمق و آزادی عمل بیشتر ، یووه تا هنگامی که پیرلو رو داره به چینش خط هافبک دست نخواهد زد و 4-2-3-1 عملا غیر قابل استفاده خواهد بود هرچند ابزار مناسب این سیستم رو هم نداریم.

محتمل ترین حالت 4-3-3 خواهد بود و با اضافه شدن یورنته به ترکیب اصلی تیم ضعف کناره ها به قوت خود باقی خواهد ماند و ووچینیچ + جووینکو چیز زیادی به تیم اضافه نمیکنن .

اولویت کادر فنی و البته ابزار موفقیت در دراز مدت تقویت جناحین تیم خواهد بود . با سرمایه گذاری درست و خرید بازیکنان مناسب میشه به تیم متعادل و قدرتمندی برسیم . اگه به عنوان وینگر در این فصل بتونیم یووتیچ رو به یووه بیاریم و از بین چرچی و دیامانتی حداقل یکیشون رو جذب کنیم در فاز تهاجمی تیم کاملی خواهیم شد .

یووتیچ :

[img width=480 height=238]http://www.shiaupload.ir/images/77813039181778560870.jpg[/img]

ایگوائین :

[img width=480 height=239]http://www.shiaupload.ir/images/07336244262749252073.jpg[/img]

+ مقایسه کردن یووتیچ و ایگوائین کاملا اشتباه هست و یه جورایی هیچ ربطی به هم ندارن و با توجه به سلیقه و این که هر شخصی ضعف یووه رو در چه چیزی میبینه میشه رای داد .

+ اگه ضعف یووه رو موقعیت سازی ببینیم به یووتیچ باید رای بدیم و اگه از دست دادن موقعیت های ساخته شده رو ضعف بدونیم ایگوائین گزینه مناسبی خواهد بود .

+ ترجیح میدم یووه در هر پست حداقل یک بازیکن خوب داشته باشه تا این که دو بازیکن خوب در یک پست داشته باشه .

+ مثلث هجومی جووینکو (دیامانتی) _ یورنته _ یووتیچ رو به زوج تهاجمی ایگوائین _ یورنته ترجیح میدم .

#38
moha684

moha684

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4647 ارسال
رضا در مورد آمار گلزنی صحبت هات رو تایید میکنم.اما این بحث فقط در مورد سری آ صدق میکنه.

یه نگاهی اگه به تیممون بندازیم میبینیم قسمت اعظم قدرت تیم وابسته به کار تیمی و هماهنگی بین بازیکناست.این کار تیمی دو فصل پیاپی مارو قهرمان ایتالیا کرد ولی فصل بعد باید به این کار تیمی تکنیک هم اضافه بشه
ناپولی با مربی جدید داره به شدت خودش رو تقویت میکنه،میلان یه خط حمله ی فوق العاده داره و قصد داره نقاط ضعفش رو توی خطوط دیگه برطرف کنه،فیوره یه تیم فوق العاده رو داره و مطمئنا فصل بعد باز هم تقویت خواهد شد و از این قویتر،رم و لاتزیو و حتی اینتر هم فصل بعد قدرتی بیشتر از این فصل خواهند داشت.

پس لازمه که ما که هدف اصلیمون رقابت اروپایی هست همچنان یک لول خودمون رو بالاتر از اینها قرار بدیم و چاره ی کار اینه که تیم رو با ترکیبی از کار تیمی و بازیکنای تکنیکی آماده ی شروع فصل بکنیم.
قبلا چند بار این مورد رو گفتم.راه مقابله با کار گروهی پرسینگ و فشار روی بازیکنای حریف هست و راه مقابله با بازیکنای تکنیکی یارگیری نفر به نفر و مارکینگ هست اما وقتی یک تیمی مث بایرن بازیکنان خلاق و تکنیکیش رو در قالب یه کار گروهی بی نظیر بکار میبره عملا توان مقاومت حریف رو به صفر میرسونه و حتی تیمی با توان دفاعی فوق العاده ای مثل یووه هم در مقابل یک چنین ترکیبی عاجز میمونه.

البته مثال دیگه ای هم در این مورد وجود داره.بازی برگشت با شاختار رو به خاطر بیارید.این تیم هم یه ترکیبی از همین دو عامل بود ولی ما توی زمین خودشون با یه پرسینگ(البته نه چندان پرفشار) در میانه ی میدان تونستیم کار تیمیشون رو از کار بندازیم و از طرفی نقطه ی قوت خلاقیت تیمیشون یعنی ویلیان رو توسط ویدال و لیخت از کار انداختیم.اما تصورش رو بکنید اگر یک ویلیان دیگه همزمان در طرف مقابل زمین حضور داشت آیا میتونستیم هردوشون رو مهار کنیم؟مسلما خیلی شانسمون برای موفقیت کمتر میشد.

حالا سیاست یووه اینه که ساختاری شبیه به بایرن ایجاد کنه.پس باید دقیقا از همون فرمول تبعیت کنه و همون فرمول حکم میکنه که ما از بین یه بازیکن خلاق و یه تمام کننده بازیکن خلاق رو انتخاب کنیم.چون تکیه به کار تیمی صرف با اعمال یه پرسینگ از جانب حریف یا حتی یه دفاع اتوبوسی بی نقص میتونه کاملا مارو زمینگیر کنه.(این مورد توی سری آ و با وجود قدرت گرفتن سایر تیم ها هم فصل بعد ممکنه بوجود بیاد)

ضمنا به نظرتون احتمالش وجود نداره که یووتیچ بتونه در کنار خلاقیتش تمام کننده ی خوبی هم بشه(حتی بهتر از هیگواین)؟
مثال کریس رونالدو مثال خوبی میتونه باشه.رونالدو اولش یه هافبک کناری تکنیکی بود(تقریبا توی همین سن یویو) بعدش شد یکی از بهترین تمام کننده های دنیا.

چه مقدار پیشرفت رو برای هر یک از این دو نفر میشه متصور بود؟آیا اگر آینده نگر باشیم یووتیچ گزینه ی بهتری نیست؟


من سوالاتی هم پرسیدم صفحه ی قبل که جوابی بهش داده نشد.حالا دوباره اینجا میزارم طرفدارای هیگواین جواب بدن :3:

هیگواین چه چیز فوق العاده ای توی بازیهای اروپایی این چند فصل اخیر رئال نشون داده که یه فوق ستاره دونسته میشه؟
چقدر تبلیغات رسانه ای توی این شهرتش تاثیر داشته؟
توی موقعیت های تحت فشار مثل بازی با دورتموند چه درصد اطمینانی توی گل کردن موقعیت ها داشته؟


هرچند ما از لحاظ مالی در مضیقه ایم ولی تحت هر شرایطی باید تیم رو تقویت کنیم وگرنه جناب آنیلی باید فاتحه ی پروژه ی بازسازی یووه رو بخونن.

#39
Huceyn

Huceyn

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1411 ارسال
ایگوائین یا یووتیچ ! فکر کنم همتون بدونید که من هوادار هر دوشون هستم پس واسم فرقی نداره که کدومشون بیان تویِ تیم :1: اما خب خشحال می شم تویِ بحث شرکت کنم :

هیگواین چه چیز فوق العاده ای توی بازیهای اروپایی این چند فصل اخیر رئال نشون داده که یه فوق ستاره دونسته میشه؟


به عنوان هوادار ایگوائین می گم هیچی !! ولی این چیزی نیست که ما به خاطرش بخواییم بی خیال گونزالو بشیم . اینکه یه بازیکن تو یه تیم خوب نبوده دلیل نمیشه تو یه تیم دیگه هم خوب نباشه . همونطور که یک فوتبالیست خوب همه جا خوب نیست ! ایگوائین تو رئال هیچوقت تو UCL موفق نبوده اما این اصلا این رو نمی گه که پیپیتا تو یوونتوس هم موفق نخواهد بود . برای مثال آرین روبن و اسنایدر وقتی تو رئال توپ می زدن تو اروپا چیکار کرده بودن ؟! اون همه سال که رئال جلو لیون تحقیر می شد این 2 نفر کجا بودن ؟! اما وقتی از رئال رفتن همین 2 نفر نبودن که تیماشون رو قهرمان کردن ؟! اونم تیمایی که به جرات می گم ستاره های کمتری نسبت به رئال مادرید داشتن ؟! ایگوائین تو رئال موفق نبوده اما یه تحقیر محیط و یه اعتماد ساده می تونه کاری کنه که گونزالو بشه ستاره ما تو اروپا ! اسنایدر هم تو کتاب مورینیو همینو گفت . گفت " خوزه به من اعتماد کرد و من رو همون فردایِ رسیدنم به میلان بازی داد . همین اعتماد کردن هم باعث شد من ستاره بشم . " گونزالو می تونه تو یه محیط جدید و زیرِ اعتماد کونته تبدیل بشه یه مهاجم شماره 1 ایتالیا و اروپا . خوب فوتبال بازی کردن فقط به مسائل فیزیکی و آمار نیست . خیلی مسائل مِن جمله مسائل روانی هم شاکله های اصلی یک فوتبالیست خوب بودن هستن . ایگوائین اگه بیاد یوونتوس و ببینه همه بهش اعتماد دارن و ازش حمایت می کنن , می تونه بشه همون ایگوائین 3 فصل پیش که خیلی ساده و با اطمینان می گم مثل کاوانی امسال گلزن بود ,,,,, [ بونوچی با وجود سوتِ هواداران وقتی اعتماد کونته رو به خودش دید شد بهترین مدافع ایتالیا !! پس چرا گونزالو نتونه ؟! ]

چقدر تبلیغات رسانه ای توی این شهرتش تاثیر داشته؟


به جرات میگیم هیچی !! گونزالو همیشه زیر سایه بقیه بوده . تو رئال زیرِ سایه رونالدو و تو آرژانتین هم زیرِ سایه ی مسی . هیچوقت فصل اول حظور رونالدو تو رئال رو یادم نمیره . جایی که ایگوائین بیشتر از رونالدو گل می زد و موثر تر بود اما همه ی توجهات به رونالدو بود و همه در مورد کریس حرف می زدن . یا جام جهانی 2010 که گونزالو خیلی خوب بازی می کرد اما رسانه ها از بازیِ بد مسی صحبت می کردن !! گونزالو رو به واقع یکی از مظلوم ترین بازیکن های فوتبال می دونم . یکی از اونایی که هیچوقت اونطوری که باید بهش توجه نشد . خدا رو چه دیدید شاید حظور در تیمی که باعث بشه نگاه ها به سمتش چرخیده بشن باعث بشه از اینی که هست هم فوق العاده تر بشه ,,,,

توی موقعیت های تحت فشار مثل بازی با دورتموند چه درصد اطمینانی توی گل کردن موقعیت ها داشته؟


این سوال یه سوالی که هیچکس نمی تونه جوابش رو بده ! حتی نگاه کردن به سابقه هم نمی تونه جواب درستی به این قضیه بده . این یه سواله که فقط باید منتظر باشیم و ببینیم چی میشه . اما میخوام بدونم ما وقتی ووچینیچ رو خریدیم چه درصد اطمینانی بود که آخر فصل و تو کورس رقابت هایِ قهرمانی یهو گند نزنه به همه چی و مارو مثل رُم تو کفِ قهرمانی نزاره ؟! میرکو تو رُم قهرمانی رو از رُمی ها گرفت اما پارسال تو نیم فصل دوم یکی از اصلی ترین بازیکنامون تو قهرمانی بود با بازی های فوق العادش !

بازم میگم یه تغییر باشگاه می تونه خیلی چیزها رو عوض کنه . یه بازیکن فوق العاده با یه تغییر باشگاه می تونه بشه یه بازیکن اسف بار [ تورس ! ] و یه بازیکن بی مصرف می تونه بشه بهترین مدافع جهان [ کاناوارو ! ] ایگوائین می تونه بشه همون ستاره ای که ما می خواییم ,,,,

در مورد یووتیچ هم بگم خریدنش خوبه اما 30 میلیون شاید یه نموره زیاد باشه ! مخصوصا وقتی بالوتلی 20 تا واسش پول داده شده . اما کاری ندارم اگه با 30 تا هم خریده بشه باز فوق العاده خوشحال می شم . اگه هر دویِ این 2 تا بازیکن هم جذب بشن که دیگه نورِ علی نور :1:

+ امیدوارم هوادار ها به یادِ اینزاگی که لقبش Super Pippo بود لقب Super Pippita رو واسه ایگوائین انتخاب کنن :2qcmh45: البته در صورت اومدنش :nish: :1:

#40
Ale10Forever

Ale10Forever

    Tired Juventini...

  • اعضا
  • 809 ارسال
گونزالو هیگواین، مهاجم مهلک و قابل اعتماد و یوونتوس، سوپر باشگاه برای یکدیگر ساخته شده اند. محصول ریورپلاته میتواند پیپو اینزاگی بعدی یووه باشد و با کمک فرناندو یورنته تازه وارد برای یکی از قدرتهای برتر اروپا گلزنی کنند.

ب
عد از اینکه مهاجم آرژانتینی اعلام کرد به اندازه کافی در رئال مادرید روی نیمکت نشسته است، بنا بر گزارش فاکس ساکر چند باشگاه تاپ اروپایی پیشنهاد خرید وی را داده اند.
گونزالو هیگواین می گوید رئال را ترک خواهد کرد و به تیمی خواهد رفت که در آنجا او را بخواهند.
- فاکس ساکر – 1 ژوئن 2013

به نظر میرسید تیمهای پیشرو برای به خدمت گرفتن هیگواین آرسنال و یوونتوس باشند اما الکس هانکین از میرور افشا کرد اکنون ایتالیایی ها بسیار نزدیک به عقد قرارداد هستند؛ با توجه به جلسه ای که نمایندگان دو باشگاه قرار است در 9 ژوئن داشته باشند.

هانکین – 5 ژوئن :
... به نظر می رسد غولهای ایتالیایی گوی سبقت را از آرسن ونگر ربوده اند، چرا که بنا به گزارش تاک اسپورت نمایندگان دو تیم روز یکشنبه برای تعیین سرنوشت هیگواین با یکدیگر ملاقات خواهند داشت.

بنا به گزارشات یوونتوس روی پیشنهاد 18.8 میلیون پوندی برای هیگواین پافشاری میکند که نزدیک 7 میلیون پوند کمتر از مبلغ درخواستی رئال در رسانه هاست، ممکن است یک معامله دوستانه در شرف وقوع باشد. (mates rates deal به معنی تخفیف ویژه برای دوستانه)

بنا به گزارشات فلورنتینو پرز نیز در جلسه شرکت خواهد کرد. وی به رسانه ها گفته است: "ما روابط دوستانه ای داریم و اگر آنها بخواهند میتوانیم به توافق برسیم."

به نظر این خبر فوق العاده ای برای "بانوی پیر" است اما به نظر مینا رزوکی کارشناس یوونتوس و مشاور BBC Sportsworld این آن چیزی نیست که برخی طرفداران از قول آمدن یک مهاجم بزرگ انتظار داشتند.

رژوکی در وبلاگ ESPNFC خود نوشت:


با وجود محبوبیت و عملکردی که برای باشگاه و کشورش داشته است، او مهاجمی نیست که توجهات را جلب کند. در مقایسه با مهاجمان بزرگ دنیا می شود از او چشم پوشی کرد، می شود با اطمینان گفت او کسی نیست که اکثر هواداران از نام "بین المللی" در ذهن داشتند.


رژوکی می خواهد با استدلال به آمار ثابت کند که هر کسی که هیگواین (پیپیتا) را مهاجمی بین المللی می داند، حتما تعریف درستی از بین المللی (World Class) ندارد.

با اینکه او هیچگاه جایگاه ثابتی در مادرید نداشته است توانسته 122 گل و 46 پاس گل در 266 حضور خود ثبت کند.

در عین حال جای خود را به عنوان دهمین گلزن برتر تاریخ آرژانتین با 20 گل در فقط 32 بازی تثبیت کرده است و بالاتر از سرجیو آگوئرو و لیونل مسی قرار گیرد.

هیگواین همیشه یکی از با کلاس ترین بازیکنان جهان نیست؛ با اینکه بعضا توانایی زدن گلهای زیبا دارد؛ و مطمئنا خودش هم می داند که استعدادش پایینتر از برخی هم تیمیهایش چه در آرژانتین و چه در رئال قرار می گیرد. شاید این دلیلی باشد که برخی کارشناسان فوتبال در قرار دادن وی در لیست برترین مهاجمان جهان تردید دارند.

اینزاگی نیز با چنین تردیدهایی در عمر ورزشی اش مواجه بود. پیپو نیز مانند پیپیتا به نظر از برخی فرصتها بی بهره بوده است. او معمولا برای مدت نسبتا طولانی از بازیها محو میشد و به وضوح توانایی رقابت با برخی از هم پستهایش را نداشت.

با اینحال هیچ مدام از اینها وی را از گلزنی باز نداشت. یوونتوس نیز اگر موفق به خرید هیگواین شود، می تواند منتظر چنین چیزی باشد؛ زوند یکنواختی از گلهای با ارزش و با ارزش.

بدون توجه به این قابلیت با ارزش، این مهاجم متولد فرانسه تمام نشانه های حضور موثر در ترکیب آنتونیو کونته را دارد. او یک بازیکن در خدمت تیم و سخت کوش است و بازیش را فدای نیاز های تاکتیکی تیم می کند. اگر فاصله یکساله تا جام جهانی را در گوشه ذهن داشته باشیم، هیگواین حق دارد به دنبال خروج از مادرید باشد، جایی که به نظر نمیرسد در فصل آتی نقشی مهم داشته باشد. اما این به این معنی نیست که وی حتما انگیزه درخشش دارد. او به عنوان شخصیتی بی قید و بند و آسان گیر در بیرون از زمین شناخته می شود.

انتقال گونزالو هیگواین به یوونتوس انتقالی است که می تواند همه را راضی کند. اگر انجام شود، اگر مانند اینزاگی بین هواداران محبوب شد، متعجب نشوید. شاید هم روزی او را "سوپر پیپیتا" صدا کنند.

تصویر
 

من به یووتیچ رو انتخاب کردم و واسش دو تا دلیل داشتم؛
اول حس خاصی که به یووتیچ دارم و سبک بازی و شخصیت اون رو کاملا مناسب یوونتوس می دونم. به نظرم یووتیچ تو یووه میتونه یه یه ستاره بزرگ تبدیل بشه و به نهایت ظرفیت استعداد خودش برسه. درست مثل ندود که کاملا با شخصیت یووه متناسب و همگن بود.

دوم علاقه ایه که خودش برای حضور توی یووه نشون داده، شخصا این مسئله خیلی برام ارزش داره. بازیکنی که با وجود داشتن حق انتخاب، یووه رو انتخاب کنه حتما باید در اولویت باشه. یووه نماد تعصب و وفاداریه و این مسئله باید توی ترانسفرها مورد توجه قرار بگیره. باید بررسی کنن که بازیکنی که مد نظر دارن چقدر به یووه علاقه داره یا از علاقه ش صحبت میکنه.

پس من این سبک خرید رو ترجیح میدم (سوال نظرسنجی)؛ که ستاره ای نوظهور رو بخریم و تبدیلش کنیم به ستاره بزرگ و جهانی. چیزی که در خون بووه بوده و قبلا هم دیدیم.

اما با توجه به شرایط فعلی یووه خرید هیگواین مناسب تر به نظر میرسه. نکاتی که توی این مقاله اومده هم این مسئله رو نشون میده. اما دو تا نکته اینجا میبینم:
1- اول همون تعصبیه که توی هیگواین نمیبینم. همونطور که تو مقاله گفته هیگواین صرفا به این دلیل از رئال جدا میشه که یه سال به جام جهانی مونده و فقط میخواد بازی کنه و به چشم بیاد. هر چقدر هم که احتمالا تو یووه موفق باشه، تماشای گلزنی های بازیکنی که یووه رو نوعی "توفیق اجباری" میبینه حداقل واسه من زیاد جذاب نیست. مگر اینکه تو مصاحبه های بعدیش حداقل تو کلام خلاف این رو ثابت کنه تا بشه راحتتر با این مسئله کنار اومد.

2- تجربه نشون داده رقابت تو خط حمله یوونتوس فعلی بر سر یک پست مشخص، با شکست مواجه میشه. کوالیارلا و متری هر دو افت کردند چون به نظرم کونته درست از هیچ کدوم از اونها استفاده نکرد. با اومدن هیگواین این مسئله شاید بین یورنته و هیگواین اتفاق بیفته و باعث بشه از هیچ کدوم نتونیم بازده 100% رو بگیریم. در واقع به نظرم اگه کونته رویه دو فصل قبل رو پیش بگیره پیش بینی موفقیت هر دو تا و گرفتن بازده بالا خیلی سخته. مگه اینکه مثل خطوط دیگه سیاست شفافی در مورد خط حمله انتخاب کنه یا به کل دست به تغییر سیستم بزنه تا از هر دو بتونه در ترکیب ثابت استفاده کنه.

با حل شدن دو تا موضوع بالا با حضور هیگواین موافقم و فقط در شرایط فعلی و موقتی خریدش رو به یووتیچ ترجیح میدم اما در صورت کلی سیاست خرید بازیکنای امثال یووتیچ رو ترجیح میدم و البته امیدوارم هر دو رو بتونیم بگیریم که با سیاستهای فعلی خیلی بعید به نظر میرسه.







0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی