پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

نظرسنجی: پایان عصر طلایی MVP ؟

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
9 پاسخ برای این موضوع

#1
Numero Uno

Numero Uno

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 3785 ارسال

نظرسنجی: پایان عصر طلایی MVP ؟


تصویر


یک شنبه ی گذشته یوونتوس صدر نشین در مصاف با میهمان خود کاتانیا موفق شد با تک گل دقایق پایانی امانوئله جاکرینی به سه امتیاز این دیدار برسد و اختلاف خود را در صدر حدول با نزدیک ترین تعقیب کننده ی خود - ناپولی- به 9 امتیاز برساند، اما مهم ترین اتفاق این دیدار بدون شک درخشیدن دوباره ی ستاره ی فرانسوی این تیم، پول پوگبا بود. درخشش ادامه دار بازیکن سابق منچستر در یوونتوس بدون شک این سوال را که آیا او توانایی تغییر در مثلث درخشان میانه ی میدان یوونتوس را دارد یا خیر با نقش پر رنگ تری در ذهن هواداران یوونتوس مطرح خواهد نمود.

فرانسوی ها در یوونتوس موفقند

برای اثبات این فرضیه باید از نمونه های معدودی چون تیری هانری و جاناتان زبینا چشم پوشی کنید. میشل پلاتینی، دیدیه دشام و زین الدین زیدان نمونه هایی از فرانسوی های موفق در بانوپی پیر به شمار می روند که بدون شک نام هر سه ی آن ها خاطرات شیرین و غرور انگیزی را برای هوادارن تیم ایتالیایی تداعی می کنند.

در دهه ی نود، پیش از آن که یوونتوس شانسی برای جذب زیدان داشته باشد، هافبک بوردو فرانسه به نیوکاسل انگلستان پیشنهاد شد، اما این انتقال به خاطر مسائل مالی هرگز عملی نشد، نیوکاسلی ها هزینه های انتقال زیدان را بیش از اندازه می دانستند و هرگز تصور نمی کردند در حال از دست دادن یکی از نوابغ تاریخ فوتبال اند. در سال 1996 اما یوونتوس موفق شد با مدیر کاردان خود لوچانو موجی، زیدان را به خدمت بگیرد و با درخشش او به چندین جام معتبر در ایتالیا و خارج از ایتالیا برسد و پس از هفت سال، در سال 2001 با فروش او به رئال مادرید سود غیر قابل تصوری را به دست آورد، سودی که راه را برای جذب جانلوئیجی بوفون و پاول ندود، دو اسطوره ی دیگر یوونتوس باز کرد. پوگبا نیز شرایط مشابهی داشت، ستاره ی سابق منچستر یونایتد توسط الکس فرگوسن به دلیل درخواست فضا و حقوق بیشتر کنار گذاشته شد تا با قراردادی آزاد راهی یوونتوس شود و این بار نیز یک تیم دیگر انگلستانی یک ستاره ی دیگر فرانسوی را از دست دهد و خیلی زود تر از تصورش حسرت آن را بخورد.

آیا او به اندازه ی کافی خوب بوده است؟

سوال دشواری نیست، پوگبا برای اولین بار در مقابل اصلی ترین رقیب یوونتوس در راه کسب قهرمانی درخشید؛ ناپولی. در حالی که کونته تنها به او 14 دقیقه فرصت داده بود، او موفق شد دو دقیقه پس از گلزنی مارتین کاسرس در دقیه ی 82 با شوتی سرکش و غیر قابل مهار تور دروازه ی ناپولی را بلرزاند. دو هفته بعد در مقابل بولونیا با گلزنی در دقیقه ی 90+ سه امتیاز دیگر برای یوونتوس به ارمغان آورد و البته در هفته ی بیست و یکم به طرز شگفت انگیزی در مقابل اودینزه درخشید و دو گل دیدنی دیگر را نیز به ثمر رساند تا جای خالی آندره آ پیرلوی محروم در ترکیب یوونتوس هرگز احساس نشود.

بدون دلیل نیست که او را با پاتریک ویرا -هافبک سابق آرسنال و یوونتوس- مقایسه می کنند، او قدرت قابل توجهی در نبرد های هوایی دارد، با اختلاف زیاد بهترین شوت زن یوونتوس است و تکنیکش برای یک هافبک دفاعی و جنگنده بیش از اندازه خوب است؛ به همه ی این ها این را هم اضافه کنید که او تنها 19 سال سن دارد!

درخشش او به اندازه ی بوده است که سران یوونتوس تصمیم دارند قرارداد او را که در حال حاضر تا سال 2016 با یوونتوس اعتبار دارد، تمدید کنند و در این راه به او پیشنهاد افزایش حقوقی جالب توجه به مبلغ 2.5 میلیون یورو در هر سال پیشنهاد بدهند. دیدیه دشام، سرمربی تیم ملی فرانسه در مورد او می گوید: «بدون شک او پتانسییل قابل توجهی دارد، او در حال رشد کردن است. پوگبا از الان در فهرست اولیه من برای بازی در مقابل اسپانیا و گرجستان حضور دارد.»

پیرلو، ویدال و یا مارکیزیو؟

پوگبا را نمی توان مشخصاً جایگزین هیچ یک از این سه دانست. او خصوصیات و توانایی های متفاوتی نسبت به هر سه داراست. پیرلو فانتزیست، طراح و معمار خط میانی یوونتوس است، مارکیزیو هجومی ترینِ این سه و رابط بین خط هافبک و حمله و ویدال نیز بازیکن تخریبی کونته در خط میانی، خصوصیتی که پوگبا حتی با وجود جنگندگی بالا و قدرت بدنی قابل ستایش دارا نیست.

با این حال باید درخشش پوگبا را از یاد نبرد، یووه مجبور است برای به بلوغ رسیدن الماس نخراشیده ی خود ریسک کند و یکی از مهره های مثلث آتشین MVP خود را روی نیمکت بنشاند، البته تغییر سیستم بازی نیز راه حل دیگری می تواند برای آنتونیو کونته باشد، اما اگر واقع بین باشیم خواهیم فهمید که کونته به آسانی سیستم 2-5-3 و محبوب خود را دچار تغییر نمی کند و اگر اکنون نیز سوال تغییر در مثلث خط میانی یوونتوس مطرح می شود، تنها و تنها به علت درخشش فوق العاده ی پول پوگبا ست.

آندره آ پیرلو

نا محتمل ترین گزینه. هافبک سابق میلان یکی از خاص ترین بازیسازان حال حاضر فوتبال است و شاید تنها بتوان ژاوی را با خصوصیاتی مشابه و در اندازه ی او یافت. پیرلو هر چند که در آستانه ی 34 سالگی به سر می برد، اما همچنان مهره ای قابل اتکا ست و یکی از پر رنگ ترین نقش ها را در راه رسیدن یوونتوس به قهرمانی سال گذشته در سری آ و البته در راه رسیدن آتزوری به فینال یورو 2012 ایفا کرد. این را هم اضافه کنید که هر چند پوگبا در چند غیبت پیرلو جای خالی او را پر کرده است اما خصوصیاتی بسیار متفاوت تر از پیرلو داراست، «آرشیتکت» فوتبال چکمه تنها بازیکنی ست که در ترکیب آنتونیو کونته به بازی یووه طراوت می دهد. جانشینی پوگبا به جای پیرلو شاید تنها برای کسانی جذاب باشد که دوست ندارند مثلث MVP تغییر نام دهد!

آرتورو ویدال

شاید با نگاهی ساده بازی او به چشم نیاید، اما ویدال یکی از برترین مهره های یوونتوس در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا بوده است. بازیکن تخریبی یوونتوس دومین بازیکنی است که در سری آ با تکل های موفق از حریفان توپ گیری کرده است، میانگین 5.2 تکل در هر بازی اهمیت و نقش ویدال را در یوونتوس به خوبی نمایان می کند. جدا از این بدون نگاه آماری با پیگیری شایعات نقل و انقالات در اروپا نیز متوجه اهمیت ویدال می شویم، منچستر یونایتد، منچستر سیتی و بایرن مونیخ از آخرین مشتریان او هستند، آن هم در حالی که هنوز تا رسیدن به فصل نقل و انتقالات راهی دراز و طولانی را در پیش داریم.

کلودیو مارکیزیو

همانطور که قبلاً گفته شد پوگبا خصوصیاتی متفاوت با هر سه بازیکن دیگر دارد، به خصوص کلودیو مارکیزیو. پرینس تورین رابط خط میانی و حمله ی یوونتوس است و برای ایجاد فضا برای آندره آ پیرلو، گاهی قربانی می شود و از جریان بازی خارج می گردد، خصوصیاتی که به نطر نمی رسد پول پوگبا دارا باشد. اما اگر کونته خواهان به بلوغ رسیدن پوگبایی که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از برترین هافبک های میانی فوتبال را نشان داده، باشد، باید از حضور یکی از بین پیرلو، ویدال و یا مارکیزیو چشم پوشی کند.

در این مورد بدون شک چشم پوشی از کاپیتان آینده ی بیانکونری توسط کونته چندان به مذاق تیفوسی های یووه خوش نخواهد آمد اما اگر به عملکرد چند ماه گذشته ی او نگاه کنیم، در کنار درخشش او، نکات منفی ای را نیز میبینیم. مارکیزیو با وجود به ثمر رساندن 6 گل در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا که آماری قابل قبول برای یک هافبک میانی به حساب می آید، بازیکن چهارچوب شناسی نیست، علی الخصوص در موقعیت ها و شرایط حساس؛ از دست دادن موقعیت تک به تک حساس در دیدار مقابل اینتر که در نهایت به شکست 3 بر 1 یووه منجر شد، از دست دادن موقعیتی حیاتی در برابر لاتزیو در مقابل دروازه ی بدون دروازه بان که در نهایت منجر به حذف یوونتوس از رقابت های کوپا ایتالیا منجر شدو در یک شنبه ی گذشته نیز در مقابل کاتانیا در موقعیتی تک به تک توپ را به بیرون فرستاد تا آه از نهاد آنیلی خارج شود. در کنار این، مارکیزیو با این که بازیکن جنگنده ای نیست، اما بیش از حد و اغلب بدون هیچ دلیل منطقی موجب می شود تا توسط داوران جریمه شود. مارکیزیو پس از آرتورو ویدال با دریافت 8 کارت زرد، خشن ترین مهره ی هجومی یوونتوس به حساب می آید و این خصوصیت منفی باعث شده است تا بیانکونری در دو دیدار از این فصل -یکی در سری آ و یکی در لیگ قهرمانان اروپا- مجبور باشد بدون کلودیو مارکیزیو راهی میدان شود. شاید نقطه ی اوج «بی دلیل دست به خطا زدن او» در دیدار رفت این فصل با اینتر استراماچونی نمود کرد، او پیراهن دیگو میلیتو را در حالی که در محوطه ی جریمه ی یوونتوس حضور داشت، بی دلیل کشید، در حالی که به نظر نمی رسید میلیتو موقعیت مناسبی برای باز کردن دروازه ی یووه داشته باشد.

شاید بهترین انتخاب این باشد که آنتونیو کونته با بازی دادن به پوگبای 19 ساله به شکوفا شدن او کمک کند و در کنار او از مارکیزیوی در آستانه ی 28 سالگی که بعید به نظر می رسد پیشرفت قابل اشاره ای در سراغش باشد، به عنوان یک ذخیره ی طلایی بهره ببرد.

مقایسه ی آماری پوگبا با پیرلو، ویدال و مارکیزیو در سری آ:

پـــوگــبــا: 20 بازی (7 بازی به عنوان یار ذخیره)، 5 گل، 0 پاس گل
پـــیــرلــو: 24 بازی (0 بازی به عنوان یار ذخیره)، 5 گل، 5 پاس گل
ویـــــــدال:22 بازی (1 بازی به عنوان یار ذخیره)، 5 گل، 7 پاس گل
مارکیزیو: 22 بازی (1 بازی به عنوان یار ذخیره)، 4 گل، 3 پاس گل

#2
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10637 ارسال
چند تا پ.ن دارم که اول مطلب ذکر میکنم :1:

1-این وضع ماس! این آدم چار روز دیگه کنکور داره و این شرایط مغزیش هست :1: نشسته تراوشات مغزیش رو اینطوری به رشته ی تحریر در آورده! :fts:

2-حقیقتاً از ظهر که این مطلب رو خوندم،ذهنم مشغولش شده. نکات جالبی بهش اشاره شده در این مطلب.

3-نظرات شخصی بنده در ذیل اومده! شما رو به خوندنش دعوت میکنم :1:

 

روزی که پوگبا به یوونتوس اومد،فکر میکردم که اگر یه هافبک خیلی خوب هم باشه،این فصل رو باید پشت خط وایسه و کنار دست MVP دوره ی کارآموزی رو سپری کنه.اما خیلی زود و در جام برلوسکونی به طور جدی محک خورد و نشون داد که یووه،دست روی یکی از آینده دارترین و با استعداد ترین بازیکنای جوون اروپا گذاشته...وقتی حرف از آینده و پیشرفت برای یه فوتبالیست در سن و سال پوگبا مطرح میشه،آدم ذهنش درگیر دو-سه سال دیگه میشه؛ وقتی مثلاً این بازیکن به سن 21 یا 22 سالگی میرسه. اما پوگبا به همین دلیل از من یو جدا شده بود.اومده بود که خودش رو در یووه ثابت کنه و خیلی زود هم بهش اعتماد شد.شخصاً فکرش رو نمیکردم کونته به سرعت به پوگبا میدون بده ولی کونته این ریسک رو قبول کرد که این بازیکن رو در هفته ی چهارم سری آ به صورت فیکس و 90 دقیقه ای امتحان کنه.این شد شروع راه پُل جوان. انصافاً هم خیلی خوب از موقعیت هایی که در اختیارش گذاشته شد استفاده کرد و با نمایش های خیره کننده ای که داشت،هم جای خودش رو بین هوادران یووه پیدا کرد و هم اعتماد کونته رو به سرعت جلب کرد.گلی که به ناپولی زد که دیگه اوج هنر و توانمندیش بود به نظر من.

اما محمد بحث مهمی رو مطرح کرده! این که پوگبا به تجربه ای رسیده که تو Squad اصلی یووه جا بگیره؟ تو مقاله ی بالا،خیلی خوب و منطقی عملکرد MVP بررسی شده و در آخر به این نتیجه رسیده که MVP بشه PVP! اما واقعاً این آخرین و تنها راه چاره اس؟
الان اگر از تیفوسی های یوونتوس سوال بشه که شما چه کسی رو به عنوان رهبر آینده ی یوونتوس انتخاب میکنید،به جرأت میگم بالای 85% آرا به سود کلودیو خواهد بود. اما رهبر بودن نیاز به تجربه داره.چیزی که مارکیزیو به علت قرار گرفتن در یکی از بدترین دوران تاریخ یوونتوس،دیر داره بهش میرسه.بازیکنان درجه ی 1 و مطرح اروپایی،معمولاً در سن 27 سالگی کوله باری از تجربه هستن و شرایط مختلفی رو درک کردن؛ اعم از بازیهای متعدد در لیگ قهرمانان،بازیهای زیاد در لیگ های معتبر،حداقل 50 بازی ملی، حضور در تورنومنت های فشرده ی ملی و ... (این مواردی که ذکر کردم،مهمترین های اون ها هستن) ولی مارکیزیو در 27 سالگی،به تازگی از مرز 200 بازی برای یووه گذشته،تنها 16 بازی اروپایی داشته و در تیم ملی هم 31 بازی بیشتر نکرده، مهمترین تورنومنت ملیش هم یورو 2012 بوده...خب اگر واقعاً قراره مارکیزیو به عنوان کاپیتان آینده برگزیده بشه،بهتره که تا میشه ازش کار کشید و بهش میدون داد.این بازیکن باید میدون لیگ قهرمانان رو ببینه.باید شخصیت اروپاییش رو نهایتاً تا پایان فصل آینده شکل بده وگرنه نمیشه به عنوان یه «رهبر» روش حسابی باز کرد.

بارها دیدم همونطور که پیرلو رو هم وزن و بعضاً بالاتر از ژاوی قرار میدن،مارکیزیو رو هم به اندازه ی اینیستا میدونن! این مورد عجیبی هست.اولاً که به نظر من کوچکترین شباهتی بین سبک بازی و وظایف این دو بازیکن نیست و ثانیاً به چه اعتباری این مقایسه انجام میشه؟ اینیستا درسته که در بهترین زمان در جای درست قرار گرفت (درست برعکس مارکیزیو) ولی جوهر «خیلی» بزرگ بودن رو هم داشت.خب اسپانیا رو قهرمان جام جهانی کرد،لیگ قهرمانان رو فتح کرد و هیچ وقت در نیمه نهایی دروازه خالی رو به بیرون نزد.میخوام بگم مارکیزیو نیمی از تجربه و شخصیت بازی اینیستا رو نداره و این دقیقاً وظیفه ی یووه اس که این شخصیت رو به کلودیو بده.کاری که بارسا برای اینیستا انجام داد...

من مارکیزیو رو برای بازی دادن به پوگبا بیرون نمیذارم!

درسته که یوونتوس داره فرم نسبتاً مطلوبی از 2-5-3 رو به نمایش میذاره و موفقه ولی این نوع چیدمان اون 5 نفر هافبک،آخر دنیا نیست! کونته واقعاً اگر قصد بازی دادن به پوگبا رو داره باید آرایش مرکز زمین رو عوض کنه.چیدمان فعلی هافبک های یوونتوس به صورت خطی هست.خب این خصوصیت،این اجازه رو به تیم میده که به خوبی از عرض زمین استفاده کنه و با رد و بدل کردن پاس های متعدد،بازی خودش رو به حریف تحمیل کنه اما برای استفاده از طول زمین نیاز به دوندگی خستگی ناپذیر بازوهای پیرلو [ویدال و مارکیزیو] داره.همین مطلب میتونه باعث هدر رفت انرژی این دو بازیکن تأثیر گذار باشه.

اما این مسأله رو میشه با یه طراحی متفاوت به هم ریخت! آرایش زیر رو در نظر بگیرید:

پوگبا مارکیزیو

ویدال (لیختشتینر) آزاموا (ویدال)

پیرلو


در نگاه اول شاید یه مقدار باز و ساده انگارانه به نظر برسه این آرایش؛ ولی شما توانایی های فردی این خط هافبک رو مرور کنید.پیرلو که مشخصه در اون منطقه ی زمین چه کارایی میتونه داشته باشه.دوندگی و جنگدگی ویدال،آزاموا و لیختشتینر هم که نیاز به تعریف نداره.میل به تهاجم هم در پوگبا و مارکیزیو از روز روشن تر هست.خب این نفرات از نظر تهاجمی مطمئناً هیچ نقص و کمبودی ندارن.
ولی سوال پیش میاد که در حالت تدافعی این مدل چه کارآیی داره؟ خب وقتی تیم میره تو فاز دفاعی،با همین نفرات میشه رو آورد به همون چیدمان خطی! ویدال که توانایی بازی در کناره های زمین رو داره و آزاموا هم در ترکیب فعلی پست پیستون چپ رو داره.خیلی راحت میشه شیفت کرد به همون مدل خطی...شاید مهمترین ایرادی که 5 هافبک خطی برای حمله داشته باشه،اینه که اگر رابط بین خط هافبک و مهاجمین (که همین مارکیزیو) هست حذف بشه از جریان بازی،تیم برای حمله کردن دچار کندی و مشکل میشه ولی وقتی قرار باشه هافبک های تیم موقع حمله بیشتر طول زمین رو پوشش بدن،این مشکل خیلی راحت حل شدنی هست.به خصوص مقابل تیم هایی مثل بارسا و بایرن که عمق دفاع آسیب پذیری دارن، دوست دارم که این روش امتحان بشه.

به هر حال اگر تصمیم کادر فنی بازی دادن به پوگبا باشه،من بیرون نشستن مارکیزیو رو نمیپسندم و ترجیح میدم همون انعطافی که کونته فصل پیش نشون میداد رو ببینم تا این که شاهد نیمکت نشینی امیدِ تیفوسی های یوونتوس باشم.

#3
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
آخر پست آمار بازیهاشونو گذاشتید ولی کسی اشاره نکرد که هر چهار نفر به یه اندازه بازی کردن. پس چرا با توجه به این وضع کارت گرفتن کلودیو و این همه بازیهای فشرده دنبال این باشیم که یکی رو از ترکیب خارج کنیم؟ فکر کنم پوگبا این فصل رو با انجام 30 بازی برای یووه تموم میکنه. واقعا فصلی 30 بازی برای یه بازیکن جوون کافی نیست؟ بعدشم که کم کم وارد ترکیب میشه و پیرلو که سنش بالا رفته از ترکیب خارج میشه

#4
imijoon

imijoon

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 605 ارسال
کمال جان اگه بخوایم منصفانه نگاه کنیم باید بازی هایی رو که از دقیقه یک وارد زمین شدند محاسبه کنیم. اونوقت تعداد بازی ها این شکلی میشه: پوگبا: 13 بازی پیرلو: 24 بازی ویدال: 21 بازی مارکیزیو: 21 بازی

#5
L'Avvocato

L'Avvocato

    هوادارِ یوونتوسِ سابق

  • اعضا
  • 1482 ارسال
قبل از شروع فصل گفته بود که انتظار داره این فصل 25 بازی بهش برسه هرچند فکر نمی کردم بیشتر از 12-10 بازی سهمش بشه ولی اتفاقاً همون تعدادی رو که گفته بود بهش بازی رسیده :39: با توجه به بازیهای خیلی کمی که تو منچستر انجام داد(اون هم منچستری که از لحاظ بازیکن زیاد هم غنی نبود) و با صرف نظر از فاکتور اعتماد مربی :65: فکر میکنم تضمین لازم رو برای بازی کردن گرفته باشه. جبراً دو سه سال دیگه حداقل یکی از اعضای فعلی MVP به پایان راه خودش میرسه. امیدوارم پوگبا اونقدر پیشرفت کنه که بتونه جای P فعلی رو بگیره و باز هم MVP داشته باشیم، هر چند جنس بازیش متفاوته و ما قطعاً بعد از پیرلو به بازیکنی مشابهش یا تغییر سبک نیاز خواهیم داشت.

#6
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
منم واقعا نمیتونم نبود مارکیزیو رو به خودم بقبولونم . مارکیزیو یادمون نرفته تا قبل از 2 بازی آخر ایتالیا تو یورو 2012 که دیگه واقعا خسته شده بود سومین بازیکن برتر جام بود . مارکیزیو خیلی اوقات تو جریان بازی دیده نمیشه ولی بدون شک حضور خیلی موثری داره . یادمه در این مورد رضا مقاله خوبی رو نوشته بود و با ذکر تصویر در موردش توضیح داده بود که کاش جزو مقالات میشد و تو تاپیک مارکیزیو گم نمیشد . در هر صورت اصلا نیاز نیست نگران این موضوع باشیم که پوگبا استعدادش کور بشه . بازیها زیاده و هر فصل بالای 20 بازی میتونه به بازی بیاد . حداقل تا 2 سال دیگه میخوایم با MVP تو ایتالیا و اروپا آقایی کنیم .

#7
erfan

erfan

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 6030 ارسال
اصن این مقاله به نظرم کاملا بدون دلیل بود اصلا دلیلی نمی بینم که بخواد این موضوع مطرح بشه که یووه یکی از این سه نفر رو باید نیمکت نشین بکنه همینطوریش هم امسال که اسم پوگبا نیکمت بود ، به خاطر مصدومیت و محرومیت و خسته نشدن و بازی جام حذفی ، به اندازه کافی به پوگبا بازی رسید فصل های بعد هم همینطوری پیش می ریم و نهایتا هم تا 2 سال دیگه پیرلو ، دیگه اون قدرت سابق رو نداره و باز به پوگبا بیش تر بازی می رسه کل این مقاله به عقیده من نوشته شدنش بیهودست

#8
Numero Uno

Numero Uno

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 3785 ارسال
نظرت که بدون شک قابل احترامه عرفان جان! :1:

ولی یه چند تا نکته هست، این که ابداً اصراری به کنار گذاشته شدن هیچ کس نشده، اگه غیر از این بود هیچ وقت این نظرسنجی 5 تا گزینه نداشت. اسم مارکیزیو هم تنها به خاطر عملکرد بهتر دو تای دیگه (پیرلو و ویدال) نسبت بهش به عنوان آخرین گزینه آورده شده، که اینم با کنار رفتن احتمال تغییر توی ترکیب یوونتوس توسط کونته عنوان شده..

مسئله ی بعدی هم اینه که پوگبا این فصل 6 بازی رو کلاً روی نیمکت نشسته و توی 5 بازی دیگه هم کمتر از 25 دقیقه برای یوونتوس بازی کرده، حالا به نظرت با ادامه ی روندی که پوگبا داره، این روال براش میتونه راضی کننده باشه؟ برای کسی اونجوری درخواست الکس فرگوسن بزرگ رو کنار میزنه؟

همین مسئله باعث شد تا تاکیناردی که بیش تر از یک دهه برای یوونتوس بازی کرده بود، تو سن 29 سالگی یووه رو ترک کنه به علت نبود فضای کافی! از پوگبای 19 ساله و بالوتلی صفت چه انتظاری دارید؟

+ صحبت آقا امیر رو تکرار میکنم:

جبراً دو سه سال دیگه حداقل یکی از اعضای فعلی MVP به پایان راه خودش میرسه. امیدوارم پوگبا اونقدر پیشرفت کنه که بتونه جای P فعلی رو بگیره و باز هم MVP داشته باشیم، هر چند جنس بازیش متفاوته و ما قطعاً بعد از پیرلو به بازیکنی مشابهش یا تغییر سبک نیاز خواهیم داشت.


یووه بعد از پیرلو به یه مدل کوچیک تر از خودش دوباره نیاز داره، یکی مثل وراتی! اگه میخوایم پوگبا تبدیل به ستاره بشه باید زودتر دست به کار بشیم، وگرنه نهایتاً میتونه به یه ذخیره ی خوب مثل نقشی که "سولشر" تو یونایتد داشت، تبدیل بشه.

#9
pelatini

pelatini

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 179 ارسال
واقعا یکی از سخت ترین سوال هست که میشه بهش فکر کرد و شک ندارم خیلی از هوداران و حتی کادر مدیریت و فنی باشگاه هم به این فکر میکنه که پوگبا باید جای کی رو بگیره اما به نظر من کونته خودش به این نتیجه رسیده که از سیتم چرخشی استفاده کنه یعنی هرز گاهی هر یک از mvp رو جالا چه محروم باشه چه مصدوم و یا چه خسته باشه رو از سیستم خارج میکنه و پوگبا رو جانشینشون میکنه هرچند به نظر من هرچقدر به پوگباه فرصت داده بشه خیلی خیلی جواب میده و هم رضایت بازیکن و هم کیفیتتش بالا میره در کل فک نکنم کسی پیدا بشه بتونه به طور محکم بگه که پوگبا باید جانشین یکی از MVP بشه

#10
Fateme

Fateme

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 66 ارسال
برای من غیر قابل تصوره که ببینم پوگبای 19 ساله به مارکیزیو ترجیح داده شده مارکیزیویی که یکی از محبوبترینهای یوونتوسه کسی که بعد دلپیرو و بوفون قوت قلب هواداراس کسی که اکثرااز اون به عنوان کاپیتان آینده یووه نام برده میشه هربازیکنی تو هر دوره ای ممکنه که افت و خیزهایی داشته باشه اما دلیل نمیشه که بگیم که دیگه پیشرفت قابل اشاره ای در اینده نخواهد داشت یادمون نره مارکیزیو تو دور رفت لیگ قهرمانان جز بهترینهابود چطور میشه یک بازیکن ملی پوش ایتالیایی رو کنار بذارن آیا این به خود تیم ملی ایتالیا ضربه نمیزنه که یکی ازبازیکنای ثابت توی ترکیب تیم ملی بشه ذخیره طلایی یوونتوس!تو همین تیم رم دنیل ده روسی هم یکم نسبت به سابق افت کرده کسی که به عنوان کاپیتان آینده رم معرفی شده اما هیچکس نخواسته که کسیو جایگزینش کنن حتی تو بدترین شرایطش. هممون میدونیم که این دو بازیکن (مارکیزیو و ده روسی)همیشه جز کلیدیترین بازیکنای تیم ملین.حالا اینجا بحث در مورد مارکیزیو هستش درسته که پوگبا بازیکن خیلی خوبیه و شکی نیس که به یکی از ستاره های تیم تبدیل میشه و حتی وجودش توی تیم باعث میشه که بین بازیکنای خط میانیمون رقابت ایجاد بشه اما کنار گذاشتن کلودیو از ترکیب ثابت به خاطر اینکه یکی دو موقعیت تک به تک رو از دست داده یا کارت زرد زیادی گرفته به نظر من غیر منطقیه.کونته میتونه که از هر 4نفر این بازیکن توی ترکیب استفاده کنه برای من هوادار این مهمه که مارکیزیو به عنوان کاپیتان آینده(حداقل به نظر من کاپیتان آینده) بابازیهای متعدد تجربه لازمو کسب کنه چون من هوادار به خوب بودن مارکیزیو به عنوان یک هافبک ایمان دارم حتی اگه مثه سایرین دوره افت داشته باشه.مرسی





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی