پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

نظرسنجی: عملکرد بپه ماروتا در نقل و انتقالات ؟

- - - - -

  • موضوع قفل شده این موضوع قفل شده است
17 پاسخ برای این موضوع

#1
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
امسال سال آخر قرارداد جوزپه ماروتا ست. دو فصل به عنوان مدیر اجرایی فعالیت های ورزشی یووه رو پیش می برده. بعضی تصمیم های ماروتا سوال برانگیز بوده، بعضی از تصمیم هاش تحسین برانگیز. من خلاصه ای از کل فعالیتش رو اینجا می نویسم، و می تونیم در مورد عملکرد ماروتا و خوب و بد بودنش بحث کنیم.

اول بزارید یه تاریخچه کوتاهی از فعالیت ماروتا بگم و اینکه چرا توسط آنیلی انتخاب شد.

شروع کار ماروتا در وارسه، مونزا، کومو و راونا


ماروتا در سال 1978 کارش در فوتبال رو با مدیریت تیم جوانان وارسه شروع کرد. ولی بعد از یک سال به عنوان مدیر اجرایی این تیم انتخاب شد. ماروتا خیلی سریع این تیم رو به سری بی آورد، و در دوران ماروتا این تیم 5 سال هم در سری بی باقی موند. اما در 2 سال آخر مدیریت ماروتا این باشگاه 2 بار سقوط کرد و به سری سی رفت.

سپس ماروتا به مونزا رفت. 4 سال مدیر این تیم بود. اون مونزا رو به سری بی آورد و 2 سال هم در سری بی نگه داشت. در فصل آخر مونزا سقوط کرد و ماروتا هم ازین تیم جدا شد. بعد ازون هم برای چند سال در تیم های کومو و راونا در سری سی مدیریت کرد و دست آورد برجسته ای نداشت.

ماروتا در ونیز و آتالانتا

سال 1995 ماروتا به مدیریت تیم ونیز انتخاب شد در سری بی. بعد از سه سال مدیریت این تیم، تیم تحت نظر ماروتا موفق شد در موفقیتی تاریخی بعد از 30 سال به سری آ برگرده. ماروتا 5 سال با ونیز در سری آ موند و سالی که ونیز باز به سری بی سقوط کرد ازین تیم جدا شد. بعد از جدایی از ونیز به آتالانتا در سری آ پیوست. آتالانتا در اون 2 سال هفتم و نهم شد.



ماروتا در سمپدوریا


وقتی بپه به سمپ رفت، این تیم سه فصل متوالی در سری بی بود و رده 10 رو در اختیار داشت که بدترین رده تاریخ باشگاه بوده. ماروتا وقتی کارش رو در سمپدوریا با یه انقلاب بزرگ شروع کرد. ابتدا والتر نوولینو رو به عنوان سرمربی انتخاب کرد که قبلا با هم در ونیز همکار بودند. ماروتا با ترکیبی از با تجربه های مسن سری آ مثل سرجیو ولپی، فابیو باتزانی و استفانو بالترینی به همراه به خدمت گرفتن بازیکن های جوانی چون انجلو پالمبو، ماریزیو دومیتزی و آندره آ گاسبارونی تیم رو متحول کرد. در فصل اول سمپدوریا به سری آ برگشت و تا یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا رفت.

در سال بعد ماروتا سمپ رو برای سری آ تقویت کرد، نام های چون کریستین دونی و فرانچسکو آنتونیولی رو به این تیم آورد و تونست با این تیم در رده ی 8 سری آ قرار بگیره و با اختلاف یک رده اروپا رو از دست بده. در فصل بعد هم فعالیت های موفقیت تیم ماروتا ادامه داشت و این تیم ششم شد و فقط با 1 اختلاف امتیاز نسبت به سهمیه لیگ قهرمانان به لیگ اروپا رفت. تیم ماروتا 2 سال افت کرد و 12 هم و 9 م شد. ماروتا نوولینو رو بیرون کرد و والتر ماتزاری رو به مربیگری سمپدوریا انتخاب کرد. همچنین آنتونیو کاسانو رو از رئال مادرید خرید. تیم ماروتا دوباره اوج گرفت و ششم شد و به اروپا رفت و بعد هم ماروتا پاتزینی رو از فیورنتینا خرید. اما در ادامه باز سمپ افت کرد و 13 هم شدو ماروتا هم قرارداد ماتزاری رو تمدید نکرد.

ماروتا در سال بعد دلنری رو به سمپدوریا آورد و تعداد زیادی بازیکن خوب مثل استوراری، پوتزی، مانینی، تیسونه. تیم تحت نظر ماروتا تونست چهارم بشه و به لیگ قهرمانان بره. موفقیت ماروتا باعث علاقه مندی یوونتوس به وی شد.


ماروتا در یوونتوس

ماروتا وقتی به یووه اومد یووه وضعیت اسفناکی رو طی می کرد و در یکی از بدترین دوره های تاریخ خودش به سر می برد. مشابه فعالیت های قبلیش ماروتا عادت داره با افرادی که به خوبی می شناسه کار کنه. او پارتیچی دست راست خودش و دل نری مربی سابق خودش در سمپدوریا رو به یووه آورد. در اولین فصل که او در یووه مدیر بود مثل باشگاه های قبلش دست به تغییرات گسترده زد.

در سال اول ماروتا این ها از جمله بازیکن هایی بودن که وی به یووه آورد : استوراری، کوالیارلا، کراسیچ، ماتری، مارتینز، موتا، په په، لانزافامه و آکویلانی. و این بازیکن ها از یووه جدا شدند : کاناوارو، مولینارو، کریشیتو، پولسن، کاندروا، کاسرس، المیرون، اکدال، کیمنتی، آریائودو، ترزگه، کامورانزی، زبینا، لگروتالیه، آمائوری و دیگو. یووه در این سال نتونست بهبود خاصی پیدا کنه و باز هم هفتم شد.

در فصل بعدی ماروتا باز 8 بازیکن جدید به یووه آورد: پیرلو، پاتزینزا، لیختشتینر، ویدال، ووچینیچ، جاکرینی، استیگاربیا، الیا (در زمستان کاسرس، بوریلو و پادویین) از جمله این بازیکنان بودند. و بازیکن های مثل تیاگو، صالیحمیجیچ، ملو، سیسوکو و گریگرا هم یووه رو ترک کردند. یووه در این فصل قهرمان لیگ، قهرمان سوپرکاپ و نایب قهرمان جام حذفی شد.

برای فصل جاری، ماروتا این بازیکنان رو به یووه آورد : آسموا، ایسلا، لوسیو، پوگبا، بنتنر و روبینیو. و دل پیرو، منینگر، الیا، گروسو، کراسیچ، پاتزینزا، مارتینز یووه رو ترک کردند.

#2
فرهاد

فرهاد

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2921 ارسال

امسال سال آخر قرارداد جوزپه ماروتا ست. دو فصل به عنوان مدیر اجرایی فعالیت های ورزشی یووه رو پیش می برده.


البته حالا حالاها سایه اش بالا سرمون هست :1: انیلی 14 سپتامبر قراردادش رو سه سال دیگه تمدید کرد ! :1:

#3
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
واقعا آمار افتضاحی داره . تو هر تیمی رفته اون تیم سقوط کرده :np: کاش قراردادش تمدید نمیشد . کم تجربه هم نیست که بگیم بعدا تجربش اضافه میشه . رسما آمارش داغونه . این فصل هم که نشون داد چقدر بی دست و پا هست برای خرید یک مهاجم . خلاصه آبی از این ماروتا گرم نمیشه :fp:

#4
hamid

hamid

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2544 ارسال
اینطوری نگو عباس جان! اونقدرها هم آمارش بد نیست همه اون تیم هارو خودش به دسته بالاتر رسونده سقوط که کردن دیگه تو رده پایین به فعالیتش ادامه نداده عملکردش فراز و نشیب زیادی داشته ولی بد نبوده

#5
Soheil Bianconeri

Soheil Bianconeri

    الان دیگـه همه چیز خـوبه +x

  • اعضا
  • 6960 ارسال
اگه يكم .. فقط يكم اين كاره باشه تو نيم فصل يا واسه فصل بعد ژكو رو ميگيره چون خود ژكو با مصاحبه هاش نشون داده دوست داره بره اينجا ديگه هنر يه مديره كه بتونه بازيكنهاي ناراضي تيمهاي ديگه رو جذب كنه ... البته نبايد از حق گذشت دست رو جوونهاي خوبي گذاشته و داره يه يكسري از بازيكنهاي خوب رو واسه يووه مياره كه ميتونن ستاره باشن در آينده...

#6
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال

واقعا آمار افتضاحی داره . تو هر تیمی رفته اون تیم سقوط کرده :np: کاش قراردادش تمدید نمیشد . کم تجربه هم نیست که بگیم بعدا تجربش اضافه میشه . رسما آمارش داغونه .
این فصل هم که نشون داد چقدر بی دست و پا هست برای خرید یک مهاجم . خلاصه آبی از این ماروتا گرم نمیشه :fp:


همه ی اون تیم ها رو احیا کرده اول و برای چند سال در سطح بالایی بودن. چند سری تیم های سری سی رو آورد بی. وارسه رو برد بالا و 5 سال بالا نگه داشت. مونزا رو آورد بالا و چند سال نگه داشت. بعد تیم های سری بی رو آورد بالا. صعود و بقای ونیز که تاریخی بود. بدترین سمپدوریای تاریخ هم چند بار لیگ اروپا و یه بار لیگ قهرمانان برد.

انصافا آمارش افتضاح نیست

#7
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
من نمی تونم قبول کنم یک مدیر تو موفقیت تیم نقش داشته باشه ولی تو شکستش نداشته باشه . به نظرمون همون اندازه که خوب بوده و تیم ها رو به سطح بالاتری رسونده همون قدر هم نقش داشته که تیم سقوط کرده . چند بار به خاطر اینکه تیم سقوط کرده از اون تیم رفته که اصلا نمی تونه آمار خوبی براش باشه . تنها نکته مثبتش حضورش تو سمپدوریا بوده . در مورد یوونتوس هم که نمیشه گفت عملکرد خوبی داشته . شاید اگه از اول نمی گفتن دنبال ستاره هستیم و این بازیکن ها میومدن میگفتم امار خوبی داشته تو یووه ولی وقتی مثلا تو پروژه فن پرسی شکست می خورن و بعدش از سر ناچاری بنتنر میاد یووه اگه بنتنر فوق العاده هم باشه دیگه این ربطی به ماروتا نداره و نمیشه بنتنر رو نکته مثبت عملکرد ماروتا دونست

#8
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال

من نمی تونم قبول کنم یک مدیر تو موفقیت تیم نقش داشته باشه ولی تو شکستش نداشته باشه .


به نظرمون همون اندازه که خوب بوده و تیم ها رو به سطح بالاتری رسونده همون قدر هم نقش داشته که تیم سقوط کرده .


چند بار به خاطر اینکه تیم سقوط کرده از اون تیم رفته که اصلا نمی تونه آمار خوبی براش باشه . تنها نکته مثبتش حضورش تو سمپدوریا بوده .


در مورد یوونتوس هم که نمیشه گفت عملکرد خوبی داشته . شاید اگه از اول نمی گفتن دنبال ستاره هستیم و این بازیکن ها میومدن میگفتم امار خوبی داشته تو یووه ولی وقتی مثلا تو پروژه فن پرسی شکست می خورن و بعدش از سر ناچاری بنتنر میاد یووه اگه بنتنر فوق العاده هم باشه دیگه این ربطی به ماروتا نداره و نمیشه بنتنر رو نکته مثبت عملکرد ماروتا دونست


نمیشه موفقیت یه مدیر رو بدون حساب شکست هاش دید و گفت خوب بوده ولی میشه شکست هاش رو بدون لحاظ کردن موفقیتش دید و گفت :

واقعا آمار افتضاحی داره . تو هر تیمی رفته اون تیم سقوط کرده :np: کاش قراردادش تمدید نمیشد . کم تجربه هم نیست که بگیم بعدا تجربش اضافه میشه . رسما آمارش داغونه .


عجب :np:

#9
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
رضا حرفت درست ولی آخه یه جوریه این عملکردش . یک تیم رو میاره بالا مدتی اون بالاست و بعد زمین میخوره . شاید هم جوری که دیگه نتونه بلند شه (یه آماری هست در مورد اون تیم هایی که قبلا ماروتا مدیر اون تیم بوده ؟) یه جوری میشه گفت چند سال اول تیم رو بالا اورده و باشگاه رو از ریشه درست نکرده و فقط سطحی این تیم رو با هزینه های زیاد به جایی رسونده که بعد از گذشت چند سال دوباره نتونسته این روند رو ادامه بده و باشگاه توانایی بیشتری نداشته و برگشته به همون دوران قبلش و چه بسا بدتر عملکرد ماروتا منو یاد باشگاه پاس همدان خودمون میندازه که با هزینه های بالا همون یکی دو سال تو لیگ خوب بودن و اگه اشتباه نکنم اولین تیمی بود که تونست پرسپولیس قطبی رو شکست بده به بعد دیگه نتونست اون هزینه های قبل رو داشته باشه و هر روز بدتر از دیروز تا بالاخره سقوط کرد و حالا حالا هم بعیده برگرده به لیگ برتر من نمی تونم عملکرد مثبتش رو ببینم چون در پایان به بدترین شکل ممکن از تیم کنار گذاشته شده و یا از اون تیم رفته چون دیگه نمیتونسته بیشتر از اون ادامه بده

#10
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
در مورد مهاجم خریدن. یه بار گفتم تو فروم. فن پرسی نیومد چون خودش نمی خواست بیاد. خودش می خواست بره منچستر. این رو فرگوسن تو تلویزیون منچستر گفت :

"The boy wanted to come. He turned down various clubs. If he hadn't told Arsenal he wanted to go to Manchester United, the transfer wouldn't have happened," said Ferguson.
(اگر فن پرسی به آرسنال نگفته بود من می خوام برم منچستر، هیچوقت این انتقال صورت نمی گرفت)

همون روز هم ونگر مصاحبه کرد گفت فن پرسی خودش اصرار داشت بره منچستر، ونگر به Téléfoot گفت ما خیلی تلاش کردم به هر قیمتی که شده مانع از فروش او به منچستر بشیم، من ترجیح میدادم به یه تیم خارج از انگلیس بره، مثلا پی اس جی.

در مورد دو مهاجم دیگه ای که یووه روشون کار می کرد. بازم من معتقدم درست عمل کردن مدیرای یووه. ما به یه مهاجم 30-40 میلیونی نیازی نداشتیم. 40 میلیون برای یووتیچ و 35 میلیون برای لیورنته به نظرم انتقال هوشمندانه ای نبود در سال هایی که یووه داره ضرر مالی میده. یووه یه مهاجم تاپ می خواد ولی نه اونقدر که هر قیمتی بهش دادن قبول کنه. الویت ها و سیاست های باشگاه ملاکه. یکی مثل لیورنته یا یووتیچ فقط مسئله شون پول بود. کافی بود باشگاه 35 میلیون رو به ماروتا بده تا اون هم بخرتش، از جیب خودش که نمی خواست بده. ولی باشگاه نمی خواست همچین مبلغی پرداخت کنه که دلایلش یه بحث دیگه میشه.

نمیشه عملکرد ماروتا رو توی یووه کاملا ضعیف دونست، حداقل از نظر من. خرید های مثل پیرلو، ویدال، بارتزالی، آسموا، لیخ، ووچینیچ و حتی استوراری خیلی خرید های موفقی بودند و اکثرا با بهترین قیمت ممکن و الان هم بهترین های یووه هستند.

#11
GioVanni Agnelli

GioVanni Agnelli

    -

  • ادمین
  • 21166 ارسال
- من کاری به گذشته ماروتا ندارم؛ اینکه قبلا در وارسه، ونیز و یا سمپدوریا چه عملکردی داشته فرقی به حالش نمیکنه. حداقل برای من هوادار اینگونه ست. جیزی که برای من مهم هست عملکرد حال و حاضر ماروتاست. ماروتا در سال اول حضورش، این بازیکن ها رو اورد : دروازه بان : استوراری مدافع : موتا هافبک : کراسیچ - په په - آکوئیلانی - لانزافامه مهاجم : کوالیارلا - مارتینز خرید استوراری که واقعا خرید فوق العاده ای بود. بدون شک ما تنها تیمی در اروپا هستیم که از دو دروازه بان عالی سود می بریم. در فاز دفاعی خرید یک مدافع راست منطقی بود. ولی موتا هیچ وقت مهره کارآمدی نبود و نشد و یک خرید اشتباه تلقی میشه. البته در راستای نیاز تیم این خرید صورت گرفت. در خط هافبک خریدهای خوبی رو کرد ماروتا، دو بازیکن کناری که دقیقا باب سیستم دلنری بودند یعنی کراسیچ و په په، یک هافبک وسط با انگیزه مثل آکوئیلانی و برگردوندن بازیکن تکنیکی خودمون یعنی لانزافامه. به جز لانزافامه، میشه به 3 خرید دیگه نمره قبولی داد، ضمن اینکه آکوئیلانی قرضی بود و هزینه زیادی بابتش ندادیم. و نهایتا در خط حمله هم یک خرید خوب و غافلگیر کننده داشتیم به نام کوالیارلا و یک خرید گرون قیمت و کاملا اشتباه مثل مارتینز. بازیکنانی هم که جدا شدند همگی طبق سیاست های تیم و باشگاه صورت گرفتند. قطعا این وسط جدایی کامورانزی و ترزگه خیلی ذهنیت ها رو بد کرد ولی طبیعتا درباره این دو ماروتا تصمیم گیرنده نبوده و باشگاه (شخص آنیلی) این تصمیم رو گرفته. شخصا به ماروتا در سال اولش از 10 نمره ای بهتر از 5 نمیتونم بدم. البته با توجه به شرایطی که تیم داشت تلاش خوبی کرد. در سال دوم با اومدن کونته و رویکرد جدیدی که باشگاه در پیش گرفت؛ خریدهایی کاملا منطقی انجام شدند، به جز الیا و عدم موفقیت در جذب یک مهاجم نوک گلزن. هر چند که خرید پیرلو، ویدال، جاکرینی، ووچینیچ و لیختشتاینر به اندازه کافی خوب و مناسب بودند که تا حدودی ضعف مهاجم رو پوشوندند. برای این سال از 10 بهش نمره 7 رو میدم. و نهایتا این فصل. تقویت فاز دفاعی و خط هافبک تیم اونم با خریدهای عقلانی و هزینه هایی معقول کار خوبی بود که ماروتا انجام داد. ولی اینکه این چه مشکلی هست که نمیتونه مهاجم بزرگ جذب کنه هنوز بر من پوشیده ست. نمره من به ماروتا از 10 نمره 9 هست. چیزی که از ماروتا طی این 3 سال دیدم این هست که با تیم های ایتالیایی تعامل نسبتا خوبی داره و هم از نظر قیمت خریدهاش خوب هستند و هم از نظر کیفیت بازیکن جذب شده. ولی در مذاکره با باشگاه های غیر ایتالیایی چندان قوی نیست و این رو میشه در عدم جذب مهاجم به وضوح شاهد باشیم. در کل من به ماروتا نمره قبول میدم و امیدوارم این روند صعودی خودش رو حفظ کنه و تا وقتی که کارایی داره توی باشگاه بمونه.

#12
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
رضا در مورد مهاجم فقط یک مثال بود و دوما ضرب المثل خاصی تو این مورد استفاده میشه که اگه خواستی برات تو پ خ بگم که حق مطلب رو بگه . ببین اگه من مثلا نمی تونم 100 کیلو وزن پرس بزنم چرا بگم که می تونم که بعد که نتونستم دنبال هزار تا بهونه باشم ؟ در مورد خرید پیرلو و ویدال هم درست میشه مثال همین فن پرسی که رو زدی بزنیم . پیرلو نمیخواست بره اینتر و اومد یووه . ویدال نمیخواست بره بایرن اومد یوونتوس . پس اگه پیرلو و ویدال هم نمیخواستن این انتقال انجام نمیشد درسته ؟ اگه نمیخوای نیومدن فن پرسی رو جزو شکست های ماروتا حساب کنی پس پیرلو و ویدال رو هم نباید جزو موفقیتش حساب کنی . نکته بعدی رضا در مورد بقیه خریدها که خوب هستن . تو این یکی دو ساله واقعا زیاد هزینه کردیم برای خرید بازیکن . n تا بازیکن خریدیم با هزینه های زیاد و کم . بالاخره 4 تا خوب در میاد از بین این همه بازیکن

#13
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
از نظر من ماروتا خوبه و با یکم تجربه بهتر هم میشه ، این تو گزینه ها نبود ، در حال حاضر ماروتا یک مدیر خوبه که تجربه زیادی از کار در تیم های بزرگ نداره ، مطمئنا کم کم بهتر میشه ، اگر دقت کنید ، ماروتا فصل به فصل خریدهای بهتری انجام داده ، این نشون میده داره پیشرفت میکنه ولی فکر کنم رضا باید اینو اضافه میکرد یوونتوسی که ماروتا تحویل گرفت این بازیکنان رو داشت 1. بوفون 2.کاسرس 3.کیه لینی 4.ملو 5.کاناوارو 6. گروسو 7.حمیدزیچ 8.مارکیزیو 9.یاکوئینتا 10.الکس 11.آمائوری 12.کیمنتی 13.منینگر 15.زبینا 16.کامورانزی 17.ترزگه 18.پولسن 19.مولینارو 20.جووینکو 21.گری گرا 22.سیسوکو 23.آریائودو 26.کاندروا 27.پائولوجی 28.دیه گو 29.دچلیه 30.تیاگو 33.لگروتالیه 39.مارونه 40.ایموبیل تیمی هم که امسال داریم میشناسید دیگه؟ حالا برای اینکه یه مقایسه بکنید ، اسامی رو میزارم 1.بوفون 2.لوسیو 3.کیه لینی 4.کاسرس 6.پوگبا 7.په په 8.مارکیزیو 9.ووچینیچ 11.دچلیه 12.جووینکو 15.بارتزالی 17.بنتنر 19.بونوچی 20.پادویین 21.پیرلو 22.آساموا 23.ویدال 24.جاکرینی 26.لیختشتاینر 27.کوالیارلا 30.استوراری 31.برانسکو 32.متری 33.ایسلا 34.روبینیو 39.مارونه ما تو این 3 سال یه تغییر نسل خوب در حین نتیجه گیری داشتیم ، تیممون به جز پادویین بازیکن کیفیت پایینی نداره ، همه جزو بهترین های ایتالیا هستن ، قطعا با خرید یه مهاجم بزرگ این تیم بی نظیر میشه

#14
Sinak

Sinak

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1545 ارسال
البته به اين نكته هم بايد اشاره بشه كه تو اين دو سال اخير نسبت به سال‌هاي قبل، تعداد زيادي بازيكن جوان با استعداد جذب يوونتوس شده كه مطمئناً در آينده از امثال بوي، بواكي، ليالي و مازي بيشتر خواهيم شنيد. من به كونته خيلي اعتقاد دارم ولي بدون حضور يك مديريت قوي و منسجم هيچ تيمي نمي‌تونه نتيجه بگيره در كل عملكردش به نظرم فوق‌العاده بوده، تبديل كردن يك تيم بحران زده به يك تيم شكست ناپذير نتيجه كار يك مجموعه بوده كه آنيلي و ماروتا در رأس اون قرار دارند. در مورد جذب بازيكن بزرگ هم بايد بگم كه، تا اونجا كه يادم هستش موجي هم به جز سال‌هاي اخر مديريتش، هيچ وقت طرف خريد ستاره نمي‌رفت. ما بازيكن‌هايي مثل ويدال و آساموا رو خريديم كه در حال حاضر از نظر من تو پست خودشون جز بهترين‌هاي جهان هستند.

#15
فرهاد

فرهاد

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2921 ارسال
راستش من معتقدم همیشه باید نتیجه رو در نظر گرفت ، وقتی مدیران یک باشگاه برای تیم یه هدف ترسیم میکنن در انتها باید دید که ایا موفق میشن به این هدف برسن یا نه به نظرم راه یا شیوه رسیدن به هدف زیاد مهم نیست ، در واقع اگر هدف قهرمانی سری آ باشه برای من تفاوتی نداره که با فن پرسی و اینیستا و ابراهیمویچ تیم قهرمان بشه یا با ماتری و جاکرینی و لوسیو ! هنوز راه زیادی تا پایان فصل باقی مونده ولی میشه اینده روشنی برای تیم ترسیم کرد اما فصل قبل با اینکه معتقدم با اینکه در یه مقاطعی فله ای :1: عمل کرد ولی نتیجه کارش فوق العاده مثبت بود ! گرچه هنوز هم ضعف هایی داشت ! انتصاب کونته و جذب بازیکنانی که عامل اصلی تغییر مثبت یووه بودن کار فوق العاده ای بود با این حال جذب الیا رو مثلا میشه به عنوان یه شکست یاد کرد یا فروش نرفتن بازیکنانی مثل زیگلر و ملو و یاکوئینا و امائوری ! اما فصل اول حضورش به شدت ضعیف بود و حاصلش هم یه هفتمی دیگه بود که ارتباط مستقیم با تصمیمات ماروتا داشت حضور سرمربی تیم سابقش در یووه و خرید بی برنامه بازیکان صرفا به دلیل تغییر کلی تیم و یه سری فروش های به غایت احمقانه ! رو میشه دلایل اصلی این عامل برشمرد این فصل یه درجا زدن کامل بود برای یووه !! یه سری تصمیمات دیگری هم بود که شاید انجامشون باعث ایجاد یه ذهنیت منفی از ماروتا در ذهن من هوادار شد با اینکه میشد این تصمیمات رو در جهت اهداف باشگاه و سیاست های کلان اون بر شمرد ، یه مثال ساده میزنم ! قبل از پایان فصل ماروتا اسم از یه بازیکان بزرگ اورد که در تابستان به یووه ملحق خواهد شد و قویا هر هفته مصاحبه میکرد و از اهدافی صحبت میکرد که حتی اسمشون هم قشنگ بود و باعث دلگرمی هوادار میشد با اینکه کاملا مشخص بود که یووه در این تابستان هیچگاه توانایی این رو نداره که بیش از 25 میلیون برای یه بازیکان بپردازه ولی همین اسامی باعث شد تاثیرات مثبتی در باشگاه داشته باشه به عنوان مثال در فی مابین بازی با این اسامی بود که بلیط های فصل یووه به سرعت Sold Out شد یا حتی حتی به میزان کمی رفتن دل پیرو رو به عنوان خرید یه جانشین بزرگ کمرنگ تر کرد ! خلاصه عملکردش در مجموع بد نبوده به نظرم !

#16
juve's fan

juve's fan

    مدير سابق

  • اعضا
  • 6891 ارسال
به نظر من عملکرد ماروتا تو یووه نه سیاه سیاه بوده،نه سفید سفید...همونطوری که بازیکان خوبی نظیر استوراری،بارزالی،ووچینیچ و ویدال رو به یووه آورده همونطور هم افرادی نظیر مارتینز،موتا،الیا رو به یووه آورده...پس نمیشه گفت عملکردش ضعیف بوده یا عالی..اگر بخوایم فقط به خریدهاش و عملکرد خریدهاش نگاه کنم از دید من کاملا معمولی عمل کرده....اما اگه بخوایم از یه دید دیگه به قضیه نگاه کنیم اونم برهه زمانی حضورش تو یووه باشه شاید ماروتا نمره ای بهتر از معمولی بگیره..البته منظورم نمره عالی نیست بلکه نمره خوبه... ماروتا زمانی که به یووه اومد 2 تا مشکل داشت: اول: شکسته شدن ابهت و پرستیژ تیم و کسب عنوان نازل هفتمی تو سری آ و عدم حضور در لیگ قهرمانان که طبیعتا نگاه ها رو از یووه برمی گردوند. دوم: وجود تعداد زیادی بازیکن بی کیفیت در تیم. البته ماروتا در سال اول حضورش در یووه اصلا موفق نبود و مجوعه ای از عوامل به همرا 2 مورد بالا باعث شد نتونه بازیکنانی با کیفیت رو از بازار بخره...اما در سال دوم و با توجه به حضور یه کادر فنی جدید کاملا مشخص بود که همه خریدها با توجه به نیاز تیم در حال انجامه و دیگه خبری از خریدهای عجولانه و بی کیفیت نبود شرایط تیم بهتر شد..قطعا نقش کونته،ندود و پاراتیچی در کمک رساندن به ماروتا برای خرید بازیکنان با کیفیت بی تاثیر نبوده... اما با توجه به بحثی که بالا میان بچه ها در مورد عملکرد ماروتا بود: به نظر من هوادار خواه ناخواه میخواد مدیر تیمش گاها کارهای شجاعانه ای هم انجام بده و برای هوادار تیمی مانند یووه این به هیچ وجه چیز ناآشنایی نیست...من فکر میکنم تعارض نظر دوستانی نظیر عباس و رضا از اینجا شروع میشه ....همه طرفداران یووه موجی رو به عنوان یه مدیر موفق حداقل از نظر ورزشی قبول دارن...عمده محبوبیت موجی از دید همه ماشجاعتش بود...موجی تو اوایل قرن جدید حاضر شد اون مبلغ سنگین رو برای یه سری بازیکن علی الخصوص بوفون هزینه کنه...مبلغی که هنوز هم بیشترین مبلغ پرداختی بابت یه دروازه بانه...مطمئنا این کار در دایره تفکرات فردی مثل ماروتا شاید خریت محض محسوب بشه ولی همگان به عینه دیدیم که اون مبلغ پرداختی نه تنها دور ریخته نشد بلکه یووه رو برای سال های متمادی از خرید دروازه بان بی نیاز کرد و توانست بعد از مدت ها وقتی نامی از دروازه و دروازه بانی به میون می اومد،همه نگاه به دروازه یووه معطوف شه...در حال حاضر ماروتا چنین توانایی هایی رو از خودش نشون نداده...از دید من خرید بازیکنانی که قراردادشون در حال اتمامه یا با باشگاهشون در حال جدل هستن درسته زرنگی محسوب میشه و یکی از توانایی های مدیران خوب به حساب میاد ولی همه ش نیست..یک مدیر زمانی میتونه ادعای بزرگی بکنه که بتونه بازیکنی رو از دهن شیران اروپا دربیاره و بزرگیش رو تو کارزار ترانسفر نشون بده..... با توجه به همه حرف هایی که بالا زدم در هر حال باز هم از دید من، در حال حاضر ماروتا یه مدیر معمولیه...زمانی ماروتا رو مدیری در حد یووه خواهم دونست که علاوه بر اینکه حرف هاش و حرکاتش پخته باشه این توانایی رو داشته باشه که حداقل یک خرید بزرگ در شان نام یووه انجام بده تا با آوردن بازیکن بزرگ به تورین بزرگی خودش رو ثابت کنه و باز هم نگاه ها رو به سمت تورین جلب کنه....

#17
moha684

moha684

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4647 ارسال
عملکرد ماروتا مثل هر مدیری به دو بخش مثبت و منفی تقسیم میشه.قسمت اعظم عملکرد ضعیفش مربوط به سال اول مدیریتش توی یووست.نکات زیادی رو دوستان گفتن مثل خرید مارتینز و ... اما چیزهایی هم گفته نشد مثل فروش اشتباه دیگو.تغییر توی نفرات خارج از حد توان تیم.مطمئنا این حجم تغییرات توی یک تیم هیچوقت جواب مثبت نمیده.کاری که ماروتا توی اولین فصل حضورش انجام داد و البته این رو خودم هم پیش بینی میکردم که موفقیتی با این تیمی که ماروتا بسته حاصل نمیشه.کاری که ماروتا توی اون فصل انجام داد مثل کاری بود که میلان این فصل انجام داد. نکته ی منفی دیگه ی اون فصل انتخاب دلنری به عنوان مربی بود.البته عدم موفقیت دلنری بیشتر برمیگشت به عملکرد ماروتا و مصومیت های زیادی که گریبانگیر نفرات اصلی تیم میشد.اما خود دلنری هم مربی ای در حد یووه نبود. اما توی دو فصل اخیر عملکردش کاملا قابل قبول بود.فصل قبل بیشتر تمرکز ماروتا روی خرید بازیکنای با کیفیت و با قیمت مناسب بود که تقریبا توی همه ی موارد موفق و بعضا تحسین برانگیز بود.در مورد الیا هم من نظرم اینه که اگر بیشتر بهش فرصت داده میشد الان اون رو جزو نقاط مثبت عملکرد ماروتا میدونستیم. توی این فصل هم بیشتر توجه ماروتا روی خرید بازیکنای جوون و آینده دار بود که میتونیم بگیم واقعا خوب عمل کرده.در آوردن یک استعداد ناب مثل پوگبا از دست فرگوسن اوج عملکرد ماروتا توی این فصل بود.مازی و لیالی و بوی و ... اما بر خلاف فصل قبل این فصل نقاط سیاهی هم توی عملکرد ماروتا وجود داشت.از دست دادن وراتی(یک بار این مورد در باره ی بازیکنی به اسم پیازون هم رخ داده بود)،تعلل بیش از حد توی خرید یووتیچ تا جایی که مدیران فیوره از فروشش صرف نظر کردن و مهمترینش اون جنجالی که بر سر ترانسفر برباتوف انجام شد و ماروتا باعث شد تقصیرها به گردن یووه بیوفته و رابطه ی یووه با مدیران فیوره به هم بخوره، تا جایی که دیگه امیدی برای اومدن یووتیچ نداشته باشیم. یکی از مشکلات قابل توجه ماروتا ایجاد جو رسانه ای و مطبوعاتی خیلی زیاد هنگام انجام ترانسفر هست که علاوه بر ایجاد رقیب برای خرید بازیکنای مورد نظر قیمتشون رو هم بی مورد بالا میبره. در مجموع من این نمره ها رو به تفکیک فصل به ماروتا میدم. فصل اول: 3 از 10 فصل دوم: 8 از 10 فصل سوم(این فصل):5 از 10

#18
Drughi

Drughi

    ستاره یوونتوس

  • اعضا
  • 9091 ارسال
من یه نظری در مورد ماروتا دارم نمیدونم اشاره کردین بهش یا نه . ماروتا به تنها چیزی که حتی بیشتر از جیب پر پول نیاز داره "اعتبار" هست ، درسته تو فوتبال امروزی داشتن سرمایه حرف اول رو میزنه ولی خب یه مدیر باید یک سری ملاک های دیگه رو هم داشته باشه ، نمیخوام به هیچ وجه با مدیر بزرگی مثل گالیانی مقایسه اش کنم اما میخوام به این نکته اشاره کنم که ببینید تمام اجنت های معتبر فیفا چه رابطه نزدیکی با گالیانی دارن البته دکتر این رو یک شبه نساخته ، منفعت بزرگی برای تمام اجنت های فیفا داشته در این 2-3 دهه ای که در میلان داره کار میکنه ، خوب پس قطعا اگه دو ، 3 باشگاه بزرگ به دنبال ستاره باشن جایگاه تیمی که قدرت نفوذ بیشتری پیش اجنت های فیفا داره محفوظ تره تا به طور مثال ماروتایی که تا به حال موفق به خرید حتی یک ستاره هم نشده و هیچ درصدی بشون رسونده ! چیزی که ماروتا نیاز داره یه خودنمایی هست که متاسفانه با اضافه شدن برخی قدرت ها به فوتبال اروپا کار بسیار سختیه.





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی