Jump to content

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

Photo

هفته اول سری آ - یوونتوس 2 - 0 پارما (یادبود الساندرو دل پیرو)

- - - - -

  • Please log in to reply
162 replies to this topic

#161
Soul Survivor

Soul Survivor

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 334 posts

[img width=480 height=288]http://www.corrieredellosport.it/images/54/C_3_Media_1553054_immagine_obig.jpg[/img]

Only Time Will Tell

یوونتوس در اولین بازی فصلش با یک نمایش راضی کننده اما نه عالی پارما رو شکست داد. یوونتوسی ها بازی رو چندان خوب شروع نکردند و در نیمه اول بسیار پایین تر از حد انتظار ظاهر شدند. ناهماهنگی بین بازیکنان به کرات دیده شد و هرگز نتونستند اون چیزی رو که هستند رو نشون بدند. با شروع نیمه دوم آهسته آهسته به فرم خوبش نزدیک شد و با دو گل صحیحی هم که در ابتدای نیمه دوم به ثمر رسید بازی با برتری بانوی پیر تمام شد. اما باز هم نمایش نیمه دوم یوونتوس ایده آل ذهنی من و اون چیزی رو که فصل پیش دیدیم نبود. در ادامه نکاتی رو که از این بازی برداشت کردم عرض می کنم.

در نیمه اول پارمایی ها بازی بسیار بسته ای رو ارائه کردند. در هنگام دفاع بسیار خوب در زمین خودشون جمع می شدند، فضاها رو پوشش می دادند و روی بازیکن صاحب توپ پرس می کردند که با این بازیِ تماما فیزیکی موفق هم بودند و باعث شدند در چند مورد بازیکنان یوونتوس در یک سوم دفاعی خودی و یک سوم میانی زمین توپ رو تقدیم اون ها کنند. اولین هدف دونادونی کسب یک امتیاز بود و آرایش تیمی و تاکتیکش رو برای همین مورد چیده بود و این از بازی پارمایی ها کاملا مشخص بود. در مواقعی که صاحب توپ بودند سعی داشتند با آرام کردن بازی فشار یوونتوس رو خنثی کنند که موفق هم بودند. در پاره ای از مواقع هم چشم به ضدحملات برای باز کردن دروازه داشتند. اما یوونتوس که سعی داشت بازی همیشگی خودش رو انجام بده، به مشکل خورد. برای غلبه بر این مورد باید سرعت رو چاشنی کارش می کرد که در بعضی لحظات این کار انجام شد اما به دلیل عدم هماهنگی به نتیجه ای ختم نشد. اشتباهات زیادی در پاس ها به خصوص از جانب ویدال، ووچینیچ و جووینکو شاهد بودیم. کسانی که امید یوونتوسی ها برای گل زدن و عوض کردن جریان بازی بودند اما در مقابل مدافعین پارمایی و شیوه بازی اون ها کاری از پیش نبردند و باعث ایجاد سردرگمی زیادی در میان یوونتوسی ها شد که بازیکنان یوونتوس به اجبار بازی رو به کناره ها بردند و یا از دفاع و با پاس های بلند ادامه دادند که به دلیل کوتاه قامتی جووینکو و یارگیری نسبتا شدید با ووچینیچ این حربه هم موفق ظاهر نشد و نیمه اول با یک بازی نه چندان زیبا و تساوی بدون گل به پایان برسه. نیمه دوم هم پارما با همین شیوه بازی رو ادامه داد اما بازیکنان یوونتوس که نیمه دوم رو بهتر شروع کردند و هماهنگ تر بودند بالاخره روی حرکت انفرادی آساموا و حضور به موقع لیکشتاینر بازی به نفع یووه شد و در ادامه با گل دومی که کاملا صحیح و چند دقیقه بعد به ثمر رسید نتیجه دو برابر شد. این نتیجه پارمایی ها رو که برای جبران آمده بودند بازتر کرد و باعث شد تا فرصت های بهتری هم نصیب یوونتوس بشه. البته بازیکنان پارما هم در چند مورد خطرناک ظاهر شدند اما در نهایت این یوونتوس بود که برنده از زمین بازی خارج شد.

اما مساله ای که در این بازی بسیار حلب توجه کرد ناکارآمدی زوج ووچینیچ-جووینکو بود. بازیکنانی که هر دو تقریبا خصوصیات مشابهی دارند و البته هیچ کدام مهاجم هدف محسوب نمی شوند، زوج هجومی کونته و کاررا در این بازی بودند. این بازیکنان به همون دلیلی که قبلا و در یک پست مجزا به اون پرداخته بودم نتونستند نمایش موفقی داشته باشند. این سبک بازیکنان چون توانایی تکنیکی بالایی دارند تمایل بیشتری به تصاحب توپ از خود نشان می دهند به همین منظور برای دریافت توپ از سایر بازیکنان سعی می کنند که به اون ها نزدیک بشند و همچنین در حالت دفاعی تیم، تا حدودی سعی بر توپی گیری از حریف رو هم دارند. حضور هم زمان این دو بازیکن باعث می شد که در هنگام حمله بازیکنی در نزدیکی دروازه حریف حضور نداشته باشه و در هنگام دفاع با توجه به اینکه زیاد به سمت دروازه خودی نزدیک می شدند کار رو برای ضدحمله هم سخت می کردند چرا که فاصله زیادی با دروازه حریف داشتند و حتی با وجود سرعت دادن به بازی مدافعین حریف فرصت برگشتن و جایگیری در پست هاشون رو داشتند. شاید حضور ماتری از ابتدا میتونست این مشکل رو تا حدود زیادی پوشش بده چرا که اون بازیکنی است که در فضاها حرکت می کنه و منتظر می مونه تا بازیکن هم دسته او رو صاحب توپ کنه.

اما بازی نه چندان دلچسب ویدال از نکات دیگر بازی بود. بازیکنی که در برلوسکونی کاپ و مقابل میلان واقعا عالی ظاهر شد اما در این مسابقه و به خصوص در نیمه اول در سطح بسیار پایینی بود و پاس های اشتباه زیادی رو داد. در نیمه دوم در توپ گیری از حریف موفق تر بود اما باز هم پاس های اشتباهش توی ذوق میزد. اما موفق ترین بازیکنان یووه در این بازی آساموا و مارونه بودند. بازیکن سیاه پوست یووه واقعا خوب ظاهر شد. قدرت بدنی بالا، تکنیک مناسب، جنگندگی عالی و از همه مهم تر در خدمت تیم بازی کردن از ویژگی های بارزش بود. در چند مورد توپ گیری های بسیار هوشمندانه اش، تحسین برانگیز بود. مارونه هم که با رفتن به پست مدافع تکنیک و هوش رو به این خط اضافه کرده، در این بازی هم بسیار خونسرد و هوشمندانه بازی کرد. اما با توجه به اینکه بازی های خیلی خوبی رو از لوکا شاهدیم باید این رو هم در نظر داشته باشیم که در این پست و در یک بازی پرفشار امتحان نشده اما تجربیاتی که از چنین بازی هایی به دست خواهد آورد مطمئنا کمکش می کنه تا در بازی های بزرگ هم موفق باشه.

در مجموع، یووه بازی ها رو با پیروزی آغاز کرد که این خود نکته مهمی است. یوونتوس در نیمه دوم به مراتب بهتر از نیمه اول ظاهر شد که این نشان از تاثیر بسیار بالای کادر فنی است اما باید این رو هم در نظر داست که نیمه اول هم جزئی از بازیست و همیشه نمی توان از این قسمت از بازی صرف نظر کرد و به امید برگشت در نیمه مربیان بازی کرد.

#162
MARCHISIO

MARCHISIO

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5,433 posts

موقع ضربه دروازبان 4 متر جلو امده بعد میلانی ها ................

[img width=480 height=270]http://image.luporz.com/pic/464f78f1b3fa.jpg[/img]



#163
Juventus FC

Juventus FC

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 6,360 posts
  • LocationEsfahan

موقع ضربه دروازبان 4 متر جلو امده بعد میلانی ها ................

[img width=480 height=270]http://image.luporz.com/pic/464f78f1b3fa.jpg[/img]


آره آره اینو من میخواستم بعد بازی بگم ولی یادم رفت ! خیلی واضح بود که دروازه بان خیلی اومده بود جلو ، توپ ویدال فکر کنم 10 سانتم از پاش جدا نشده بود که گلر گرفتش ! ولی خب همون بهتر که گل نشد مگر نه از فرداش انتقاد ها شروع میشد !





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users