پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

ایستادگی کونته

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
3 پاسخ برای این موضوع

#1
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
ایستادگی کونته
نوشته سوزی کامپانیاله

[img width=480 height=195]http://www.football-italia.net/sites/default/files/imagecache/news_main_item/blog_images/conte-eyes490ai.jpg[/img]


کونته توسط وکلایش قانع شد که Plea bargain دادستان رو بپذیره، اون هم جوری که خیلی واضح عنوان بشه کونته به بی گناهی خودش اصرار داره. وقتی این توسط کمیته انضباطی رد شد، کونته تصمیم گرفت ایستادگی کنه. ایستادگی او و یوونتوس می تونه سرنوشت سیستم قضایی ورزشی ایتالیا رو برای همیشه تغییر بده، چیزی که واقعا وقت تغییرش هم هست.

قبل ازینکه از خوندن ادامه ی این مطلب متوقف بشید بزارید بگم: من نه هوادارا یوونتوس ام، و نه مطمئنا می خوام فدراسیون رو به تئوری توطئه ضدیوونتوسی بودن که از کالچوپولی شروع شد متهم کنم چون به نظرم احمقانه است. چیزی که می خوام بگم اینه که وضعیت کونته مثال کاملیه برای بیان اینکه چرا این سیستم جواب نمیده. خیلی ساده میشه بحث کرد که این مشکل، جزیی از مشکل بزرگتری در سیستم قضایی ایتالیاست، ولی اون هم خودش یه موضوع دیگه است.

مدرک علیه کونته خیلی ساده است. فلیپو کاروبیو بازیکن سابق سیه نا عنوان کرده کونته در رختکن تیم در جلسه ای به بازیکن ها گفته بازی مقابل نوارا و البینولفه از پیش تعیین شده. و این تمام مدرک علیه کونته است، حرف های یک نفر. آن هم یک نفری که رابطه اش با سندیکاهای شرطبندی لو رفته است و قول داده است با دادن اسم های آدم های کله گنده، تخفیف های جامعی بگیرد.

معضل "توبه کاران" یکی از مشکلات بزرگ تاریخ قضایی ایتالیاست. خصوصا در دهه 80 و 90 که افراد نامدار و مشهوری به گل کشیده می شدند صرفا به خاطر اینکه افراد مافیایی دستگیر شده، می خواستند در حکم خود تخفیف بگیرند. بعد از دادگاه های بسیار طولانی و گاهی مدتی زندان کشیدن، اون افراد از اتهام ها تبرئه می شدند. امروز یووه حمله ای به این مشکل سیستم قضایی کرد : سیستمی که از گناهکاران توبه کرده، بیشتر از بی گناهان دفاع می کند. که مسئله ای است که ذره ای در آن تردید نیست. سیستم قضایی ایتالیا بر این مبناست که شما گناهکارید، مگر اینکه خلافش رو ثابت کنید. چیزی که وقتی (بدون مدرک و) صرفا قرار گرفتن حرف در مقابل حرف می شود، مشکل ساز خواهد بود.

با این تفاوت که در پرونده کونته، حرف 1 نفر است در مقابل 24 نفر ! تمام بازیکنانی که در آن میتینگ تیم سیه نا بودند گفتند هیچوقت صحبتی از نتیجه تعیین شده در رختکن نبوده. شهادتی که توسط دادستان پرونده رد شده است. پس اگر کونته متهم به گزارش نکردن "چیزی نادرست" به مقامات است، یا او بی گناه است، یا این 23 نفر نیز باید متهم به همین اتهام بشوند. اینکه به هیچکدام ازین بازیکنان سیه نا اتهامی زده نشده است، نشان می دهد این قضیه کاملا بی معنی است.

غیر ازین، خود دادستان نیز به شیوه ای نشان داده به شهاد کاروبیو اعتماد ندارد. چیزی که کورابیو به آن شهادت داده است در حد تبانی و تبهکاری در ورزش است. در صورتی که دادستان چون می دانسته همچین اتهامی بیش از حد سنگین است که اثبات شود، به اتهام کوچکتری چون "خبر ندادن به مقامات" بسنده کرده است. با این حساب دادستان به سلیقه ی خود از داستان کاروبیو قسمتی را گلچین کرده است ! چرا ؟ بالاخره یا شهادت کورابیو اعتبار دارد یا ندارد. شما نمی توانید با قبول کردن نصف شهادت پرونده تشکیل دهید ! هرچه بیشتر به این پرونده نگاه کنید، بیشتر به کونته باید حق داد تا عصبانی شود.

من از یووه و کونته استقبال می کنم که با این پرونده مبارزه کنند و در مقابل این دادستان و کمیته انضباطی و مدارک رقت انگیزشان به ایستند. شاید این ایستادگی باعث عکس العملی شود و در آینده شاهد این نباشیم که دادگاه های ورزشی افراد موجه و ورزش صادقانه ی خیلی ها را از بین ببرند. یا شاهد شبیخون زدن به منزل یا زمین تمرین افرادی نباشیم که بارها درخواست داده اند حاضرند شهادت بدهند و نادیده گرفته شده اند.

ممکن است بعضی ها بگویند کونته با قبول plea bargain درواقع اعتراف به گناه کرده است. اما اینطور نیست، در ایتالیا اینطور نیست. سیستم قضایی در ایتالیا به شکل دیوانه واری طولانی است، همونطور که هنوز هم پرونده کالچوپولی بعد از 6 سال تمام نشده. این مسئله باعث شده که قبول کردن plea bargain تبدیل به یک تدبیر برای صرفه جویی در هزینه و زمان بشود و فرد صرفا "شر قضیه را بکند". این بخصوص در دادگاه های مدنی بسیار پر کاربرد است، جایی که فرد با زندان های کوتاهی موافقت می کند که یک ثانیه هم پشت میله نمی رود. همونطور که گفتم، سیستم قضایی ایتالیا سیستم عجیبی است.

شاید خیلی از یوونتوسی و حتی خود آنیلی این را فرصتی برای گرفتن انتقام کالچوپولی ببینند. جایی که اگر مکالمات تلفنی مدیران اینتر که یک جورایی(!) به طور کامل نادیده گرفته شده بودند در اختیار یووه بود، خیلی بهتر می توانست از خود دفاع کند. نمی گویم اون ها بی گناه بودند -نبودند- ولی موجی حق داشت وقتی می گفت این کاری بود که همه می کردند. اون مکالمات نشان داد که قضیه بیشتر ازینکه کنترل یووه بروی داور ها باشد، غر زدن همه باشگاه ها به داورهاست.

بگذریم چون بحث کالچوپولی گل آلود کردن آب است، این قضیه کونته کاملا جدا است و باید جدا به آن نگاه شود. چون در غیر این صورت افراد در کینه های رقابتی و باشگاهی می روند و حقایق دیده نمی شوند. به نفع همه است که این سیستم قضایی تغییر کند، چون دیر یا زود هرکسی ممکن است در آن مجبور به اثبات بی گناهی خود باشد، چون صرفا تصور می شود که گناه کار است.

#2
Bianconero Amore

Bianconero Amore

    بازیکن خارجی

  • اعضا
  • 3620 ارسال
ممنون رضا.

سیستم قضایی در ایتالیا به شکل دیوانه واری طولانی است


تاسیتوس یه تاریخ نگارِ یونانیه ، یه جمله ی معروفی داره که قابل تامله :

"The more numerous the laws, the more corrupt the government"

Spoiler



#3
ace of glass

ace of glass

    بهترین فرد فروم

  • اعضا
  • 7863 ارسال
  • Locationساری
تازه داشتیم اوج میگرفتیم...الان محرومیت کنته شده 1 سال .. :fp: ولی کسی که اینطوری الکس و بیرون بندازه اینطوری میشه....قضاوت تو ایتالیا درسته مافیایی هس ولی فکر نکنم این واسه کنته صدق کنه ...درضمن رییس جمهور ایتالیا هم توسط یه قاضی رسوا شد....

#4
Bianconero Amore

Bianconero Amore

    بازیکن خارجی

  • اعضا
  • 3620 ارسال
جایی بهتر از این برای ارسال کردنش ندیدم.

تصویر

وقتی بی عدالتی قانون می شود ، مقاومت وظیفه است ...







0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی