پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

تحلیل: ماجراجویی روی شالوده ای استوار

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
ماجراجویی ایتالیا بر شالوده ای استوار،
تحلیل جاستین پالمر، مقاله نویس ورزشی رویترز، از عملکرد ایتالیا در یورو


برای تیمی که ادعا می کند کاتاناچویی که سال ها به آن ها خدمت کرده را کنار گذاشته اند، ایتالیا نشان می دهد حتی با رو آوردن به فوتبالی با رویکرد چشم نوازتر، فن و هنر دفاع کردن را فراموش نکرده است. و باید گفت شالوده پیروزی 2-1 ایتالیا مقابل مقابل آلمان که آن ها را در فینال یورو 12 مقابل اسپانیا قرار داد، در زمین های تمرین بانوی پیر تورین شکل گرفته بود.

درحالی که صدر اخبار را ماریو بالوتلی با دو گل چشم نوازی که زد به خود اختصاص خواهد داد، و این آندره آ پیرلو بود که با یک عملکرد درخشان در وسط زمین بازی را دیکته می کرد، خط دفاع خاموش اما مستحکم ایتالیا بود که بر صخره های کاپتان و دروازه بان جان لوئیجی بوفون ساخته شده بود و بی سر و صدا کارش را انجام می داد. 4 بازیکن از 5 بازیکن تدافعی ایتالیا یعنی بوفون، کیلینی، به همراه بونوچی و بارتزالی در این فصل خط دفاعی را تشکیل دادند که یک فصل کامل را بدون شکست پشت سر گذاشت و با قهرمانی سری آ پاداشش را گرفت. رد یوونتوس در اینجا قطع نمی شود، بالزارتی بازیکن دیگر خط دفاع که متولد تورین هم هست و کم تجربه ترین بازیکن ایتالیا در واحد دفاعی است، تا به حال بیش از 50 بازی برای یوونتوس انجام داده است.

ایتالیا در این جام تنها 3 گل خورده است. یک گل مقابل اسپانیا آن هم درحالی که برای بخش زیادی از بازی ان ها قهرمان جهان را آزار دادند. یک گل مقابل تیم با استعداد کرواسی و حالا در لحظات پایانی یک پنالتی مقابل آلمان. صف طویل مدافعان بزرگ ایتالیا چون برگومی، بارزی، کاستاکورتا، کاناوارو، مالدینی، حالا می تواند نام جدیدی هم به خود اضافه کند : کیلینی.

بازیکن 27 ساله که بعد از ریکاوری از مصدومیت ران که او را از بازی مقابل انگلیس محروم کرده بود 54 امین بازی ملی خودش را مقابل آلمان بازی می کرد، حتی یک قدم اشتباه هم در بازی که ایتالیا از آلمان و بازی پرسرعتش پیشی گرفت بر نداشت. آن ها به خوبی مقابل فشار آلمان مقاومت کردند تا لحظات آخر که هند بالزارتی منجر به گل پنالتی مسعود اوزیل شد.

کیلینی در این درخشش تنها نبود. هم تیمی های یوونتوسی او نیز با مجموعه ای از تکل های بسیار خوب زمان بندی شده و متخصصانه در محوطه جریمه توانستند آلمانی که با 2 گل بالوتلی بسیار خطرناک تر هم شده بود را مهار کنند. یکی از آن تکل ها توسط بونوچی بود که تاییدی برای استواری ایتالیا و تداوم شکست ناپذیری آن ها در برابر آلمان در بازی های رسمی بود. با 2 تعویضی که آلمان بین نیمه کرده بود و شروع خوبی که داشتند، بونوچی برای آن تکل بی نقص روی پای کلوزه در دقیقه 54 به تمام اعتماد به نفسی که در وجودش بود نیاز داشت ! یا وقتی روی ضربه آزاد رئوس دیگر کاری هم از دست خط دفاع بر نمی آمد و به نظر می رسید توپ به سقف دروازه خواهد چسبید، این کشش هیکل تنومند بوفون بود که با نوک انگشتانش توپ را دفع می کرد.

ایتالیا بعد از پشتوانه ی محکم دفاعی اش، در خط هافبک نیز قدرتمند بود. در موتورخانه ی این تیم پیرلو تنها نبود، او با آهن ده روسی، حیله گری مارکیزیو، و بازی سازی های پیرلو-آسای (!) مونتلیوو همراهی می شد، کسی که پاس بلندش سازنده ی گل دوم بالوتلی بود. به اینها کاسانو را هم اضافه کنید که بعد از عمل جراحی قلب حالا آمده و گل اول را پایه گذاری کرده، و بالوتلی که در کنار کاسانو اسلحه های تهدید اسپانیا هستند.

به این شکل دومین قهرمانی ایتالیا در یورو، بعد از 44 سال از اولین قهرمانی، می تواند در معرض دید لاجوردی پوشان باشد.





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی