پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

10- کـاپـیـتـان الـسـانـدرو دل پـیـرو - Pinturicchio

* * * * - 5 رای

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
9495 پاسخ برای این موضوع

#1
Hossein Salehi

Hossein Salehi

    مدیرکل فروم

  • ادمین
  • 15940 ارسال
آلساندرو دل پیرو متولد ِ نهم ِ نوامبر سال ِ 1974 ، در منطقه ی کُنیان ِ ایتالیا به دنیا اومد . او از بازیکنان ِ بزرگ ِ فوتبال ِ ایتالیا به حساب میاد و تونست به همراه ِ این کشور قهرمانی جام ِ جهانی رو هم تجربه کنه . دل پیرو در رده ی سوم ِ گلزنان ِ ادوار ِ ایتالیا با 333 گل پس از جوزپه مه آتزا با 338 و سیلویو پیولا با 364 گل قرار داره . دل پیرو برای یوونتوس 19 سال بازی کرد که در 11 سال مرد ِ اول ِ این تیم و وارث ِ به حق ِ بازوبند ِ کاپیتانی بود و تونست رکورد ِ بیشترین بازی و بیشترین گل ِ زده رو با 705 بازی و 289 گل به اسم ِ خودش به ثبت برسونه .

دل پیرو موفق شده بود که در تمام ِ مسابقاتی که در اون ها به میدان رفت گل زنی کنه . دل پیرو در لیست ِ FIFA 100 که شامل ِ 125 بازیکن ِ بزرگ ِ 100 ساله ی فوتبال بود نیز حضور داشت . لیستی که توسط ِ پله انتخاب شد . همچنین دل پیرو در سال ِ 2004 و در نظرسنجی بزرگ ِ یوفا ، جزء 50 بازیکن ِ برتر قاره ی اروپا شناخته شد . در سال ِ 2000 هم دل پیرو به عنوان ِ پر در آمد ترین بازیکن ِ سال از طریق ِ حقوق ِ سالیانه ی باشگاه ، پاداش ها و امور ِ تبلیغاتی شناخته شد . در دسامبر 2012 و با لیستی که از طریق ِ یوفا منتشر شد ، دل پیرو به عنوان ِ دهمین گلزن ِ برتر ِ ادوار ِ چمپیونز لیگ نامیده شد . از 6 جایزه ی ملی اخلاق در کارنامه ی این شخصیت ِ برجسته هم نمیشه چشم پوشید . همچنین دل پیرو موفق به کسب ِ جایزه ی Golden Foot که به بازیکنان ِ بالای 29 سال تعلق میگیره ، شد .

دل پیرو در 3 دوره جام جهانی و 4 دوره یورو به همراه ِ تیم ملی ایتالیا شرکت کرد و با 27 گل در مقام ِ چهارم ِ برترین گلزنان ِ ادوار ِ تیم ملی ایتالیا به همراه ِ روبرتو باجو قرار گرفت .

دوران ِ کودکی
------------


زاده ی شهر ِ کُنیان ( ونتو ) ، دل پیرو فرزند ِ جینا ی الکتریسین و برونای خانه دار . آله در حیاط ِ پشتی خانه ی خودشون به همراه ِ دو دوستش نیلسون و پیرپائولو همیشه مشغول به بازی فوتبال بود . هر 3 اون ها آرزوی تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان ِ جهان رو داشتن ، اما این کاری بود که آله تونست اون رو انجام بده . استفانو ، برادر ِ بزرگتر ِ آلساندرو فوتبالیست ِ حرفه ای بود که تا قبل از مصدومیت ِ هولناکش در تیم ِ سمپدوریا توپ می زد . این خانواده در منطقه ی ساکون و در یک محله ی روستایی به اسم ِ سن وندمیانو زندگی می کردند . وقتی که آلساندرو در حال ِ رشد بود ، به خاطر ِ مشکلات ِ خانواده ش برای تامین ِ هزینه ی مسافرت های مختلف ، دوست داشت تا بتونه به عنوان ِ راننده ی کامیون به تمام ِ نقاط ِ دنیا سفر کنه و از اونجا دیدن کنه .

وقتی که در تیم ِ محلی و پایه ی سن وندمیانو بازی می کرد ، به عنوان ِ دروازه بان مورد ِ استفاده قرار می گرفت . چون که مادرش دوست نداشت که آلساندرو در بازی زیاد تحرک داشته باشه و این تحرک باعث بشه که لباس های آله کثیف بشه . اما برادر ِ آله مانع ِ این کار ِ مادرش شد و با پا فشاری به این که آله در پست های هجومی بهتر بازی می کنه ، پست ِ اون رو عوض کرد .

فوتبال ِ باشگاهی
------------


فوتبال ِ پایه
----------


آله رشد ِ خودش در فوتبال رو در سال 1981 از تیم ِ محلی سن وندمیانو شروع کرد و در سال ِ 1988 طی ِ اولین پیشنهاد در سن ِ 13 سالگی به تیم ِ پایه ی " پادوا " پیوست . در 22 نوامبر 1992 و در بازی مقابل ِ ترنانا کالچو ، آله تونست اولین گل ِ رسمی خودش رو در برد ِ 5-0 تیمش به ثمر برسونه . در سال 1993 جامپیرو بونی پرتی آله رو با 5 بیلیون لیر و با حقوق ِ 150 میلیون لیر در هر فصل به یوونتوس منتقل کرد .

1.jpg

دل پیرو و دیلیویو در پادوا


یوونتوس
-------


موفقیت در اروپا
---------------


در سال ِ 1993 دل پیرو به یوونتوس منتقل شد و تا تابستان ِ 2012 برای این تیم بازی کرد . آله در اولین بازی خودش در سری آ برای یوونتوس در سپتامبر 1993 مقابل ِ " فوجا " بازی کرد و اولین گل ِ خودش رو در بازی بعدی ای که به عنوان ِ یار ِ تعویضی پا به زمین گذاشت ، مقابل ِ " رجینا " به ثمر رسوند . در اولین بازی ای که آله برای یوونتوس به طور ِ 90 دقیقه به میدان رفت ، تونست مقابل ِ " پارما " هتریک کنه . در دومین فصل ِ حضور ِ آله در یوونتوس ، این تیم موفق به کسب ِ اسکودتو شد . اسکودتویی که برای اولین بار در 8 سال ِ اخیر نصیب ِ این تیم شد . آله در دوران ِ فوتبال ِ خودش موفق به کسب ِ 8 اسکودتو با یوونتوس شد که 2 عنوان ِ 2005 و 2006 طی ِ جریانات ِ کالچوپولی از این تیم باز پس گرفته شد . در سال ِ 1996 آله به همراه ِ بازیکنان ِ بزرگی چون راوانلی و ویالی تونست یوونتوس رو به مقام ِ قهرمانی چمپیونز لیگ برسونه . هر چند که این عنوان در 2 سال ِ بعد هم میتونست تکرار بشه و آله با گل ِ خودش در فینال ِ 1997 مقابل ِ دورتموند نتونست بار ِ زیادی از شکست ِ 3-1 تیمش کم کنه .


2.jpg

دل پیرو و قهرمانی چمپیونز لیگ 1996


سال ِ بعد یعنی 1997/98 ، فصل ِ فوق العاده ای برای دل پیرو بود . فصلی که این بازیکن تونست 21 گل در سری آ به ثمر برسونه و با زدن ِ 10 گل در چمپیونز لیگ ، ضمن ِ هدایت ِ یووه به فینال ِ این مسابقات ، عنوان ِ آقای گلی رو هم کسب کنه . هتریک ِ به یاد ماندنی آله مقابل ِ موناکو در بازی نیمه نهایی ، از ذهن ِ کمتر هوادار ِ یووه خارج میشه . اما باز هم یووه مثل ِ سال ِ قبل فینال رو این بار به رئال مادرید با نتیجه ی 1-0 واگذار کرد تا این تیم ِ مادریدی با گلزنی میاتوویچ در 20 می 1998 بتونه پس از 38 سال به قهرمانی این مسابقات دست پیدا کنه . پس از اون بود که یوونتوس در پایان ِ این فصل تونست بیست و پنجمین عنوان ِ اسکودتوی خودش رو جشن بگیره .

3.jpg

گل دل پیرو به لیور پلاته و قهرمانی جهان برای یووه


مصدومیت
---------


در نوامبر 1998 ، آله دچار ِ مصدومیت ِ سنگینی در بازی 2-2 تیمش مقابل ِ اودینزه شد . همین مسئله باعث ِ تموم شدن ِ فصل برای دل پیرو و همچنین قرار گرفتن ِ یوونتوس در رتبه ی ششم جدول در پایان ِ فصل شد . در طول ِ این مدت جانی آنیلی ، رئیس ِ سابق ِ این باشگاه به دل پیرو لقب ِ " Il Pinturicchio " رو اعطا کرد که در مقایسه با نقاش ِ عصر ِ رنسانس ِ ایتالیایی بود . البته هواداران تا اون زمان به آله لقب ِ " Il Fenomeno Vero " به معنی " پدیده ی حقیقی " رو داده بودن . این لقب به این دلیل به دل پیرو داده شد که هواداران ِ تیم ِ رقیب یعنی اینتر به بازیکن ِ مطرح ِ این تیم رونالدو ، لقب ِ " Il Fenomeno " به معنی " پدیده " داده بودن .

دوران لیپی
-----------


دل پیرو به همراه ِ گلزن ِ فرانسوی " دیوید ترزگه " و بازیساز ِ اهل ِ چک " پاول ندود " ، تیم ِ قدرتمندی رو در منطقه ی هجومی یوونتوس تشکیل داده بودن تا اینکه این تیم با رهبری مارچلو لیپی تونست اسکودتوی بیست و ششم رو در می 2002 کسب کنه . اسکودتو ی خاطره انگیزی که در هفته ی آخر و با غلبه بر اودینزه به دست اومد . این قهرمانی به معنی حضور ِ یوونتوس در فصل ِ بعد چمپیونز لیگ بود و یووه در این رقابت ها با تیم های نیوکاسل ، دیناموکیف و فینورد در گروه E قرار گرفت . اولین گل ِ اروپایی آله در اون فصل مقابل ِ دیناموکیف بود . گل ِ دوم ِ یوونتوس در این بازی به این شکل به ثمر رسید که توپ با همکاری فوق العاده ی کامورانزی و ندود در موقعیتی آزاد به دل پیرو رسید و آله با ثمر رسوندن ِ این گل ، پایه ریز ِ برد ِ 5-0 تیمش در 24 دسامبر 2002 شد .


4.jpg

گل دل پیرو به اودینزه و قهرمانی یوونتوس در هفته ی آخر


در بازی بعد یووه مقابل ِ نیوکاسل قرار گرفت و دل پیرو با بازی فوق العاده ی خودش باعث ِ صعود ِ بانوی پیر به عنوان ِ سر گروه به دور ِ دوم ِ گروهی مسابقات شد . در این مرحله هم یووه بالاتر از بازل و دپورتیوو لاکرونیا و پایین تر از منچستر یونایتد به مرحله ی حذفی مسابقات راه پیدا کرد و این بار با گل ِ زالایتا در وقت های اضافی تونست بارسا رو شکست بده و با جا گذاشتن ِ یک تیم ِ اسپانیایی دیگه یعنی رئال مادرید ، به فینال ِ مسابقات راه پیدا کنه . گلی که در بازی برگشت دل پیرو مقابل ِ رئال مادرید به ثمر رسوند و باعث ِ سکوت ِ هیرو ، سالگادو و کاسیاس شد . در 28 می 2003 و در استادیوم اولدترافورد ِ منچستر ، یوونتوس مقابل ِ میلان قرار گرفت و در حالی که بازی بدون ِ گل در طول ِ 120 دقیقه به پایان رسید ، گل دل پیرو در ضربات ِ پنالتی مانعی از شکست ِ چندین باره ی خودش و یووه در فینال ِ چمپیونز لیگ نشد .

6.jpg

دل پیرو و حسرت از دست دادن سومین فینال


دوران کاپلو
----------


پس از مسابقات ِ یورو 2004 ، مارچلو لیپی جای خودش رو به فابیو کاپلو در این تیم داد . کاپلو در اون سال ها به توانایی دل پیرو اعتقادی نداشت و بیشتر از خرید ِ جدید ِ این تیم یعنی زلاتان ایبراهیموویچ استفاده می کرد . کاری که باعث ِ ایجاد ِ حس ِ نا امیدی بین ِ هواداران شد . با این حال این دل پیرو بود که مثل ِ همیشه با تلاش خودش رو اثبات کرد و زدن ِ 14 گل در این فصل و پاس ِ گلش در بازی مقابل ِ میلان در سن سیرو به دیوید ترزگه ، باعث ِ کسب ِ اسکودتوی بیست و هشتم برای یووه شد .

اما اعتقاد ِ همه ی روزنامه نگاران و مربیان به این بود که فصل ِ 2005/2006 فصلی بود که فوتبال ِ جهان دل پیروی جدیدی رو دید . دل پیرویی که تونست در تمام ِ مسابقات با شرایط ِ نا مساعدی که با نیمکت ِ این تیم داشت 20 گل به ثمر برسونه . در این فصل اما باز هم کاپلو به عنوان ِ یار ِ اصلی از آله استفاده نکرد و این اعتقاد رو داشت که آله میتونه با حضور ِ کم ِ خودش در زمین ، بیشترین تاثیر رو در روند ِ بازی یووه داشته باشه . همه ی این ها عواملی بود که هیچوقت دل پیرو و کاپلو رابطه ی آرامی با هم نداشته باشن .

در سال ِ 2006 دل پیرو موفق به شکستن ِ رکورد ِ خوزه آلتافینی که زدن ِ 6 گل به عنوان ِ یار ِ تعویضی در سری آ بود ، با گل زنی در دقیقه های پایانی آخرین بازی یووه در فصل ِ 2005/06 شد . همچنین در 10 ژانویه ی 2006 ، آله با هتریک مقابل ِ فیورنتینا در در کوپا ایتالیا ، خودش رو با 185 گل زده به عنوان ِ بهترین گلزن ِ تاریخ ِ باشگاه ِ یوونتوس معرفی کرد . رکوردی که پیش از این با 182 گل در اختیار ِ جامپیرو بونی پرتی بود . آله آخرین گل ِ یوونتوس رو در اون فصل به ثمر رسوند تا پس از اون یووه چالش ِ بزرگی رو بر سر ِ راهش ببینه .


7.jpg

پاس استثنایی به ترزگه و اسکودتوی بیست و هشتم


سری ب
-------


پس از اتفاقات ِ سال ِ 2006 و پس گرفتن ِ 2 اسکودتو از یووه ، دل پیرو این دلگرمی رو به هوادارا داد که به عنوان ِ کاپیتان همراه ِ این تیم در سری ب بمونه . او تاکید کرد که بازیکنا باید عصای تیم باشن و عنوان کرد که " خانواده ی آنیلی ، هواداران و مدیران ِ جدید لیاقت ِ این فداکاری رو دارن " . با این حال بازیکنان ِ بزرگی مثل ِ فابیو کاناوارو ، امرسون ، زامبروتا ، ویرا ، ایبراهیموویچ و تورام ، تورین رو ترک کردند و دل پیرو ماندن و کمک به باشگاه برای بازگشت رو انتخاب کرد .


8.jpg

به ثمر رساندن دویستمین گل برای یووه در سری ب


دل پیرو در اولین حضور ِ خودش بعد از جام جهانی 2006 در 23 آگوست 2006 و در بازی مقابل ِ چزه نا در کوپا ایتالیا به میدان رفت . کوپا ایتالیا تنها راه ِ باقی مانده برای یووه بود که بتونه خودش رو برای فصل ِ بعد به مسابقات ِ اروپایی برسونه . پس از بازگشت از بازی های ملی ، در حالی که یووه و چزه نا 1-1 مساوی بودن ، با ورود ِ دل پیرو در دقیقه ی 74 و گل زنی بعد از 9 ثانیه ، یووه به مرحله ی بعد ِ رقابت ها راه پیدا کرد .

پس از این در مرحله ی بعدی کوپا ایتالیا باز هم در حالی که یووه از ناپولی عقب بود ، دل پیرو در دقیقه ی 61 وارد ِ زمین شد و با به ثمر رسوندن ِ 2 گل تونست تیمش رو پیش بندازه اما در نهایت در ضربات ِ پنالتی با این حال که آله موفق به گلزنی شد ، اما یووه بازی رو 5-4 به حریفش واگذار کرد . به هر حال یووه در حالی که فصل رو با 9 امتیاز ِ منفی شروع کرده بود ، تونست با قهرمانی به سری آ برگرده . درخشش خیره کننده دل پیرو با به ثمر رسوندن ِ 20 گل و آقای گلی ، عامل ِ اصلی قهرمانی یووه بود .

9.jpg

بازی پانصدم دل پیرو برای یووه


بازگشت به سری آ
------------------


پس از این ، مذاکرات ِ دل پیرو با مدیریت ِ جدیدی بر سر ِ تمدید قرارداد به مشکل بر خورد . اما سرانجام با پایان ِ موفقیت آمیز ِ مذاکرات ، قراردادی تا 30 جون ِ 2010 بین ِ دل پیرو و یوونتوس منعقد شد . در همون روز ها بود که اخباری از به دنیا آمدن ِ پسر ِ دل پیرو به نام ِ " توبیاس دل پیرو " به گوش رسید . بعد از اتفاقات ِ بازی با فیورنتینا بود که " روبرتو دونادونی " سرمربی وقت ِ تیم ملی ایتالیا ، آله رو به بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ِ " گرجستان " دعوت کرد .

در فبریه ی 2008 ، آله در بازی خانگی مقابل ِ رم در سری آ تک گل ِ تیمش رو به ثمر رسوند . همچنین دو گل ِ آله در برابر ِ لاتزیو باعث شد که این بازیکن برای دومین هفته ی متوالی در تیم ِ هفته ی سری آ قرار بگیره . در 6 آپریل 2008 یک رکورد ِ جدید ِ دیگه در دوران ِ حضور ِ دل پیرو در یوونتوس ثبت شد . آله تونست با 552 بازی بالاتر از گئتانو شیره آ قرار بگیره و رکورددار ِ بازی برای یوونتوس در تمامی مسابقات بشه . در آپریل آله تونست هفت گل در 5 بازی به ثمر برسونه که شامل ِ یک هتریک در بازی مقابل ِ آتالانتا بود .

در هفته ی پایانی فصل ِ 2007/08 ، آله با دو گلی که مقابل ِ سمپدوریا به ثمر رسوند موجب ِ تساوی 3-3 با این تیم شد . این 2 گل باعث شد که آله با 21 گل بالاتر از " دیوید ترزگه " و " مارکو بوریلو " عنوان ِ آقای گلی فصل رو کسب کنه . آله به این ترتیب بعد از پائولو روسی دومین ایتالیایی شد که تونسته بود در دو فصل ِ متوالی عنوان ِ آقای گلی رقابت های سری ب و سری آ رو به دست بیاره . در 26 جولای هم جایزه ی باشگاهی ِ " شیره آ " به دل پیرو اعطا شد .

قبل از شروع ِ فصل کلودیو رانیری ، سرمربی تیم گفت که دل پیرو میتونه فصل ِ جدید رو حتی بهتر از فصل ِ قبل ادامه بده . در آگوست ِ 2008 دل پیرو خیال ِ هواداران ِ یوونتوس رو راحت کرد و با اعلام ِ اینکه میخواد با یوونتوس تا سن ِ 40 سالگی ادامه بده ، باعث شد که هواداران به بودن ِ آله امیدوار بشن . پس از بازگشت به چمپیونز لیگ ، یوونتوس با رقیب ِ قدیمی خودش یعنی " رئال مادرید " و برنده ی جام ِ یوفا در فصل ِ قبل یعنی " زنیت سن پترزبورگ " هم گروه شد . بازگشت ِ شکوهمند ِ آله به این مسابقات با یک گل ِ ضربه ایستگاهی به زنیت و برد ِ خانگی همراه بود . در 21 اکتبر ، گل ِ آله از فاصله ی دور و با یک شوت ِ فنی به کنج ِ دروازه ی کاسیاس باعث شد که رئال ِ پر ستاره ی اون سال ها در تورین بازی رو 2-1 واگذار کنه .


10.jpg

فتح برنابئو به دستان دل پیرو


در 5 نوامبر 2008 ، یووه و رئال مادرید در بازی برگشت و این بار در سانتیاگو برنابئو مقابل ِ هم قرار گرفتن . این بار هم یوونتوس بود که تونست اولین برد ِ خودش در برنابئو رو بعد از سال ِ 1962 به دست بیاره و باز هم این بار 2 گل ِ دل پیرو بود که باعث شد کلودیو رانیری مقابل ِ برند شوستر به پیروزی برسه . هنگام ِ خروج ِ آله از بازی ، هواداران ِ دو تیم به احترام ِ این کاپیتان ِ تمام نشدنی به پا ایستادن و به تشویق ِ دل پیرو پرداختن . یووه به عنوان ِ صدر نشین از گروه ِ خودش صعود کرد ، اما در ادامه با نتیجه ی 3-2 در مجموع مغلوب ِ چلسی شد . در حالی که پنالتی آله هم نتونست گره ای از کار ِ یووه باز کنه .

اما در لیگ یووه در طول ِ فصل میلان رو برای جایگاه ِ دوم به چالش کشید و سر انجام با ایستادن در این رتبه مستقیما به چمپیونز لیگ ِ فصل ِ بعد راه یافت . اوج ِ هنرنمایی آله در این فصل در بازی ما قبل ِ آخر مقابل ِ سیه نا بود که با به ثمر رسوندن ِ 2 گل و ساخت ِ یک گل برای " کلودیو مارکیزو " ستاره ی جوان ِ یوونتوس ، موجب ِ پیروزی 3-0 یووه شد . یوونتوس این فصل رو به لطف ِ بازی رو در رو مقابل ِ میلان ، بالاتر از این تیم در رده ی دوم به پایان رسوند .

11.jpg

گل دویست و پنجاهم دل پیرو در یووه


در 17 جولای 2009 دل پیرو در پینتزولو قراردادش را تا 30 جون ِ 2011 با یوونتوس تمدید کرد و باعث ِ اطمینان ِ خاطر برای هواداران شد که تا پایان ِ دوران ِ خودش در یووه بمونه . پس از تمدید ِ قرار داد آله در مصاحبه ای عنوان کرد : " من برای حضور در یوونتوس خوشحالم . من مطمئنم که میتونم تا 2 ، 3 سال دیگه در بالاترین سطح به بازی خودم ادامه بدم " . در 14 فبریه ی 2010 و در بازی مقابل ِ جنوا آله به رکورد ِ 445 بازی در سری آ رسید و اسم ِ دیگه ای از خودش در تاریخ ِ باشگاه به ثبت رسوند .

در 14 مارچ 2010 دل پیرو به 2 گلی که مقابل ِ سیه نا به ثمر رسوند ، تونست 301 مین گل ِ دوران ِ فوتبال ِ خودش رو به ثمر برسونه . 2 گلی که در عرض ِ 7 دقیقه به ثمر رسید . اما نه دل پیرو تمومی داشت و نه رکورد ها پایان پذیر بود . در 30 اکتبر 2010 این بار آله با به ثمر رسوندن ِ 179 مین گلش در سری آ ، تونست رکورد ِ جامپیرو بونی پرتی رو بشکنه و به برترین گلزن ِ تاریخ ِ یووه در رقابت های سری آ تبدیل بشه . گلی که در سن سیرو و در برد ِ 2-1 مقابل ِ میلان به ثمر رسید .

قهرمانی دوباره
--------------


در 5 فبریه ی 2011 با تعویض مقابل ِ آله با گذشت از جامیپرو بونی پرتی به بیشترین حضور در تاریخ ِ یوونتوس ملقب شد . همچنین دل پیرو بعد از خاویر زانتی و فرانچسکو توتی مکان ِ سوم ِ بیشترین حضور در سری آ رو به خودش اختصاص داد . در 5 می 2011 آله یک تمدید ِ قرارداد ِ جدید و بدون ِ قید ِ مبلغ با یوونتوس در استادیوم ِ یوونتوس آره نا امضا کرد در حالی که پایان ِ قرارداد ِ قبلی 30 جون ِ 2011 بود .

12.jpg

بازی خداحافظی گری نویل


در 24 می 2011 دل پیرو و یوونتوس مقابل ِ منچستر یونایتد در اولدترافورد قرار گرفتن . در مسابقه ای که به مناسبت ِ خداحافظی " گری نویل " از دنیای فوتبال ترتیب داده شده بود . دل پیرو در دقیقه 65 این بازی تعویض شد و این بار نوبت ِ هواداران ِ یونایتد بود که به عظمت ِ کاپیتان ِ بزرگ ِ یوونتوس ایستاده و اون رو تشویق کنند . یوونتوس در 18 اکتبر 2011 اعلام کرد که این فصل آخرین فصلی ست که دل پیرو با باشگاه میمونه و باید در انتهای فصل " پینتوریکیو " در باشگاهی به غیر از یوونتوس به فوتبال ِ خودش ادامه بده . سرمربی یوونتوس در فصل ِ 2011/12 ، آنتونیو کونته که هم بازی سابق ِ دل پیرو بود با جذب ِ میرکو ووچینیچ از رم کمتر به آله بازی می داد . آله اولین گل ِ خودش در استادیوم ِ جدید ِ یوونتوس رو در 24 ژانویه ی 2012 و در برد ِ 3-0 مقابل ِ رم در کوپا ایتالیا به ثمر رسوند . بعد ها دل پیرو عنوان کرد که از صحبت ِ " آندره آ آنیلی " رئیس ِ باشگاه ِ یوونتوس مبنی بر تمدید نشدن ِ قراردادش تعجب کرده بود !

در مرحله ی بعدی کوپا ایتالیا ، این بار یوونتوس و میلان در یوونتوس آره نا مقابل ِ هم قرار گرفتن که آله اولین گل ِ بازی رو به ثمر رسوند و باعث شد که یووه در مجموع با نتیجه ی 4-3 به فینال ِ مسابقات راه پیدا کنه . در 25 مارچ ، دل پیرو به یوونتوس در برد ِ 2-0 خانگی مقابل ِ " اینتر " با گلزنی خودش کمک کرد تا اولین گل ِ فصل ِ خودش رو به ثمر رسونده باشه . اما در بازی مقابل ِ لاتزیو در 11 آپریل که 700 مین بازی آله برای یوونتوس بود ، جایگزین ِ میرکو ووچینیچ در ترکیب شد و با به ثمر رسوندن ِ یک گل ِ بسیار زیبا در دقایق ِ پایانی از روی ضربه ایستگاهی موجب ِ برد ِ 2-1 یووه و برداشتن ِ گام ِ بلند به سوی قهرمانی شد .

13.jpg

گل دل پیرو به لاتزیو و پایه ریزی اسکودتوی سی ام


در 13 می دل پیرو در آخرین بازی فصل از ابتدا در ترکیب ِ یووه قرار گرفت و تونست مقابل ِ آتالانتا برای یووه گلزنی کنه . در دقیقه ی 27 بود که دل پیرو در لبه ی محوطه ی جریمه صاحب ِ توپ شد و با یک ضربه ی دقیق و حساب شده به دروازه ی جورجو فرتزولینی یوونتوس رو 2-0 پیش انداخت . اما در دقیقه ی 59 دل پیرو از زمین ِ بازی خارج شد و بازیکنان ِ دو تیم به تشویق ِ کاپیتان ِ بزرگ ِ تاریخ ِ یوونتوس پرداختن . اما دل کندن ِ هواداران از دل پیرو به همین سادگی نبود و تشویق ِ و اشک ِ هواداران و دور ِ افتخار ِ آله در 30 دقیقه ی پایانی بازی ، حتی قهرمانی اون روز ِ یوونتوس رو هم تخت الشعاع ِ خودش قرار داد . پس از اون ریاست ِ باشگاه ِ یوونتوس به پاس ِ قدردانی از زحمات ِ 19 ساله ی دل پیرو برای یوونتوس تصمیم گرفت که شماره ی 10 این باشگاه برای همیشه به بایگانی سپرده شه . البته این پیشنهاد با مخالفت ِ دل پیرو مواجه شد .

14.jpg

خداحافظی دل پیرو با هواداران


بازی پایانی دل پیرو برای یوونتوس در فینال ِ کوپا ایتالیا و در برابر ِ ناپولی در 20 می بود . دل پیرو در این بازی در دقیقه ی 67 جای خودش رو به میرکو ووچینیچ داد و این پایانی بود بر حضور ِ 19 ساله ی آلساندرو دل پیرو در لباس ِ سفید و سیاه ِ یوونتوس . هنگام ِ خروج ِ آله از بازی بود که تمامی حاضران استادیوم ِ الیمپیکوی رم به احترام ِ دل پیرو ایستادند و اون رو تشویق کردند . بعد از این بازی آله اعلام کرد که به حضور ِ 19 ساله ی خودش در یوونتوس خاتمه میده و میخواد با قراردادی آزاد به تیم ِ دیگه ای ملحق بشه و قصد ِ بازنشستگی از فوتبال رو نداره . در 30 جون ِ دل پیرو در نامه ای سر گشاده به هوادارن ، در مورد ِ یوونتوس با اون ها صحبت کرد . " این لباسی بود که من اون رو دوست داشتم و همیشه دوست خواهم داشت و همیشه برای من عزیز و محترم هست ... . از فردا من دیگه بازیکن ِ یوونتوس نیستم ، اما من همیشه یکی از شما هستم . حالا یک ماجراجویی ِ جدید برای من وجود داره ، پس از اینکه من بعد از 19 سال اخراج شدم ! "

15.jpg

آخرین اسکودتوی دل پیرو با یوونتوس


سیدنی اف سی
----------------


در 5 سپتامبر 2012 ، آلساندرو دل پیرو به قراردادی 2 ساله و با حقوق ِ سالیانه 2 میلیون دلار که بالاترین مبلغ ِ پرداختی در تاریخ ِ لیگ ِ استرالیا بود ، به سیدنی اف سی پیوست .

" این یک روز ِ خاص برای من بود . من با رضایت اعلام می کنم که با قراردادی 2 ساله به تیم ِ سیدنی اف سی پیوستم . این یک لحظه ی بسیار بزرگ برای من به حساب میاد چون که میخوام فوتبالم رو در بخشی از جهان ادامه بدم که سهم ِ عمده ای در کمک به رشد ِ اون منطقه داشته باشم . کاری که بسیار دوسش دارم " .

پس از اعلام ِ این خبر بازیکنانی مثل ِ فرانچسکو توتی و فلیپو اینتزاگی رفتن ِ کاپیتان ِ سابقشون رو لحظه ای دردناک اعلام کردن و برای آله آرزوی موفقیت کردن .

میچ مالیا از سیدنی گفت بازی در کنار ِ دل پیرو رویای من بود و همچنین برت امرتون هافبک ِ سیدنی عنوان کرد : " بیان کردن ِ بزرگی این معامله برای من ، تیم ِ من ، شهر ِ من و لیگ ِ ما بسیار سخته " . اسکات بارلو سرمربی تیم ِ سیدنی هم احساس ِ خودش از حضور ِ دل پیرو رو اینطور بیان کرد : " جذب ِ دل پیرو یک لحظه ی بزرگ برای باشگاه ِ ما به حساب میاد . ما اعتقاد داریم که این لحظات برای فوتبال ِ استرالیا لحظات ِ تاریخی ای هستن . من به هیچ وجه نمیخوام وارد ِ جزئیات ِ قرارداد بشم ولی فقط این رو میتونم بگم که این بزرگ ترین و حرفه ای ترین قرارداد ِ تاریخ ِ استرالیا بود و این لحظه در تاریخ ِ استرالیا به ثبت رسید " .

رئیس ِ فدراسیون ِ فوتبال ِ استرالیا ، " بن باکلی " از حیاتی خواندن ِ این انتقال برای رشد ِ اقتصادی و فنی استرالیا گفت . یان کروک مدیر ِ تیم ِ سیدنی هم به سختی خودش در راه ِ جذب ِ آله در ایتالیا گفت : ما نمیخوایم چیزی رو تغییر بدیم . او 19 سال در یکی از 5 باشگاه ِ برتر ِ جهان با شماره ی 10 و 9 بازی کرد و ما قادر به تغییر ِ آن نیستیم ! همچنین " سپ بلاتر " رئیس ِ فیفا برای دل پیرو در ادامه ی راهش آرزوی موفقیت کرد .


16.jpg

استقبال هواداران از دل پیرو در سیدنی


دل پیرو تا قبل از اینکه به سیدنی منتقل بشه ، تا عقد ِ قرارداد با لیورپول پیش رفت اما اتفاقات ِ " هیسل " به عنوان ِ یک یوونتوسی به او اجازه نداد که فوتبالش رو در این تیم ادامه بده .

در 6 اکتبر ِ دل پیرو اولین حضور ِ خودش رو در مقابل ِ ولینگتون فونیکس تجربه کرد . اما اولین گل ِ آله فقط یک هفته بعد بود که مقابل ِ نیوکاسل جتس با یک ضربه ایستگاهی بسیار زیبا توپ رو درون ِ دروازه جای داد . خوشحالی بعد از این گل معنای بسیار زیادی داشت و درکش برای هواداران ِ دل پیرو و یووه کاملا قابل ِ درک بود . باز هم یک هفته بعد در دربی سیدنی ، آله گل ِ پیروزی بخش ِ تیمش رو مقابل ِ وسترن سیدنی واندررس به ثمر رسوند . در 28 اکتبر و در بازی مقابل ِ پرث گلوری ، آله سومین گلش رو برای سیدنی از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسوند . در 16 نوامبر و یک هفته بعد از تولد ِ 38 سالگی ، آله 2 گل به بریزبین روار زد و در بازی 13 ژانویه مقابل ِ ملبورن هرت ، فراهم کننده ی گل ِ تیمش بود . اما بازی فوق العاده ی دل پیروی 38 ساله مقابل ِ ولینگتون فونیک بود که تونست با به ثمر رسوندن ِ 4 گل و دادن ِ یک پاس ِ گل به همگان ثابت کنه که این اعداد و ارقام ِ سن نیستن که توی فوتبال بازی می کنن ! این برای اولین بار بود که آله تونسته بود بیش از 3 گل به ثمر برسونه و هنگام ِ تعویض هواداران ِ سیدنی به پاس ِ این بازی فوق العاده دل پیرو رو بسیار تشویق کردند . گل زنی های پیاپی ِ آله برای سیدنی در 3 بازی بعدی این تیم هم ادامه داشت . در 21 فبریه دل پیرو قرارداد ِ خودش رو سال ِ 2014 با سیدنی اف سی تمدید کرد .

بازی های ملی
-------------


دل پیرو در حال ِ حاضر چهارمین گلزن ِ برتر تمام ِ ادوار ِ تیم ملی ایتالیا به حساب میاد . اولین تورنمنت ِ آله با تیم ملی ایتالیا در مسابقات ِ یورو 96 بود که در بازی مقابل ِ روسیه در 30 دقیقه ی آخر برای آتزوری به میدان رفت .

دل پیرو برای حضور در 11 بازیکن ِ اصلی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی با روبرتو باجو به رقابت می پرداخت و این موضوع در حالی بود که آله درگیر ِ مصدومیت ِ سختی بود . اولین حضور ِ آله در جام جهانی در بازی ِ دوم ِ مرحله ی گروهی در برابر ِ کامرون بود که به عنوان ِ یار ِ جانشین وارد ِ زمین شد . در بازی آخر ِ مرحله ی گروهی اما دل پیرو در برابر ِ اتریش از ابتدا در زمین حضور پیدا کرد . بازی اک که مُهر ِ صعود ِ ایتالیا بود و به این معنی که این تیم مقابل ِ مدافع ِ عنوان ِ قهرمانی یعنی برزیل نمی ایستاد ! در این مرحله آتزوری با غلبه بر نروژ مقابل ِ میزبان ِ رقابت ها یعنی فرانسه قرار گرفت و در ضربات ِ پنالتی بازی رو به این تیم واگذار کرد .

17.jpg

فینال یورو 2000 و باخت به فرانسه


اما در یورو 2000 آله یکی از ارکان ِ اصلی تیم ملی ایتالیا بود . گل ِ برتری آله در بازی ِ آخر ِ مرحله ی گروهی مقابل ِ سوئد ، باعث ِ صعود ِ ایتالیا از گروه شد . اما در فینال ِ مسابقات بود که آله 2 موقعیت ِ استثنایی در برابر ِ فرانسه رو از دست داد و این به معنی نائب قهرمانی آتزوری در این مسابقات بود .

آله در سال ِ 2002 در حالی به تیم ملی ایتالیا برگشت و مسافر ِ کره و ژاپن شد که موفق به کسب ِ اسکودتو همراه ِ یوونتوس شده بود . آله در بازی مقابل ِ مجارستان گل ِ صعود ِ آتزوری به جام ِ حهانی رو به ثمر رسوند . اما در اون زمان که آله اوج ِ فوتبال ِ خودش رو می گذروند ، تراپاتونی اختلافاتی رو با این بازیکن ِ محبوب داشت و کمتر اون رو به بازی می گرفت . در بازی برابر ِ مکزیک این بار به ناچار تراپ آله رو به زمین فرستاد و گل ِ دقایق ِ پایانی آله مانع از حذف ِ ایتالیا در همون مرحله ی گروهی شد ! این گل ایتالیا رو به مرحله ی بعدی مسابقات برد اما باخت در گل ِ طلایی مقابل ِ کره ی جنوبی باعث ِ حذف ِ ایتالیا از این مسابقات شد .



18.jpg

گل دل پیرو به مکزیک


آله جام جهانی 2006 رو تا مرحله ی 1/8 نهایی و در بازی مقابل ِ استرالیا از روی نیمکت دنبال می کرد . در 4 جولای دل پیرو به عنوان ِ یار ِ جانشین وارد ِ زمین شد و در لحظات ِ پایانی وقت های اضافی تونست گل ِ دوم ِ تیمش رو در برلین به آلمان بزنه و پل ِ صعود ِ آتزوری به فینال ِ جام ِ جهانی بشه . در بازی فینال برابر ِ فرانسه ، آله در ضربات ِ پنالتی تونست ضربه ی خودش رو تبدیل به گل کنه و عاملی در قهرمانی ایتالیا برای چهارمین بار در جام ِ جهانی بشه . جامی که آله از کودکی رویای کسب ِ اون رو داشت .

19.jpg

دل پیرو و قهرمانی جهان در سال 2006


در سال ِ 2008 آله 7 بار به عنوان ِ کاپیتان ِ تیم ملی ایتالیا به میدان رفت . در حالی که همیشه انتخاب ِ اول ِ او شماره ی 10 بود ، اما چون تا قبل از این ، این پیراهن توسط ِ فرانچسکو توتی مورد ِ استفاده قرار می گرفت ، دل پیرو علاقه ای به باز پس گیری اون نداشت و اعلام کرد که از شماره ی 7 فعلی رضایت داره . در ماه ِ می ، آله بعد از 9 ماه دوری به ترکیب ِ مسافر ِ آتزوری برای یورو 2008 دعوت شد و تونست دومین بازیکن ِ ایتالیایی باشه که 7 تورنمنت ِ بزرگ رو با این تیم تجربه کرده .

دل پیرو برای یورو 2008 به آتزوری فراخونده و مسافر ِ اتریش و سوئیس شد . معمولا آله به عنوان ِ یار ِ جانشین وارد ِ زمین می شد ، اما در بازی مقابل ِ رومانی از ابتدا و به عنوان ِ کاپیتان در ترکیب ِ آتزوری قرار گرفت . در بازی مقابل ِ هلند آله به جای دی ناتاله وارد ِ ترکیب ِ آتزوری شد و تلاش ِ بسیاری برای گل زنی کرد ، اما هر بار نا موفق بود . باخت ِ 3-0 مقابل ِ هلند باعث ِ حذف ِ ایتالیا نشد و این تیم بالاتر از رومانی و فرانسه تونست به مرحله ی بعد صعود کنه . در این مرحله و در بازی برابر ِ اسپانیا ، آله در وقت های اضافی برای آتزوری به میدان اومد و با این حال بازی 0-0 به پایان رسید و در ضربات ِ پنالتی ، ایتالیا 4-2 مغلوب ِ حریفش شد . در 20 آگوست ِ 2008 ، دل پیرو نودمین بازی ملی خودش رو مقابل ِ اتریش در یک بازی دوستانه انجام داد . جایی که تنها 5 بازیکن ِ ایتالیایی موفق به رسیدن ِ بهش شده بودند . پس از اینکه دل پیرو اعلام کرد که میخواد فوتبال ِ خودش رو تا 40 سالگی ادامه بده ، دیگه در تیم ِ ملی ایتالیا حاضر نشد .

سبک بازی
----------


یکی از بزرگ ترین ویژگی های دل پیرو ، تطبیق پذیریش با اکثر ِ سیستم های هجومی بود . دل پیرو معمولا به عنوان ِ حامی مهاجمان و مهاجم ِ دوم ، یا رابط ِ بین ِ هافبک و مهاجم ِ نوک بازی می کرد و قدرت ِ دریبل و فعالیت ِ بالای این بازیکن ، باعث شده بود که به یکی از بهترین های این پست تبدیل بشه . سبک ِ دل پیرو توسط ِ منتقدان به این شکل نامیده می شد که این بازیکن سازنده ی حملات بود و هم ویژگی سازنده ی گل و هم ویژگی به ثمر رسوندن ِ گل رو داشت .

وقتی که مارچلو لیپی سرمربی یوونتوس بود ، آله به عنوان ِ هدف ِ میانی در سیستم ِ 3 مهاجمه ی این تیم به همراه ِ " جانلوکا ویالی " و " فابریتزیو راوانلی " بازی می کرد . پس از اون آله در کنار ِ " زیدان " و پشت ِ سر ِ " فیلیپو اینتزاگی " به کار گرفته می شد . بد از اینکه سیستم ِ یوونتوس در دوره ی دوم ِ حضور ِ لیپی در سال ِ 2001 تغییر کرد ، آله در کنار ِ " پاول ندود " و پشت ِ سر ِ " دیوید ترزگه " به بازی گرفته شد . همچنین او گاهی اوقات در آتزوری به عنوان ِ وینگر در سیستم ِ " آریگو ساکی " مورد ِ استفاده قرار می گرفت .

دل پیرو یک ضربه ایستگاهی و پنالتی زن ِ حرفه ای بود . او با به ثمر رسوندن ِ 43 گل در یوونتوس و 6 گل در آتزوری از روی ضربه ایستگاهی ، رکورد ِ دست نیافتنی ای رو برای خودش ثبت کرد .

منطقه ی دل پیرو
----------------


نویسنده های ورزشی منطقه ای از زمین رو به نام ِ " Del Piero Zone " معرفی کرده اند . این منطقه که گوشه ی سمت ِ چپ ِ محوطه ی جریمه از سمت ِ هجومی ست ، منطقه ای بود که دل پیرو گل های زیادی رو از اونجا با نفوذ ِ خودش از گوشه تونست به ثمر برسونه . البته پس از اون بازیکنان ِ زیادی هم از این راه برای گل زنی استفاده کردند .

خارج از فوتبال
------------


زندگی شخصی
--------------


دل پیرو از سال ِ 1999 با " سونیا آموروزو " آشنا شد و در سال ِ 2005 با این شخص ازدواج کرد . حاصل ِ این زندگی تا به اینجا متولد شدن ِ 2 پسر و یک دختر به نام های توبیاس ( 2007 ) ، دورتا ( 2009 ) و ساشا ( 2010 ) بود .

در المپیک ِ زمستانی سال ِ 2006 در تورین ، دل پیرو یکی از حاملان ِ مشعل ِ المپیک بود . همچنین دل پیرو علاقه خاصی به سایر ِ ورزش ها مخصوصا بسکتبال داره . بازیکن ِ بزرگ ِ NBA " استیو نش " و دوچرخه سوار ِ مطرح " ادی مرک " از ورزشکاران ِ محبوب ِ آله به حساب میان .

20.jpg

آله و سونیا


دل پیرو علاقه ی بسیاری به موسیقی داره . او حتی آهنگ هایی رو هم با صدای خودش ضبط کرده ! همراه با مارکو ماتراتزی ، دل پیرو در کنسرت ِ رولینگ استونز در میلان ، کمی بعد از قهرمانی آتزوری در جام ِ حهانی به روی صحنه رفت . آله دوستان ِ بسیاری از دنیای موسیقی مثل ِ " نل گلگر " داره و خودش رو طرفدار ِ سرسخت ِ گروه ِ " اُسیس " معرفی کرده . حتی آله در کلیپ ِ " Lord Don't Slow Me Down " این گروه حضور پیدا کرد . همچنین شخصیت ِ کارتونی " کاپیتان سوباسا " از شخصیت های محبوب ِ آله به حساب میاد .

در فبریه ی 2012 ، هوادار ِ 12 ساله ی دل پیرو که در حالت ِ اغما بود ، بعد از 15 روز و با شنیدن ِ صدای این شخصیت ِ محبوب به زندگی برکشت .

در سال ِ 2012 ، او در مورد ِ پروژه ی " حفظ ِ رویا " ( بر علیه فساد در ورزش ) در دانشگاه ِ سوربون به سخنرانی پرداخت .

کارهای خیریه
-----------


دل پیرو همیشه از پیشرو های کمک و حمایت از انسان های ضعیف بوده و هست . در سال ِ 1998 او با به حراج گذاشتن ِ پیراهن ِ خودش به ارزش 5 میلیون و 200 هزار لیر ، این مبلغ رو به کودکان ِ درگیر ِ ایدز اهدا کرد .

در سال ِ 2001 او به عنوان ِ سفیر ِ افتخاری سازمان ِ ملل در مورد ِ تحقیقات برای سرطان معرفی شد . در سال ِ 2006 هم با کسب ِ گواهی نامه ی AIRC در مورد ِ تحقیقات برای سرطان به رسمیت شناخته شد و این عنوان رو از رئیس جمهور ِ ایتالیا دریات کرد .

در سال ِ 2008 و به همراه ِ جانلوکا ویالی و ماسیمو مائورو ، با به راه انداختن ِ یک تورنمنت ِ گلف ، پول ِ حاصل از این تورمنت رو به سازمان ِ تحقیقات ِ بیماری های مغزی اهدا کردند . همچنین در سال ِ 2009 آله با یک بازی ِ دوستانه به همراه ِ تیم +Ale 10 ، با جمع آوری 180 هزار یورو ، این مبلغ رو در کارهای انسان دوستانه هزینه کرد .

در سال ِ 2010 دل پیرو با به حراج گذاشتن ِ پیراهن ِ خودش ، مبلغ ِ جمع آوری شده رو به بنیاد ِ " Un Campo per L’Aquila " اختصاص داد . در 1 آپریل 2011 در پی ِ زلزله ی سنگین ِ ژاپن ، آله با ساخت ِ سایت ِ " ale10friendsforjapan " شروع به فروش ِ پیراهن برای کمک به این زلزله زده ها کرد و همچنین با انجام ِ بازی های خیرخواهانه در مجموع مبلغ ِ 303880 یورو به صلیب ِ سرخ ِ ژاپن اهدا کرد .

21.jpg

دل پیرو و پاول ندود برای کمک به ژاپن


در سال ِ 2011 دل پیرو به تشکیل ِ تورنمنت ِ گلف ِ " Fondazione Sant'Anna Cup - Crescere insieme " مبلغی رو به بیماران ِ تحت ِ مراقبت های ویژه در بیمارستان ِ سنت آنا کمک کرد . همچنین در 21 جولای 2012 با انجام ِ بازی دوستانه در استادیوم ِ کاشیمای ژاپن در مقابل ِ تیم ِ منتخب ِ لیگ ِ ژاپن ، مبلغی رو به زلزله زده های این کشور کمک کرد .

همچنین دل پیرو از حامیان ِ طرح ِ اهدای خون ِ " ADISCO " و کمک به کودکان ِ مسمتند به اسم ِ " 1GOAL " به حساب میاد .

تلوزیون ، بازی ها تبلیغات
-----------------------


دل پیرو به عنوان ِ یکی از بزرگ ترین مدل های ورزشی در جهان به حساب میاد . بزرگ ترین قرارداد ِ این بازیکن با شرکت ِ معروف ِ تولید ِ لباس ِ آلماتی " آدیداس " هست . همچنین تا به امروز آله در تبلیغات ِ شرکت های آلیتو واتر ، فیات ، سوزوکی ، پپسی ، بلیس ، کِپو ، والت دیزنی و آپر دِک حضور داشته .

در سال ِ 2006 دل پیرو در تبلیغ ِ اسکوتر های شرکت ِ سوزوکی به همراه ِ آندریاس گلر شرکت کرد .

همچنین دل پیرو به خاطر ِ خُلق ِ شوخ طبع ِ خودش ، بیشتر در برنامه های کمدی تلوزیون ِ ایتالیا حضور پیدا می کرد . میشه از برنامه های " Paperissima " و " Striscia la notizia " در این مورد اشاره کرد . او در فیلم ِ معروف ِ " L'allenatore nel pallone 2 " و برنامه ی کوتاه ِ کمدی " La sai l'ultima di Totti " به همراه ِ فرانچسکو توتی ، آلساندرو نستا ، جانلوئیجی بوفون و آنتونیو کاسانو به ایفای نقش پرداخت .

دل پیرو در کاور ِ بازی شبیه ساز ِ فوتبال " EA Sports FIFA Football 2004 " در کنار ِ تیری هانری و رونالدینیو و در بازی " FIFA World Cup 2006 " قرار گرفت . همچنین عکس ِ آله در جلدِ نسخه ی ایتالیایی " PES 2010 " در کنار ِ لیونل مسی بر روی کاور قرار گرفت .

رکورد ها
-------


بهترین گلزن ِ تاریخ ِ یوونتوس با 290 گل ( 186 گل در جریان ِ بازی ، 62 گل از روی نقطه ی پنالتی و 42 گل از روی ضربه ایستگاهی )

بهترین گلزن ِ یوونتوس در چمپیونز لیگ با 44 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در رقابت های اروپایی به 53 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در رقابت های بین المللی با 54 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در رقابت های باشگاهی ایتالیا با 208 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در سری آ با 188 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در سری ب با 20 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس در سوپر کوپا با 3 گل

بهترین گلزن ِ یوونتوس از روی ضربه ی ایستگاهی با 42 گل

بیشترین تعداد ِ بازی برای یوونتوس با 705 بازی

بیشترین تعداد بازی برای یوونتوس در رقابت های باشگاهی ایتالیا با 513 بازی

بیشترین تعداد بازی برای یوونتوس در سری آ با 478 بازی

بیشترین تعداد بازی برای یوونتوس در رقابت های اروپایی با 129 بازی

بیشترین تعداد بازی برای یوونتوس در رقابت های بین المللی با 130 بازی

بیشترین تعداد ِ دقایق ِ حضور در یوونتوس با 48363 دقیقه

بیشترین تعداد ِ فصل ِ حضور در یوونتوس با 19 فصل

بیشترین تعداد ِ فصل ِ کاپیتانی در یوونتوس با 11 فصل

دارنده ی بالاترین تعداد ِ جام در یوونتوس

تنها بازیکن ِ یوونتوس که در 4 استادیوم ِ این تیم یعنی کوموناله ، الیمپیکو ، دل آلپی و یوونتوس آره نا بازی کرد


افتخارات
-------


باشگاهی
--------


8 عنوان ِ قهرمانی سری آ ( 2 عنوان ِ بازپس گرفته شده )

1 عنوان ِ قهرمانی سری ب

1 عنوان ِ قهرمانی کوپا ایتالیا و 3 نائب قهرمانی

4 عنوان ِ قهرمانی سوپر کوپا

1 عنوان ِ قهرمانی چمپیونز لیگ و 3 عنوان ِ نائب قهرمانی

1 عنوان ِ نائب قهرمانی یوفا کاپ

1 عنوان ِ قهرمانی سوپر کاپ ِ اروپا

1 عنوان ِ قهرمانی جام ِ اینتر توتو

1 عنوان ِ قهرمانی جام باشگاههای جهان

2 عنوان ِ قهرمانی در تیم ِ پایه ی یوونتوس


ملی
----


1 عنوان ِ قهرمانی جام ِ جهانی

2 عنوان ِ قهرمانی جام ملت های اروپا زیر 21 سال

1 عنوان ِ نائب قهرمانی جام ملت های اروپا


فردی
----


3 بار حضور در تیم ِ منتخب ِ جهان

1 بار بهترین بازیکن ِ بهترین بازیکن ِ جام باشگاههای جهان

1 بار بهترین بازیکن ِ اروپا زیر ِ 21 سال

حضور در تیم ِ فیفا 100

حضور در 50 بازیکن ِ برتر اروپا تا سال ِ 2004

1 بار جایزه ی ملی جوزپه پریسکو

1 بار جایزه ی مرد ِ سن سیرو !

1 بار برنده ی Golden Foot

1 بار برنده ی جایزه ی شیره آ

بهترین ورزشکار ِ سال ِ 2010

جایزه ی Globe Soccer 2011

جایزه ی فیر پلی 2011

2 بار برنده ی اسکار ِ فوتبال ِ ایتالیا

1 بار بهترین گلزن ِ اسکار ِ ایتالیا

1 بار جایزه ی منتخب ِ هوادارن در اسکار ِ ایتالیا

1 بار جایزه ی دوران ِ ورزشی اسکار ِ ایتالیا

2 بار بهترین گلزن ِ چمپیونز لیگ

1 بار بهترین گلزن ِ کوپا ایتالیا

1 بار بهترین گلزن ِ سری آ

1 بار بهترین گلزن ِ سری ب


22.jpg

One Love



کاری از مهدی پالیزوان (HeIlIG DaVidS)


  • eⁿzº, alexdelpiero, HeIlIG DaVidS و 11 فرد دیگر از این پست تشکر کرده اند

#2
Hamird

Hamird

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 3587 ارسال
ایول بیوگرافی ....
  • Buffon1 از این پست تشکر کرده است

#3
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
توی جام tim tornoment که سه تیم یووه میلان و اینتر بازی کردند.الکس به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد.

#4
navid_nedved

navid_nedved

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1988 ارسال
الکس اسطوره یووه است نمی دونم بدون الکس یووه چجوری میشه اما به نظر من اونموقع تیم روح نداره
  • alexdelpiero از این پست تشکر کرده است

#5
Guest_juve1897_*

Guest_juve1897_*
  • مهمان
الکس بره شماره 10 رو به کی میدن؟

#6
Hamird

Hamird

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 3587 ارسال
فکر نکنم دیگه دل پیرو بره. وقتی کسی تو این شرایط بمونه ...

#7
navid_nedved

navid_nedved

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1988 ارسال
اگه هم بره شمارش بایگانی میشه مثل کاپیتان دایی :D

#8
mat_godot

mat_godot

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 311 ارسال
دوران اسطوره ها به پایان رسیده کسانی مثل مارادونا، پله، بکن باوئر، پلاتینی و ... دیگه به وجود نخواهند امد بعد از دل پیرو هم کسی نمی تونه مثل اون باشه

#9
Guest_Mr JUVE_*

Guest_Mr JUVE_*
  • مهمان
باید شماره 10 یووه تا ابد در ویترین افتخارات باشگاه بمونه . این شماره بعد از الکس نباید تن هیچکس دیگه ای باشه

#10
navid_nedved

navid_nedved

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1988 ارسال
واقعا این شماره فقط به تن الکس قشنگه و فکر نمی کنم دیگه هیچ بازیکنی ارزش پوشیدن این پیراهن رو داشته باشه

#11
juventus29

juventus29

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2057 ارسال
الكس اگه بره يووه ديگه ديدن بازيهاش سخته
  • alexdelpiero از این پست تشکر کرده است

#12
Guest_juve1897_*

Guest_juve1897_*
  • مهمان

الكس اگه بره يووه ديگه ديدن بازيهاش سخته

ولی باید قبول کرد که الکس هم یه زمانی باید از چمن سبز بره بیرون.....
من که امیدوارم بهش یه پست معتبری تو باشگاه بدن.......
شماره 10 رو هم بایگانی نمیکنن........
پلاتینی....
باجو........
و.............
همه این پیرهن رو به تن کردن ولی بازم ادامه داشت و به الکس رسید.......
بازم ادامه داره...... ;)

#13
Hossein Salehi

Hossein Salehi

    مدیرکل فروم

  • ادمین
  • 15940 ارسال
اما دقت کردید خیلی خیلی روی فرم هست الکس این روزا توی بازی دیشب مقابل رم هم خیلی خیلی خوب بود بازی های مقابل میلان و اینتر هم مه بهترین بازیکن مسابقات شد

#14
Guest_juve1897_*

Guest_juve1897_*
  • مهمان
ما که بخیل نیستیم ;D امیدواریم 100 سال دیگه هم رو فرم باشه....... راستی اون چه کانالی هست که بازیهای یووه رو نشون میده؟ ممنون اگه بگید....... یا حق

#15
Hossein Salehi

Hossein Salehi

    مدیرکل فروم

  • ادمین
  • 15940 ارسال
شبکه اسکای نظر سنجی کرده از مردم ایتالیا که بازی های یوونتوس پخش بشه یا نه 89% مردم نظر دهنده موافق بودند اسکای و رای نشون می دهند شبکه های عربی هم به احتمال خیلی خیلی زیاد

#16
Guest_masoodi_*

Guest_masoodi_*
  • مهمان
بچه ها من یه پیشنهادی دارم بیاین به جای اینکه بگین الکس بگیم کاپیتان الکس فکر میکنم این جوری برازنده تره ممنون

#17
Guest_juve1897_*

Guest_juve1897_*
  • مهمان

بچه ها من یه پیشنهادی دارم بیاین به جای اینکه بگین الکس بگیم کاپیتان الکس فکر میکنم این جوری برازنده تره ممنون

من که موافقم.... :-*

#18
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال

بچه ها من یه پیشنهادی دارم بیاین به جای اینکه بگین الکس بگیم کاپیتان الکس فکر میکنم این جوری برازنده تره ممنون

سلام دوست من
مهم نيست آلکس رو چطوري صدا کنيم
خودش انقدر شخصيت داره انقدر بزرگ هست که هر جوري صداش کني هيچي از شخصيتش کم نميشه
من که پينتوريکو يا کاپيتان صداش ميکنم
با تشکر

#19
Guest_juve1897_*

Guest_juve1897_*
  • مهمان
بابا با کلاسه بهش بگیم کاپیتان الکس...

#20
mat_godot

mat_godot

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 311 ارسال
با زدن فقط 3 گل دیگه الکس زننده 200 گل برای یووه خواهد شد......شمارش معکوس شروع شده





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی