پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

دیدار پالرمو و یوونتوس در ورزشگاه باربرا: یک دربی از نوع ایتالیایی!

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1
Donnie

Donnie

    تیفوسی تیفوس

  • اعضا
  • 1828 ارسال
70425552099616167462.jpg
دیبالا از زمان پیوستن به یوونتوس در تابستان امسال نخستین بار است که به پالرمو بازمی گردد.
 
نوشته ی مینا رزوکی
 
سفر یوونتوس به پالرمو در نگاه اول یک دیدار معمولی بین دو تیم از سری آ را تداعی می کند. در یک طرف میدان غولی قرار گرفته است که در تورین اقامت دارد و طرف دیگر باشگاهی کوچک تر از جزیره سیسیل ایتالیا حضور دارد. با این وجود هرگاه روسانرو در ورزشگاه خانگی خود میزبان بیانکونری بوده است بلیط های بازی به سرعت فروش رفته و در ورزشگاه صدای هواداران زیادی که سرودها و تشویق ها را برای یوونتوس سر می دهند شنیده می شود.
 
بسیاری از این موضوع شگفت زده اند که چرا به این بازی به عنوان یک دربی نگاه می شود. از دیدگاه هواداران پرو پا قرص و افراطی باشگاه های دیگر، افرادی که یووه را  تشویق می کنند هیچ تفاوتی با خائن ندارند. اما رابطه ی بین دو باشگاه یوونتوس و پالرمو داستانی حکاکی شده در تاریخ دارد و این رابطه به دوستی فوق العاده وکیل (L'Avvocato) یوونتوس جیانی آنیلی بزرگ و ریموندو لانزا آخرین شاهزاده ی سیسیل که روزی روزگاری ریاست باشگاه فوتبال پالرمو را عهده داشت بازمی گردد.
 
 ریموندو لانزا برانچیفورته، شاهزاده ی ترابیا، پسری نامشروع از پدر خود و مردی ثروتمند با زندگی مرفه بود که یک مرتبه با سوزانا آنیلی خواهر جیانی آنیلی بزرگ نامزد کرده بود. زندگی لانزا که به عنوان نجیب زاده ای روشن فکر از او یاد شده است مظهر ثروتی شگرف و غیر عادی بود. او مردی بود که رسوایی های مختلف را به خود جذب می کرد، از زندگی لذت می برد و همواره فراز و نشیب های احساسات انسانی را در زندگی می چشید.
 
11890929980537219713.jpg
 
ریموندو لانزا در کنار ارسطو اوناسیس
 
دوستی نزدیک و صمیمانه او با جیانی آنیلی بزرگ زبانزد خاص و عام بود. مردی از خانواده ی آنیلی که به خاطر طرز برخوردی اغوا کننده و جذبه ی مسحور کننده ی خود مشهور شده بود. جوانی عیاش که زیباترین زن ها را به خود جذب می کرد و برای تمام مردان نسل خود که به دنبال قدرت و ثروت بودند به یک بت تبدیل شده بود. این دو دوست در کنار یکدیگر از امتیاز ویژه ای که زندگی به آن ها داده بود لذت می بردند، اما همزمان در کنار آن از حضور در عرصه ی فوتبال نیز به وجد می آمدند و اشتیاق زیادی برای به اشتراک گذاشتن شادی با کسانی که این ورزش را دنبال می کردند داشتند.
 
75270533038208060229.jpg
جیانی آنیلی بزرگ ملقب به وکیل
 
با به عهده گرفتن ریاست باشگاه پالرمو در سال 1948، لانزا از روابط دوستانه خود با آنیلی سود برد و در دوران ریاستش قادر بود استعدادهای بزرگی همانند سستمیر ویچپالک را از یوونتوس به باشگاه فوتبال خود منتقل کند که در آن زمان هواداران خود را خوشحال و دوران درخشانی را برای سیلیسی ها رقم زد. ایده های او بر روی فوتبال و تجارت متمرکز بود. در حقیقت لانزا بود که مکان نقل و انتقالات رسمی فوتبال در هتل گالیا در میلان را بنا نهاد و این مکان را مشهور کرد.
 
در مقاله ای نوشته ی جیامپاتزیا روسی با عنوان " حرفه ای سازی عوامل ورزشی: شبکه ها و بنگاه های موجود در صنعت فوتبال در یک  چشم انداز مقایسه ای 2010-1950" این چنین آمده است که "بازیکنان توسط باشگاه ها خریده شده و به فروش می رفتند که برای این کار معاملات قماری بر سر قیمت بازیکنان انجام می گرفت و به محض اینکه شرایط مناسب فراهم می شد این بازیکنان به تیمی دیگر منتقل می شدند."
 
همان گونه که در La Repubblica و GQ Italia گزارش شده است، لانزای برهنه در وان حمام در سوییت مجلل خود در هتل گالی می نشست، با روسای باشگاه های مختلف فوتبال جلساتی را برگزار می کرد و در مورد ارزش بازیکنان و آنچه که باید این بین رد و بدل شود بحث و گفت و گو می کرد و آن زمان بود که نقل و انتقالات رسمی فوتبال شکل گرفت.
 
در حقیقت باشگاه فوتبال پالرمو مترادف با بنگاهی برای خرید استعدادهای فوق العاده با قیمت ارزان و فروش آن ها با قیمت های بسیار زیاد به باشگاه های دیگر بود. اتفاقی که در حال حاضر نیز در جریان است و بازیکنانی نظیر ادینسون کاوانی، خاویر پاستوره و پائولو دیبالا با بازی در تیم مائوریتزیو زامپارینی مشهور شده و به تیم های دیگر فروخته شدند. این رویکرد مشخص باشگاه و ایده ی تجارت عالی در فوتبال روندی بود که شروع آن توسط لانزا زده شد. در واقع او بود که به ایده ی پیدا کردن استعدادها و به فروش رساندن آن ها را با قیمت های بالا علاقه مند شده بود.
 
لانزا و آنیلی بزرگ به عنوان دو دوست فوق العاده احترام زیادی برای همدیگر قائل بودند و از آن زمان به واسطه ی همین دوستی رابطه ی بین دو باشگاه و هوداران آن ها یک رابطه ی ویژه بوده و همبستگی خاصی بین آن ها وجود دارد. از آن زمان نیز بازیکنان زیادی بین دو باشگاه مبادله شده اند و هر زمان که یوونتوس برای انجام بازی های خود به جنوب سفر کرده است، همواره از حمایت و تشویق هواداران محلی برخوردار بوده است. در حقیقت خوش آمدگویی به بیانکونری از زمان شناخته شدن باشگاه فوتبال پالرمو به عنوان یک باشگاه بزرگ و در دوران ریاست قبلی امکان پذیر شد که هنوز این سنت در بین جنوبی ها پابرجا است. اقدامی از جانب مرد نجیب زاده ای که در سال 1994 با پریدن از یک بالکن در شهر رم خودکشی کرد.
 
انتظار می رود در بازی روز یکشنبه جوانی آرژانتینی موفق به گلزنی شود و در ورزشگاه مورد تشویق قرار گیرد. بازیکنی با پیراهن شماره ی 21 که زمانی این پیراهن به آندرا پیرلو و زین الدین زیدان در یووه تعلق داشت، استعداد جوانی که بسیاری از فوتبالدوستان احساس می کنند او نیز این روزی به سطح این ستارگان بزرگ خواهد رسید. وارث لیونل مسی  که از زمان ورودش به تیم آمار بهتری در مقایسه با کارلوس توز ستاره ی سابق تیم به جا گذاشته و تاکنون مرد مهمی برای ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس بوده است. مهاجمی که بیانکونری حاضر نیست به هیچ وجه او را از دست بدهد.
 
بازی با سیستم 3-5-2 و یک برد دیگر در سری آ به منزله ی پیامی برای حریفان خواهد بود که یوونتوس به مسیر قهرمانی بازگشته و در تلاش برای کسب عناوین بیش تر است. به نظر نمی رسد بازی با نتیجه ی مساوی به اتمام برسد، چرا که آخرین نتیجه ی مساوی بین دو تیم به سال 2004 بازمی گردد. با بازگشت آلوارو  موراتا به خط حمله و احتمال حضور کوادرادو در ترکیب تیم انتظار یک دیدار تماشایی و جذاب در پایتخت سیلیسی ها می رود.
 
zs96_09331954287134591688.jpg

  • GioVanni Agnelli, Bianconero Amore, juve's fan و 12 فرد دیگر از این پست تشکر کرده اند





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی