پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

ستاره ای به نام لیختشتاینر

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1
Guest_Il Guerriero_*

Guest_Il Guerriero_*
  • مهمان

تصویر



از زمانیکه آنتونیو کونته سرمربیگری یوونتوس را به عهده گرفت ، از عوامل زیادی به عنوان دلایل موفقیت ها و پیروزی های پرشمار تیم تحت رهبری او ، نام برده شد . اولین عنوان ، خط میانی یک دست و پر تسلط او ، کلودیو مارکیزیو ، آرتورو ویدال و آندره آ پیرلو بود . ترکیبی که تحت عنوان "M-V-P" از آن یاد می شد.


مورد بعدی ، عملکرد بی نظیر جیانلوییجی بوفون و سه مدافع مقابل او ، آندره آ بارتزالی ، لئو بونوچی و جورجو کیه لینی بود. عملکرد آنها نیز برای مدتی بر سر زبان ها بود ، همچنان که فصل اخیر عملکرد چشم گیر ستاره ی جوان ، پول پوگبا بر سر زبان ها بود .


اما در این فصل ، اولین موردی که در کانون توجهات قرار گرفت ، زوج تهاجمی تیم ، کارلوس توز و فرناندو یورنته بود که از شروع خوب خود در ترکیب بیانکونری لذت می بردند . زوجی که به تیم کونته چیزی را افزودند که دو فصل پیش از آن در تیم وجود نداشت . کوادوو آساموا به روند رو به رشد خود در جناح چپ می افزود . اما در ترکیب این تیم ، بازیکنی حضور دارد که عملکردی شایان توجه از خود نشان داده است .


درخشش او از اولین حضور رسمی کونته بر نیمکت یوونتوس آغاز شد . بازیکنی که با نام مستعار "سوئیس اکسپرس" شناخته می شود . عملکرد خوب او هیچگاه قطع نشده است . استادیوم جدید یوونتوس ، تنها بعد از 15 دقیقه از آغاز اولین دیدار رسمی ، شاهد گلزنی او بود . پیرلو حرکت او را متوجه شد و با پاسی دقیق توپ را از مدافعین پارما عبور داد . توپ به خوبی به پای لیختشتاینر رسید و وی با تسلط کامل و با عبور از آنتونیو میرانته ، توپ را به تور دروازه ی مهمان چسباند . استادیوم جدید اولین گل رسمی را به نظاره نشست و یوونتوس بعد از مدت ها برای پست دفاع راست خود ، بازیکنی شایسته را یافت .


بعد از سالها حضور بازیکنان با سطح متوسط مانند جاناتان زبینا و مارکو موتا ، حالا هواداران یوونتوس به خوبی قدر لیختشتاینر را می دانند و از تلاش و تعهدی که با قدم گذاشتن بر زمین از خود بروز می دهد آگاهند . در کنار هم تیمی های او که در طول این مدت جوایز متعددی را به دست آورده اند ، او نیز توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین ها در این پست مطرح کند .


آن گل ، اولین گل با این سبک در تیم بود ، اما حال این سبک گلزنی و حرکت به یکی از تاکتیک های یوونتوس برای رسیدن به گل مبدل شده است . با توانایی پاس های دقیق و زیبای پیرلو برای پا به توپ کردن بازیکن سابق لاتزیو ، این سبک گلزنی بارها در یوونتوس دیده شده است . برای مثال در بازی سوم فوریه ، پاس دقیق پیرلو ، حرکت لیختشتاینر ، و موقعیتی که او به هیچ عنوان در برابر اینتر از دست نداد.


حتی در این موقعیت و گلی که او به رقیب منفور بیانکونری زده است ، شادی پس از گل او با زانو زدن وی برای تشکر از پیرلو همراه می شود . او پس از دیدار در مصاحبه با سایت تخصصی باشگاه گفت " من باید از آندره آ متشکر باشم . او موقعیت را برای من ساخت . با پاس های او ، همه چیز راحت تر می شود . "


این گل نهمین گل لیختشتاینر در 91 حضور او در پیراهن بانوی پیر تورین بود . در حالیکه 10 پاس گل به این آمار افزوده می شود . این آمار برای دیگر هم پست های او ، برانیسلاو ایوانوویچ با 21 تاثیر مستقیم بر گل (15 گل و 6 پاس گل) ، پابلو زابالتا (4 گل و 7 پاس گل) و فیلیپ لام (بدون گل زده و 25 پاس گل) در مدت مشابه مطرح است .


اما در عملکرد تدافعی ، لیختشتاینر با 1.3 تکل و 0.8 قطع توپ در مقایسه با فیلیپ لام با میانگین 2 تکل و 0.8 قطع توپ و ایوانوویچ با 1.9 تکل و 1.2 قطع توپ عملکردی قابل دفاع دارد ، اما در برابر آمار مربوط به آلوز (3.2 تکل و 1.9 قطع توپ) و زابالتا (3.9 تکل و 1.4 قطع توپ) عملکرد چشمگیری ندارد .


اما همچنان در مواردی وی برتری محسوسی بر دیگر رقبای خود دارد . وی با میانگین 0.5 بار جا ماندن در برابر یار حریف در هر بازی آماری برابر با ایوانوویچ و به مراتب بهتر از زابالتا با 1.3 ، لام با 1.1 و آلوز با 1.3 بار در هر بازی دارد .


آمار سانتر های موفق او هم نسبت به رقبا آماری بهتر است . وی به طور متوسط در هر بازی 1.2 سانتر موفق دارد ، این آمار برای آلوز (1.0) ، لام و ایوانوویج (0.5) و زابالتا (0.2) است . اما در کمال ناباوری و در عین شایستگی های او میان برترین های دنیا در این پست ، وی تنها به رتبه ی سوم در پست تخصصی خود در مراسم انتخاب بهترین های کالچو دست یافت . وی در این مراسم ، پایین تر از کریستین ماجو و خوان زونیگا قرار گرفت .


با دو اسکودتوی پیاپی که وی در یوونتوس به دست آورده و شانس بسیاری که یوونتوس در به دست آوردن سومین اسکودتوی پیاپی دارد ، وی می تواند به عنوان یکی از کارسازترین مهره های تیمی باشد که برای دومین بار در تاریخ یوونتوس ، سه اسکودتوی پیاپی را به دست آورده است .




تاریخ مردان پیروز را به خاطر خواهد سپرد ، حتی اگر قدر آنها در زمان حال دانسته نشود ...


منبع : بلیچر ریپورت


http://www.uppic.com/do.php?img=110975







0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی