پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

توز بهتر است يا هيگواين؟

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
13 پاسخ برای این موضوع

#1
R.BAGGIO.10

R.BAGGIO.10

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 422 ارسال

تصویر

يوونتوس و ناپولي در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال دو مهاجمي را خريدند كه خيلي از تيم‌هاي اروپا حسرت داشتن آنها را مي‌خورند، دو هموطن آرژانتيني كه خيلي‌ها آنها را با هم مقايسه مي‌كنند اما در اين خريد‌ها بانوي پير بيشتر سود كرد يا ناپولي؟ تابستان امسال سري A به چندين فوق‌ستاره خوشامد گفت كه شايد گل‌هاي سرسبد آنها كارلوس توز، مهاجم جديد يوونتوس و گونسالو هيگواين، مهاجم جديد ناپولي بوده باشند. يوونتوس براي خريد توز از منچسترسيتي 8 ميليون پوند پرداخته و 5 ميليون يوروي ديگر هم خواهد پرداخت اگرعملكرد اين بازيكن 29 ساله همان چيزي باشد كه مي‌خواهد. اين در حالي است كه ناپولي براي جذبهيگواين 26 ساله از رئال مادريد، با پرداخت 32 ميليون پوند ركورد خريدهاي خود در بازار نقل و انتقالات را شكست.
طبيعتا اين مقايسه وجود داشته كه كدام تيم قرارداد بهتري بسته است. برخي توز و برخي هيگواين را انتخاب كرده‌اند اما گروهي ديگر مانند هرنان كرسپو، مهاجم آرژانتيني سابق اينتر، ميلان، پارما و لاتزيو، فوتبال ايتاليا را برنده واقعي اين قرارداد‌ها مي‌دانند: «به نظر من اين قراردا‌دها نشانه‌اي از آن است كه فوتبال ايتاليا در حال بازگشت به روزهاي اوج خود قرار گرفته است، روزهايي كه سري A در قله فوتبال اروپا بود. اين يك چالش جذاب براي هر دو بازيكن است. هيگواين يك گلزن تمام عيار است اما مي‌تواند به بازيكنان ديگر ناپولي مانند مارك هامسيك يا لورنزو اينسينيه و همچنين خوسه كايخون براي زدن گل‌هاي بيشتر كمك كند. مطمئنا من از اينكه او ناپولي را به آرسنال ترجيح داده تعجب نكرده‌ام. در همين حال توز هم بازيكن كامل‌تري شده است. اين اواخر او را ديدم و نسبت به قبل بازيكن پخته‌تري به نظر مي‌رسد و خلاقيتش به او اجازه مي‌دهد كه در امور ديگر هم پيشرفت داشته باشد.»
هم يوونتوس و هم ناپولي با آوردن اين دو ستاره آرژانتيني براي رقباي خود رجزخواني كرده‌اند و مطمئنا خيلي هيجان‌انگيز خواهد بود كه پيش بيني كنيد كدام يكي از اين دو نفر تاثير بيشتري بر عملكرد تيمش مي‌گذارد. مطمئنا كارلوس توز قدرت بيشتري به خط آتش بانوي پير مي‌دهد و همچنين بايد ثابت كند كه زوجي فوق‌العاده براي ديگر مهاجم تازه‌وارد تيم يعني فرناندو يورنته اسپانيايي است. بدون شك او براي تيم‌هاي قبلي‌اش دردسرهايي را به وجود آورده است اما با اين حال هيچ شكي در توانايي‌هاي فني او نيست. يووه به دنبال يك مهاجم جا افتاده و با تجربه، مهاجمي طراز اول آن هم با قيمتي منطقي مي‌گشت و توز كه در 58 بازي‌اش براي سيتي در ليگ برتر 11 گل زده بوده، مطمئنا واجد اين شرايط بود. با اين حال كارليتو به يوونتوس چيزي بيشتر از گل مي‌دهد تا همين حالا هم توانسته مربي‌اش، آنتونيو كونته را تحت تاثير قرار دهد: «او خارق‌العاده است. توز يك بازيكن حرفه‌اي بزرگ و يك فرد فوق‌العاده است كه هميشه براي خوب كار كردن انگيزه دارد.» مطئمنا در گذشته او با گل‌ها، انرژي و هوش‌اش نشان داده كه يك بازيكن سختكوش است و اين يعني كه يووه براي گرفتن بيشتر نتيجه از آوردن «آپاچي» به تورين تنها بايد او را آرام نگه دارد. تمام اين ويژگي‌ها را گزينه اول يوونتوس، هيگواين هم داشت اما همانطور كه يك ضرب‌المثل ايتاليايي مي‌گويد «وقتي خدا در دسترس نيست يك فرشته پايين آمده هم غنيمت است» يوونتوس به گزينه ارزان‌تر اكتفا كرد.
هیگواين نسبت به توز، چه در داخل و چه در خارج از ميدان كمتر مورد توجه قرار گرفته است اما مانند هموطنش در فصل گذشته هميشه گزينه اول تيمش در خط حمله نبود. 16 گل به علاوه 5 پاس گل در 19 بازي كه از ابتدا و 9 بازي كه از روي نيمكت در لاليگا به ميدان رفت، آماري است كه مي‌گويد حق اين مهاجم آرژانتيني است كه عضو ثابت تركيب اصلي تيمش باشد.
در واقع وقتي هيگواين را بر اساس تعداد دفعات حضورش در ميدان با مهاجمي مانند ادينسون كاواني كه امسال با قراردادي 60 ميليون يورويي به پاري‌سن‌ژرمن پيوست مقايسه مي‌كنيد، مي‌بينيد كه او حتي بهتر هم كار كرده است. هيگواين در 190 بازي كه در لاليگا به ميدان رفته است 107 گل زده– يك گل در هر 112 دقيقه – و 45 پاس گل داده است، در حالي كه كاواني در 206 بازي 110 گل به ثمر رسانده – يك گل در هر 149 دقيقه – و 27 پاس گل داده است.
با نگاهي به اين آمار مطمئنا رافائل بنيتس، مربي ناپولي مي‌داند كه چه بازيكني را از دست داده و چه بازيكني را به دست آورده است: «هيگواين بازيكني بزرگ است و قرارداد بستن با او براي من تصميم راحتي بود. از اينكه او را در تيمم دارم بسيار خوشحالم.» با نگاهي به آمار «پيپيتا» و كارليتو هم مي‌توان موفقيت آنها را با يكديگر مقايسه كرد. فصل گذشته هيگواين به ازاي هر يك از 16 گلي كه به ثمر رساند، 5/3 شوت لازم داشت در حالي كه توز براي زدن هر يك از 11 گلش، 5/9 شوت مي‌خواست، هرچند اين موضوع بايد مد نظر گرفته شود كه توس در اكثر بازي‌هايش براي سيتي نقش مهاجم دوم و هافبك هجومي را بازي مي‌كرد اما هيگواين در نوك خط حمله بود. يك آمار قابل توجه ديگر هم اين است كه توز 600 دقيقه بيشتر از هيگواين در ميدان حضور داشته است. با نگاه به اين آمار هيگواين مهاجم كارآمدتري به نظر مي‌رسد اما سري A غيرقابل پيش‌بيني‌تر از آن است كه بتوان يكي از اين دو مهاجم را به طور قطع بهتر از ديگري قلمداد كرد.
منبع http://www.football-...iguain-best-buy
ترجمه : R.BAGGIO.10

#2
scarface66

scarface66

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 40 ارسال
از لحاظ فنی به نظرم هیگواین بهتره ولی اگه نسبت قیمت به کارکرد رو بخوایم بررسی کنیم مطمئنا توز خیلی بهتره.رئال واقعا هیگواین گرونتر از قیمت واقعیش فروخت

#3
The_God_of_Goalkeepers

The_God_of_Goalkeepers

    عشق و حال یعنی یوونتوس

  • اعضا
  • 5922 ارسال

در واقع وقتي هيگواين را بر اساس تعداد دفعات حضورش در ميدان با مهاجمي مانند ادينسون كاواني كه امسال با قراردادي 60 ميليون يورويي به پاري‌سن‌ژرمن پيوست مقايسه مي‌كنيد، مي‌بينيد كه او حتي بهتر هم كار كرده است. هيگواين در 190 بازي كه در لاليگا به ميدان رفته است 107 گل زده– يك گل در هر 112 دقيقه – و 45 پاس گل داده است، در حالي كه كاواني در 206 بازي 110 گل به ثمر رسانده – يك گل در هر 149 دقيقه – و 27 پاس گل داده است.


این امار خیلی کلی بوده ، بهتر بود قبل از هرچیزی میومد سطح لیگ و تیم های مقابل هر دو تیم و بازیکنان هر دو تیم رو با هم مقایسه می کرد بعدش می فهمید کی از کی بهتره :3:

به تیم های ملیشون هم اگر نگاه می کرد شاید این موضوع مشخص تر هم میشد.

در کل اینکه کاوانی چند سطح بالاتر از هیگوایین هست چیز مشخصی هست

#4
R.BAGGIO.10

R.BAGGIO.10

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 422 ارسال
برید به فوتبال ایتالیا گیر بدید :1:

#5
ADP10

ADP10

    سمبل یوونتوس

  • اعضا
  • 13317 ارسال
  • LocationOttawa , ON ,CA
در عالی بودن توز شکی نیست ، اما انصافن ایگوائین بیشتر میتونه موثر باشه با توجه به شم گلزنی بیشتر و البته سن کمترش !

#6
30aMak

30aMak

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 714 ارسال
اگه بخوام منصفانه و بدون جانبداری بگم واسه یوونتوس توز بهتره توز بازیکنی سرعتی و تکنیکی و به نوعی فانتزی هیگوان بازیکنی با قدرت بدنی بالا شم گلزنی و موفق رو توپهای هوایی به نظرم تو یوونتوس تنها بازیکن سرعتی که مهاجم هم بازی می کنه جووینکو ه که اون هم بازیش بگیر نگیر داره چون جثش ریزه بعضی وقتا نمیتونه خودش نشون بده او بازی ایتالیا-ژاپن چون ژاپن تیم سرعتی بود پراندلی هم جووینکو بازی داد تا بتو ضد حملات و سرعت ایتالیا بالا ببره که جواب داد و سباستین گل هم زد! زوج توز ووچینیچ یا توز یورنته خیلی میتونه جواب بده چون دو مهاجم با ویژگی های متفاوت موثرترند تا مثلا هیگواین ووچینیچ!! تو بازی دیروز هم نزدیک به هم بودن دو صحنه پاسکاری تک ضرب اجرا کردند خیلی جالب بود کلا ییونتوس بازیکن سرعتی مثل توز نیاز داش

#7
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
هر دو بازیکن فوق العاده هستن و خیلی بیشتر از چندین و چند لول از کوا و ماتری و امثالهم بهترن درسته ایگواین جوون تره و تا سالها میتونست خط حمله یوونتوس رو تضمین کنه ولی نکته اینجاست که هیگواین به نظرم هنوز مرد بازیهای بزرگ نیست با اینکه تو تیم بزرگ و کنار بازیکن های بزرگ بوده ولی هنوز یکی دو سال دیگه مونده تا کامل بشه . از اون طرف یوونتوس به مهاجمی احتیاج داشت که فوق العاده با تجربه ، مسکن فوری و البته قیمت کم . توز همه این شرایط رو داشت . ---------- حالا مهم اینه که نظرسنجی چی از ما میخواد . برای یوونتوس توز بهتره یا ایگواین یا کلا توز بهتر است یا ایگواین برای یوونتوس با این شرایط بهتر از توز فکر کنم فقط زلاتان بود . تازه تیم ملی هم دعوت نمیشه و این به نفع یوونتوسه :1: ولی اگه حتی الان هم توز و ایگواین رو هم سطح بدونیم بازم میشه نتیجه گرفت ایگواین بهتره چون چندین سال جوون تره و هنوز جای پیشرفت داره و باید ایگواین 30 ساله رو با توز مقایسه کنیم نه ایگواین 25 ساله رو

#8
R.BAGGIO.10

R.BAGGIO.10

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 422 ارسال
من خودم فکر کنم بایئ هیگوآین با یورنته مقایسه بشه. کقایسه توز و هیگوآین از نظر فنی درست نیست چون هیگوآین مهاجم هدفه ولی توز مهاجم دوم. توز چیزی بود که یووه دنبالش بوده. با رفتن آله و اومدن مورچه و برآورده نکردن انتظارات توز به عنوان جانشین به یووه ملحق شد. حالا با یه بازی نمیشه چیزی گفت تا هفته 10 معلوم میشه توز و هیگوآین چند مرده حلاجن.

#9
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
در طول لیگ مشخص میشه کی سود کرده ولی چیزی که مشخصه توز مهاجم کامل تری نسبت به هیگواینه.

#10
Hassan

Hassan

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 25 ارسال
معلومه که هیگوان بهتره :)): ما خودمون اول رفتیم دنباله اون آخه کجا با 12m$ هیگوانو میدادن به ما :fts: ولی توز تو دوران اوجش از لحاظ 1.تکنیک 2.سرعت 3.قدرت بدنی 4.شوت از هیگوان برتر بود البته هیگوان گلزنتره وقدرت سرزنی بیشتری داره. :یووه:

#11
Saeid Juve

Saeid Juve

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 460 ارسال
  • LocationTehran 14 Area
به نظر من هیگواین با توز اصلا قابل مقایسه نیست... :2qcmh45: ببینید ، درسته که هیگواین جوونتره و میتونست بیشتر برامون بازی کنه ولی توز یه چیز دیگست. همونطور که دکتر صدر هم توی صحبتهاش توی جشن به این موضوع اشاره کرد باید گفت که توز خیلی از هیگواین بهتره. به نظر من از لحاظ تجربه ، سرعت ، شم گلزنی و هر چیزی که بگید رو حساب کنیم توز بهتره. :3: اگه یه مهاجم یا مهاجم دوم دیگه تو مایه های رونی یا آگرو هم به تیم اضافه میشد خیلی خوب میشد. در کل نظر من توز هست ، نه به این خاطر که نتونستیم هیگی رو بگیریم و بجاش توز رو خریدیم بلکه نظر اینه که توز بهتره... :hug:

#12
Georgia

Georgia

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2610 ارسال
تنها برتری هیگواین نسبت به توز فقط و فقط سن پایینش هست.

#13
Hassan

Hassan

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 25 ارسال

در طول لیگ مشخص میشه کی سود کرده ولی چیزی که مشخصه توز مهاجم کامل تری نسبت به هیگواینه.

دقیقا موافقم که بحث در این رابطه فاییده نداره چون سلایق مختلفه و اون چیزی که ملاک برتری یک مهاجم تعداد گلهاییه که آخر فصل جولو اسمشه.
ولی پیش بینی من اینه که متاسفانه هیگوان چیزی کمتر از کاوانی نداره

#14
juventusplus

juventusplus

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 99 ارسال
اخه هیگواین مهاجم هدف ولی توز هم هدف میتونه باشه هم مهاجم کناری هم حتی هافبک هجومی و هافبک کناری.... توز چیزیه که الان همه ی مربی ها میخوان بازیکنی که چند کاره باشه و تو چند پست خوب بازی کنه. یعنی چیزی که هیگواین نیست :fts:





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی