پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

.:: سیـــن جیـــم یوونتوســی / تاریخـــی اعضـــاء ::.

- - - - -

  • موضوع قفل شده این موضوع قفل شده است
3 پاسخ برای این موضوع

#1
Sayyed Amir

Sayyed Amir

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5170 ارسال
  • LocationKerman


سیـــن جیـــم یوونتوســی / تاریخـــی اعضـــاء


- توی این تاپیک قصد داریم که با اعضا این فروم مصاحبه ای رو داشته باشیم ؛ منتهی با رویکرد یوونتوسی / فوتبالی ! که البته در درون سوالات ، اکثرا سوالات تاریخی پرسیده میشه . روند تاپیک هم مثل تاپیک های سین جیم اعضا در بخش پاتوق ـه . نمــونه

امیدوارم تاپیک خوبی بشه و کاربران ازش لذت ببرن . صرفا هدف خدمت به جامعه بیانکونری ایران ـه . هرکسی هم مایل به شرکت در این تاپیک بود یا سوال خاصی داشت که دوست داشت از مصاحبه شونده پرسیده بشه می تونه به من یا مدیر بخش بگه . :flower:
  • GioVanni Agnelli, D E L P I E R O و اون که من دوسش دارم از این پست تشکر کرده است

#2
Sayyed Amir

Sayyed Amir

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5170 ارسال
  • LocationKerman

.:: اولیـــن سیـــن جیـــم یوونتوســی / تاریخـــی اعضـــاء - بهمـــن احمـــدی ::.


- سلام . آماده ای بهمن ؟ :1:
سلام امیر سید :nish:، YES :nish:

- بی مقدمه از همون اول شروع می کنم ، چرا یوونتوس ؟ یا به قول معروف چی شد که یوونتوسی شدی ؟
تقریبا سال 98 بود که من از آتزوری خوشم اومد و بعد هم از یووه، بخاطر بازیکن هایی مثل دل پیرو. البته تا سال 2000 من بیشتری یک آتزورو بودم تا یه یوونتوسی :nish:

- اولین بازی ای که از یووه دیدی و اولین بازی ای که به چشم طرفدار یووه بازی رو نگاه می کردی کدوم بازی ها بود ؟
حقیقتا یادم نمیاد؛ تو سالهای اولی که فوتبال دیدن رو شروع کردم بیشتر محو بازی های ایتالیا بودم و یه جور تعصب وحشیانه ای (!) نسبت بهش داشتم، ..... واقعا هر چی فکر می کنم یادم نیست اولین بازی که از یووه دیدم، :cry2:

- از کی به تاریخ یووه علاقه مند شدی ؟!
من از همون اوایل به تاریخ یووه و البته خانواده ش ارادت خاصی داشتم، ولی از سال سوم فعالیتم بود فکر کنم که کم کم به فکر بها دادن به تاریخ یووه افتادم و این انجمن ساخته شد. بیشتر دلیل علاقه من به تاریخ یووه، خانواده آنیلی بود، برام خیلی جالب بود که یک خانواده در حدود 90 سال یک باشگاه رو هدایت کنند و تو شکست ها و پیروزی ها باهاش بمونند و البته این عشق افراد خانواده به یووه برای من جالب تر هم بود و حس کنجکاوی رو توی من به وجود اورده بود.

- یه سری اتفاقات برای هرکسی خاص و جالب هستن ! :1: مثلا برای من اومدن پیرلو به بووه یکی از این اتفاقات بود . برای بهمن احمدی چی ؟!
تو این سالها اتفاقات زیادی افتاده که برای من دوست داشتنی بودند، مثل اومدن کوالیارلا و یا کاسرس، ولی دوست داشتنی ترین نقطه تاریخ یوونتوس برای من "مثلث آتشین" یووه ست که بونی پرتی، چارلز و سیووری تشکیل داده بودند، من سال 57 به بعد یووه رو خیلی دوست دارم و اینکه یووه چنین بازیکن هایی رو داشته.

- یه جا جمله ای رو شنیدم : " یوونتوس و تاریخ اش پرابهت ترین و با شکوه ترین تاریخ رو در بین تیم های اروپایی داره و الان هم با ابهت ترین تیمه ! " نظرت ؟!
به عنوان کسی که تاریخچه یووه رو چه از نظر فوتبالی و چه از نظر غیر فوتبالی مطالعه کردم با چنین حرفی موافقم. یووه فقط یک باشگاه فوتبال عادی نیست و تاثیرات زیادی رو در طول تاریخ به روی مسائل اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی ایتالیا گذاشته. متعلق به خانواده ای هست که از بزرگ ترین های تاریخ ایتالیا به شمار می رند و همواره در زمینه خلاقیت و پیشرفت فوتبال پیشرو بوده.

- خاص بودن تاریخ یووه رو توی چی می بینی ؟
به شکست های فراوان، پیروزی های غرور آفرین، داشتن ستاره های فوق استثنایی و خانواده آنیلی.

- بهمن توی فروم به آدمی معروفه که عشق های خاصی داره ! :1: مثل گریگرا و پولسن ! علت این عشق ها چی بوده ؟ حالا این همه بازیکن ، چرا اینا رو اینقدر دوست داری ؟ :1:
علاقه و دوست داشتن که دلیل نمیخواد، ولی مثلا من از مدت ها قبل از اینکه گریگرا به یووه بیاد میشناختمش، بهرحال گریگرا بازیکن بزرگی بود و مدافع فیکس تیم آژاکس و تیم ملی چک بود. اما پولسن وقتی بهش علاقمند شدم که اومد یوونتوس، واسه من اینا بازیکن های خاصی بودند بدون توجه به کیفیت و سطج فوتبالشون که البته هر دوی اینا در زمان اوج فوتبالیست های قابلی بودند ولی در زمان بدی به یووه اومدند.

- نوشتن بیوگرافی بازیکنان و اساطیر یووه چه حسی داره ؟ :1:
برای من بیشتر از روی کنجکاوی هست که دست به چنین کارهایی میزنم، اینکه مثلا فلان بازیکن در دهه 80 در چه سطحی از فوتبال بوده و چه کارهایی برای یووه کرده برام جذابیت خاصی داره. همین که اطلاعات شما از یک بازیکن بیشتر میشه احساس خوبی رو به آدم میده.

- هیچ وقت به این فکر کردی که بری به دیدن بازیکنان یوونتوس یا حتی اساطیر و بازیکنان قدیمی یووه ؟ :1: بالفرض با بونیپرتی روبرو بشی اولین چیزی که بهش میگی چیه ؟ :nish:
یکی از رویاهای من همینه ! اگه با بونی پرتی و یا بتگا روبه رو بشم می دونم که بغض میکنم و ترجیح میدم بهشون سجده کنم و پاشون رو ببوسم، خصوصا بونی پرتی که جایگاه خاصی رو داره، اگه مثلا بوفون رو هم ببینم تو بغل میگیرمش و فشارش میدم :Facepalm: :nish:

- یکم تاریخی ترش کنیم . :1: شده تا حالا در دنیای واقعی بابت کار و تلاس برای یه جامعه یوونتوسی اون هم در بخش تاریخی اش مسخره بشی ؟ یا حتی سرزنش ؟
آره ! :np: تیکه هم زیاد شنیدم اتفاقا ! ولی فکر می کنم حالا بعد از چند سال فعالیت این انجمن، برآیندی که انجمن تاریخ داشته کاملا مثبت بوده و افرادی که این انجمن رو بیهوده می دونستند الان کاملا پشیمون هستند.

- یوونتوس 1930-1935 . کارلو کارکانو ، فلیچه بورل ، کومبی و ... ؛ به نظرت این می تونه بهترین تیم تاریخ یووه باشه ؟!
بهترین نه، ولی میتونه یکی از افتخارهای یووه باشند و یا شاید حتی نماد ! 5 قهرمانی پیاپی چیزی نیست که بشه براحتی از کنارش گذشت و در تاریخ ایتالیا ثبت شده.

- فرض کن الان باید برای یه عده صحبت کنی . :1: یوونتوس 1930-1935 رو برای اونا تعریف و وصف کن . :1:
فوتبال در اون سالها کلا شکل جالبی داشت، بازی با 5 مهاجم و تنها 2 مدافع، لباس های جالب و شاید بعضا عجیب و البته محدودیت هایی که اقتضای زمان بود. بازیکن های یووه رو اغلب بازیکن هایی تشکیل می دادند که از ابتدا براش بازی می کردند و بعدا بعضی هاشون تبدیل به اساطیر یووه شدند، مثل کومبی، بورل، روزتا، فراری و ... و مدیر تیم آندره آ آنیلی بود که به عنوان رئیس فیات یووه رو خریده بود و قصد داشت کارهای بزرگی با یووه انجام بده، در سالهایی که تیم هایی نظیر جنوا و تورینو از قدرت های ایتالیا به شمار می رفتند کمتر کسی به یووه توجه میکرد ولی اون 5 قهرمانی متوالی یووه تقریبا همه رو محو خودش کرده بود ولی یه سری اتفاقا نذاشت که اون افتخارات ادامه پیدا کنند تا چند سالی. سنتیمنتی یکی دیگه از بازیکن های ممتاز یووه در اون برهه زمانی بود که از ستارگان تیم هم به شمار میومد. یووه اولین قهرمانی این 5 گانه رو با درخشش فراری و کومبی به دست اورد، در سال بعد هم چنین مسئله ای تکرار شد ولی در سال سوم بود که ستاره ای به اسم بورل ظهور کرد و با زدن چیزی در حدود 30 گل از خودش یک آمار خیره کننده به جا گذاشت. ویرجینیا روزتا هم کاپیتان یووه بود در اون سالها.

- تیم کونته می تونه به رکورد 5 قهرمانی پیاپی کارکانو برسه به نظرت ؟! :1:
فعلا بزار سومین قهرمانی رو بگیره، بعدا درباره 5 قهرمانی صحبت می کنیم :nish: ولی احتمالش رو کم می دونم، چون از آینده کونته در یووه مطمئن نیستم، در واقع کونته داره جلوتر از برنامه مدیریت یووه پیش میره و همین باعث بهم خوردن تعادل شده، در حالی که ما توقع قهرمانی تو اروپا رو از تیم داریم، یووه حتی برای سری آ هم تیم کاملی رو جمع و جور نکرده، چیزی که خود کونته هم بهش اذعان داشته و همین باعث میشه که درباره آینده ش نامطمئن باشم.

- از بین سه نفر مثلث آتشین ، بونیپرتی ، چازلز و سیووری کدوم یکی رو بیشتر دست داری ؟ چرا ؟
بونی پرتی یکی از 5 بازیکن محبوب من در طول تاریخ یوونتوسه، قطعا بونی پرتی رو با فاصله زیادی نسبت به بقیه دوست دارم.

- حالا به نظرت کدوم یکی توی اون سال ها برای یووه مهم تر و تاثیر گذار تر بودن ؟
سیووری فوق العاده بوده، به عنوان گرون قیمت ترین خرید به یووه اومد ولی تمام عشق و علاقه ش رو به پای یووه ریخت و عالی بود، دیدن بازی های سیووری خودش به تنهایی یک کلاس آموزشی ـه سطح بالاست، اینکه یه بازیکن در اون زمان اینقدر عالی فوتبال بازی میکرده واقعا قبولش سخته.

- پس به نظرت بهترین تیم یووه کدوم تیم ـه ؟ اصلا 5 تیم برتر تاریخ یووه رو از نظر خودت بگو . :1:
من یووه دهه 80 رو خیلی دوست دارم، اون تیم ایتایووه رو به معنای واقعی به رخ همه جهانیان کشید، چه یووه و چه ایتالیا تیم پر ستاره و قدرتمندی بودند و مربی اون تیم یعنی تراپ بزرگ هنوزم کسی نتونسته حتی بهش نزدیک بشه. تیمی که برای اولین بار در جام های اروپایی افتخار آفرینی کرد و البته فوتبال فوق تصوری رو هم به نمایش میذاشت.
5 تیم برتر :
1981 الی 1986 (مربی : جووانی تراپاتونی) - 1994 الی 1998 (مربی : مارچلو لیپی) - 1957 الی 1961 (مربیان : لوبیشا بروچیچ - تئوبالدو دپترینی - رنتو چزارینی) - 2001 الی 2003 (مربی : مارچلو لیپی) - 1930 الی 1935 (مربی : کارلو کارکانو)

- گفتی مثلث یاد موجی افتادم . ازت خوندم که گفته بودی از موجی متنفری ! :1: علتش همون مسائل 2006 ـه ؟
آره، علتش دقیقا همون اتفاقات سال 2006 هست، موجی فراموش کرده بود که طی این سالها هر چی داشته بخاطر وجود جانی آنیلی کبیر و امبرتوی عزیز بوده و بعد از فوت این دو فکر می کرد که کسی شده واسه خودش ! بدون هیچ پشتوانه و قدرتی جلو رفت و به راحتی امپراطوریش فرو ریخت، و نه تنها خودش، بلکه هویت و تاریخ یووه رو هم لکه دار کرد.

- حالا واقعا و بدون تعصب ، مثلث قدرت حق ـش بود که اون طور باهاش برخورد بشه ؟ اصلا یووه 2006 لایق سقوط بود ؟
صد در صد نه ! چون یووه تنها تیم متهم نبود، میلان، لاتزیو و فیورنتینا هم مشکلات زیادی داشتند ولی هرگز به تخلفاتشون به اندازه یووه رسیدگی نشد، حتی اینتر هم طی این سالها تخلفات زیادی داشته اما هیچی به هیچی. حکم اولیه که برای یووه صادر شده بود سقوط به سری C1 بود ! همین به خوبی دشمنی با یووه رو نشون میداد در حالی که میلان به کمک نفوذ برلوسکنی حتی از حضور در اروپا هم ممنوع نشد !

- توی اون سقوط ، بیشتر مثلث قدرت رو مقصر می دونستی یا خانواده آنیلی یا دیگر تیم ها و اشخاص ؟
مقصر دیگر افراد بودند، خانواده آنیلی بعد از فوت دو بزرگ خودش دیگه نفوذ و قدرت سابق رو نداشت و این فرصت خوبی بود برای موراتی و برلوسکنی که عقده های چندین ساله خودشون رو خالی کنند.

- یه سوال انحرافی هم بپرسم این وسط . :1: ماروتا کلا الان چند درصد موجی می تونه کار کنه ؟ :derp:
موجی تقریبا بعد از 4، 5 سال تونست کم کم دست به جیب بشه و در اوایل دهه 2000 (یعنی بعد از 6 سال فعالیت در یووه) به کمک فروش زیدان (به عنوان گرون قیمت ترین بازیکن جهان) تونست خرج های سنگینی کنه، همین به خوبی نشون میده انتظار ما از ماروتا برای خرج های سنگین در حال حاضر کاملا بیهوده ست، ضمن اینکه موجی به کمک آژانس نقل و انتقال بازیکنان که دست داوید لیپی و البته پسرش بود خریدهایی مثل ویرا رو انجام داد، در حالی که ماروتا هنوز اون قدرت و نفوذ لازم رو نداره ولی شخصا از عملکردی که تا به امروز داشته کاملا راضی هستم.

- یادم ـه حسین ویدال می گفت اونقدری که موجی از آنیلی بدش میاد ، طرفداران الکس بدشون نمیاد ! :1: واقعا علت حمایت نکردن از موجی چی بود ؟ در صورتی که به راحتی می تونستن با حمایت یا حتی رشوه موجی و یووه رو نجات بدن !
نمی تونستند نجات بدند، قدرتش رو نداشتند پس برای اینکه خودشون رو از این قضیه جدا کنند حتی کوچک ترین تلاشی هم برای کمک کردن به موجی و جیرائودو انجام ندادند. خب این برای فردی مثل موجی که سالها رابطه نزدیکی با این خانواده داشته و همیشه تحت حمایت جیانی و امبرتو بوده، سحت بوده که چنین چیزی رو تحمل کنه و خودش رو تنها ببینه.

- آنیلی جوان رو در حدی می بینی که بتونه یووه رو به اقتدار قبلی ـش برگردونه و در حد اسم ادواردو و جیانی و ... بشه ؟!
ایده ها و طرح های خوبی رو داره آندره آ، سنش هم پایینه و سالهای زیادی فرصت داره که تجربه اندوزی کنه و پیشرفت کنه، ولی هنوز اون قدرت و نفود رو حتی داخل مجموعه نداره و احساس نمی کنم که بازیکنهای یووه همون حسی رو که قبلا به امبرتو و جیانی داشتند حالا به آندره آ داشته باشند. این مسئله جدایی الکس هم باعث شد که مخالفین زیادی رو پیدا کنه ولی در کل معتقدم آندره آ تا الان مدیر موفقی بوده ولی اینکه بتونه جا پای افراد بزرگ خانواده ش بزاره رو شک دارم و با شرایط کنونی احتمایش رو کم می دونم. یادمون نره که اگه امروزه اسم جیانی آنیلی و امبرتو آنیلی بر سر زبون هاست فقط بخاطر افتخارات یوونتوس نیست، چون اونها سالهای خیلی کمی رو به عنوان "رئیس" یووه فعالیت داشتند، این اسم و شهرت بخاطر کارهای بزرگی هستند که این دو برای یوونتوس و فوتبال کردند و یک پیوند شدید احساسی بینشون بوده با بازیکنها.

- یعنی به آنیلی جوان برای موفقیت و جادوانه شدن باید رابطه ـش رو با بازیکن ها قوی تر کنه یا برای فوتبال ایتالیا کار کنه یا ... ؟
ببين، هيچ وقت به امبرتو و جياني به چشم "رئيس" يووه نگاه نميشد، بلكه به عنوان "صاحب" يووه تلقي مي شدند و وقتي كه به عنوان رئيس هم فعاليت نداشتند باز يه جورايي در راس كار بودند و تصميم گيرنده بودند، آندره آ‌ اگه ميخواد در تاريخ يووه موندگار بشه بايد تا آخر عمرش با يووه باشه و حتي موقعي كه رئيس يووه هم نبود باز توجه خاصي به يووه داشته باشه.

- به نظرت آندره آ یا الکان ، از یوونتوس بیشتر استفاده اقتصادی نمی کنن ؟
نه ! مگه وقتي كه يووه رفت سري ب الكان 200 ميليون به يووه نداد ؟ و يا در مقاطع بعدي هم باز هواي يووه رو داشت. اصلا به چنين چيزي اعتقاد ندارم.

- یه سوال کلیشه ای که همه هم درباره اش نظر دادن ! مقصر اصلی رفتن دلپیرو ؟!
مدیریت یوونتوس.

- به نظرت اگر دلپیرو یه مصاحبه بکنه و از رفتن ـش بگه و آنیلی یا کونته یا الکان و ... رو ببره زیر سوال ؛ این حق رو بهش میدی که اینجور مصاحبه ای انجام بده ؟!
من همیشه اخلاق دل پیرو رو تحسین کردم؛ زمانی که کاپلو سرمربی بود و به طور کاملا بی شرمانه ای با الکس رفتار میکرد حتی یک بار هم از الکس مصاحبه ای نشنیدیم و فقط بعد از رفتن کاپلو بود که صحبت کرد. شخصا این حق رو میدم به الکس که درباره دلایل جداییش از یووه صحبت کنه، ولی فکر میکنم تا وقتی که افراد مقصر (چه مدیریت و چه کادر فنی) در تیم هستند الکس صحبتی نمی کنه، چون همیشه آرامش و موفقیت یووه رو خواسته.

- حالا واقعا اون ته ته دلت ( :1: ) ، دلپیرو رو بیشتر دوست داری یا کونته رو ؟ :65:
سوال داره واقعا ؟! :nish: البته که الکس.

- بعد از اتفاقات کالچوپولی و رفتن الکس ، قطعا علاقه ـت به آنیلی ها کمتر شده ، نه ؟! :nish:
و بگو 1% ! وقتي كه ميگي "آنيلي ها" يعني كل خانواده آنيلي، خب جدايي الكس چه ربطي به امبرتو و جياني داره ؟! من بخاطر الكس دلباخته اين خانواده نشدم كه حالا هم ازشون متنفر بشم.

- قبلا نظرسنجی ـی گذاشته بودی که مهم ترین اتفاقات دهه 80 ، نظر خودت چیه ؟ مرگ شیره آ ، جیوانی ، فاجعه هسیل یا ... ؟
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، از این نظر که یک جور تلافی برای کشته شده های هیسل تلقی میشد در مقابل مردان مغرور لیورپول که البته در اون زمان از بهترین های اروپا بودند ولی ارزش اصلی این قهرمانی این بود که این اولین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا بود و فکر می کنم هر اتفاقی به جز این، یک جور ظلم و کم لطفی در حق اون تیم یوونتوس بود. رویایی ترین یوونتوس تمام دوران باید این قهرمانی رو کسب میکرد.

- فاجعه هیسل ؟ مقصر ؟ نظرت ؟ :nish: ( چه طرز سوال پرسیدن ـه ؟ :Facepalm: )
لکه ننگ فوتبال اروپا و خصوصا انگلیس، هیچ وقت نمی تونم بخاطر این موضوع حس خوبی به انگلیس و به ویژه لیورپول داشته باشم (به جز دوره کوتاه مدتی که کریستین پولسن عزیز برای لیورپول بازی میکرد). مقصر هم که قطعا طرفداران لیورپول بودند که باعث ریختن جایگاه تماشاگران شدند.

- پلاتینی و 3 توپ طلای پیاپی ! تکرار پذیر یا تکرار ناپذیر ؟ :nish: وجود کسایی مثل بونیک و روسی رو چه قدر توی موفقیت پلاتینی تاثیر گذار می دونی ؟
فوتبال الان اینقدر درگیر تبلیغات و البته سران پولدار هست که به هر بازیکنی توجه نمیشه؛ شاید اگه همون روند گذشته بود با قاطعیت می گفتم که این اتفاق تکرار ناپذیر هست.
خب خیلی تاثیرگذار بود، البته در کنار این دو بازیکن، بازیکنی مثل تاردلی هم یکی از موثرترین مهره ها بود و یا بونینی. بهرحال پلاتینی به اختلاف فاحشی نسبت به بقیه بهترین بود در کل.

- یادمه می گفتی دوست داری تراپ به یووه برگرده ! :nish: هنوز هم دوست داری ؟! :nish:
تراپ الان به واسطه سنش مربی محتاطی شده، و باید قبول کنیم که الان دیگه فوتبال ایتالیا داره رو به نسل جوون میاره و جایی برای امثال تراپ نیست، در حالی که از نظر فنی تراپ یکی از برجسته ترین های تاریخ دنیاست. دوست ندارم به عنوان مربی برگرده ولی خیلی دوست دارم عنوان مهمی در باشگاه یووه داشته باشه.

- تراپاتونی ، ایتالیا رو توی یه دوره 4 ساله به شدت ضعیف کرده بود و نتایج بسیار عجیبی می گرفت . چطوره تراپاتونی با یوونتوس 13 سال با اقتدار پیش میره اما با تیم ملی همون کشور اینجور نتیجه می گیره ؟ قبول داری تراپاتونی خیلی لجباز بود ؟! :1:
همه مربیان ایتالیایی لجباز هستند، در واقع این خصوصیت لجبازی در کنار درک بالای تاکتیکی، از بارز ترین خصوصیات مربیان ایتالیایی به حساب میاد. ولی تراپ ایتالیا رو اونقدرها هم ضعیف نکرد، در حق تیمش خیلی جفا شد و البته باخت هایی که گرفت رو خیلی بزرگ کردند، یادمون نره که همین ایتالیا در جام جهانی 2002 4 تا گل صحیح زد که داور هیچ کدوم رو نپذیرفت، شاهکارش هم بازی با کره جنوبی بود. اتفاقا من ایتالیا 2002 رو خیلی دوست دارم ولی بخاطر لج بازی هایی که خصوصا رسانه ها باهاش داشتند (بیشتر به خاطر دعوت نکردن باجو) خیلی تیمش رو پایین اوردند.

- یکی از بازیکنان دهه 80 یووه از تیم قهرمان اروپا رو به دلخواه برای بچه ها معرفی کن . :1:
پلاتینی : http://bianconeri.ir...hp?topic=5323.0
فکر می کنم کافی باشه :Facepalm:

- :1:

- از پراندلی ( مربی فعلی ایتالیا :1: ) توی دهه 80 چی یادته ؟! :nish:
فیلم های زیادی ازش ندیدم متاسفانه، راستش هیچ وقت هم کنجکاو نشدم درباره ش :Facepalm: ولی ظاهرا یکی از بازیکن های نسبتا خوب یووه بوده.

- چرا خریدهای بریتانیایی توی یووه جواب نمیدن . شاید بشه گفت چارلز یه استثنا بود اما بازیکنی مثل یان راش که به پیشنهاد خود چارلز به یووه اومد چرا جواب نداد ؟
تفاوت زیادی میان سبک فوتبال ایتالیا و انگلیس هست، با اینکه استادیوم های انگلیسی از نظر طول و عرض کوچکتر هستند نسبت به استادیوم های ایتالیایی ولی فضاهای خالی زیادی وجود داره و مدافعین انگلیسی به قدرت ایتالیایی ها نیستند. دیگه تفاوت در فرهنگ فوتبال ها هم یکی دیگه از عوامل این مسئله ست.

- توی موضوع بالا ، توز یه استثنا میشه یا یه مثال ساده ؟! :1:
توز که بریتانیایی نیست ! :nish: ولی اگه منظورت این هست که عنوان یک بازیکن که داره از لیگ انگلیس به ایتالیا میاد باید بگم فکر می کنم که توز جواب میده چون خصوصیات فوتبالش اون چیزی هست که تطابق داره با فوتبال ایتالیا و جو حاکم.

- حالا ادواردو آنیلی واقعا مدیر یووه بود یا نه ؟ چه کاره بود آخرش ؟
هيچ سمت رسمي تو يووه نداشت، نهايتا يك مدير جزئي. واقعا اذيت ميشم وقتي كه ميگند ادواردو رئيس و يا مدير يووه بوده.

- مسلمان شدن ادواردو آنیلی تاثیری توی فعالیت ـش داشت ؟
تو چه فعاليتي ؟ بعد از مسلمون شدنش كلا رفت تو فاز خدا پرستي و اينا و از ورزش دور شد.

- شخصیت کدوم یکی از مدافعان فعلی به شیره آ نزدیک تره ؟ یا حتی مخلوطی از این چند نفر می تونه به شیره آ نزدیک بشه ؟
من بارتزالی رو خیلی شبیه به شیره آ می دونم، شیره آ یک مدافع خوش اخلاق، صبور، پا به توپ و حتی تکنیکی بود، البته بارتزالی اونقدرها هم با تکنیک نیست، به نظرم مخلوط بونوچی و بارتزالی نزدیک به شیره آ میشه.

- کاسرس می تونه یه مونترو دیگه بشه ؟! :nish:
متاسفانه فرصت کافی رو برای خودنمایی نداره، ولی خشونت و تلاشی که در زمین میکنه ستودنی ـه، فقط اگه کمی خشن تر باشه میتونه خودش رو به نزدیکی های مونترو برسونه :nish: ولی مونترو فعلا دست نیافتنی ـه !

- از بین تیم های رقیب یووه تا قبل از سال 2000 ، کدوم تیم برات منفور تر ـه ؟ :1: چرا ؟
فيورنتينا و رم، هنوزم از اين دو تيم متنفرم، نمي دونم :np: ولي هيچ وقت حتي يك حس خنثي هم بهشون نداشتم ! :np:

- 5 نفر ستاره ! دلپیرو ، ترزگه ، ندود ، بوفون و کامورانزی ! چی توی وجود این ها بود که توی وجود کانا و زامبروتا و امثالهم نبود ؟!
شرف، وجدان و عشق خالص ! هر 5 بازیکن می تونستند به بهترین تیم های اروپایی برند ولی اونا گذشته شون رو فراموش نکرده بودند، حتی ندودی که تا قبل از اومدن به یووه هم بازیکن بزرگ و برجسته ای بود یادش نرفته بود که عمده افتخاراتش رو صرفا بخاطر حضور در یووه به دست اورده بود و حالا تنها گذاشتن یووه در شرایطی که احتیاج به کمک داشت یک جور بی حرمتی به طرفداران بود.

- اگر بخوام یکم ایرانی فکر کنم ، :1: می تونم اینجور بگم که سرنوشت موتو ، تورام و ... از آه هواداران یووه بود ؟ :1: اگر نه چه دلیل دیگه ای می تونست داشته باشه ؟!
شايد ! ببين، بازيكني مثل زامبروتا سالها براي يووه بازي كرده بود و نوع فوتبال و سبكش توي يووه شكل گرفته بود، حالا بعد از چندين سال بازي نميشد توقع داشت كه بتونه سريعا خودش رو با يك سبك ديگه اي از فوتبال وقف بده، ضمن اينكه حمايت تماشاگران رو هم ديگه نداشت و اين مسئله خيلي مهمي ـه.

- اگر جای یکی از این 5 نفر بودی و می دونستی در آینده باهات اصلا به خوبی رفتار نمیشه توی یووه می موندی ؟! چرا ؟!
به خوبی رفتار نمیشه ؟! باید دید این رو چه منظری میخوای نگاه کنی، من میگم الان هر 5 بازیکن کاملا از تصمیمی که گرفتند راضی هستند، ضمن اینکه با ندود هرگز رفتار بدی انجام نشد و با بوفون هم تا به این لحظه رفتار زشتی انجام نشده، اما همه چیز فقط به این مسائل خلاصه نمیشه، همه تورام و زامبروتا رو از اساطیر یووه می دونستند ولی الان کجا هستند ؟! به جز اینه که کسی حتی اسمشون رو هم نمیاره ؟ سالها فوتبال بازی کردند و از بهترین ها بودند ولی الان هیچ جا جایی ندارند ! در حالی که ترزگه و کامورانزی رو هواداران یوونتوس می پرستند، و یا در بازی آخر الکس چیزی در حدود 30 دقیقه همه بیخیال بازی می شند و تمامی نگاه ها به سمت الکسه، و نه فقط یک نگاه ساده، نگاهی که از روی ناراحتی ـه و چشم ها همه پر از اشکه، فکر می کنم الکس امروز داره به این افتخار میکنه، چون چیزی رو داره که کمتر بازیکنی در طول تاریخ داشته و اون هم یک محبوبیت بی حد و اندازه ست، حتی برای غیر یوونتوسی ها ! و یا بوفونی که حتی اگه اشتباه هم کنه کسی بهش خرده نمیگیره، اصلا مهم نیست ! برای همه فقط وجود بوفون مهمه. این 5 بازیکن اسم خودشون رو در طول تاریخ فوتبال ثبت کردند نه فقط یووه.

- به نظرت دلپیرو ممکن ـه یه روز با هر عنوانی بالاخره به یووه برگرده ؟
اگه برنگرده عجیبه، ولی فکر می کنم تا زمانی که این کادر مدیریت هست نمی تونیم به بازگشت الکس امیدوار باشیم.[/b]

- یه سوال خیلی وقته ذهنم رو مشغول کرده . تمدید نکردن قرار الکس و از اون طرف بایگانی شماره 10 ! یعنی چی واقعا ؟! :np:
شماره 10 بایگانی نشد ! کی گفته ؟ اگه منظورت اون مصاحبه آنیلی هست که خیلی بهش توجه نکن :nish: یووه بازیکنی که در حد شماره 10 باشه رو نداشت و واسه همین به کسی ندادند شماره 10 رو، در واقع کسی هم حاضر نبود که این شماره رو به تن کنه، مارکیزیو، ویدال و جووینکو از نامبرده ها بودند ولی هم از ترس فشار سنگین این شماره و هم بخاطر احترام به الکس زیر بار پذیرفتن این شماره نرفتند.

- بوفون یا زوف ؟! :nish: چرا ؟! :nish:
زوف ! بوفون رو از نظر فنی بهتر از زوف می دونم و یکی از استثناهای فوتبال هست ولی زوف هم کم کسی نبوده، کسی که تا 40 سالگی بازی کرد، افتخار کسب کرد و مثل یک افسانه برای تیمش هنرنمایی میکرد. وقتی که بوفون تا 40 سالگی بازی کرد و رکورد زوف رو زد من انتخابم رو به بوفون تغییر میدم، خود بوفون هم در مصاحبه هاش بارها اذعان داشته که هنوز چیزهایی رو از زوف کمتر داره و علت اصلی اینکه دوست داره تا 40 سالگی بازی کنه زدن رکورد زوف ـه.

- بوفون می تونه چند سال دیگه هم در سطح زوف بازی کنه و به زوف برسه ؟ :nish:
فكر مي كنم تا 40 سالگي ميتونه بازي كنه، اين توانايي رو تو بوفون مي بينم.

- 10 دروازه بان برتر تاریخ یووه ؟!
زوف - بوفون - تاکونی - کومبی - پروتزی - سنتیمنتی - رمپولا - ترتزی - فن در سار - منینگر

- به نظرت چه کسایی توی یووه به حق خودشون نرسیدن ؟ چه عاملی مانع موفقیت ـشون شد ؟
در حق تاکیناردی واقعا ظلم شد، کاپلو با بی رحمی از تیم بیرونش کرد و سالهای آخر فوتبالش رو در جایی بازی کرد که بهش تعلق نداشت. دی وایو هم یکی دیگه از بازیکن هایی بود که زیر سایه الکس و ترزگه جایی برای خودنمایی نداشت، میکولی هم اگه قدر خودش رو می دونست و ضد یووه صحبت نمی کرد الان شرایط خیلی بهتری رو داشت. بونی پرتی، سیووری و جارلز هم در مقطع شکوفایی یووه ظهور نکردند و باید افتخارات خیلی بیشتری رو کسب می کردند، هر چند در حد خودشون فوق العاده ظاهر شدند. از بازیکن های جدید تر هم فکر می کنم که کراسیچ، کوالیارلا و منینگر می تونستند موفق تر و مهم تر بشند تو تیم.

- زیبا ترین گلی که از یووه دیدی ؟ :nish: می تونی لینکش رو هم بدی ؟ :nish:
پیدا کردن لینکش که خیلی سخته، ولی من 2 گل از یووه رو خیلی دوست دارم، یکی که الکس به فیورنتینا زد، اون بازی رو 3-2 بردیم، یک گل فوق استثنایی. گل دوم هم بازی با رجینا (؟!) فکر کنم بود که ندود از گوشه محوطه جریمه از اون سانترهای معروف خودش رو میکنه و الکس روی هوا با پشت پا توپ رو گل میکنه، گل سال هم شد. این دو گل رو واقعا دوست دارم.

- حالا که زیبا ترین رو گفتی ، بیا و 10 گل برتر تاریخ یووه رو بگو . :nish:
اون دو گل که اول و دوم هستند، گل سوم گل کامورانزی به فیورنتینا هست که زلاتان یک پاس بلند انداخت پشت و کامورانزی موقعیت تقریبا تک به تک رو گل کرد خوشحالی ـه معروفش هم که همون فندکه هست. گل چهارم گل زلاتان به رم هست تو همون بازی که 4 تا زدیم، توپ رو با پشت پاش انداخت جلو و توی یک کورس زیبا همه رو جا گذاش و با یک ضربه بیرون پا گل زد. گل پنجم گل الکس به اینتر هست که فکر کنم 2-1 بردیم، ضربه ایستگاهی زد به زاویه موافق سزار، ولی اونقدر محکم و دقیق بود که سزار نتونست کاری کنه. گل ششم گل ندود به آژاکس هست که شوت قشنگی زد، گل هفتم (که شاید باید زودتر می گفتم) گل پلاتینی یه آسکولی هست که با یک ضربه چیپ عجیب و غریب توپ رو از بالای سر دروازه بان وارد دروازه کرد (چیپ بود ولی با نوک پا زد ! :np: )، گل هفتم فکر کنم گل ششم و یا هفتم یوونتوس به اینتر بود تو اون بازی خاطره انگیز 9-1 که سیووری همه رو دریبل کرد و مدام هم با چارلز یک و دو میکرد. گل هشتم گل روبرتو بتگا ست که نمیدونم به کدوم تیم ( :Facepalm:) با پشت پا گل زد (دهه 70 !!). گل نهم گل معروف کونته ست که با برگردون گل زد و گل دهم هم آخرین گل الکس برای یووه ...
خیلی دوست داشتم تمامی گلها رو با لینک دانلود بزارم ولی متاسفانه به علت کمبود امکانات معذورم، همینکه دارم به سوالات جواب میدم خودش خیلی ـه ! :Facepalm:

- یعنی چه جوری دقیقا زلاتان توپ رو با پشت پاش انداخت جلو ؟! :np: :1:
:flower:
با پشت پا انداخت ديگه،‌بايد ببيني :nish:

- نه بابا ، دمت گرم . :nish: :flower:

- کدوم یکی از استادیوم های یووه رو بیشتر از همه دوست داری ؟ چرا ؟ :1:
دل آلپي، چون واقعا فوق العاده بود. يك ورزشگاه هميشه در مه و جنجالي :nish:

- یوونتوس قبل از اون پیست دوچرخه سواری که شد اولین ورزشگاه یووه ، ورزشگاه دیگه ای رو هم داشته ؟ :39:
شايد كوچه موچه هاي تورين :Facepalm: :nish:

- بانو شارراپوا ( درست نوشتم ؟ :Facepalm: ) تا حالا بازی های یووه رو نگاه کرده ؟ :nish:
فكر نكنم :nish:

- شارراپوا یا پیرلو ؟ :mad: :nish:
قطعا شاراپووا :Facepalm: :nish:

:heartbreaking: :2mo5pow:

- نظرت در مورد بخش تاریخ انجمن ؟ :1:
قطعا مهم ترین انجمن فروم هست، این انجمن و محتویاتش کمک زیادی میکنه که ما یووه رو بهتر و زیباتر بشناسیم، اینکه بدونیم چه بازیکن های بزرگی در طول تاریخ یووه حضور داشتند و چه خدماتی به این تیم کردند، دونستند این مسائل به خودی ـه خود افتخاره.

- چه قدر هنوز جای کار داره این بخش ؟ ایده ها و پیشنهاداتت چی هستن برای بخش تاریخ ؟
انجمن تاریخ طرح ها و ایده های زیادی رو داره که نیمه کاره موندند، فکر می کنم اگه تلاش بشه که در درجه اول اون طرح های نیمه کاره تموم بشند و بعد به طرح های جدید رسیدگی بشه خیلی بهتره، چون انجمن تاریخ کلا طرح های زمان بر زیادی داره و باید تلاش خیلی زیادی هم براشون بشه.

- میدونم اصلا سوالات خوب نبودن و هیچ کس هم راضی نیست ! :Facepalm: ببخشید به هر حال . نظرت در مورد این مصاحبه ؟ :Facepalm:
جالب بود و مطمئن هستم كه در آينده بهتر هم ميشه @};-

- پیشنهادت برای بهتر شدن این سین جیم ؟ :65:
ببين شخص مقابلت به كدوم برهه زماني از تاريخ علاقه بيشتري داره و سعي كن بيشتر از همون موقع ها ازش بپرسي و ازش حرف بكشي :nish:

- حرف پایانی ؟! :nish:
ممنونم از تو بخاطر اين مصاحبه و اينكه من رو قابل دونستي، اميدوارم اين طرح تا مدت هاي زيادي ادامه دار باشه @};-
از دوستاني هم كه اين مصاحبه رو خوندند تشكر مي كنم.

- سوتی هات رو بنویسم ؟ :nish:
نه :nish: ولي مي توني تعدادش رو بگي :nish:

- 2 تا سوتی ناجور داده بود که ویرایش شد . :1: از این سوتی های آبرو بر بود ! :1: :65:


# از بهمن عزیز تشکر می کنم که حاضر به انجام این مصاحبه شد و به خوبی و البته به سرعت هم جواب سوالات رو می داد . :flower: از سهیل هم تشکر می کنم که بابت این مصاحبه هماهنگ بود و کمک داد . :flower: از کاربران هم تشکر می کنم که این مصاحبه رو خوندند . واقعا میگم ، اصلا اونی نشد که می خواستم و اصلا از سطح کیفی سوالات راضی نیستم ! لطفا نظراتتون و یپشنهاداتتون رو به ما بگید . اگر کسی هم می خواد داوطلب بشه برای مصاحبه بعدی بسم الله . :1: بیاد و بگه . :1:
  • GioVanni Agnelli, alex 4ever, Pouya و 1 فرد دیگر از این پست تشکر کرده اند

#3
GioVanni Agnelli

GioVanni Agnelli

    -

  • ادمین
  • 21023 ارسال

.:: دومین سیـــن جیـــم یوونتوســی / تاریخـــی اعضـــاء - امیر ::.

 

 


 

سلام امیر خان.
سلام بهمن جان :53: 
 
 
1- ابتدا یک تاریخچه ای از یوونتوسی شدنت رو بگو، اینکه کی، چطوری و با دیدن چه تیم و یا بازیکنی یوونتوسی شدی.
این‌جا کامل گفتم. 
 
2- اولین بازی که از یووه دیدی رو یادته ؟ تعریف کن.
همون لینک بالایی. اولین بازی کاملی که یادم مونده باشه خیر.
 
3- چقدر به تاریخ یووه علاقه مندی ؟ به کدوم بخشش ؟ بازیکن هایی که داشتیم، مربیان، افتخارات و یا دستاوردها ...
به اعداد و ارقام و چیزهایی که هر باشگاه دیگه هم شبیه اون‌ها رو داره علاقه‌ای ندارم. حوادث و وقایع ویژه که تیم رو خاص می‌کنه می‌پسندم.
 
4- خاص ترین اتفاقاتی که در طول مدت یوونتوسی بودنت اتفاق افتاده چی بوده ؟
برای من یا برای یووه؟
 
فرض: برای من در ارتباط با یووه
اولینش که سرآغاز یوونتوسی شدن من هم هست فاجعه‌ی هیسل بود.
بازی‌های خداحافظی دل پیرو و بوفون: دلم می‌خواست یک دل سیر گریه کنم ولی شرایطش مهیا نبود و مجبور بودم به طرز ناخوشایندی اشکهام رو پنهان کنم.
گل زالایتا به بارسا: چنان با کف دست به زمین کوبیدم که تا چند روز دستم درد می‌کرد.
رفتن کونته و اومدن آلگری: انگار دنیا رو توی سرم کوبیده باشند. تقریباً به اندازه‌ی کالچوپولی باعث ناراحتی من شد.
 
روز آخر فصلی که اینتر صدرنشین سوم شد و ما از سومی پریدیم اول: هنوز لذت خرکیف شدنش زیر زبونمه :1:  :fp:  
و...
 
5- یووه داره اصالتش رو از دست میده ؟!
تا حدود بسیار زیادی این اتفاق افتاده  :fp: 
 
6- درباره خانواده آنیلی صحبت کن، اینکه به نظرت چقدر در "یوونتوس" شدن سهم دارند و اینکه ترجیح میدی مالکیت یووه به تجار بیگانه فروخته بشه و یا نه ؟
تیم مال این خانواده است پس سهم اصلی یوونتوس شدن‌ِ یووه هم مال اون‌هاست. البته که همگی سر و ته یک کرباس نیستند. نمی‌تونم وکیل رو با آندره‌آ یا الکان‌ها(اگر اون ها رو هم از خانواده بدونیم) یک‌کاسه کنم. 
جز وکیل با هیچ‌کدومشون سمپاتی ندارم :8: . بدون این‌که بدونم کمابیش همون حسی که موقع دیدن حرف J به وکیل دست می‌داد رو دارا بودم. یه روان‌نویس داشتم که جوهرش ماندگاری عجیبی داشت و هرچی باهاش روی لباسم می‌نوشتم با شستن پاک نمی‌شد. با چنان ظرافتی جاهای مناسب پیراهن‌هام رو پر از Juve -با جِیِ بزرگ‌تر از حد معمول- می‌کردم که همه فکر می‌کردن از اول همین‌طور بوده. 
دیوانگی هم عالمی دارد :fp: 
 
از معدود اِلمان‌های باقی‌مانده از اصالت یووه، تعلقش به خانواده است. با تمام کدورت خاطری که از نسل اخیر این خانواده دارم ترجیحم اینه که وضعیت مالکیت تیم تغییر نکنه.
 
7- تفاوت یووه با دیگر تیمها از نظر امیر ؟
یگانه چیزی که برای من یووه رو از بقیه‌ی تیم‌ها متمایز می‌کنه اینه که من هوادارش هستم(؟) وگرنه هر تیمی اسطوره‌ها، افتخارات، وقایع و تاریخی داره که خاصش بکنه؛ تنها عنصری که این وسط منحصر به فرده صرفاً شخصِ هواداره. منظورم از هوادار دقیقاً و عیناً خودِ شخصِ هواداره، نه هوادارها و نه گروه هواداران. خودِ بهمن برای بهمن و شخصِ امیر برای امیر. این وجودِ بهمنه که یوونتوس رو برای بهمن متفاوت با دیگر تیم‌ها می‌کنه.
 
8- 3 تا از محبوب ترین بازیکن های یووه که الان نیستند ؟
شیره‌آ بی‌تردید در جایگاه اوله، حسی که بهش دارم یک حس مبهم ولی چنان خوشایند و شیرینه که دوست ندارم واکاوی و تشریحش کنم و عناصر و مؤلفه‌های اصلیش رو عریان ببینم، می‌ترسم مزه‌اش برام کم بشه.
 
دل‌پیرو در جایگاه بعدیه. آله برندِ یووه‌ی نسل منه. کسی که فلسفه‌ی عشق در نگاه اول که بهش ایمان داشتم رو نقض کرد. اوایل آله رو به چشم هووی باجو می‌دیدم و دوست داشتنش برام سخت بود؛ الان که نگاه ‌می‌کنم می‌بینم باجو صرفاً  تبدیل شده به یک فایل از آرشیو خاطراتم و هیچ حس ویژه‌ای بهش ندارم ولی در عوض هر وقت آله رو می‌بینم انگار مصاحبتِ خوشایندِ یک دوست قدیمی نصیبم شده. غیرممکنه که این تغییر فقط نتیجه‌ی گذر زمان باشه، قطعاً یک ذات و گوهر پاک و کمیاب نقش اساسی رو در این تغییر داشته :8: 
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را...
 
سومین انتخاب واقعاً مشکله؛ با اجازه دو تا برمی‌دارم چون از هیچ‌کدومشون نمی‌تونم بگذرم:
بوفون: بیش از بیست سال در اوج بودن و تبدیل شدن به Icon در پست دروازه‌بانی و در عین‌ِحال فروتنیِ رشک بر‌انگیزی که گاه شدتش لج آدم را درمی‌آورد.
 
تاکیناردی: ای جان! فرشته‌ی قاتلِ من. هنوز صدای گزارشگر ‌انگلیسی که اسمش رو فوق‌العاده اروتیــک و زیبا، بدون حرفِ ر تلفظ می‌کرد توی گوشمه: السیو تاکینااادی :141:  
 
9- اگه یک بازیکن رو (بدون در نظر گرفتن اینکه هنوز زنده ست یا نه ) بتونی ببینی، اون کیه ؟
آله به دو دلیل.1- لذت خیره شدن به چشم‌هایش 2- پرسش در رابطه با حقیقت جدایی‌اش از یووه. 
 
10- بهترین تیم تاریخ یووه در چه دهه ای بود ؟ چرا ؟ علتش ؟
تیم 85 رو برمی‌دارم. اولین یووه‌ای که بر بام اروپا ایستاد.
 
11- مثلث بونی پرتی، چارلز، سیووری ... چقدر درباره ش اطلاعات داری و به نظرت مهم ترین ضلع این مثلث رو کی تشکیل میداد ؟
نه اطلاعات به‌دردبخور و نه نظر خاصی در مورد این مثلث دارم. دروغ چرا!  کشش و میل خاصی به کسب اطلاعات در این زمینه هم سراغم نیومده :fp: 
 
12- موثر ترین و بهترین مدیری که طی این سالها یووه به خودش دیده ؟
 اون مدیری که تصمیمِ ساختِ ورزشگاه اختصاصی رو گرفت، ولی ای کاش کمی زیباتر و آینده‌نگرانه‌تر ساخته می‌شد.
 
13- بهترین تیم 11 نفره تاریخ یووه رو بگو + سرمربی
سؤالاتی مثل این و دو سؤال بعدی واقعاً من رو به دردسر می‌اندازه. این‌قدر ریز و وسواسی می‌شم که ممکنه هیچ‌وقت به یک جواب قانع‌کننده برای خودم نرسم. با اجازه نمره‌ی این سه سؤال رو بی‌خیال می‌شم :fp: همیشه پیرو شیوه‌ی پاس کردن ناپلئونی بوده‌ام :1:  :fp: 
 
14- بهترین تیم 11 نفره ای که بازیشون رو دیدی + سرمربی
 -
 
15- مهم ترین بازیکنان یووه رو در دهه اخیر بگو.
دهه 70 : -
دهه 80 : -
دهه 90 : -
دهه اول 2000 : -
 
16- بعد از الکس، توز، پوگبا و دیبالا شماره 10 رو پوشیدن، این پیراهن به تن کدومشون گشاد بود/هست ؟!
پوگبا رو کلاً فاکتور می‌گیرم که خودش هم نمی‌خواست در این وادی‌ها باشه.
 
 توز: چه از لحاظ فنی و چه اخلاقی(حداقل در یووه) و چه از لحاظ محبوبیت از نظر من در اون برهه لیاقت شماره‌اش رو داشت. نمی‌دونم چه انتظار بیشتری ازش می‌تونستم داشته باشم.
 
 دیبالا: ای وایِ من! حیفِ این استعداد و پتانسیلی که حروم شد(/داره حروم می‌شه). هم از لحاظ فوتبالی و هم از لحاظ تبلیغاتی و مالی خیلی جای مانور داشتیم روی این پسر. فکر می‌کنم به یک حامی مثل وکیلِ فقید نیاز داشت تا چیزی می‌شد که می‌بایست. 
 
17- چه چیزی توی شیره آ اون رو خاص کرده ؟ چرا حتی بسیاری از افراد که در زمانش نبودند و شاید فقط ازش چند بازی دیده باشند (مثل من) اینقدر شیفته این 6 دوست داشتنی هستند ؟
با این‌که اهل مقدس‌سازی نیستم ولی در این یک فقره به هیچ‌وجه دلم رضا نمی‌ده هاله‌ای که دورش هست رو بشکافم، حتی نتونستم خودم رو راضی به تماشای بازی‌هاش بکنم از ترس این‌که شاید یه نکته‌ی منفی پیدا کنم؛ شاید این طرز تفکر مهمل و بی‌اساس به نظر برسه، طرفه این‌که از نظر من هم کمابیش همین‌طوره ولی حس خوبی برام می‌سازه که ضرری هم به حال کسی نداره پس چه لزومی به تغییر؟   
 گزافه است اما شنیدن اسمش فقط یک کلمه‌ رو یاد من میاره: شهید.
 
18- توی سال های اخیر چه بازیکنی از یووه رفته که حسرتش رو میخوری ؟
دیه‌گو ریباس؛ حیف شد واقعاً. در زمان بدی اومد. لعنت به بخت و اقبال بد.
 
از نیمکت‌نشینی و رفتن کراسیچ هم نمی‌دونم چرا من که بی‌تقصیر بودم احساس شرم و گناه می‌کردم. هر وقت دوربین نیمکت یووه رو نشون می‌داد و زوم می‌کرد روی صورتش اعصابم چنان داغون می‌شد که بازی برام اهمیتش رو از دست می‌داد :17:  
 
19- نظرت درباره کالچوپولی، البته نه خودش بلکه اتفاقات بعدش و رفتن بازیکن هایی که لقب خائن رو گرفتند چیه ؟
کالچوپولی مثل یه زلزله بود. دقیق‌تر، مثل اون چند ثانیه‌ی اول زلزله بود که هرکسی فقط فرصت داره عزیزترین دارایی‌هاش رو از زیر آوار رفتن نجات بده. بعضی‌ها سراغ پول‌ و اسناد گرانبهاشون رفتند و بعضی‌های دیگه سر وقت آلبوم عکس و دفترچه‌ی خاطراتشون.
 
قضاوت کردن مشکله و هیچ‌وقت دوست نداشتم در جایگاه قضاوت دیگران قرار بگیرم. گاهی گذشت زمان چیزهایی رو به آدم اثبات می‌کنه که  نمی‌تونست در زمان وقوع حادثه با عقل و استدلال بهشون برسه.
 
اون‌ها که رفتند خائن نبودند، زخارف دنیوی بیشتر از عشق براشون اهمیت داشت در واقع عشقشون همون مزخرفات دنیوی بود (تکبیر :1:). 
موضوع وجوه مختلفی داره که دوستان قبلاً اشاره کرده‌اند. چکیده‌اش از نظر من: عشق یا عقل؛ یا دقیق‌تر، عقل نزدیک‌بین در مقابل عقل دوراندیش؛ عقل معاش یا عقل معاد.
 
20- زوف، بوفون، تاکونی. 3 تا از بهترین های تاریخ یووه. بارز ترین ویژگی هر کدومشون رو بگو.
تاکونی: نمی‌دانم.
زوف: تداوم.
بوفون: از بعد فنی باز هم تداوم + الهام‌بخشی.
 
21- زیباترین گلی که از یووه دیدی ؟
گل آله به فیورنتینا. یه جای دیگه هم گفتم، ضربه‌ا‌ی به ظرافت حرکت قلم‌ یه مینیاتوریست بود :8:  
 
22- زیباترین گلی که یووه خورده ؟! :nish:
الی ماشاالله بوده این چند سال و یکی از یکی قشنگ‌تر؛ آخرین و شاید قشنگ‌ترینش هم برگردون مهاجم سابق رئال :fp: 
 
 
* امیدوارم دوستان عذر تقصیر بنده در پاسخ دادنِ شایسته به بعضی پرسش‌ها را بپذیرند :53:

 

 

 


  • حامد, Orphée, mory و 9 فرد دیگر از این پست تشکر کرده اند

bahman_alex

B a H M a N

GioVanni Agnelli

●•٠·˙Ȥɛɗɲέƙ Ɠгƴɡɛгɑ˙·٠•●

ϾĦɌƗSŦƗɅƝ ƤѺƲLSΣƝ

𝔃𝓭𝓮𝓷ě𝓴 𝓰𝓻𝔂𝓰𝓮𝓻𝓪


#4
GioVanni Agnelli

GioVanni Agnelli

    -

  • ادمین
  • 21023 ارسال

.:: سومین سیـــن جیـــم یوونتوســی / تاریخـــی اعضـــاء - فراز ::.



1- سلام فراز، صرفا برای شروع بگو که از کی یوونتوسی شدی و چرا موندی ؟!
سلام بهمن. فکر کنم از ۲۰۰۲ اینا بود. تو فیفا ۲۰۰۱ گزارش فردوسی پور ، خیلی از تیمهای ایتالیایی حتی اینتر رو برمیداشتم ولی از یووه بیشتر از همه خوشم اومد. از ۲۰۰۴ اینا هم جدی تر شد طرفداریم. راستش من قبل کالچوپولی طرفدار لیورپول و رئال هم بودم ولی وقتی رفتیم سری بی ، عُلقه م با یووه بیشتر شد. واقعاً نتونستم طرفدارش نمونم. :6:

۲- ویژگی های بارز یوونتوس از نظر تو چیا هستند ؟ چه در زمینه ورزشی و چه اجتماعی.
وفاداری ، سختکوشی ، تسلیم ناپذیری ، سگجونی و فناناپذیری. offre_fleur.gif

۳- چقدر تاریخ یووه برات مهمه ؟ اصلا از نظرت چه اهمیتی داره تاریخچه ؟
مهم که هست ولی راستش مثه خیلی از چیزهای دیگۀ زندگی در این روزها ، حوصلۀ واکاویش نیست. بدون تاریخ بی هویتیم. هنوز امضاء یکی از افراد یوونتوز وقتی فصل ۲۰۰۸-۰۹ خورده بودیم به چلسی ، یادمه : تمام پولتون به یه روز از تاریخمون نمی ارزه!

۴- سال ۱۸۹۷ باشگاه تاسیس شده، یعنی ۱۲۵ سال قدمت داره یووه. این سالها رو به چند بخش تقسیم کن و درباره هر بخش جداگونه نظرت رو بنویس.
والا برای من یکی که تاریخ باشگاه به قبل از سری بی و بعد از سری بی تقسیم میشه. ولی دقیقتر که بخوایم بگیم میشه این :

تاسیس تا سال ۱۹۳۰ .. قبل مالکیت خانوادۀ آنیلی ، یووه ۱ جام بُرد و بعدش اگه اشتباه نکنم تا به امروز ۷۲ جام!
۱۹۳۰ تا اواسط ۱۹۷۰ ... ابتدا قهرمانیها و تثبیت در داخل و در اواسط ۱۹۷۰ هم ظهور در عرصۀ بین المللی.
اواسط ۱۹۷۰ تا اواسط ۱۹۹۰ ... از تثبیت در عرصۀ بین المللی تا انفجار بلحاظ اقتصادی در زمینۀ ارزش ، درآمد و سود اقتصادی در اواسط ۹۰!
اواسط ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۰۰ ... از تثبیت اقتصادی تا اعلام بعنوان دومین باشگاه قرن بیستم توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ... :8:
اوایل ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ ... تلاش برای تبدیل به یک ابر قدرت و قدم گذاشتن در مسیرِ پُشت سر گذاشتن منچستر و رئال و... بالاخره سقوط!
۲۰۰۶ تا به امروز ... مهمترین بُرهۀ تاریخ باشگاه! برخاستن ققنوس وار از خاکستر. ترجمۀ وفاداری! وفق پذیری DNA یوونتوس با شرایط جدید مِن جمله VAR (چهار اسکودتوی پیاپی بُردیم از زمان معرفیش)


۵- اولین قهرمانی در CL توسط تراپ بزرگ در دهه ۸۰ و دومی نیز توسط لیپی در دهه ۹۰، هر کدوم خاصیت های خودشون رو دارند. نظرت رو بگو.
اولی نوعی اعلام ظهور بود ، دومی نوعی تثبیت و سومی که احتمالاً در حوالی سال ۲۰۰۸ اتفاق میوفتاد ، رفتن باشگاه به لول بعدی و پُشت سر گذاشتن منچستر و رئال و... ولی خب کَلَکِ یووه رو کندن!

۶- با این اعدادی که مینویسم، اسم کدوم بازیکن میاد تو ذهنت ؟
۱ : قطعاً بوفون
۲ : بریندلی
۳ : کیه لینی / مالدینی
۴ : مونترو
۵ : زیدان
۶ : پوگبا
۷ : حسن صالی
۸ : مارکیزیو / کریمی
۹ : موراتا
۱۰ : الکس و توز
۱۱ : آمائوری :22: :fp:


۷- یووه خیلی کم مثلث حمله داشته و بیشتر زوج های معروفی داشته. سیووری، بونی پرتی و چارلز.دربارشون چی میدونی ؟
مثلث جادوئی! فاتح اولین ستاره! میکسی از درایت بریتانیایی ، خلاقیت آرژانتینی و هوش تاکتیکی ایتالیایی...

۸- بهترین یوونتوس هایی که دیدی متعلق به چه سالهایی بودند ؟
من خودم ۲۰۱۱-۱۲ رو دوست داشتم ، یه تیم یه دست ، کم خرج ، کم حقوق و مخلوطی از کیفیت و سخت کوشی. وگرنه بین مواردِ بعد موراتوپولی تیم ۲۰۱۴-۱۵ قوی تر بود. بهترین یوونتوسی هم که دیدم ، ۲۰۰۵-۰۶ بود که حالا قرار بود جرارد هم بهش اضافه بشه!

۹- میدونم که ارادت خاصی به موجی داری :nish: به نظرت بعد از موجی، یووه مدیری داشته که حتی ذره ای تو رو یاد موجی انداخته باشه ؟
ماروتا تک و توک. مثلاٌ سر خرید پوگبا ، یا پیرلو یا ویدال... ولی مسئله اینه که دنیا و لول موجی کلاً فرق میکرد!

۱۰- رقیب اصلی یووه طی این سالهایی که طرفدارش هستی رو چه تیمی میدونی ؟
خارج ایتالیا رئال ولی داخلش بدلایل بیشتر شخصی ، میلان. دوست دارم مثه اون ۹ فصل ، همیشه تحقیرشون کنیم... :31:

۱۱- احساس نمیکنی تاریخ یووه یکم کم اهمیت جلوه داده میشه ؟ مثلا پلاتینی اولین بازیکنی بود که ۳ توپ طلای پیاپی رو کسب کرد، یووه پر از خریدهای نجومی بوده در تاریخش، پر از تراژدی، شکست و پیروزی ولی اونطور که باید با اهمیت نیست، حتی از نگاه خود باشگاه !
شاید... بنظرم ۹ قهرمانی پیاپی خیلی تاثیر داشت و پیروزی و تو اوج موندن تبدیل به یک وظیفۀ ذاتی شد. دلیل دیگه اش اینه که بخش عمدۀ قهرمانیهای بزرگِ یووه ، داخلی بوده. و اینکه تو ایران این بی اهمیتی به تاریخ یووه خیلی بیشتره.

۱۲- نظرت رو جامع و کامل درباره خانواده آنیلی بگو.
یووه زیر نظر خونوادۀ آنیلی، جامهای بیشتری از هر تیم ایتالیایی/آلمانی/انگلیسی برده! خونوادۀ آنیلی بیشتر از هر بازیکن یووه ای تاثیرگذار بودن ، حالا اون بازیکن میخواد پلاتینی/سیووری باشه یا دل پیرو! در مورد دورۀ ۲۰۰۶-۲۰۱۲ هم باید بگم که هر باشگاهی این سیکلای بحرانو تجربه کرده. ما در دهۀ ۴۰ فقط یه کوپا بردیم و بین ۸۷-۹۵ هم -۰- اسکودتو! در مقایسه با سایر باشگاه ها، بدترین دورانمون کلاً ۲۳ سال طول کشیده... منچستر یونایتد بین بازبی-فرگی کمتر از این دورۀ ما جام برده!! دهۀ ۴۰ + ۸۷-۹۵ و ۲۰۰۶-۲۰۱۲ منجر شدن به بهترین دوران تاریخ باشگاه + پایان یه عصر + مرگ اعضای خونوادۀ آنیلی/شیره آ...
ولی بعضی تصمیمات تو کت من یکی نمیره ؛ مهمترینش دفاع نکردن از باشگاه در دوران کالچوپولی! سر به نیست کردن ادواردو در درجۀ بعدی... sharmandegi.gif


۱۳- یه نظرت یووه داره اصالتش رو از دست میده ؟ و یا اینجوری بپرسم، چقدر به اون یووه ای که میشناختی شبیه هست ؟
حرکاتی در این مسیر زده شده که آدم رو نگران میکنه ؛ بطور مثال تغییرِ انقلابیِ اون لوگوی زیبا و خاطره انگیز یا قیچی کردن دُم اولتراها و ممنوع کردن ورود پرچمهای بزرگ و بنرها و... از طرف دیگه یووه ای مکه من میشناختم ، امثال ساندرو و شزنی جزو کاپیتانهای اولش نبودن... اینها تحقیرآمیزه بیشتر تا محصول سرنوشت! sharmandegi.gif

۱۴- ۳ تا از محبوب ترین بازیکن های تاریخ یووه برای تو که نتونستی فوتبالشون رو ببینی.
پلاتینی + جنتیله/شیره آ + سیووری ...

۱۵- الکس، بوفون، ندود، ترزگه و کامورانزی. اگه یادت باشه شایعات قوی بود درباره تلاش کامورانزی و ترزگه برای خروج از یووه. اگه این اتفاق صورت میگرفت، آیا به سرنوشت تورام و زامبروتا دچار میشدند و یا میتونستند موفق بشن ؟
بهمن مطمئنی؟ کامو که بحثی روش نیست ولی ترزگه فقط اواخرِ اون فصلمون در سری بی بود که بخاطر اختلاف نظر با مدیرا ، بعد گلزنی با دستاش از هوادارا خداحافظی کرد. بنظرم بوفون و ندود و الکس اگه میرفتن ، میتونستن فوق العاده موفق باشن.
بهمن : آره، مطمئنم، حتی مدیر برنامه هاش داشت به فسخ یک طرفه و پرداخت جریمه هم نزدیک میشد !!

۱۶- بعد از الکس، توز، پوگبا و دیبالا شماره مقدس رو پوشیدند، به نظرت کدومشون لیاقت بیشتری داشتند ؟
مسلماً توز. پوگبا هم گزینۀ بدی نبود و اگه برای فتح سی ال تیم میبستیم ، قطعاً میموند و همچنان با #۱۰ دلبری میکرد... :hang:

۱۷- توی این سالهای اخیر، بخصوص ۲۰۰۶ به بعد تیم دچار چالش های زیادی بوده و گاها بازیکن هایی رو گرفتیم که عالی بودند ولی نتونستند اون نمایش مورد نظر رو داشته باشند، به نظرت کدوم بازیکن توی یووه حروم شد و به حقش نرسید ؟
شاید دیه گو و کاندروا و کانسلو.



۱۸- فکر میکنی اگه تیم ۱۹۸۵ و تیم ۱۹۹۶ (دو تیم قهرمان CL) یک بازی خیالی برگزار میشد، کدوم تیم برنده میشد ؟!
بنظرم ۱۹۸۵ چون یه تیم بدون نقطه ضعف بود و اینکه از نظر من تراپاتونی بهترین مربی تاریخ یووه ست...

۱۹- گفتی نقطه عطفت سال ۲۰۰۶ بود، اول بگو فکر میکردی اون ۵ بازیکن توی تیم بمونند ؟! مثلا بوفون پیشنهاد دیوانه واری داشت (دیدا + ۵۰ میلیون) !!
انصافاً نه و جدا از اون ، اصلاً باورم نمیشد که یووه واقعاً بره سری بی! بوفون رو اینتر هم میخواست و دختر موراتی که اومده بود ایران ، عملاً تو مصاحبه ش گفت بوفون مال ماست...
و بعد بگو چه چیزی توی اون تیم برات جذاب بود ؟
گروهی که جمع شده بود. سلیقه و ظرافتی که تو انتخاب بازیکنها وجود داشت. اگه اشتباه نکنم ، ~۱۱ نفرشون کاپیتانهای تیمهای ملیشون بودن... فکر میکنم گویاست خودش به اندازۀ کافی.

۲۰- یک سوال جنجالی، الکس دلپیرو برای ما بهترین بازیکنی ـه که داشتیم و دیدیم (تقریبا اکثرا ما) پس چرا اینقدر توی انتخاب بهترین های سال فوتبال ازش اسم کم برده میشد ؟!
یه بخشش بخاطر تصویر منفی که از یووه وجود داشت بود و بخش دیگه ش بخاطر تفاوت عملکردمون در داخل و اروپا... البته این کم لطفی فقط مختص الکس نبود و رائول با اینکه در رئال بود هم سرنوشت مشابهی داشت.

۲۱- اگه بخوای فقط یک بازیکن به رو به عنوان سنبل یووه معرفی کنی، کیه ؟
با اینکه خودش گفته بود اگه کاپلو میموند ، از یووه میرفت ، ولی دل پیرو... کاپیتان ابدی یوونتوس! بوفون هم اگه یادتون باشه بعد صعود به سری آ میگفت فقط اگه لیپی بیاد میمونم!

۲۲- به عنوان سوال آخر، نظرت درباره انجمن تاریخ ؟
معمولاً زحمات زیاد در فضای مجازی اون قدر کافی رو نمیبینه ، در خیلی از موارد هم "اصلاً" دیده نمیشه. یادمه ۱۰-۱۱ سال پیش هم بهم از دردات در موردش میگفتی و از فداکاریهایی که حتی تو کافی نت متحمل شدی. شخصاً بابتش از تو و سایر بانیان متشکرم... :53:

میدونم کم و کاستی های زیادی بود ولی ازت ممنونم که شرکت کردی :53:
قربانت. نه همه چی خوب بود. فکر کردم میخوای سوالات شخصی بپرسی ، ولی یهو کوهی از "یوونتوس" ظاهر شد... :nish:

i


  • saeed-nedved, حامد, Orphée و 8 فرد دیگر از این پست تشکر کرده اند

bahman_alex

B a H M a N

GioVanni Agnelli

●•٠·˙Ȥɛɗɲέƙ Ɠгƴɡɛгɑ˙·٠•●

ϾĦɌƗSŦƗɅƝ ƤѺƲLSΣƝ

𝔃𝓭𝓮𝓷ě𝓴 𝓰𝓻𝔂𝓰𝓮𝓻𝓪






0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی