پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

يك مهار خوب به اندازه يك گل مي‌ارزد

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1
R.BAGGIO.10

R.BAGGIO.10

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 422 ارسال

[img width=480 height=269]http://www.fifa.com/mm//Photo/WorldFootball/NationalTeams/01/59/19/68/1591968_FULL-LND.jpg[/img]

يك مهار خوب به اندازه يك گل مي‌ارزد

بوفون: مهم‌ترين واكنشم را مقابل زيدان انجام دادم

او يكي از با ارزش‌ترين دارايي‌هاي عصر مدرن فوتبال است. 15 سال متوالي حفاظت از سنگر آتزوري به عنوان دروازه‌بان بلامنازع ايتاليا، از كاپيتان يوونتوس جانشيني ايده‌آل براي دينو زوف اسطوره‌اي ساخته است، همان كسي كه در سن 40 سالگي به ايتاليا براي قهرماني در جام جهاني كمك كرد.
از زماني كه اولين بازي‌اش را براي تيم ملي ايتاليا (29 اكتبر سال 1997) در مسكو برابر تيم ملي روسيه انجام داد، بوفون 125 بازي ملي ديگر در كارنامه‌اش ثبت كرد و درخشان‌‌ترين آنها را 7 سال پيش در آلمان انجام داد، زماني كه به تيمش براي فتح جام جهاني 2006 آلمان كمك كرد و جايزه ياشين را به عنوان بهترين دروازه‌بان تورنمنت از آن خود كرد. از سال 2010 هم كه چزاره پراندلي هدايت آتزوري را برعهده گرفت، بازوبند كاپيتاني تيم ملي از بازوي او باز نشده است.

با اينكه وارد نيمه دوم دهه چهارم زندگي‌اش شده، ذره‌اي از قدرت روزهاي جواني را از دست نداده است و بالعكس با كسب تجارب بيشتر هنوز هم بهترين سنگربان كشورش شناخته مي‌شود. بوفون نه تنها براي آويزان كردن دستكش‌هايش در آينده‌اي نزديك تصميمي ندارد، بلكه هنوز هم تشنه كسب موفقيت‌هاي بيشتر به همراه يوونتوس و همچنين تيم ملي ايتاليا است.
بعد از كسب دومين اسكودتوي متوالي به همراه بيانكونري در روز يكشنبه، بوفون به موفقيت‌هاي بعد با تيم ملي كشورش در جام جهاني 2014 و پيش از آن در جام كنفدراسيون‌ها كه تابستان امسال برگزار مي‌شود، چشم دوخته است.

گفت و گوي جان لوييجي بوفون را با سايت فيفا مي‌خوانيد:

تا 14 سالگي در پست هافبك دفاعي بازي مي‌كردي اما مي‌گويند بعد از آنكه عملكرد تماشايي توماس ان‌كونو، دروازه‌بان تيم ملي كامرون را در جام جهاني 1990 ايتاليا ديدي تصميم گرفتي دروازه‌بان شوي. آيا اين موضوع حقيقت دارد؟

- بله. اين توماس ان‌كونو و واكنش‌هاي تماشايي‌‌اش بود كه مرا عاشق دروازه‌باني كرد. او خيلي سريع به قهرمان من تبديل شد و به خاطر علاقه‌ وافري كه به او دارم اسم پسرم را لوييز توماس گذاشتم. پس از تولد لوييز توماس، ان‌كونو تماس گرفت و به من تبريك گفت.

مي‌گويند دروازه‌بان‌ها مثل خورش مي‌مانند، هرچه بمانند بيشتر جا مي‌افتند. به نظر تو اوج حرفه يك دروازه‌بان چه زماني است؟

- نمي‌دانم. مشخصا وقتي 30 ساله مي‌شوي، وارد برهه حساسي از زندگي‌ات مي‌شوي. فكر مي‌كنم در ورزش هم اين موضوع صدق مي‌كند. از 30 كه رد شدي ديگر بايد به تجربه‌هايت تكيه كني البته بايد به تلاش و تمرين‌هاي خود ادامه دهي تا روي فرم بماني.

فكر مي‌كني دروازه‌باناني كه كاپيتان مي‌شوند، با توجه به اينكه از متن بازي و مركز ميدان دور هستند مي‌توانند وظايف كاپيتاني خود را به خوبي ايفا كنند؟

- من هرگز تصور نكرده‌ام كه كاپيتان بودن تنها بستن يك بازوبند است و يك كاپيتان واقعي كسي است كه در زمين نقش مهمي براي تيم در رختكن و در ميدان ايفا كند، حالا مهم نيست كه در چه پستي بازي مي‌كند.

با كدام مدافعي كه تا به حال در كنارت بازي كرد‌ه‌، بيشترين درك متقابل را داشته‌اي؟

- با 5 نفر: فابيو كاناوارو، ليليان تورام، آندره‌ا بارتزالي، لئوناردو بونوچي و جورجو كيليني.

به نظر تو آيا يك واكنش عالي از سوي يك دروازه‌بان براي تيم به اندازه يك گل مي‌تواند ارزش داشته باشد؟

- بله، من كه اينطور فكر مي‌كنم. دروازه‌بان‌ها مي‌دانند كه چقدر كار تيم را سخت مي‌كنند وقتي اشتباهي مرتكب مي‌شوند كه باعث باز شدن دروازه تيم مي‌شود. دروازه‌باني پستي كه نياز به تمركز بالايي دارد. اينجا هرگز نمي‌تواني با خاطري آسوده بازي كني.

مهم‌ترين مهاري كه تاكنون انجام داده‌اي كدام بوده است؟

- سخت است كه يك مورد به خصوص را انتخاب كنم. خوشبختانه چند موردي بوده است اما فكر مي‌كنم مهم‌ترين‌اش هماني بود كه در فينال جام جهاني 2006 مقابل زين الدين زيدان انجام دادم.

در اولين فصل حضورت در يوونتوس، فصل 2002- 2001 در 34 بازي ليگ تنها 23 گل خوردي. آن سال هنوز هم بهترين ركوردت است؟

- بله، بدون شك بهترين ركورد دفاعي من است اما عالي مي‌شود اگر بتوانيم ركوردي كه 11 سال پيش ثبت كرديم را بشكنيم.

تقريبا 800 بازي باشگاهي و 126 بازي ملي انجام داده‌اي. در اين مدت كدام مربي بيشترين تاثير را روي تو گذاشته و بهتر از سايرين تو را درك كرده است؟

- نمي‌خواهم جواب كليشه‌اي بدهم اما فكر مي‌كنم تمام مربياني كه با آنها كار كرده‌ام روي من تاثير‌گذار بوده‌اند هرچند بايد بگويم كه آنتونيو كنته (مربي حال حاضر يوونتوس) بهترين مربي است كه تا به حال با او كار كرده‌ام. در مدتي كوتاه او توانست جان تازه‌اي به يووه داده و تيمي كه دو فصل پياپي عنواني بهتر از هفتمي كسب نكرد را قهرمان كند.

كدام مهاجم بيشتر تو را به دردسر انداخته است؟

- زلاتان ابراهيموويچ، واقعا بازيكني بزرگ است كه هميشه مرا تحت تاثير قرار داده و هميشه هم مرا به دردسر انداخته است.

ترجيح مي‌دهي كدام مدافع را جلوي خودت داشته باشي؟

-
بهتر از مدافعاني كه تا به حال كنارشان بازي كرده‌ام نمي‌توانم گزينه بهتري پيدا كنم.

يوونتوس برايت چه معنايي دارد؟


- يك زندگي سراسر موفقيت، تلاش و تعهد. اين تيم براي من مثل خانواده‌اي است كه در آن بزرگ شدم و به بقيه هم كمك كردم بزرگ شوند. اين تيم گزينه‌اي براي زندگي است و بهتر بگويم يك شيوه براي زندگي است.

آندره‌آ آنيلي مي‌گويد پروسه تمديد قرارداد بوفون چيزي نيست جز دست دادن با او چون او يك آدم متواضع و يووه خانه‌اش است.

- بله درست مي‌گويد. فكر نمي‌كنم چيز بيشتري بشود درباره‌اش گفت. وقتي كه يك رابطه عالي مي‌سازي آن هم به اين شيوه ديگر لازم نيست از واژه‌ براي اعلام نظرت استفاده كني.

به عنوان كاپيتان 35 ساله تيم ملي ايتاليا، چه حسي پيدا مي‌كني وقتي مي‌بيني پسر بچه‌هاي 19 ساله به اين تيم راه پيدا مي‌كنند؟

- هيچ آدمي در اين سن و سال متوقف نمي‌شود. من خودم حرفه‌ام را از 17 سالگي شروع كردم و حالا 35 ساله‌ام. نمي‌شود زمان را متوقف كرد اما الان هم خيلي آرام هستم و نگران سن و سالم نيستم. آينده متعلق به جوان‌ها است و هدف من فقط اين است كه تجاربم را به آنها منتقل كنم.

ايتاليا اين روزها بازتر و هجومي‌تر از قبل بازي مي‌كند. آيا اين تغيير شيوه به قيمت از دست رفتن قدرت دفاعي معروف آتزوري بوده است؟


- به لطف كار فوق‌العاده‌اي كه چزاره پراندلي دارد انجام مي‌دهد، يك تعادل خوب ميان دفاع و حمله ما برقرار شده است كه به مهاجمان بزرگ ما اجازه مي‌دهد بهتر از قبل ابراز وجود كنند.

آيا تو هم به جام كنفدراسيون‌ها به چشم پيش‌‌ در‌آمدي بر جام جهاني نگاه مي‌كني؟

- بيشتر از هر چيز ديگري اين تورنمنت يك تست فوق‌العاده است.

دوست داري در فينال جام جهاني با چه تيمي روبرو شوي؟

- برزيل، هم به خاطر تاريخچه‌اش هم به اين خاطر كه روبرو شدن با اين تيم در خانه‌اش هميشه مهيج است.

چندي پيش باشگاه زادگاهت، كارارسه كالچو را خريدي. حالا بايد كاپيتان صدايت بزنيم يا رييس؟

- به من بگوييد جي‌جي. اين هم همان كار را مي‌كند.

ترجمه توسط AhmadReza Nikeghbal

منبع : سایت فیفا





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی