پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

آیا کونته در فکر تغییر سیستم است ؟

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
1 پاسخ برای این موضوع

#1
Mohammad-SS

Mohammad-SS

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 857 ارسال

[img width=480 height=324]http://img.bleacherreport.net/img/images/photos/002/225/180/hi-res-163806536_crop_exact.jpg?w=650&h=440&q=75[/img]
مقاله ای از GIANNI VERSCHUEREN در 23/3/2013

یکی از قدیمی ترین سوالات در فوتبال و اولین سوالی که یک مربی در ابتدای فصل از خود میپرسد این است که " آیا من بازیکنان مناسب برای استفاده از ترکیب مورد نظرم را در اختیار دارم ، یا باید با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارم ترکیب مناسب را پیدا کنم ؟ "

برای کونته گزینه ی دوم صحیح است . کونته در این دو فصلی که یووه را در اختیار داشته ؛ عملکرد فوق العاده ای به جای گذاشته و ترکیب چرخشی او اصلی ترین دلیل این موفقیت بوده .

به طور خلاصه ، کونته 6 ماه تلاش کرد تا ترکیبی پیدا کند که بیشترین بهره را از توانایی های بازیکنانی که در اختیار داشت ببرد . پس ، از ترکیب 4-4-2 ساده ی خود به 3-5-2 که ترکیبی فوق تهاجمی به حساب می آید روی آورد .

کم لطفی است ، اگر بگوییم که ترکیب کونته فقط " موفقیت آمیز " بود . یوونتوس در اولین فصل حضور کونته سری آ را بدون شکست تصاحب کرد و امسال ، بانوی پیر هنوز مقام اول لیگ را در اختیار دارد و بار دیگر خود را در لیگ قهرمانان نشان میدهد .

3-5-2 ی کونته در یوونتوس جواب داد ، چرا که کاملا با 11 مرد اصلی کونته متناسب بود . این ترکیب به آن ها اجازه داد تا خط دفاع خود را با 3 دفاع در کلاس بین المللی پر کند ، به پیرلو در خط هافبک دو محافظ قابل اعتماد داد ، فضا های بسیار زیادی برای بال های تیم ایجاد کرد و بازیکنانی مانند جووینکو و میرکو ووچنیچ را دقیقا جایی قرار داد که نگرانی ای بابت دیگر خطوط نداشته باشند و فقط به ایجاد موقعیت گلزنی توجه کنند .

با این وضع ، به نظر نمیرسد کونته دلیلی داشته باشد تا ترکیب یوونتوس را عوض کند ، اما سری آ یک لیگ متعادل نیست . تاکتیک در ایتالیا معنی دیگری دارد و تقریبا همه ی تیم ها در انتخاب تاکتیک فوق العاده اند . عوض کردن تاکتیک تیم تنها مشکلی است که تا قبل از این که دیگر تیم ها راه مقابله با شما را پیدا کنند وجود دارد و کونته به خوبی به این مسئله آگاه است .

فعالیت کونته و یوونتوس در نقل و انتقالات تیم دلیلی مستحکم برای آن است که کونته در آینده به دنبال تغییر تاکتیک است .

فرناندو یورنته در تابستان می آید ، و این نخستین نشانه ای است که ما میبینیم . یورنته مهاجمی تنومند و فیزیکی ست . قد بلند یورنته به او شم گلزنی از ارتفاع و قدرت نبرد هوایی زیادی میدهد . حتی اگر قبول کنیم که او برای سیستمی با 2 مهاجم مناسب است ، باز هم او بدون خلاقیت وینگر ها بازیکنی ناکار آمد خواهد بود .

اخباری نیز از توجه و علاقه ی بیانکونری به ژولیان درکسلر در شالکه و الکسیس سانچز از بارسلونا وجود دارد ( با توجه به این خبر و این خبر ) . در حالی که هر دو بازیکن توانایی بازی در پست مهاجم سایه ( SS ) را دارا هستند ، برای نفوذ سریع از کناره ها و استفاده از فضاهای خالی بال ها نیز بهترین گزینه هستند .

همچنین جووینکو نیز از سرعت قابل توجهی برخورد دار است ، مهاجمان سریع زمانی که فضای خالی برای پرسه زدن داشته باشند ، بسیار مرگ بارند .

سباستین در این فصل نتوانست نمایش قابل قبولی در پست مهاجم سایه از خود بجای بگذارد و بهترین دوران ورزشی خود را در خط حمله ی 3 نفره ی پارما و در بال های این تیم سپری کرد .

و در آخر ، پلوزوی تازه وارد که پس از یک شروع نا هموار در یووه ، بلاخره جایگاه خود را پیدا کرد و توانست اعتماد کونته را جلب کند . جایگزین شدن پلوزو به جای آساموا در ترکیب اصلی به وضوح این مسئله را نشان میدهد .پلوزو کار خود را به عنوان بال چپ در 3-5-2 بسیار خوب انجام داد ، اما او برای ترکیب 4 دفاعه بسیار مناسب تر است .

کونته سابقه ی کار با ترکیب 4-3-3 را در گذشته دارد و هنوز هم زمانی که 3-5-2 در بازی پاسخگو نیست به آن مراجعه میکند ، اما ممکن است که دوباره شاهد بازی تمام وقت یووه با 4-3-3 باشیم ؟

من احتمال بسیار زیادی برای برگشت کونته به این ترکیب قائل هستم . اما سیستم دیگری وجود دارد که میتواند برای این یوونتوس کار آمد باشد . یک تکامل از 3-5-2 ؛ سیستم 3-4-3

3 مرد دفاعی یوونتوس ، کیه لینی ، بونوچی و بارزالی انقدر مستحکم هستند که نیازی به مدافع دیگری در آن منطقه نباشد . دلیل اصلی اول بودن یوونتوس در بین تیم های تدافعی اروپا ، همین 3 نفر هستند ؛ دفاع صخره وار یوونتوس !

اما درباره ی 3-4-3 ، گریزی به مقاله ی سم تایگ که چندی پیش منتشر شده بود میزنیم :

" هر دو ترکیب [3-5-2 و 3-4-3 ] مشابه هستند . هردو 3 مدافع وسط در خود جای میدهند ، بازیکنان زیادی در نیمه ی حریف حضور خواهند داشت و هر دوی آن ها به موفقیت یا عدم موفقیت بال های تیم وابسته هستند .

زمانی که یک ترکیب در پیروزی یک بازی باز موفق نباشد ، باید تغییر کند . همانطور که لوچسکو 4-4-2 ی لوزی شکل شاختار را - که روی دو دفاع کناری خود تکیه داشت - زمانی که مقابل آث میلان موفق نبود عوض کرد . [ اشاره به بازی سال 2008 ]

اینجا 3-4-3 وارد شد ، لوچسکو در این ترکیب در هر طرف زمین 2 بال داشت ، به علاوه ی 4 بازیکن که دور از هم قرار گرفتند . چیزی که شبیه به آن را در 4-4-2 ، 4-2-3-1 و 4-3-3 میبینید .

به عبارت دیگر ؛ پیروزی در جنگ برای کناره های زمین ، بستگی به بال های چپ یا راست تیم که تدافعی تر بازی میکنند ندارد و تنها زمانی که با بال های تهاجمی تیم موفقیت حاصل نشد ، بال های تدافعی شروع به کار میکنند .
"

سیستم 3-4-3 میتواند کلید حل مشکل حمله های یوونتوس باشد ، حتی بدون خریداری شدن هیچ بازیکن دیگری ، بازیکنان کنونی هم میتوانند خط حمله ی 3 نفره را با ووچنیچ ، جووینکو و یورنته تشکیل دهند .

خط دفاعی تیم دست نخورده باقی می ماند . و خط هافبک میتواند احتمالات بسیاری شامل شود . آساموا توانایی های خود را به عنوان بال چپ ثابت کرده اما پست ذاتی او هافبک وسط است . اما به عنوان یک بال چپ نیز با توجه به سنش میتواند رشد کند .

همچنین مارکیزیو تجربه ی زیادی برای هافبک چپ بودن دارد و حتی در ترکیب 3-5-2 نیز بال های تیم حریف را بسیار آزار میدهد . همینطور ویدال به نظر میرسد بتواند نقش های وسیع تری بازی کند همانطور که در هفته های گذشته گرایش خود را به راست زمین نشان داد .

خط هافبک MVP در فرم کنونی خود بسیار درخشان کار میکنند و به عنوان یک هوادار مایلم تغییر های کوچکی تا حد امکان در ترکیب تیم ببینم . اما آندره آ پیرلو را فراموش نکنیم که سنش برای فوتبال کم کم بالا میرود و ممکن است فصل آینده آخرین فصل فوتبالی او در این سطحی که ما به آن عادت کرده ایم باشد. در حال حاضر نمیتوان بازیکنی پیدا کرد که تمام قابلیت های پیرلو را در این سطح داشته باشد و بتواند انتظاراتی که ما همیشه از معمار ایتالیایی داشته ایم را برآورده کند .

اما نگران نباشید ؛ بدون شک کونته بیش از ما به حل این مشکل در تیم خود فکر میکند و اگر خرج کردن پول برای خرید وراتی راه چاره ی یووه نباشد ، تغییر تاکتیک میتواند دیگر گزینه ی انتخابی باشد .

امن ترین راه میتواند انتخاب یک سیستم پویا با توجه شرایط و بازیکنان باشد . آساموا میتواند به عنوان بال تیم همراه پیرلو در 3-5-2 بازی را شروع کنند و زمانی که لازم بود ، آندره آ سری به نیمکت تیم بزند و آساموا جای او را در مرکز زمین پر کند و سیستم به 3-4-3 تغییر کند .

سیستم 3-5-2 زمانی که یووه نیاز به افراد بیشتری در محوطه ی جریمه ی خود دارد به راحتی میتواند به 4-3-3 تبدیل شود و 3-4-3 میتواند چهره ی محافظه کارانه ی 3-5-2 برای زمانی باشد که حریف یووه از او قوی تر است .

به هر حال ، کونته یک نابغه ی استراتژی است و ما تنها میتوانیم به این فکر کنیم که نقشه ی او برای بازیکنان جدیدش چیست . اما اگر نقل انتقالات پر کار بود ، بدون شک تغییرات در راه است .

#2
ashk

ashk

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 11 ارسال
بازی با بایرن دیدیم که با این سیستم چطور جلوی تیمای سرعتی کم میاریم.بازی با سلتیک بازی رفت با چلسی هم همینطور شد. توی اروپا به مشکل می خوریم با 3 5 2





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی