پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

بهترین تیم تاریخ فوتبال؟

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
6 پاسخ برای این موضوع

#1
Ale10Forever

Ale10Forever

    Tired Juventini...

  • اعضا
  • 809 ارسال
کرایوف یا زیدان در خط میانی، مارادونا یا پله در خط حمله، بهترین ترکیب 11 نفره تاریخ چیست؟

[img width=480 height=298]http://pinturicchio.persiangig.com/195145hp2.jpg[/img]

بسیاری لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را بهترین بازیکنان عصر حاضر فوتبال می دانند، اما آیا این دو در بهترین تیم تاریخ جایی خواهند داشت؟

دروازه
شاید بسیاری برای این پست رای به تنها دروازه بانی دهند که بازیکن سال اروپا شده است؛ لئو یاشین ؛ در حالی که برخی ممکن است آلترناتیو مدرنتری مثل پیتر اشمایکل، الیور کان یا جانلویجی بوفون را برگزینند.

دفاع
شاید وقتی بحث انتخاب کردن بهترینهای تاریخ باشد، مدافعان مورد چشم پوشی قرار گیرند. اما فرانکو بارزی، فرانتز بکنبائر، پائولو مالدینی و روبرتو کارلوس بازیکنانی بودند که – در زمان اوج بازیشان – میتوانستند ستاره هر تیمی لقب گیرند.

هافبک
امثال زین الدین زیدان، یوهان کرایوف و میشل پلاتینی ثابت می کنند اروپا سابقه درخشانی در خط هافبک دارد. هرچند در سراسر جهان هم نامهایی برای قرار گرفتن در این لیست به چشم میخورد.

حمله
و در خط حمله تصمیم گیری برای اینکه چه کسی در تیم منتخب قرار گیرد بسیار مشکل است. اوزه بیو، دیگو مارادونا، پله، رونالدو (ستاره برزیلی نه هم نام پرتغالی اش)، گرد مولر و بسیاری دیگر که حتی طرفداران متعصب فوتبال نیز برای انتخاب بهترینهای آنها سردرد می گیرند.

آیا یک کارنامه درخشان و مملو از مدال های رنگارنگ شانس برای قرار گرفتن در این ترکیب را افزایش خواهد داد؟ یا نباید بازیکنانی که بوفه افتخاراتشان در حال انفجار است نسبت به سایرین برتری داشته باشند و این بازیکنان صرفا به تناسب مهارتشان انتخاب شوند؟

و اینکه چه سیستمی را ترجیح می دهید؟ یک 2-4-4 متعادل، یک 3-3-4 روان یا یک 3-4-3 ـی که بتوانید بازیکنان تهاجمی بیشتری در ترکیب تیم خود داشته باشید؟

به عنوان یک تفریح فانتزی، گل.کام از خواننده هایش درخواست کرد نظرشان را در مورد بهترین تیم تاریخ در توییتر ارسال کنند و بیش از یکهزار پاسخ دریافت شد!

* کارلوس گارگانسه، ادیتور گل.کام، مناظره را با توییت 11 بازیکن ایده آل خودش آغاز کرد. این ترکیب شامل بازیکنان معمول این ترکیبها مانند مارادونا و مالدینی بود و البته بازیکنانی که کمتر مورد توجه بودند مثل روبرتو ریولیو هافبک سابق سلسائو. 11 نفر او:

بوفون؛ دیژالما سانتوس، بارزی، مالدینی، زانتی؛ لوتار متیوس، ژاوی، ریولینو؛ پلاتینی؛ مارادونا، اوزه بیو
* Bandwagoner، فقط از بین بازیکنانی انتخاب کرده که به طور مداوم بازیهای آنها را به چشم دیده است. یک ترکیب محکم و پرمایه که دوران ورزشی خود را در یکی از سه تیم رئال مادرید، بارسلونا و آث میلان سپری کرده اند. 11 نفر او:

کاسیاس؛ کافو، کاناوارو، هیرو، مالدینی؛ ماکلله، زیدان، اینیستا؛ مسی، رائول، کریستیانو رونالدو

* آبدولیو وارلا، کاپیتان اروگوئه که جام جهانی 1950 ا بالای سر برد، انتخابی غیر معمول (در عین حال هوشمندانه) از روپرت فرایر کارشناس اهل آفریقای جنوبی گل.کام بود. 11 نفر او:

زوف؛ کافو، بارزی، بکنبائر، مالدینی؛ وارلا، لوتار متیوس؛ مسی، کرایوف، مارادونا؛ رونالدو ‏

* شخصی با نام توییتر "بدترین ترکیب از نظر خیلی ها" انتخابی متفاوت (اما پر از ستاره های فوق العاده) داشت. تیم او مملو از بازیکنانی است که در 20 سال گذشته در سری آ درخشیده اند و روبرتو باجو، ادگار داویدز و آندرا بارتزالی انتخابهایی با شانس کمتر بودند. 11 نفر او:

بوفون؛ زانتی، تورام، بارتزالی، مالدینی؛ پیرلو، ندود، داویدز، زیدان؛ باجو، ابراهیموویچ

* جو رایت، کارشناس رسانه اجتماعی گل.کام یکی از معدود افرادی بود که رای به حضور ردوندو در خط میانی داد. 11 نفر او در حالی که رونالدو (لیما، نه پرتغالی) دومین حضورش در این لیست را تجربه میکند:

اشمایکل؛ کافو، تورام، مالدینی، زانتی؛ ریوالدو، ردوندو، زیدان؛ رونالدینیو، مسی، رونالدو ‏

* رونالدینیو نامی بود که در کمتر ترکیبی قرار گرفت. در حالی که دکو و الساندرو نستا به طرز غافلگیرکننده ای در تیم پیشنهادی بسیاری حضور داشتند. هرچند Aficionado مطمئنا تنها کسی بود که استیو مک منمان را در تیمش جای داده بود! 11 نفر اول او:

ویتور بایا؛ کافو، نستا، مالدینی، روبرتو کارلوس؛ ویرا، دکو، رونالدینیو؛ مک منمان، رونالدو ‏، ندود

* استفان کورتس، کارشناس هلندی گل.کام تصمیم گرفت اسطوره منچستر یونایتد و انگلستان، بابی چارلتون را در خط هافبک تیم خود قرار دهد. در حالی که انتخاب وی برای سمت چپ، ویلیام ون هانگم، هافبک میانی سابق هلند بود. 11 نفر او:

یاشین؛ تورام، بکنبائر، مالدینی، فاکتی؛ چارلتون، ژاوی، ون هانگم؛ مارادونا؛ کرایوف، پله

* هر چند کریس جمیز فکر میکرد کمی دیر اظهار نظر کرده است اما انتخاب یک تیم محکم و قوی که شامل گوردون بنکس، دروازه بان سابق سه شیرها و گارینشا برنده 2 دوره جام جهانی بود، باعث شد مورد توجه قرار گیرد. 11 نفر او:

بنکس؛ کافو، بکنبائر، بارزی، مالدینی؛ لوتار متیوس، زیدان، مارادونا؛ پله، مسی، گارینشا

همچنان میتوانید در قسمت کامنت این پیج:

Cruyff or Zidane in midfield, Maradona or Pele in attack - what is the greatest XI of all time?

یا از طریق توییتر و @goal_intl، #greatestXI. نظر خود را با بقیه به اشتراک بگذارید.

***

*منم سعی کردم اونایی که بازیشون رو دیدم یا حداقل ویدئو بازیشون رو دیدم انتخاب کنم. اینم ترکیب من:

بوفون؛ بارزی، مالدینی، کیلینی؛ ندود، زیدان، پلاتینی، باجو، رونالدینیو؛ دل پیرو، رونالدو ‏

:65: :1:

Goal.com | 25 December 2012



#2
la roccia

la roccia

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1155 ارسال
کاش کسایی که لایک کردن یه چیزی مینوشتن لا اقل
در مورد ترکیب تنها چیزی که ثابت هست دروازه بانی تیم هست که علی الاجبار فقط یه نفر باید باشه
در موارد دیگه فقط و فقط سلیقه ای نمیشه عمل کرد
نمیشه صرفا چون یه سری تیما با یه سیستم بازی میکنن و خوب نتیجه میگیرن اون سیستم انتخاب بشه واسه همچین تیمی
مردم دیگه فوتبال رو درک میکنن قبلا فقط میدیدن بعدش کم کم فهمیدنش ولی الآن درکش میکنن
من نمیتونم چون خودم یوونتوسی هستم بیام 80 درصد ترکیب رو یوونتوسی بچینم
حالا گیریم ما این تیم رویایی رو انتخاب کردیم مهم اینجاس با این تیم جلوی چه تیمی میخوایم بازی کنیم؟ اگه بخوایم یه سیستم محض انتخاب کنیم شاید یه تیم خیلی معمولی بتونه با ضد تاکتیکی خاص این تیم رو هم از پا دربیاره
من هرچی بیشتر میرون تو این مبحث میبینم انتخاب سخت تره میشه و باید خیلی خیلی مو شکافانه تر به قضیه نگاه بشه
صرف اینکه فلان بازیکن تو فلان تیم عالی بازی میکنه نمیتونه ملاک برتریش نسبت به دیگران باشه نمونه بارزش تو عصر خودمون لیونل مسی بارسلونا و لیونل مسی آرژانتین که دو بازیکن کاملا مجزا هستن جون تو دوسیستم متفاوت و کنار ده نفر کاملا متفاوت از هم بازی میکنن
بازیکنی مثل ریوالدو رو مثال میزنم که تو بارسا بهترین بازی هارو نشون میداد از خودش و وقتی به میلان رفت یه نیمکت نشین محض شد
یه مقدار بیایم پایین تر بازیکنان ایرانی که میرن تو لیگ های عرب بازی میکنن چقدر تو کیفیت بازیشون تاثیر گذاره
همه اینا دلیل میشن که نتونیم بهترین تیم دنیا رو به سادگی انتخاب کنیم
نظر شخصی من اینه که بیایم یه سری سیستم رو داشته باشیم و با توجه به قابلیت های بازیکنان بزرگ دنیا ازشون تو این سیستم ها بهره برداری کنیم
شما که باید بدونید تو فوتبال 15 سال قبل سیستم های دفاعی متشکل از 4 نفر یه دفاع آخر داشت دوتا دفاع کناری و یک دفاع جلو زن که حتی اینکه بگیم اون نوع دفاع بهتر بود یا این نوع دفاع خطی فعلی بازم جای تامل داره
فوتبال هر روز و هر سال سبک های جدیدی رو به خودش دیده و میبینه که باهم کامل متضاد میتونن باشن
شاید اعجوبه ای مثل مارادونا تنها به درد بازی تو زمان خودش میخورد نه فوتبال الآن
سخت ترین کار ممکن تو دنیا رو خواستید که فقط میشه جلوش ساعت ها متعجب ایستاد وهیچ نگفت

#3
la roccia

la roccia

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1155 ارسال
یه پیشنهاد دارم واسه این بحث بجای اینکه بیایم و تیم انتخاب کنیم هرکس بیاد تو خطوط مختلف و پستای مختلف از چند بازیکنی که بنظرش فوق العاده بودن یا هستن اسم ببره که بشه هم نام های زیادی که از یاد رفتن رو زنده کرد و هم بشه بیشتر در این مورد نظر سنجی کرد اگه موافقد نظر بدید ممنون خودمم فکر کنم و یه تعدادی رو گلچین کنم

#4
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10637 ارسال
انتخاب بهترین ها در کل تاریخ،حتی شوخیش هم قشنگ نیست برای انتخاب در تاریخ «یوونتوس» دچار مشکل بودم،چه برسه به تاریخ فوتبال! خیلی بحث سنگینیه.یه بحثی که هم سلیقه و هم فن در اون دخیل هستن و واقعا نمیشه به این راحتی ها انتخاب کرد.


ما وقتی حرف از «تاریخ» فوتبال میزنیم،باید به تاریخ این ورزش مسلط باشیم...مثلا من ِ یوونتوسی برادران وارلین رو میشناسم،ویرجینیو روزتا رو میشناسم،کارلو پارولا رو میشناسم...نمیخوام بگم اینها اینقدر خوب بودن که لیاقت قرار گرفتن در بین برترین های تاریخ فوتبال رو دارن ولی میشه ازشون یاد کرد.خوب من این ها رو میشناسم ولی مثلا یه طرفدار رئال هم این بازیکنان رو میشناسه؟ این نوع انتخاب ها برای من که یه بیننده ی ساده ی فوتبال هستم،محدود میشه به شناخت از اعجوبه هایی مثل پله،مارادونا،سوکراتس،کرایف و امثالهم...و واقعا هم که اینها از نوابغ تاریخ فوتبال بودن...

من هم به عنوان یه بیننده ی 22 ساله ی فوتبال،اندازه ای که سنم قد میده و اطلاعات دارم،تیمم رو انتخاب میکنم...

دروازه

وقتی اسم از دروازه و دروازه بان میاد،شاید اولین اسمی که به ذهن اکثر فوتبالدوستان میاد،لئو یاشین باشه! سنگربان اسطوره ای شوروی سابق.دروازه بانی که تمام عمر ورزشیش رو در تیم دینامو مسکو گذروند.یاشین کسی بود که تعریف جدیدی از پست دروازه بان ارائه داد.تا قبل از یاشین،دروازه بان کسی بود که روی خط دروازه اش بایسته و با حرکات محیر العقول دروازه اش رو بسته نگه داره اما یاشین اینطوری نبود...در مواقعی مثل یک سوئیپر برای تیمش عمل میکرد.جالب توجه ترین نکته در مورد یاشین اینه که در 270 بازی از 812 بازی رسمی که انجام داده،گل نخورده و فراموش نکنیم که در سال 2000،یاشین به عنوان دروازه بان قرن انتخاب شد...البته نقل قولی از یاشین هست که برت تراتمن ِ آلمانی که 15 سال هم در منچسترسیتی بازی کرده رو هم تراز خودش میدونه.با تمام این تفاسیر من یاشین رو انتخاب نمیکنم.
من زوف رو برای این پست بهترین انتحاب میدونم.برای تمام چیزهایی که به آتزوری داد...برای شجاعتش...برای «مسن ترین قهرمان جهان» بودنش.

خط دفاع

واقعا اینجاست که اشک آدم در میاد برای انتخاب. :np: مسلما هیچ کشوری به اندازه ی ایتالیا مدافعین مستحکم و قدرتمند نداره.بارزی،مالدینی،شیره آ،جنتیله،کاناوارو و خیلی های دیگه.حقیقتا دوست دارم که کاناوارو رو توی تیمم قرار بدم ولی چون قدر خودش رو ندونست و به موقع از فوتبال کنار نکشید،از لیست خارجش میکنم.
برای خط دفاع من چهار بازیکنی رو انتخاب میکنم که کمی نا متقارن به نظر میرسن ولی قطعا بهترین های تاریخ هستن.
مالدینی،بارزی،شیره آ و بکن بائر...در مورد قیصر آلمان ها بگم که برای این آدم همه جوره احترام قائل هستم...نمونه ای نخواهد داشت در فوتبال آلمان.

خط هافبک

اینجا رو میخوام کاملا سلیقه ای عمل کنم! انتخاب این بخش واقعا دشواره...ولی بیخیال.بذارید رویا پردازی کنیم :1: پلاتینی،زیدان و کارلوس دونگا رو انتخاب کنم...خط هافبک رویایی... :beg:

خط حمله

دل پیرو. :rose: انتخاب اول رو چشم بسته،از روی تعصب و شاید هم غیر منصفانه انتخاب کردم ولی انتخاب تو این پست با منه :1: رویاهای فوتبالی من رو الکس ساخته،خیلی هاش رو محقق کرده و برام لذت بخش ترین خوشحالی ها رو رقم زده.دل پیرو در تاریخ فوتبال تکرار نمیشه.

اما بعد؛مارادونا رو شخصا شایسته ترین بازیکن تاریخ فوتبال میدونم.درسته که همیشه به روابط خانوادگی اسطوره هام اهمیت میدم ولی کارنامه ی مارادونا اینقدر رویایی هست که بشه چشم رو روی همه چیز بست.مارادونا هیچ جانشینی نداره.

برای نفر یازدهم،سه نفر رو مد نظر دارم.پوشکاش،باجو،علی دایی! (انتخاب علی دایی خیلی احمقانه به نظر میاد؟ واقعا؟ دایی همه جای دنیا جاش هست.یه بازیکن کاملا بین المللی.آقای گل فوتبال ملی جهان،کسی که در زمان رشد فوتبال آسیا 5 سال در بوندس لیگا در بهترین شرایط توپ زد! بازیکنی که مالدینی در موردش گفته میخواستم خودم رو بهش برسونم ولی توان شونه به شونه شدن رو باهاش نداشتم...هزاران دلیل میشه برای انتخاب دایی ارائه داد.)
انتخاب باجو،تیم رو بیش از حد ایتالیایی میکنه و پوشکاش هم درسته یه گلزن ِ مادرزاد بوده و خیلی بزرگ ولی من میخوام احساس ناسیونالیستی رو دخیل کنم و رای به حضور علی دایی بدم.

#5
GioVanni Agnelli

GioVanni Agnelli

    -

  • ادمین
  • 21109 ارسال
انتخاب یک تیم واحد برای کل تاریخ فوتبال خیلی سخته ولی چون اصرار دارید چشم، به دیده منت ! :nish:

دروازه بان
خیلی ها اسم یاشین رو میارند، ولی شخصا نه ازش بازی دیدم و نه اعتقادی بهش دارم، الیور کان، دینو زوف و جانلوئیجی بوفون. 3 دروازه بان فوق العاده، بایرن تا زمانی که کان بود واقعا تیم فوق العاده ای بود، گل زدن بهش سخت بود و البته بدبخت اون مهاجمی که باید جلوی بایرن بازی میکرد، کلا روبه رو شدن با کان ترسناک ـه ولی خب، پایین تر از زوف و بوفون میدونم کان رو. اما دینو زوف برای من یک افسانه ست، دروازه بانی که خیلی دراماتیک در 40 سالگی قهرمان جهان شد و جام طلا رو توی دستش گرفت و از یک طرف دیگه بوفون ... توصیف بوفون سخته، یک دروازه بان با ویژگی های فراوان و قدرت انجام واکنش های فراتر از تصور ( :np:). انتخاب بین بوفون و زوف برای من خیلی سخته ولی بر حسب سابقه، من زوف رو انتخاب می کنم.

خط دفاع
هیچ کشوری مثل ایتالیا این همه مدافع سخت کوش و بزرگ نداره، شیره آ، جنتیله، مالدینی، کابرینی، کاناوارو، نستا، بارزی و حتی کیه لینی !
اما بکن یائر و دی بوئر هم از بازیکن هایی هستند که من احترام زیادی براشون قائلم. اما 4 انتخاب من برای این پست این بازیکن ها هستند : مالدینی - شیره آ - جنتیله - بارزی

خط هافبک
انتخاب دیگه خیلی سخت شد، ندود، پلاتینی، زیدان، تاردلی، زیکو، ندود، دونگا و ...
اما 3 هافبک من : ندود - پلاتینی - زیکو
هر 3 تاشون هم هجومی هستند، کی به دفاع فکر میکنه اصلا ؟! :65: :nish:

خط حمله
بدون هیچ بحثی دل پیرو و فان باستن دو سهمیه این پست هستند، ولی انتخاب سوم رو هم میزارم مارادونا.

زوف
مالدینی شیره آ جنتیله بارزی
ندود پلاتینی زیکو
دل پیرو فان باستن مارادونا

#6
keynow

keynow

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 130 ارسال
نظر من همون تیم منتخب فیفا تو سال 1998 هست که به عنوان بهترین تیم قرن انتخاب شد ولی با 2 تغییر : دروازه بان: لو یاشین مدافعان: مالدینی ، بابی مور ، بکن بائر ، سانتوس هافبک ها : کرایف ، دی استفانو ، زیدان مهاجمان: پله ، مارادونا ، گارینشا اولا مالدینی در دفاع چپ ، دوما زیدان بجای پلاتینی

#7
MAHMOOD NEJATI

MAHMOOD NEJATI

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 19 ارسال
دروازبان:بوفن دفاع ها:کیلینی+کاناوارو+کافو+کارلوس هافبک:ندود+زیدان+بکهام مهاجم:رونالدو+کریس رونالدو :یووه:





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی