پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

مقاله: چرا یوونتوس بهترین خط هافبک اروپا را دارد.

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
6 پاسخ برای این موضوع

#1
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
چرا یوونتوس بهترین خط هافبک اروپا را دارد
آدریان آگیوس، 8 نوامبر 2012


وقتی شما به بهترین هافبک این نسل فوتبال فکر می کنید، بی شک محکومید که متوجه خط هافبک بارسلونا شوید. یعنی چطور میشه متوجه نشد ؟ وقتی این خط هافبک چندین قهرمانی لیگ، لیگ قهرمانان به علاوه جام جهانی و یورو برنده شده. درحالی که ترکیب ژاوی، اینیستا و بوسکتس بی شک عنصری انکار ناپذیر برای تصاحب دنیا بوده، من اعتقاد دارم جایگاه بالای آن ها را خط هافبک قهرمان ایتالیا تصاحب خواهد کرد.

نه، صبر کنید تا حرف هایم تمام شود. منظور من این نیست که یوونتوس بهترین تیم دنیاست و هر تیمی که جلوی او قرار بگیرد را نابود خواهد کرد. اصلا و ابدا. بیانکونری هنوز راه سختی در پیش دارد تا به ان جایگاه برسد، خصوصا تا وقتی که مشکل گل زنی این تیم حل نشود بعید است هیچ موفقیت اروپایی بزرگی کسب کنند. ولی با این وجود شکی در این نیست که در مرکز زمین، یوونتوس خط هافبکی دارد که قادر به مبارزه با هر تیمی در دنیاست، به این دلایل :



1- پیرلو فضای پرسه زدن دارد.

تصویر

صفت های بی پایانی برای توصیف پیرلو وجود دارد. این ملی پوش ایتالیایی شاید یکی از تواناترین بازیکنانی باشد که تا امروز پا به زمین فوتبال گذاشته است و چنین خصلتی است که این چنین دوره ی فوتبال سطح بالایی را برای او ممکن کرده است. این بازیکن 33 ساله با قدرت دید باورنکردنی که دارد می تواند با دقت و حالت های بی نظیر توپ را به هر سویی از زمین بفرستد.

آنتونیو کونته با سبک بازی که در یوونتوس پیاده کرد و عقب تر بازی دادن پیرلو اجازه داد تا این خصوصیت پیرلو بیش از پیش نمایان شود. ویدال و مارکیزیو در نقش هافبک های وسط سنتی حاضر می شوند و این باعث میشود زمان بیشتری برای پیرلو بخرند. نتیجه ؟ 2778 پاس سالم، 414 توپ بلند موفق و 86.9 درصد صحت پاس تنها در سری آ. پیرلو همچنین 13 پاس گل هم داد تا بهترین پاس گل دهنده ی فصل سری آ هم شود. برای یه هافبک دفاعی بد نیست، نه ؟

بازیکن پاس گل پاس دقت پاس پاس بلند

پیرلو 13 2778 86.9% 414
ژاوی 7 2688 92.4% 220
توره 6 2189 90.1% 176
شوانشتیگر 3 1381 86.4% 191


2- طریقت "هرگز تسلیم نشو"

تصویر

کونته حتما برای خرید ویدال حسابی تحقیق کرده است. ویدال یادآور بازی خود کونته است: بازی کردن تا از پای در آمدن. سرسختی که در یوونتوس سال های اخیر کم بود، چقدر پیش می آمد که یووه در بازی عقب می افتاد اما برای بازگشت به بازی ناکام می ماند؟ تغییر در یووه نیاز بود و این تغییر با آوردن بهترین انجام شد.

شاید این شیلیایی را بشود یک هافبک محوطه تا محوطه توصیف کرد، ولی درواقع او از نژاد خاصی است. در فصل گذشته ویدال 7 بار گل زد که 3 بار اون تغییر نتیجه بازی بود. او در این فصل 178 تکل موفق زد، 71 بار توپ قطع کرد و 1601 پاس صحیح فرستاد. شدت عملکرد ویدال در یووه عملا غیرقابل جبران است.

بازیکن گل تکل قطع توپ پاس سالم

ویدال 7 178 71 1601
بوسکتس 3 77 84 2060
کریک 2 90 71 1975
بندر 4 97 94 1283


3- پرنس تورین آماده ی تاج گذاری

تصویر

درحالی که الساندرو دلپیرو دیگر در تورین نیست، نیاز به جانشینی برای بروی صحنه آمدن هست. شخصیت مارکیزیو شاید شبیه ترین گزینه برای جانشینی جایگاه دل پیرو در یوونتوس باشد. این ملی پوش با کیفیت بسیار بالایی در این فصل بازی می کند و راه فصل گذشته ی خود را ادامه می دهد. وقتی پیرلو بازی را به جریان می اندازد، مارکیزیو آماده است تا با نیم نگاهی به گل با رقص پای و حرکت پای زیبای خود به دفاع حریف بزند. در کنار هم تیمی ایتالیایی خود مارکیزیو به یکی از کاملترین و با ثبات ترین بازیکنان این ورزش تبدیل شده است و به حق، احترام ویژه ای نزد هواداران یووه کسب کرده است.

چه کسی می تواند والی او در بازی افتتاحیه را فراموش کند ؟ مارکیزیو درواقع فصل گذشته جزو بهترین گل زنان یووه هم بود. اوا 9 گل زد و دهنده ی آخرین پاس منجر به گل در 5 موقعیت دیگه بود.


بازیکن پاس دقت پاس گل پاس گل

مارکیزیو 1606 85.7% 9 5
اینیستا 1397 87.9% 2 9
ماتا 1293 87% 6 13
کاگاوا 971 83.1% 13 8


4- وینگ ها

تصویر

یووه از معدود تیم هایی است که در اروپا با وینگر در سیستم 3-5-2 کنار خط هافبک بازی می کند. درحالی که پیرلو، مارکیزیو و ویدال سر رشته ی امور در مرکز زمین را به عهده دارند، بازیکن های کناری یووه به درون دفاع حریف نفوذ می کنند. فصل گذشته یووه استفان لیختشتینر را به تورین آورد تا این نقش جدید را به عهده بگیرد. این فصل نیز ورود آسموا و ایسلا به قدرت یووه در کناره ها افزود، دچلیه نیز درحال تبدیل از یک مدافع کناری به یک وینگر است.

بازی وینگر ها در یوونتوس به طور کامل وابسته به قدرت جسمانی است. از هردو وینگر انتظار می رود که تا محوطه ی حریف پیش بروند، معمولا با همکاری ویدال و مارکیزیو. بازیکن های مرکزی نقش مهمی در فضا سازی برای بازیکن های کناری دارند، مارکیزیو و ویدال به حرکت بین خطوط دفاعی حریف فضا برای وینگ ها بازی می کنند که در این هنگام پیرلو با پاس بلند یکی از آن ها را صاحب توپ می کند. از لحاظ دفاعی وینگ ها باید برای حفظ توپ به یوونتوس کمک کنند. چون حفظ توپ یکی از کلیدی ترین تاکتیک های موفقیت یووه است و برای موفقیت در بازی های اروپایی این بازیکنان کناری برای گرفتن دست بالاتر نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

بازی با 5 نفر در خط هافبک چیزی است که به ندرت تیمی قادر به اجرای آن است. و تا به حال فقط 2 تیم موفق شدند به این سیستم غلبه کنند، ناپولی و اینتر که هردو در مقابل یووه با سیستم 3-5-2 بازی کردند. آیا این تاکتیکی برای آینده است ؟

5- نیمکت

تصویر

عاملی که زیاد در فصل گذشته مسئله نبود، ولی در این فصل با بازی در لیگ قهرمانان 11 بازیکن اصلی یووه خسته خواهند شد. در همین راستا یووه به خوبی نیمکت خود را تقویت کرده است تا به جنگ این خستگی برود. شاید جذاب ترین خرید این فصل یووه، پول پوگبا باشد. بازیکن سابق منچستر که در یووه فرصت بازی کسب کرده است. این پدیده 19 ساله فرانسوی از همین حالا با امثال پاتریک ویرا مقایسه می شود و قادر است چه جای مارکیزی و چه جای ویدال به زمین برود.

در وینگ ها یووه، در لول دیگری نسبت به دیگر تیم هاست. یووه 7 بازیکن برای بازی در وینگ ها دارد. در حالی که این دو پست در اختیار لیختشتینر و آسموا است، کاسرس، جاکرینی، ایسلا، په په و دچلیه نیز برای این پست در یووه حضور دارند. اگر لازم باشد آسموا می تواند حتی در مرکز زمین نیز بازی کند و گزینه های انتخاب زیادی برای کونته و السیو ایجاد کند.

#2
Bianconero Amore

Bianconero Amore

    بازیکن خارجی

  • اعضا
  • 3620 ارسال
آمارِ پاس های سالم هافبک های بارسا بهتره اما به نظرم تفاوتی که هافبک های یووه دارن تو خصوصیات دیگه ی بازیشونه ، پیرلو آمار پاس های بلندش بیشتره ، ویدال هم به شکل زشتی :1: بازی تخریبیش از هم پستش تو بارسا بهتره. ولی در مورد کلودیو جیگر ، به نظرم اینیستا هنوز بازیکن بهتریه :smile:

#3
فرهاد

فرهاد

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 2921 ارسال
اگه بگم نظر آدریان اگیوس رو زیاد قبول ندارم پر بی راه نگفتم ! :1: شاید بشه گفت پیرلو از ژاوی بهترِ همینطور ویدال از بوسکتس ولی به هیچوجه خط هافبک قدرتمندتری نسبت به بارسا نداریم ، درواقع میشه اینطور گفت که بازیکنان بهتری داریم ولی مجموعه ای که داریم هنوز ار لحاظ کیفی نسبت به بارسلونا پایین تر هستش ، البته فقط بارسلونا ! ولی خوب خط دفاعمون بدون هیچ شکی بهترین خط دفاع اروپاست ! :1:

#4
mehdi.t

mehdi.t

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 978 ارسال
به نظر من هم نمیتونیم هنوز ادعا کنیم که کیفیت بالاتری نسبت به بارسا داریم... بازیکنای بارسا کاری رو که میخوان به نحو بهتری و با تسلط بیشتری انجام میدن ولی به وضوح خط میانی ما توانایی بازی به شکل های مختلف تری رو داره که باعث میشه ضدتاکتیک های کمتری داشته باشه... اگه پیرلو هم سن ویدال بود سال دیگه اونقدر خوب میشدیم که خیلی راحت بهترین بودن مناسب ترین واژمون بود.

#5
Soheil Bianconeri

Soheil Bianconeri

    الان دیگـه همه چیز خـوبه +x

  • اعضا
  • 6960 ارسال
ولي تجربه بالاي پيرلو هم ميتونه از اين نظر كه به پيشرفت مارونه كمك كنه ، خوب باشه .. به هر حال هميشه نيازه كه بازيكنهاي سطح بالا و با تجربه باشن تا جوون ترها ازشون الگو بگيرن .. حالا كي بهتر از پيرلو براي مارونه و بازيكنهاي ديگه .. ‏*‏ البته اگه مارونه تو دفاع حروم نشه :np:

#6
mehdi.t

mehdi.t

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 978 ارسال
با این وضعیت من امیدی به آینده مارونه ندارم :np:

#7
D E L P I E R O

D E L P I E R O

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 1383 ارسال
  • Locationقزوین
می شه صددرصد گفت که یوونتوس بهترین دروازه بان و بهترین خط دفاعی دنیا رو داره و در مورد خط هافبک هم می شه این رو تقریبا گفت اما یوونتوس در بین 16 تیم باقیمانده در چمپیونز لیگیکی از ضعیف ترین خط حمله ها رو داره که واقعا نگران کننده است مسئولین یووه هم که به جای اینکه یک بار هم که شده یه پول تپل واسه یه مهاجم خوب بدن باز دارن دفاع می خرن البته می تونن به دست و پای دل پیرو بیفتن و اونو بر گردوننش





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی