پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

بوفون یا زوف ، شماره 1 کیست ؟

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
4 پاسخ برای این موضوع

#1
IL PRINCIPINO

IL PRINCIPINO

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 386 ارسال

بوفون یا زوف ، شماره 1 کیست ؟


جیجی بوفون چندی پیش توانست به رکورد بازیهای ملی زوف دست پیدا کند و حالا جیانکارلو رینالدی می خواهد به طرزی شجاعانه به این سوال که کدام یک از این دو بزرگترین دروازبان ایتالیا ست ، پاسخ دهد.

تصویر


من روزی را به یاد می آورم که دینو زوف برای همیشه دستکش هایش را کنار گذاشت و از فوتبال خداحافظی کرد ، من در آن روز یک حس تاریخی و البته غمناک داشتم چرا که در تمام طول عمر خود دروازبانی مانند زوف را درون چارچوب آتزوری ندیده بودم و ما مطمئنا بازیکنی مانند او را دوباره نخواهیم دید.

اما سه شنبه شب در دیدار برابر اروگوئه یک دروازبان ایتالیایی دیگر توانست به رکورد 112 بازی ملی او دست یابد . تا پیش از این ، این رکورد زوف در بازی های ملی دست نیافتنی به نظر می رسید اما حالا یکی از جنس او توانسته به این رکورد دست پیدا کند ، این امر یک شگفتی دیگر نیز در بر دارد چرا که بدون شک جیجی بوفون که به تازگی به این رکورد دست یافته تا 1 ماه دیگر میتواند این رکورد را پشت سر گذارد و به سنگربان شماره 1 کشور تبدیل شود.

اما آنها چگونه می توانند رو در روی هم قرار بگیرند و با هم مقایسه شوند ؟ این سوالی ست که ذهن من را مشغول کرده است . من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که توانسته ام تعداد زیادی از بازی های این دو دروازبان افسانه ای را در چارچوب آتزوری ببینم و حالا می توانم به طرزی عادلانه درباره این مسئله قضاوت کنم . این دقیقا مانند این است که بخواهید از بین بارولو و آمارونه یکی را انتخاب کنیم ، کار سختی ست چرا که هر دو به راستی فوق العاده بوده اند.

آمار بازیهای ملی آنها به طرز عجیبی به هم شبیه است ، هر دوی آنها یک جام جهانی در جیب دارند ، هر دو در کمتر از 20% از بازیهای ملی خود شکست خورده اند و توانسته اند کلین شیت های بسیاری برای کشورشان به ارمغان بیاورند . با این تفاسیر حتی مقایسه آنها از روی آمار نیز کار سختی ست.

بنابر این برای مقایسه این دو دروازبان باید به حافظه و دانسته های ذهنی خود رجوع کنیم ، نقاط قوت و ضعف هر کدام چیست ؟ مواجه شدن با مخالفتی که آنها در دوره های مربوطه با آن رو به رو شدند چه قدر سخت بود ؟ تیم های اطراف آنها تا چه حد به آنها کمک میکردند ؟
برای پاسخ به سوال آخر ، من می خواهم بگویم زوف کمی از این قضیه سود میبرد ، قصد بی احترامی به مدافعان نسل مدرن را ندارم اما بازی پشت سر مدافعینی مانند کلودیو جنتیله و گائتانو شیره ا بدون شک کار هر دروازبانی را راحت می کند و این حقیقت وجود دارد که هم تیمی های او در یووه نیز برای او دیواری محکم تر از سنگ در دفاع ایجاد کرده بودند.

درباره چالش ها و اختلافاتی که این دو با آن روبه رو شدند ، بحث زیاد است . مسابقات ملی کمتری تا پیش از دهه 1970 انجام میشد اما بوفون تا به حال با گروهی به سختی گروه ایتالیا در جام جهانی 1982 که زوف در آن حضور داشت رو به رو نشده است . بیایید این امر را یک مسئله غرور آفرین بنامیم.

مسئله سومی که وجود دارد مربوط به نقاط ضعف و قدرت این دو دروازبان است ، زوف به خوبی می توانست آرامش خود را به سایر هم تیمی هایش منتقل کند ، کسانی که او را به عنوان بهترین می شناسند می گویند که وی از حس شوخ طبعی بسیاری برخوردار بوده است اما از بروز این حس خودداری میکرده است ، او سبک موثر و کارآمدی داشت و به ندرت به چشم می آمد اما حضور او در تیم اهمیت حیاتی داشت و اجازه ورود توپ ها را به دروازه نمیداد . اعتبار و شهرت او به واسطه حملات و توهین هایی که در سال 78 در آرژانتین نسبت به او وارد شد خدشه دار شد ، با این حال او به مبارزه ادامه داد و توانست در سنی که اکثر بازیکنان فوتبال در آن بازنشسته می شوند به قهرمانی جام جهانی برسد.

بوفون محصولی از مدرسه مدرن دروازبانی ست ، موقعیت گیری ها و شوت گیری هایش نکته برجسته و مهم اوست البته از نظر فیزیکی نیز نسبت به زوف برتری دارد . "سوپر من " لقبی ست که بدلیل سرعت بسیار زیاد او هنگام شیرجه زدن و مهار شوت های سهمگین به او داده شده است . این نقطه قوت و نشانه ایست که او را نسبت به سایر رقبای ایتالیایی اش در جایگاه بالاتری قرار میدهد و حتی در زمانی که پا به سن گذاشته نیز همچنان فرصت بازی کردن میابد . اما باید منصفانه بود چراکه زوف هم در زمان خود این کار را انجام داد.

با این حال ، به نظر من دروازبان اهل کاررا دروازبان همه جانبه تری ست ، همچنین نسبت به 4 دهه گذشته بازی او از استاندارد های فیزیکی بالاتری برخوردار است و برای من راحت است که بگویم ارزیابی نهایی من این است که هر دو قهرمانند . من از اینکه این گونه بی مزه و سست درباره چیزی نتیجه گیری کنم متنفرم ،اما اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم که زندگی من وابسته به آن است دست بر روی قلبم می گذارم و نهایتا به بوفون می رسم چراکه به نظر می رسد بوفون لغزش های کمتری نسبت به زوف در دوران بازیگریش داشته است . اما در حقیقت این درست مثل این است که پس از صرف یک وعده غذایی بخواهید از بین اسپرسو و گراپا فقط یکی را انتخاب کنید و شما بگویید آیا من نمی توانم هر دو را داشته باشم ؟

? Football Italia | Zoff or Buffon – who is No 1


Spoiler


#2
alireza.d

alireza.d

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 1 ارسال
من که بشخصه بوفون انتخاب می کنم چون بازی های زوف را به یاد ندارم

#3
ALEX107

ALEX107

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 292 ارسال
صد در صد بوفون واقعا بوفون فراز و نشیب کمی داشته همیشه تو فرم خوب بوده بهترین مثالش بوفون قبل از جام جهانی 2006 8 ما مصدوم بود ولی شاهکار کرد تو جام جهانی یا چرا دور بریم تو یورو 2012 .همیشه بوفون بهترینه نه از زوف بلکه از همه دروازبانای تاریخ فوتبال .دوران یاشین و زوف هیچ وقت فوتبال اینقدر مدرن نبوده جو ورزشگاهها رو هم در نظر بگیرین فوتبالی که دهه 70 میلادی استپ سینه پله رو شاهکار فوتبال میدونه پس بهتره اصلا مقایسه نشن اینا با هم. بوفون تو همیشه سوپرمن هستی

#4
You Sef

You Sef

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 639 ارسال
من بازی های زوف رو ندیدم اما تا به الان دروازبانی رو مثل بوفون ندیدم! برخلاف دیگر دروازبان ها که برای گرفتن سانترها و شوت ها عکس العمل های زیادی نشون میدن بوفون با بهترین جایگیریش کمترین عکس العمل رو نشون میده و توپ رو کامل و با کمترین خطر دفع میکنه!

#5
aZaDeH

aZaDeH

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 374 ارسال
شماره 1 فقط و فقط برازنده ی کاپیتان جیانلوئیجی بوفون کبیره و بس :onesmiley2: :juventus: :stopsign: :worship: :worship: :worship: :worship:





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی