Jump to content

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

Photo

هفته سوم سری آ - جنوا 1-3 یوونتوس (یادبود کلودیو جنتیله)

- - - - -

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 posts


هفته سوم سری آ


تصویر


جنوا - یوونتوس

زمان : یکشنبه 26 شهریورماه 1391 ساعت 17:30

مکان : ورزشگاه لوئیجی فراریس

بیوگرافی کلودیو جنتیله :

Spoiler



لطفاً برای فعالیت در تاپیک تبادل نظر حرفه ای در نظر داشته باشید :

1- فرستادن پست های کوتاه و تلگرافی با هر مضمونی ممنوع بوده و در صورت مشاهده بدون اخطار یا انتقال ، حذف خواهد شد
2- برای فرستادن پست های کوتاه در مورد وقایع بازی اعم از گل زدن یا گل خوردن و ... از تاپیک جامع " گپ و گفت پیرامون بازی های سری آ " استفاده کنید .
3- تاپیک تبادل نظر حرفه ای در طول 45 نیمه اول قفل خواهد بود و در بین 2 نیمه برای پستهای تحلیلی این نیمه باز خواهد شد و مجدداً با شروع 45 نیمه دوم تا پایان بازی تاپیک بسته خواهد شد .

از دوستانی که برای اعتلای فروم ، با پستهای خوب و خواندنی خودشون فضای تاپیک رو گرم و سطح بالا نگه میدارند کمال تشکر رو دارم ...

#2
HeIlIG DaVidS

HeIlIG DaVidS

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4,912 posts


تصویر

مصاف صد و سی و هشتم یوونتوس و جنوا

یوونتوس و جنوا 137 بار به مصاف هم رفته اند که نتیجه ی آن 73 برد برای یوونتوس ، 29 مساوی و 35 برد برای جنوا بوده است .

همچنین این دو تیم 90 بار در سری آ به مصاف هم رفته اند که 53 برد برای بیانکونری ، 18 برد برای جنوا و 19 مساوی ثبت شده است .

در مصاف این دو تیم یوونتوس توانسته 271 بار دروازه ی جنوا را باز کند که 189 بار آن در سری آ بوده و همچنین 176 بار دروازه ی خود را فرو ریخته دیده که 98 بار آن در سری آ بوده است .

در 45 بازی ای که در ماراسی برگزار شده 18 برد برای یووه ( آخرین برد (2-0) 21 / 11 / 2010 ) ، 16 برد برای جنوا ( آخرین برد (3-2) 11 / 4 / 2009 ) و 11 بازی نیز با نتیجه ی مساوی ( آخرین مساوی (0-0) 11 / 3 / 2012 ) به پایان رسیده است .

72 گل برای یووه و 59 گل برای جنوا .

پیرمرد ِ باشگاه ِ یوونتوس ، جامپیرو بونی پرتی با 10 بازی و 6 گل ، رکورد دار یوونتوس مقابل جنوا می باشد .

بهترین نتایج ِ یووه در ماراسی ، برد های 6-2 در فصل 60-1959 و 4-0 در فصل ِ 95-1994 و بهترین برد جنوا در خانه برد 3-0 در فصل ِ28-1927 می باشد .

متداول ترین نتیجه در ماراسی هم نتیجه ی مساوی ِ 1-1 بوده که 6 بار اتفاق افتاده است .

10 بازی اخیر یوونتوس و جنوا مقابل هم :

تصویر


تصویر تصویر تصویر


پیش بازی یوونتوس و جنوا


یوونتوس و جنوا در حالی مقابل ِ هم قرار می گیرن که دو تیم ِ با سابقه ی قوی در فوتبال ِ ایتالیا به حساب میان و همین عامل باعث ِ جذابیت ِ دیدار های این دو تیم میشه . فصل ِ گذشته جنوا تونست در مقابل ِ تیمی که در ادامه به قهرمانی ِ سری آ دست یافت 4 امتیاز کسب کنه که نشون از قدرت ِ این تیم هست . کاری که تیم هایی مثل ِ میلان و اینتر و رم و ناپولی از اون عاجز بودن ولی جنوا راهی رو برای متوقف کردن ِ یووه پیدا کرده بود ، با این حال که این تیم تا مرز ِ سقوط هم پیش رفت . جنوا این فصل رو با یک پیروزی ِ خانگی مقابل ِ کالیازی آغاز کرد و پس اون هفته ی گذشته در زمین کاتانیا شکست خورد که 3 امتیاز برای 2 بازی ، برای تیمی مثل ِ جنوا نتیجه ای قابل ِ قبول هست . از طرفی دیگه یوونتوس ِ صدر نشین با 6 امتیاز از دو بازی به ماراسی میره و خودش رو مصمم برای کسب ِ امتیاز ِ هفتم ، هشتم و نهم می کنه .

مسئله ای که مطمئنا زیبایی ِ این بازی رو تحت الشعاع ِ خودش قرار میده اینه که قبل از این بازی بازیکنان تحت ِ اختیار ِ تیم ملی هاشون هستن و با خستگی به این بازی بر میگردن و این عامل همیشه روی بازی هایی که بعد از Fifa Day انجام میشه تاثیر میذاره . اما این موضوع وقتی برای بیانکونری حاد میشه که قبل از بازی برای آماده سازی 15 بازیکن رو در اختیار نداره ، در حالی که تیم ِ جنوا کوچکا ، سیمور ، وارگاس ، گرانکویست و تزورواس رو به عنوان ِ ملی پوش داره که حتی از این لیست ِ کم هم تعدادی بازیکن به عنوان ِ ذخیره برای تیمشون به میدان میرن .

مشکل ِ دیگه ای که برای یوونتوس وجود داره اینه که باید بعد از این بازی توی یک بازی ِ سخت و حساس در استمفورد بریج ِ لندن روبروی آبی های این شهر به میدان بره و بعد از 3 سال در این مسابقات خودی نشون بده و انتقام ِ شکست ِ سال ِ 2008 رو از این تیم بگیره . این کار وقتی محقق میشه که یوونتوس به بازیکن های ملی پوشش که نقش تاثیر گذاری در بازی این تیم دارن ، مثل ِ پیرلو و ویدال مقابل ِ جنوا استراحت بده تا بتونه با تیمی سر حال به مصاف ِ رقیب ِ لندنی ش بره . همچنین بازی دادن به بازیکن های ذخیره میتونه تیم رو به یک دست شدن نزدیک کنه و فاصله ی نیمکت و زمین رو کم کنه . هر چند که یوونتوس بازیکنای با کیفیتی مثل ِ مارونه و ایزلا رو داره تا بتونه از بازی با جنوا هم مثل ِ دو بازی ِ قبل سر بلند بیرون بیاد . به هر حال سابقه ی کادر فنی ِ یوونتوس ثابت کرده که ترکیب ِ اصلی حتی در مواقع ِ ضروری هم کمتر دستخوش ِ تغییر میشه .

موردی که برای بازی ِ تیم ِ جنوا وجود داره اینه که اون ها از وجود ِ هافبک ِ خلاق و سازنده محروم هستن و این باعث شده که در 2 بازی ِ قبلی ای که داشتن درصد ِ مالکیتشون به 40 نرسه و این ضعف مقابل ِ تیمی مثل ِ یوونتوس میتونه برای این تیم گرون تموم بشه . از طرف ِ دیگه این تیم در 2 بازی ِ قبل با سیستم ِ 3-3-4 یا در مواردی 1-5-4 بازی کرده که با توجه به مشکلی که در حفظ ِ توپ دارن پیش بینی ِ من این هست که با سیستم ِ 2-4-4 وارد ِ زمین بشن .


تصویر


چهره ی شاخص بازی


شاید اگه روزی باشگاه ِ میلان از بوریلو نا امید نمی شد و اون رو بعد از 6 فصل قرض دادن به تیم های سری ب به جنوا نمی فروخت ، بوریلو به جایگاهی که سال های اخیر در فوتبال ِ ایتالیا بدست آورد نمی رسید . این مهاجم ِ ناپلی در دوره ی اولی که برای جنوا به میدان رفت به قدری خوش درخشید که فقط الکس دل پیرو بتونه مانعی برای آقای گلی ش بشه . در فصلی که مارکو به عنوان ِ سومین گل زن ِ سری آ مطرح شد و این بار خود میلان به مارکو اجازه داد تا جای جیلاردینو رو در این تیم پر کنه . ولی بوریلو باز نتونست اون فصل ِ فوق العاده ای که در جنوا داشت رو در میلان تکرار کنه . اما مصدومیتی که مارکو در فصل ِ 10-2009 دچارش شد همه رو از بازگشتش نا امید کرد . اون فصل رو به طور ِ کامل از دست داد و فصل بعد هم نتونست در چهره ی یک مهاجم ِ فوق العاده ظاهر بشه و با زدن ِ 14 گل در اون فصل باز به دوران ِ چند سال ِ قبل ِ خودش برگشت و این بار به رم قرض داده شد . مارکو فصل ِ خوبی رو در رم سپری کرد و باعث شد که سران ِ این تیم به خریدنش از میلان اقدام کنن . اما باز این بار هم شرایط طوری که مارکو انتظار داشت پیش نرفت و نیم فصل به یوونتوس قرض داده شد . یوونتوس میتونست سکوی پرتابی برای مارکو باشه ولی اون باز از این فرصت استفاده نکرد و با زدن ِ 2 گل و البته کسب ِ اسکودتو از تورین خداحافظی کرد . شاید برگشتن به جنوا و ماراسی میتونست راهی برای بازگشت ِ مارکو به اوج باشه و رم برای فصل ِ 13-2012 این راه رو برای مارکو انتخاب کرد تا این بار مارکو جای جیلاردینو رو برای آبی و قرمز های جنوا پر کنه . مارکو در حالی مقابل ِ تیم ِ سابق ش به میدان میره که دقایق ِ زیادی برای جنوا به میدان نرفته . انتظار میره که از زوج ِ خط ِ حمله ی ایموبیله و بوریلو که هر دو سابقه ی بیانکونری دارن در این بازی استفاده بشه تا انگیزه ی این دو نفر به کمک ِ دی کاینو بیاد .


پیش بینی ترکیب یوونتوس


تصویر


پیش بینی ترکیب جنوا


[b]تصویر



[b]پیش بینی نتیجه


انتظار میره با توجه به نمایشی که قبل از این از هر دو تیم دیدیم کنترل ِ بازی در اختیار ِ یوونتوس باشه و تنها موردی که میتونه برای یوونتوس خطر ساز بشه ، انگیزه ی ایموبیله و بوریلو و خلاقیت ِ وارگاش هست .

با این حال نتیجه ی بازی رو 3-0 به سود ِ یوونتوس پیش بینی می کنم .

#3
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10,637 posts
در ابتدا یه معرفی مختصر از شهر جنوا (محل برگزاری مسابقه) داشته باشیم!

شهر جنوا،مرکز استان لیگوریا و ششمین شهر بزرگ کشور ایتالیا مجسوب میشه.در سرشماری انجام شده در سال 2011 جمعیت این شهر 608676 نفر برآورد شد.وسعت جنوا 243.6 کیلومنر مربع هست.این شهر یکی از بزرگترین شهرهای اروپا هست که در حاشیه ی مدیترانه قرار گرفته و بزرگترین بندر ایتالیا محسوب میشه.ارتفاع این شهر از سطح دریا 20 متر هست.
بندر جنوا،یکی از شهرهای قدیمی اروپا هست و با توجه به قدمت هنر،موسیقی و معماری در این بندر،در سال 2004 عنوان "پایتخت فرهنگی اروپا" به این شهر تعلق گرفت.
شهردار جنوا هم آقای مارکو دوریا هست که گرایش سیاسیش به حزب چپ ایتالیا هست.

تصویر

تصویر پانورامای زیبا از شهر جنوا

تصویر

بنای یادبود کریستوف کلمب،دریانورد اهل جنوا

وضعیت آب و هوا:حنوا با توجه به این که شهری ساحلی هست،آب و هوای خنکی داره و یکی از شهرهای پر باران ایتالیا محسوب میشه! وضعیت آب و هوای این شهر در ماه سپتامبر هم به این شکله که میانگین بالاترین میزان دما به 24.4 درجه سانتی گراد میرسه و به طور متوسط 136.4 میلی متر بارندگی در این رخ میده! میانگین روزهای بارانی در این ماه هم به شش روز میرسه.

برای آگاهی از وضعیت آب و هوای جنوا،کلیک کنید.

 

و حالا مختصر معرفی از تیم جنوا.

باشگاه جنوا در تاریخ 7 سپتامبر 1893 توسط انگلیسی ها تاسیس شد و در ابتدا هم فقط در رشته ی کریکت فعالیت میکرد که در تاریخ 10 آپریل 1897 جیمز ریچاردسون ورزش فوتبال رو هم به این باشگاه اضافه کرد؛جالبه که ایتالیایی ها تا همین تاریخ حق استفاده از امکانات باشگاه رو نداشتن...باشگاه جنوا در حال حاضر هم دو رشته ی ورزشی فوتبال و کریکت فعالیت میکنه.
جنوا به دلیل رنگ پیراهنشون که آبی و قرمز هست که Rossoblu (قرمز-آبی ها) مشهور هستن.رئیس فعلی باشگاه،انریکو پریزیوسی هست (که ارادت خاصی هم به تیم های شهر میلان داره :65:) و سرمربی این تیم هم لوئیجی دِ کانیو هست.ورزشگاه خانگی این تیم سابق بر این استادیوم لوئیجی فراریس بود که در حال حاضر،یه استادیوم نیمه کاره دارن که هنوز قسمتهای ناتمام داره ولی گویا قراره بازی این تیم با یووه در همون ورزشگاه و بدون حضور تماشاگر برگزار بشه!

تصویر

این کاغذ،اساسنامه ی تاسیس باشگاه جنوا ست!

از جمله نکات قابل ذکر در مورد تیم فعلی جنوا،اینه که این باشگاه تعداد زیادی بازیکن خارجی داره.16 بازیکن خارجی در تیم جنوا توپ میزنن که شیلی با 2 بازیکن،بیشترین سهم رو در این تیم داره.کاپیتان فعلی این تیم،مارکو روسی 34 ساله هست که از سال 2004 برای جنوا توپ میزنه و در 230 بازی برای این تیم به میدان رفته و شماره ی 7 این تیم رو بر تن میکنه.از آندریاس گرانکویست،سباستین فری و چیرو ایموبیله میشه به عنوان بازیکنان مطرح و تاثیر گذار جنوا نام برد.

مطلب دیگه ای که توجه آدم رو به خودش جلب میکنه اینه که دو شماره هستن که در جنوا بایگانی شدن.یکی شماره ی 12 که به احترام هواداران و این که اون ها رو یار دوازدهم تیم میدونن و یکی هم شماره "6" که سابق بر این "حانلوکا سینورینی" کاپیتان فقید این تیم (مرگ به تاریخ 6 نوامبر 2002 در سن 42 سالگی) که از سال 1988 تا سال 1995 در پست سوئیپر توپ میزد از لیست شماره ها خارج شدن.

تصویر

جانلوکا سینورینی که مثل اکثر مردان ایتالیایی چهره ی جذابی داشته
روحش شاد

 

تصویر

Genoa vs Juventus

یوونتوس و جنوا اولین بار در تاریخ 20 آپریل 1903 در چارچوب رقابت های قهرمانی فدرال به مصاف همذیگه رفتن و در اون بازی جنوا موفق شد با نتیجه ی 3-0 یوونتوس رو مغلوب کنه.آگار،داپلِس و آرمانو (مدافع یوونتوس) گلزنان جنوا در اون بازی بودن.
بعد از اون بازی،یوونتوس و جنوا 138 بار دیگه به مصاف هم رفتن که سهم یووه از این بازی ها،74 پیروزی،30 تساوی و 35 شکست هست.274 گل زده و 178 گل خورده.از این بین 90 بازی سهم سری آ هست که یووه در اونها 53 پیروزی،19 تساوی و 18 شکست کسب کرده.189 گل زده و 98 گل خورده.

سنگین ترین شکستهایی که یووه به جنوا تحمیل کرده،دو پیروزی با اختلاف 7 گل هست.
یوونتوس در تاریخ 19 نوامبر 1933 در ورزشگاه بنیتو موسولینی و در چارچوب رقابت های سری آ از جنوا پذیرایی میکرد که با نتیجه ی 8-1 موفق شد این تیم رو در هم بکوبه.در اون دیدار،رناتو چزارینی هت تریک کرد،رایموندو اورسی و فلیچه بورل هر کدوم دو گل به ثمر رسوندن و جووانی فراری هم یک گل زد و تنها گل جنوا ی نگون بخت رو هم در اون بازی لوئیجی پاتری به ثمر رسوند.سرمربی یوونتوس در اون دیدار کارلو کارکانوی عزیز بود.

Spoiler



یک بار دیگه هم جنوا با اختلاف 7 گل مغلوب یوونتوس شد.
7 مارچ 1965 یوونتوس در ورزشگاه کوموناله ی تورین،میزبان جنوا بود.یوونتوس برای رسیدن به گل اول تا دقیقه ی 43 صبر کرد و در نهایت توسط کارلو دل اُمُدارمه به گل رسید.اما در نیمه ی دوم،بازیکنان یوونتوس،آتش بازی رو شروع کردن و 6 بار توسط جینو استاکینی (2 گل)،جانفرانکو لئونچینی،جامپائولو منیکلی (پنالتی)،لوئیز دل سول و دینو داکوستا به گل رسیدن.سرمربی یووه در اون بازی هریبرتو هررا بود!

Spoiler


و در نهایت
آخرین باری که یوونتوس تونسته در بندر جنوا،تیم جنوا رو شکست بده،به 21 نوامبر 2010 برمیگرده که یووه در اون دیدار با دو گل ادواردو (بازیکن اودینزه) و کراسیچ برنده از زمین خارج شدیم...یوونتوس در اون بازی تحت رهبری لوئیجی دلنری بود.

 
 
 

[img width=480 height=76]http://s1.picofile.com/file/7491762361/match_preview.jpg[/img]


دو تیم یوونتوس و جنوا در حالی به مصاف هم میرن که شرایط کاملا متفاوتی رو تجربه میکنن.یوونتوس قهرمان سری آ س و جنوا تیمی که فصل پیش رو با رتبه ی هفدهم به پایان رسوند و با خوش شانسی از خطر سقوط فرار کرد.البته همین تیم در خطر سقوط فصل گذشته به یوونتوس باج نداد و در دو بازی،دو امتیاز به یووه داد و در ورزشگاه خانگیمون هم اذیت کرد.بنا بر این اصلا نمیشه شرایط جدول رو در نظر گرفت و باید با تمام قدرت وارد این بازی شد.

یوونتوس فصل پیش با "2-5-3-" ــی که از صندوقچه در آورد و یه دستی به سر و گوشش کشید،تونست اسکودتو رو کسب کنه.جدای این حرف و حدیث هایی که در مورد این سیستم در ایتالیا هست،کسب نتیجه ی خوب با این سیستم در یوونتوس،پراندلی رو هم مجبور کرد که در 2 بازی یورو هم از این ترکیب استفاده کنه.تیمی که اسکلت اصلیش رو یوونتوسی ها تشکیل میدادن.اما استفاده از این سیستم برای یوونتوس بی ایراد هم نبود.مهمترین مشکلی که این ترکیب و چیدمان داشت،این بود که یوونتوس نمیتونست نمایش چشم نوازی رو ارائه بده و رسیدن به گل برای یوونتوس سخت تر شده بود.علاوه بر اون،عدم حضور یه پیستون چپ مناسب کادر فنی یووه رو آزار میداد.برای حل این مشکل،سه بازیکن حضور داشتن.دچلیه و ایستیگاریبیا چپ پا بودن ولی کمترین کارآمدی رو در فاز دفاعی داشتن و گزینه ی بعدی جاکرینی که عملا پیستون محسوب نمیشد و با توجه به دوندگی ای که داشت ولی باز هم توان پیستون بودن رو نداشت.سمت راست هم تقریبا [با میزان خیلی خیلی کمتر] این مشکل وجود داشت.لیختشتینر مدافع راست بود ولی خب با دوندگی خیلی زیاد و تعصبی که میذاشت،یه جورایی اون سمت رو جمع و جور میکرد.نداشتن یه پیستون چپ خوب،مارکیزیو رو هم مجبور میکرد که در سمت چپ مشارکت بیشتری در دفاع داشته باشه و اون مارکیزیویی نبود که با سیستم 3-3-4 میدیدیم.اما خب محاسنی هم داشت استفاده از 3 دفاع.این که تمام بازیکنان کارآمد یوونتوس (به خصوص مدافعین مرکزیمون) در ترکیب اصلی حضور داشتن و خیالمون از بابت مدل های دفاعی راحت بود.
مضاف بر این که ووچینیچ هم در این سیستم نمایش های دلچسب تری نسبت به زمانی که به عنوان وینگر بازی میکرد ارائه میداد.
امسال هم با اضافه شدن ستاره ای مثل آساموا،خیال یووه از بابت سمت چپ هم راحت شده و برای پی بردن به کیفیت این بازیکن،ذکر همین نکته بس که با وجود بازی در پست غیر تخصصی،در دو بازی دو پاس گل داده.اضافه شدن آساموا با این کیفیت هیچ تردیدی باقی نمیذاره که استفاده از 2-5-3 بهترین راهکار هست برای یووه.

اما این بازی.
با توجه به این که هافبک های ما ملی پوش هستن و برای این بازی از بازی های ملی برمیگردن و 3 روز بعد از این بازی هم باید در لندن به مصاف چلسی بریم،استراحت دادن به بازیکنی مثل پیرلو به نظر من واجب هست.پیرلو دیگه در سنی نیست که بخواد این همه بازی سنگین رو در عرض 2 هفته داشته باشه و پوگبا هم با توجه به بازی های خوبش در پیش فصل کاملا آماده به نظر میاد و قابل اعتماد ظاهر شده.حتی میشه به آساموا هم استراحت داد.به هر حال دچلیه اونقدر ها هم بد نیست که با وجود بازی های درخشان آساموا به کل فراموشش کنیم.در خط حمله اما به نظرم به جز جووینکو و ووچینیچ،گزینه های بهتری در دسترس نداریم.به خصوص این که باید این دو نفر بیشتر در کنار هم بازی کنن تا در میانه های فصل که به کوران بازی ها میرسیم شاهد ناهماهنگی این دو بازیکن نباشیم.من روی حضور جووینکو تاکید بیشتری دارم چون مدافعین جنوا بیش از این که با هوش خودشون دفاع کنن،متکی به فیزیک هستن و این برای بازیکنی مثل جووینکو برگ برنده محسوب میشه.ضمن این که خط دفاع جنوا حفره هایی داره که عبور از اون ها کار جووینکو هست.


و جنوا
جنوا بعد از خروج گاسپرینی و تغییر حالت از 2-5-3 ـی که بازی میکرد،هنوز نتونسته به فرم خودش برگرده و به یه تیم معمولی ِ میانه جدولی تبدیل شده.اما همین تیم هم در فصل ترانسفر نشون داده که از هیچ تلاشی برای پوشش نقاط ضعف خودش فروگزار نمیکنه.این تیم در دروازه،گلر خوبی مثل سباستین فری رو در اختیار داره که سالها برای ویولا بازی کرده و به شرایط سری آ واقفه.در خط دفاع اما بهترین مهره ی خودشون یعنی آچربی رو از دست دادن و خط دفاع این تیم با حضور بازیکنانی مثل گرانکویست و فرونتی،خیلی هم مستحکم نیست.در میانه ی میدان اما وضعیتشون بهتره.حضور مارکو روسی با تجربه در کنار الکساندر مرکل 20 ساله ی ژرمن که سر بالا بازی کردنش تا حدی بیننده رو یاد بالاک میندازه،طراوت خاصی به خط هافبکشون داده.به این دو نفر ژوراژ کوچکا ی اسلواک رو اضافه کنید که دوندگی بی امانی داره و علاوه بر یاری رسوندن به این دو نفر،میتونه تاثیر خودش رو بر عملکرد خط هافبک یووه هم نشون بده.
خط حمله ی جنوا اما دستش برای یوونتوس "رو" هست.حضور چیرو ایموبیله و ریچموند بواکی [که مستقیما از یووه به جنوا رفتن] و بوریلویی که در آخرین روز ترانسفر به حنوا برگشت،برگ برنده ی بزرگی برای مدافعین یووه هست که بتونن این بازیکنان رو با توجه به شناختی که ازشون دارن،مهار کنن.البته این وسط نباید از یانکوویچ غافل بود.


 

تصویر

Juventus

تصویر

آساموا،ستاره ی چپ پای غنایی

این بازیکن تازه وارد،خیلی زود و به خوبی در یوونتوس و افکار سرمربی یووه جا افتاد و نشون داد اومده که بازی کنه و بدرخشه.با بازی های خوبی هم که انجام داد،خیلی زود جای خودش رو در دل هواداران یووه هم باز کرده و همه منتظر بازی های بهتر و درخشان تر ازش هستیم


Genoa

تصویر

چیرو ایموبیله جوون شایسته ی یوونتوسی که این فصل به جنوا رفته

بیشترین امید شاگردان دِ کانیو برای به ثمر رسیدن زحماتشون،بی شک چیرو ایموبیله ای هست که گلزنی رو از هفته ی اول شروع کرد و با به ثمر رسوندن یه گل بسیار زیبا،شیرینی پیروزی رو برای هواداران جنوا بیشتر کرد.ایموبیله برای بازی مقابل یوونتوس،انگیزه ی مضاعفی هم داره و میخواد با گلزنی،ثابت کنه فرستادنش به جنوا اشتباهی بوده که مسئولین یوونتوس انجام دادن.

Spoiler


#4
Huceyn

Huceyn

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1,411 posts

تصویر


اول اینکه آقا من خجالت می کشم اینجا پست بدم :fp: :1: ماشالله همه دوستان پست هاشون فنی و با آمار مستنده اما من کلا زیاد تو کار امار نیستم :1: اما باز تلاشمون رو می کنیم دیگه ,,,

جنوا در مقابل یوونتوس . بازی ای که همیشه جذاب و پر گل بوده . طوری که 5 بازی قبلی 18 تا گل به خودش دیده . این بازی حتی وقتی که گل هم نداشته باز جذابیت رو حداقل داشته . برای اینکه پستم یه نموره فنی هم باشه 2 بازی قبلی این تیم ها رو یعنی همین بازی های فصل پیششون رو به مرور می کنیم تا ببینیم چند چندیم :

بازی اولمون که از نظر من یکی از زیباترین بازی های فصل گذشته بود . 2 تیم خیلی قشنگ فوتبال بازی میکردن و روی دروازه حریفشون توپ میووردن . البته سهم یوونتوس توی این توپ اووردنا بیشتر بود . گل اول بازی روی یک کار ترکیبی بین پیرلو و مارکیزیو به ثمر رسید . کار ترکیبی ای که ماتری توش دخالت کرد و ما رو به گل رسوند . تصویر بعد از اون هم جنوا روی یک ضد حمله و 100 البته اشتباهات جورجو کیلینی تو یارگیری و مارکو استوراری توی جاگیری به گل رسید . بعد از اون بود که یوونتوس توپ و میدان رو به کل دستش گرفت تا دقیقه 57 که روی پاس زیبای ووچینیچ و حرکت فوق العاده پیرلو و ضربه فنی ماتری به گل دوم خودش رسید . بعد از گلِ دوم یوونتوس نوبت جنوا بود که حملات خودش روی دروازه یوونتوس شروع کنه . حملاتی که نزدیک بود در دقیقه 62 به گل منجر بشه اما تیر دروازه یوونتوس و استوراری رو نجات داد . اما بالاخره و در دقیقه 84 یعنی در بدترین زمان ممکن جنوا باز و مجددا روی اشتباه کیلینی و استوراری به گل رسید ,,

اما بازی دوممون . بازی ای که یونتوس با بیشترین فشار روانی ممکن وارد زمین شد و کار خیلی سختی اونم توی استادیوم حریف داشت . این بازی یوونتوس برای رسیدن به گل 4 تا مانع جلو راهش بود : 1 - مدافعان حریف 2 - گلر حریف 3 - تیرک دروازه 4 - داور ! یعنی اون بازی اول از همه مدافع های جنوا خیلی شیر شده بودن و نصف ضربات یوونتوسی ها رو دفع می کردن . وقتی هم توپ از دفاع جنوا رد می شد فِری جلو توپ سبز می شد و توپ ها رو می گرفت . هنوز تو کف موندم فِری چطوری اون توپ پیرلو رو گرفت ؟ تصویر! بعدش توپ اگه از فِری هم رد می شد تیرک دروازه نمی زاشت یوونتوس به گل برسه ,,, 1 بار هم که توپ رفت توی گل داور شاهکار به خرج داد و این گل به این واضحی رو آفساید اعلام کرد :

[img height=258 width=480]http://www.shiaupload.ir/images/27468736133376472925.jpg[/img]

این بازی یکی از عجیب ترین بازی هایی بود که من دیدم ,,, اصلا یه چیزی بود واس خودش که گفتن نداره ! تصویر

× ×

اما این بازی . در مورد کلِ بازی دوستان خیلی خوب و جامع حرف زدن اما یه نکاتی هستن که من گفتم بیام و در موردشون حرف بزنم ! :

جووینکویِ شماره 2 ؟

تصویر

اولین نکته ای که نظر من رو به خودش جلب میکنه قرار گرفتن چیرو امموبیله مقابل یوونتوسه . چیرو سال 2008 اومد به آکادمی یوونتوس و 2 سال رو توی آکادمی ما بازی کرد . ما بین این حظور توی آکادمی بعضا به تیم اصلی هم دعوت می شد . دعوت هایی که واسش 3 بازی در پی داشت . 3 بازی ای که چیرو نتونست توش گلی به ثمر برسونه . بعدش به ترتیب به تیم های سیه نا , گوروستو و پسکارا قرض دادنش . بین این 3 تا باشگاه این پسکارا بود که ایمموبیله توش تونست استعداد های خودش رو نشون بده و تبدیل بشه به یک گلزن قهار . چیرو توی پسکارا تو 37 بازی 26 گل به ثمر رسوند و یکی از ستون های صعود پسکارا به سری A بود . بعد از اون هم ایمموبیله به سری A و تیم جنوا قرض داده شد . جایی که چیرو می تونه خودش رو در سطح اول لیگ ایتالیا بسنجه . تا اینجا هم که تو 1 بازی 1 گل زده و نشون داده اگه بهش بها بدن ضرر نکردن .

حالا از آمار بگزریم می رسیم به همون حرف اصلی . کلا چند ساله یوونتوسی ها دل خوشی از بازیکناشون که قرض دادن و جلوشون بازی می کنن ندارن . سر آمد این بازیکنان هم سباستین جووینکو - کسی که الان داره توی یوونتوس توپ می زنه - هست ! سباستین تو لباس پارما هر بلایی خواست سر یوونتوس اوورد طوری که یه عده فراموش کردن این بازیکن یک تورینی اصیلِ و ازش متنفر شدن ! یه سری هم بعد از دیدن این بازی ها به باشگاه فشار اووردن که هر طوری شده سباستین رو برگردونید به تیم . فشار هایی که بالاخره جواب داد و سباستین به تیم برگشت . چیرو هم الان می تونه دقیقا راه سباستین رو بره . چیرو الان می تونه جلوی یوونتوس طوری بازی کنه که بازگشتش به تیم تضمین بشه ! [ و البته نفرتِ تعدادی از هوادار ها هم بخره ! ] اما من دلم میخواد این اتفاق نیوفته . من دلم میخواد چیرو اگه قرار بشه برگرده به تیم , به خاطر درخشش جلوی بقیه تیم ها باشه تا خوده یوونتوس . چیرو رو شخصا خیلی قبول دارم و می دونم روزی میتونه بشه مهاجم اول تیممون . توی محوطه هم جدیدا خیلی خیلی زهر دار شده واس همین از همین الان دعا می کنم چیرو جلوی یوونتوس اون بازیکنی که جدیدا تبدیل شده نباشه و موفق نتونه گلزنی کنه ,,,,

اینم بگم اصلا نباید از بوریلو گذشت ! بوریلو اگه به روز های خوبش توی رُم برگرده یک مهاجم خیلی خطرناکِ ,,, شاید توی جنوا و بازی با یوونتوس استارتی باشه تا این مهاجم دوست داشتنی دوباره برگرده به روز های اوجش ,,,, [ البته امیدوارم اینطور نباشه و از بازی بعدش مارکو برگرده رو فرمش تصویر ]

× ×

شروعِ مائوریکیو ؟

تصویر

خب یکی از خرید های یوونتوس تو این فصل مائوریکیو ایسلا بود . بازیکنی که وقتی به یوونتوس اومد خیلی ها تعجب کردن و گفتن اصلا انتظار نداشتن بیاد یوونتوس . اما این آقای ایسلا وقتی اومد یوونتوس که یک نیم فصل رو به خاطر مصدومیت نشسته بود بیرون از زمین . واس همین تردید ها خیلی در موردش زیاد شد . الان هم بعضی منابع اعلام کردن که ایسلا مقابل جنوا اولین بازیش برای یوونتوس رو تجربه می کنه . می دونم خیلی بعیده اما این بازی می تونه استارت ایسلا برای یوونتوس باشه . منم فکر کنم دیگه وقتشه تا ایسلا خودش رو نشون بده . واس 90 دقیقه نه اما فکر کنم بتونه بعد از دقیقه 60 وارد زمین بشه و فصلش رو رسما شروع کنه . کونته هم همونطور که نشون داده به بازیکنی که بهش اعتماد نداره اصلا بازی نمی ده , اینم نشون داده به بازیکنی که بهش اعتماد داره تحت هر شرایطی بازی میده !! پس ایسلا اگه بازیکن مد نظر کونته باشه می تونه آماده بازی کردن مقابل جنوا باشه !


در مورد ایسلا جدیدا حرف زیاد زده شده که آره مصدومِ و ... این حرفا درسته اما بزارید من نیمه پر لیوان هم بهتون بگم . ایسلا کسیه که یه مدت بهش لقب کارلوس + کافو رو داده بودن !! ایسلا اگه توی یوونتوس بیاد رو فرم بهتون قول می دم توی سری A سمت چپِ حریف همیشه تبدیل می شه به اتوبان ! 90 دقیقه واستون نفوذ می کنه اما بازم کم نمیاره . تو بازی با اودینزه فقط یک لحظه ایسلا رو جای استفان تصور کردم , یعنی اگه مقابل اودنیزه اونم 10 نفره ایسلا بود دروازه اودینزه به توپ بسته می شد ! در ضمن ایسلا پا به سانترش هم خوبه و می شه روش به عنوان گلساز ترین بازیکن از جاحین حساب کنیم . مخصوصا الان که یه دونه چراغ برق به نام بنتنر اون جلو داریم تصویر

× ×

شروع سباستین ,,,

تصویر

سباستین بازی قبلی اولین قدمش رو برای شروعش توی یوونتوس برداشت . اونم بازی خوب + گلزنی بود . اما کار اصلی و فوق العاده سختِ سباستین تازه از بازی مقابل جنوا شروع میشه . جایی که باید نشون بده درخشش جلو اودینزه جرقه نبوده . طوری که یوونتوس و هواداراش بتونن برای بقیه فصل هم روش حساب کنن . جووینکو الان تو بهترین زمان ممکن برگشته به یوونتوس . نه رقیب اون چنانی داره هم اینکه مربی بهش اعتقاد داره ! پس یه ذره تلاش می تونه سباستین رو تبدیل کنه به همون مهاجمی که یوونتوس توی تابستون در به در دنبالش بوده . جووینکو 2 سال توی پارما به قول بوفون خودش رو ساخت و الان خودش هم توی بهترین فُرم برگشته به یووه . شخصا اعتقاد دارم بازی تو پارما خیلی بهش کمک کرده . اما یک نقطه ظعف هم داشته که الان وجود داره . سباستین توی پارما مرد شماره 1 بود ! یعنی اونجا همه توپ ها بهش ختم می شد و همه ازش انتظار داشتن همه کار بکنه . اما توی یوونتوس سباستین نه مرد شماره یکه تیمه ,نه همه ازش میخوان همه کار بکنه ! تو یووه اول همه ازش میخوان که با تیم هماهنگ باشه ! مخصوصا با زوج کنار دستیش یعنی میرکو ووچینیچ . دوم هم اینکه هیچکس ازش انتظار نداره توی تیم همه کار بکنه . سباستین باید بفهمه که اومده یک جای بزرگتر و باید خودش رو محدود بکنه . فکر نکنه هنوز توی پارماست , توپ رو برداره و هرکاری خواست باهاش بکنه و مثلا تیم رو هدایت کنه . آره سباستین قدرت این کارو داره اما توی یوونتوس بزرگتر از جوونیکو خیلی وجود داره . اصلا وقتی کسی مثل پیرلو توی تیم هست چه معنی میده سباستین بخواد تیم رو هدایت کنه ؟ تصویر کلا سباستین باید بدونه که اینجا پارما نیست . و 100 البته اگه حتی 1 سال توی یوونتوس بتونه بدرخشه به چیزی می رسه که از 100 سال بازی توی پارما نمی تونست برسه .

سباستین می تونه آینده خودش توی یوونتوس و ایتالیا رو تضمین کنه . دیگه نه مربی لجبازی وجود داره نه حسن صالح حمیزیچ !!!! الان 2 مربی مهم وجود دارن که بهش اعتقاد دارن [ کونته و پراندلی ! ] و کسی مثل بوفون که ازش تعریف می کنه . الان شرایط به کل برای جوونیکو مهیاست درست بر خلاف 3 سال پیش که هیچی واسش مهیا نبود . سباستین باید نشون بده که می تونه یک بازیکن در سطح و کلاس جهانی بشه . [ اتفاقی که خودم خیلی بهش امید و ایمان دارم ! ] اما زبونم لال اگه نتونست دیگه هیچ بهونه ای وجود نداره ,,,, آقای جوونیکو این گوی , این هم میدان .

× ×

همین دیگه ,, بازی اونقدر ها مهم نیست که طولانیش کنم http://bianconeri.ir.../default2/4.gif فقط نمی دونم چرا دوستان انقدر از این بازی می ترسن ؟! این بازی رو می بریم اونم 2-0 . حالا ببینید ! جنوا سیسش به ما نمی خوره آخه ,,,,,,,

#5
Ale10Forever

Ale10Forever

    Tired Juventini...

  • اعضا
  • 809 posts

مقدمه

[img height=240 width=480]http://pinturicchio.persiangig.com/image/Seriea/genoa%20%281%29.jpg[/img]


Genoa vs. Juventus

Spoiler


[/c]بعد از برد تو دو بازی اول رسیدیم به خونه سوم و بازی سخت مقابل جنوا. به شخصه از اینکه با تیمهایی مثل اودینزه، جنوا و ناپولی و پالرمو تو همین هفته های اول بازی کنیم استقبال میکنم. این جور تیمها همیشه جلوی یووه [ فقط یووه نه تیمهای بزرگ دیگه ایتالی ] یه انگیزه خاصی پیدا می کنند.

از سبک بازیشون جلوی یوونتوس میشه فهمید که با نفرت و انگیزه خاصی بازی می کنن. مگه اینکه شرایطی مثل شرایط بازی قبلی بوجود بیاد و عملا چاره ای جز تسلیم شدن نداشته باشن. خیلی دوست داشتم بازی اودنیزه یه بازی قشنگ ببینیم شاید یکی از دلایلی که سبک بازی بارسا و اون قدرت افراطیشون و ضعف مفرط حریفاش رو دوست ندارم [ فقط دوست ندارم، هیتر نیستم تصویر] همین بی هیجان و یکطرفه بودن بازیاشون باشه. همه دوست دارن از تماشای فوتبال لذت ببرن، اصلا واسه همین لذت ذاتیش انقدر ورزش محبوبیه و این لذت برای خود من وقتی به بالاترین حدش میرسه که حریف حرف واسه گفتن داشته باشه و تیم من رو تحت فشار بذاره، اذیتش کنه و راحت وا نده وگرنه چه هیجان و قشنگی تو این هست که قبل از شروع هر بازی از گلبارون شدن حریفت مطمئن باشی؟! حالا هر چقدر که میخواد سبک بازی تیم خودت چشم نواز باشه.

از بحث اصلی دور نشم. جنوا تو دو بازی گذشته یک برد و یک باخت داشته؛ برد اونها تو هفته اول تو زمین خودشون مقابل کالیاری بوده و هفته دوم در خانه کاتانیا 3-2 بازی رو باختند. از بازیکنهای شاخص فعلی جنوا میشه به سباستین فری دروازه بان، مارکو روسی کاپیتان، وارگاس بازیکن پرویی که از فیورنتینا به این تیم اومده و تا همین چند وقت پیش گزینه یووه بود، چیرو ایموبیله بازیکنی که محصول آکادمی خودمون هست و مارکو بوریلو کبیر (تصویر) اشاره کرد. به نظر میرسه این تیم بندری نسبت به فصل گذشته اوضاع بهتری داره و موفق شده چند تا ستاره و بازیکن خوب به ترکیبش اضافه کنه؛ پس میشه براشون جایگاهی بهتر از هفدهمی متصور بود.

اما جالبه بدونید این تیم جنوا که فصل پیش هفدهم شد بدترین خط دفاعی سری آ رو با 69 گل خورده در اختیار داشت و تیم آخر جدول 9 گل کمتر از این تیم خورده بود. این ضغف در فاز دفاعی این تیم در بازی قبلی هم نمایان شد و اونا از تیم کاتانیا 3 گل دریافت کردند.

Head to Head
تصویر


این آمار 10 بازی آخر دو تیم هست که جنوا فقط یکبار تو 11 آپریل 2009 موفق شد یووه رو تو لوئیجی فراریس شکست بده. 3 مساوی و 6 برد هم برای یووه بدست اومده.
آمار 3.3 گل برای هر بازی تو 10 مسابقه گذشته خیره کننده ست و میشه انتظار یه بازی پر گل و قشنگ رو از دو تیم داشت.

Previous Match Stats
تصویر

اگه تایم بازی رو به 6 تا 15 دقیقه تقسیم کنیم جنوا 2 تا از سه گل خورده ش رو بین دقایق 60 تا 75 بازی دریافت کرده در حالی که یووه هم 1 گل از 6 گل زده ش رو در این دقایق به ثمر رسونده. جنوا 2 تا از 4 گل زده ش رو هم در 15 دقیقه بعدی زده. اما یووه 3 تا از گلهاش رو در ابتدای نیمه دوم تونسته بزنه. این تایم فصل پیش هم تایمی بود که بازیکنا بیشترین انگیزه رو داشتند و به احتمال زیاد اگه بتونیم در این دقایق به تیم جنوا گل بزنیم این بازی رو هم با برد پشت سر خواهیم گذاشت.

[img height=326 width=480]http://pinturicchio.persiangig.com/image/Seriea/genoa%20%285%29.jpg[/img]

خب با توجه به شکل بالا احتمال اینکه یوونتوس بتونه از روی ضربات ایستگاهی به گل برسه زیاده. جنواییها هم زیاد در مناطق پشت محوطه جریمه شون خطا میدن و اغلب دفاع مناسبی رو هم روی این ضربات ندارند.
اما یکی از نقاط قوت جنوا حمله از سمت راست زمین خودشون هست که میشه چپ زمین ما. شاید از معدود پستهایی که فصل گذشته در اون با مشکل مواجه بودیم پست دفاع چپ بود اما امسال آساموا در دو بازی گذشته و بازیهای پیش فصل در اون قسمت به کار گرفته شد و به رغم اینکه پست تخصصی این بازیکن هافبک میانی هست بازیهای خوبی در این پست از خودش به نمایش گذاشت. باید ببینیم سمت قدرت کدوم یک بر دیگری خواهد چربید؛ سمت راست جنوا یا آساموا؟

در این حین باید مراقب حرکت در عمق مهاجمای جنوا باشیم؛ مطمئنا اونا قلب خط دفاعی یووه رو در این بازی نشونه خواهند گرفت و با توجه به اشتباهات فردی زیادی رو تو دو بازی قبلی از خط دفاعی یووه دیدیم و همچنین ناهماهنگی مارونه با بقیه اعضای خط دفاعی، باید دقت زیادی در این بخش انجام بشه. هر چند با اضافه شدن دوباره جورجو این مشکل به احتمال فراوان رفع خواهد شد.

اما اینکه این آفسایدگیری به عنوان یکی از ضعفهای یووه محسوب شده خیلی جالبه. چون یوونتوس با سیستم 2-5-3 بازی میکنه. اما برخلاف تصور عموم که فکر میکنن تو این سیستم وظیفه خط دفاعی عموما پوشش هست و باید عقب بازی کنن، سیستم 2-5-3 یووه به در واقع آپدیت شده ورژن قدیمی هست به طوریکه جلو بازی کردن و آفساید گیری یکی از راهکارهای اصلی دفاع هست. تو این چینش دیگه خبری از Sweeper نیست و 3 دفاع به صورت خطی کنار هم قرار میگیرند و دفاع مرکزی فقط بخشی از وظایف پوششی رو بر عهده داره. در واقع اینجور بازی کردن خط دفاع برای شکل گیری بازی تیم ضروریه. بعدا تو یه پست مفصل راجع به این قضیه توضیح میدم.

پیش بینی شرایط بازی
یوونتوس از یک ضربه آزاد مستقیم به گل می رسد | بسیار محتمل

یوونتوس مالکیت توپ را در اختیار خواهد داشت | بسیار محتمل

جنوا موقعیتهای گل زیادی ایجاد خواهد کرد | بسیار محتمل

جنوا موقعیتهای گل زیادی ایجاد خواهد کرد | بسیار محتمل

فلاش بک فصل 2012-2011
بازی برگشت: جنوا 0 – یوونتوس 0 استادیوم لوئیجی فراریس

برمیگردیم به 11 مارس 2012. یووه بعد از 5 تساوی پشت سر هم به استادیوم 36685 نفری لوئیجی فراریس رفت تا مقابل جنوا قرار بگیره. تو اون مقطع فصل یووه به خاطر تساوی های پی در پی از میلان عقب افتاده بود و باید برای حفظ فشار بردهاش رو از سر میگرفت. اما جنوا حریف راحتی برای یووه نبود. اونا تو بازی رفت در یوونتوس آرنا موفق شده بودن یه مساوی ارزشمند 2-2 بگیرن یوونتوس آماده رو خیلی اذیت کنند. تو این بازی هم یووه با بحران مدافع وسط روبرو بود و مجبور شد با کاسرس، ویدال و لیختشتاینر 3گانه خط دفاع رو شکل بده. 10 ثانیه از بازی نگذشته بود که بوفون ضربه پالاسیو رو برگردوند اما بعد اون یووه تقریبا بازی رو تو دستش گرفت اما فری مانع از گلزنی مهاجمای یووه شد.

ووچینیچ در این بازی خیلی بدشانس بود و دو بار توپ رو به تیرک دروازه جنوا کوبوند. و ضربه په په هم چند دقیقه بعد به همون تیر برخورد کرد. در کل با اینکه بازی بدون گل تموم شد اما بسیار جذاب و مهیج بود و موقعیتهای گل زیادی درش ایجاد شد.

نکته جالب دیگه هم اینکه کونته در اون بازی هم محروم بود و آنجلو السیو دستیار اولش هدایت یوونتوس رو از کنار زمین بر عهده داشت.

عکس منتخب بازی:

[img width=480 height=241]http://pinturicchio.persiangig.com/image/Seriea/genoa%20%286%29.jpg[/img]
این عکس بحث برانگیزترین صحنه بازی بود. در حالی که بعد از بازی جنجالی با میلان تو سن سیرو همه از سوت زدن داورا به نفع یووه حرف میزدن، داور بازی این صحنه آشکار روی ماتری رو پنالتی تشخصی نداد تا یووه 2 امتیاز تو کورس قهرمانی از دست بده.

Next Match

بعد از این مسابقه یوونتوس بعد از مدتهای تو لیگ قهرمانان حاضر خواهد شد و باید در لندن به مصاف مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها یعنی چلسی بره. بعد از اون هم روز 22 سپتامبر با کیوو در یوونتوس آرنا بازی خواهد کرد.

جنوا هم روز 23 سپتامبر در ورزشگاه المپیکو رم مقابل لاتزیو قرار میگیره.

Squad Analysis
با توجه به اینکه یووه بازی سختی رو مقابل چلسی پیش رو داره انتظار میره به بعضی از بازیکنا در این بازی استراحت داده بشه. جووینکو بهترین بازیکن بیانکونری در بازی قبلی بود و احتمالا در این بازی هم فیکس خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم:
Buffon
Bonucci – Barzagli – Chiellini
Lichtsteiner – Marrone – Pirlo – Vidal – De Ceglie
Matri – Giovinco

Frey
Antonelli – Granqvist – Canini – Sampirisi
Merkel – Seymour – Kucka – Vargas
Immobile – Jorquera

Prediction

به نظرم اولین مساوی فصل یووه در این بازی رو خواهیم دید. احتمال اینکه مساوی گل داری هم باشه زیاده تصویر

Match Facts

یوونتوس در 41 بازی قبلی خودش در سری آ نباخته

جنوا در سه بازی اخیر خانگی خودش در سری آ نیمه اول رو مساوی کرده و نیمه دوم رو برنده از زمین خارج شده

یوونتوس در 11 بازی از 13 بازی اخیرش در سری آ حداقل 2 گل به ثمر رسونده

یوونتوس در 3 بازی اخیر خارج از خانه خودش هم در نیمه اولل و هم در نیمه دوم برنده بوده

Week 1: Udinese vs. Juventus



#6
B@NoYePiR

B@NoYePiR

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 1,414 posts

[img height=112 width=458]http://www.shiaupload.ir/images/87722168125657978333.jpg[/img]

هفته سوم سری آ شاهد آزمونی دیگری برای شاگردان انتونیو کونته در جهت پیروزی و تداوم شکست ناپذیری یووه خواهیم بود
سدی به اسم جنوا قدیمی ترین تیم حاضر در سری آ و ایتالیا که در سال 1893 تاسیس شد تیمی سر سخت که همیشه برای یووه حریفی قوی بشمار میرود و یکی از دو تیمی که فصل قبل طعم شکست مقابل یووه رو نچشیدند آیا امسال این اتفاق خواهد افتاد؟

نکته : اولین باشگاه فوتبال حرفه ایی ایتالیا باشگاه اینترناسیونال تورین در سال ۱۸۹۰ تاسیس شد و در حال حاظر باشگاهی به این اسم وجود ندارد.

این دو اولین دیدار رسمی خود را در تاریخ 2 دسامبر 1923 در زمین یووه برگزار کردند که یووه با 2 گل مغلوب حریف خودش شد .

که از ان زمان تاکنون 102 بازی رسمی در سری آ ایتالیا انجام دادن که حاصل آن (59برد – 22 تساوی و 21 ) شکست در کارنامه یووه به ثبت رسیده که حاصل آن 215 گل زده و 114 گل خورده هست.

بهترین برد یووه بر میگرده 19 نوامبر 1933 که یووه در زمین خودش موفق شد 8-1 جنوا رو در هم بکوبه از دیگر نتایج پر گل یووه میشود به برد 7-0 و 6-0 و 6-1 اشاره کرد.

همچنین میانگین گل زده یووه در هر بازی برابر با 2.11 گل در هر بازی هست و میانگین گل خرده یووه برابر هست با 1.12 گل در هر بازی .

دو بازی آخر تیم با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

یووه در 6 بازی متوالی از جنوا شکست نخورده است آخرین شکست بر میگردد به تاریخ (2009/04/11) که جنوا موفق شد در یک بازی زیبا 3-2 یووه رو شکست دهد از آن تاریخ یووه موفق به کسب 3برد و سه مساوی شده

یووه بین سال های 1949 تا 1954 موفق به کسب 8 برد پیاپی شد که بهترین آمار مقابل جنوا هست.

یووه بین سال های 1955 تا 1964 طعم شکست مقابل جنوا رو نچشید که بهترین آمار محسوب میشه از حیث شکست ناپذیری .

اما بدترین آمار یووه در حیث باخت های متوالی بر میگردد به سال 1991 که یووه 3 بازی متوالی رو باخت اما در سال 92 با شکست 3-0 جنوا این طلسم رو شکست.

لازم به یاداوری هست که یووه و جنوا بین فواصل سال های 1928 تا 1930 موفق به کسب برد نشدن.

بررسی بازیهایی که به میزبانی جنوا بوده

از 51 بازی برگزار شده یووه موفق به کسب (21 برد – 13 تسای -17 شکست ) شده 84 گل زده و در مقابل 70 گل دریافت کرده که میانگین گل زده در هر بازی برابر 1.65است با در مقابل 1.37 گل دریافتی در هر بازی که نشان از خطرناک بودن جنوا در زمین خودی میدهد .

آخرین باخت جنوا بر میگردد به (2010/11/21) که یووه موفق شد 2-0 حریفش رو شکست دهد.

یووه در 40 بازی موفق باز کردن دروازه جنوا شده اما نکته جالب در دریافت گل از سوی جنواست اونم در 39 بازی که دلیلی دیگر بر بر پرگل بودن بازی میدهد.

در2بازی که از سال 2009 در زمین حریف برگزار شده با نتیجه مساوی خاتمه یافته .

بهترین برد یووه بر میگرده به سال 1960 که 6-2 موفق به شکست حریفش شد .

بین سالهای 1956-1962 بهترین عملکرد یووه در شکست ناپذیری در زمین حریف رقم خورد و در سال 64 با شکست 3-1 روند شکست ناپذیری یووه خاتمه یافت.

بدترین عملکرد یووه بین سال های 81-84 بود که در سه بازی متوالی در زمین جنوا تن به شکست داد مربی آن زمان یووه کسی نبود جز تراپاتونی .

همچنین یووه در فواصل 77تا 84 موفق نشد در 5 بازی برگزار شده پیروز شود 3باخت و 2 تساوی.



بیشترین بازی مقابل جنوا : 11 بازی

دپرتینی بونیپرتی
[img height=164 width=90]http://www.shiaupload.ir/images/80926177042228325317.jpg[/img][img height=165 width=97]http://net-storage.tccstatic.com/storage/retestadio.it/img_notizie/thumb1/2e5b746dcc4a3e087f4a16371fe693c7-1266864631.jpeg[/img]

بیشترین گل زده به جنوا : 7 گل

جان هانسن

[img height=136 width=163]http://www.shiaupload.ir/images/39883261640436836364.jpg[/img]

[img width=480 height=58]http://www.ivotesportsbaseball.com/images/stats_logo.png[/img]

ابتدا آمار 6 بازی گذشته دوتیم رو اگه نگاهی بیاندازیم آمار بالای کارت زردو هست و البته 2 اخراجی که سهم یووه و همچنین آمار نزدیک گل های زده و خورده

[img height=101 width=436]http://www.shiaupload.ir/images/73474910438443336235.png[/img]

لاین آپ دو تیم در بازی قبلی و همچنین نمرات بازیکنان در تصویر گویای برتر بودن تیم چه از حیث انفرادی چه از حیث مجموعه تیمی میباشد

[img height=159 width=228]http://www.shiaupload.ir/images/94904819053961779372.png[/img][img height=159 width=234]http://www.shiaupload.ir/images/62500203805340628925.png[/img]



نحوه قرار گیری بازیکنان در حین بازی


[img height=146 width=263]http://www.shiaupload.ir/images/24424021616133988969.png[/img]

[img height=154 width=261]http://www.shiaupload.ir/images/66260811447303184196.png[/img]


آمار کلی دو تیم

[img height=165 width=390]http://www.shiaupload.ir/images/83929194086325983242.png[/img]

آمار دو تیم در کارهای هجومی داخل (جنوا)و بیرون از خانه(یووه)

[img height=147 width=409]http://www.shiaupload.ir/images/25215834694250751837.png[/img]

آماردوتیم در کارهای دفاعی

[img height=103 width=399]http://www.shiaupload.ir/images/37061945915149756951.png[/img]

آمار کلی تعداد پاس های دو تیم (2بازی)

[img height=103 width=419]http://www.shiaupload.ir/images/01515469515020794202.png[/img]

آمار تعداد پاس های دو تیم در خانه (جنوا)و خارج از خانه (یووه)

http://www.shiauploa...61705136769.png


نکته قابل توجه در تعداد ارسال های بلند تیم جنوا در داخل خانه هست بطوری که از میانگین کلی پاس ها بیشتر هست


درصد شکل گیری حملات از سه ناحیه مختلف(2بازی)

[img height=121 width=448]http://www.shiaupload.ir/images/99718754365114334202.png[/img]

همین آمار در خانه (جنوا)و خارج از خانه(یووه)

[img height=120 width=446]http://www.shiaupload.ir/images/83842928672817317622.png[/img]

همنونطور که در بالا گفته شد میل به هجوم از سمت راست جنوا به مراتب بیشتر از سمت چپ هست جایی که آساموا تو این دو بازی عالی نشان داده و میتونه از فضای سمت راست جنوا به نحو احسن استفاده کند
اما در رابطه با یووه اگه دقت کرده باشید میل به نفوذ در دو ناحیه چپ و راست به نسبت بازی که در تورین برگزار شد کمتر هست و بیشتر سعی در میدان داری و حرکت به جلو از ناحیه مرکز دارند.


در صد شوتهای زده شده دو تیم به سمت دروازه در سه ناحیه مختلف(2بازی)

[img height=120 width=438]http://www.shiaupload.ir/images/58727745927952751992.png[/img]

همین آمار در خانه (جنوا)و خارج از خانه(یووه)

[img height=120 width=438]http://www.shiaupload.ir/images/84357062629004616103.png[/img]

در صد فواصل شوتزنی دو تیم به سمت دروازه در سه ناحیه مختلف(2بازی)

[img height=120 width=431]http://www.shiaupload.ir/images/89446014430109186105.png[/img]

همین آمار در خانه (جنوا)و خارج از خانه(یووه)

[img height=120 width=440]http://www.shiaupload.ir/images/16728682347106098353.png[/img]
در صد گردش توپ دو تیم در سه ناحیه مختلف(2بازی)

[img height=120 width=444]http://www.shiaupload.ir/images/06120344062233417646.png[/img]

همین آمار در خانه (جنوا)و خارج از خانه(یووه)

[img height=120 width=445]http://www.shiaupload.ir/images/49448594883743156819.png[/img]

3 بازیکنان برتر دو تیم

[img height=77 width=309]http://www.shiaupload.ir/images/19278984605869322452.png[/img]

شانس پیروزی دوتیم

[img height=106 width=153]http://www.shiaupload.ir/images/46745953235726644944.png[/img]

در آخر جدای بحث آمار و ارقام چند نکته رو از دید شخصیم باید بگم
اول اینکه برخلاف دو دیدار قبلی این دیدار به مراتب سختر میتئنه باشه دلایل زیاده اما کافیست به آمار گل های زده و خرده یووه در زمین حریف با تامل بیشتری نگریست ولی این دلیلی بر عدم نتیجه گیری نیست
دوم اینکه همونطور که جنوا از سمت راست به مراتب حمله میکند تعداد سانترهای این تیم هم بالاس امکان ضربه خوردن از طریق بازی های هوایی هست
سوم و آخرین نکته قابل تامل آمار شوت زنی جنوا در زمین خودی است که 90 درصد شوت ها از مرکز و سمت راست این تیم صورت گرفته

نکته کلیدی این بازی :

جدای حضور بازیکن هایی در جنوا که انگیزه زیادی برای اثبات خودشون دارن باید به تقابل دو جناح قدرتمند دو تیم چپ یووه و راست جنوا اشاره کرد هرچند یووه از بالانس خوبی در تمامی پست ها برخوردار است اما با بستن سمت راست میتوان نیمی از قدرت جنوا را بکاهیم.

پیش بینی:

خودم اعتقادم اینه 2-0 میبریم اگه بنتنر بازی کنه یکی از گل ها رو خواهد زد وگرنه سبا و مارکیزیو گلزنان یووه خواهند بود




#7
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15,587 posts
نیمه اول خیلی ضعیف بودیم. خیلی نا هماهنگ بودیم. گردش توپ اصلا مناسبی نداشتیم و پاس های یووه اون تداوم و چرخش همیشگی رو نداشت و خیلی زود تمام می شد. جنوا جلوی محوطه اش رو عالی پوشش داده و یووه رو مجبور می کنه که متمایل بشه به گوشه ها. ازون جایی که هردو سمت یووه دوتا مدافع دارند بازی می کنند جز سانتر ها چیز دیگه از بازیکن های کناری یووه ندیدیم و جنوا نیمه اول خیلی خوب یووه رو خنثی کرد. از طرفی جنوا نفرات زیادی رو جلو نگه می داره، و تا صاحب توپ می شند ضدحملات خیلی خطرناکی می کنند و شاید خوش شانس بودیم که بیشتر گل نخوردیم. بازی قبل گفتیم بونوچی بازیکنی که یه تکل فضایی می زنه، و بعد یه توپ ساده رو لو می ده. امروز هم تو دقایق ابتدایی بوریلو رو با بوفون تک به تک کرد با ضربه سر افتضاحی که زد، چند دقیقه بعد ایموبوله با یه توپ سر پا به شکل بدی دریبلش کرد و همون گل جنوا شد. ولی بعد می دیدیم تک به تک بوریلو از نزدیکی شش قدم رو با یه تکل فوق العاده میگیره ! ولی اینطوری نمیشه. من نیمچه اعتمادی که بهش پیدا کرده بودم رو باز از دست دادم. خط هافبک یووه فضا نداشت. کونته (یا کاررا) باید فکری کنه و یه کاری کنه که پاسکاری و گردش توپ یووه توی نیمه دوم بهتر بشه. یووه باید بتونه بیشتر پشت محوطه ی جنوا بیاد.

#8
ADP10

ADP10

    سمبل یوونتوس

  • اعضا
  • 13,317 posts
  • LocationOttawa , ON ,CA
الان اینجا باید پست بدم فکر کنم ؟! بازی دو تیم اونجور که مشخص بود بر پایه ضد حمله شکل گرفته بود ، بویژه جنوا که خوب از حالت تدافعی به حالت تهاجمی شکل داده میشدن . شاید اصلی ترین دلیل حضور جاکرینی تو این بازی از جانب کاررا و ترجیح دادنش به پوگبا و مارونه ، همین سرعت و تند و تیز تر بودنش بود . از کناره ها ، واقعا اگه قدرت هجوم و قدرت بدنی کاسرس رو جا گیری ها و سانتر های دچلیه یکی کنیم ، شاید یه مدافع کناری خوب در آد ! این دو با هم در تناقض هستند یجورایی . ولی باز دلیلی نمیبینیم هیچکدومشون تعویض بشن بین دونیمه ، اگر هم بنا به تعویض بازیکنی از بین این دو باشه ، خروج دچلیه و ورود آسامواه رو عقلانی میدونم ، از اونجایی که قدرت بدنی و استقامت بالایی داره و نشون داده شم گلزنی هم داره و خوب شوت میزنه . شاید نیمه دوم بازیکنان جنوا قدرت بدنیشون تحلیل بره ، اما همین برتری 1-0 شون دلیل خوبی بر دفاعی تر بازی کردن و صرف انرژی کمتر بشه . تو خط حمله نیاز به فانتری و خلاقیت نداریم که نیاز به حضور ووچینیچ باشه ، شاید بهترین فرصت برای حضور بنتنر باشه که از سانتر ها بشه استفاده کرد . تو دفاع هم زیاد منطقی نمیاد دست به تغییری بزنیم ، در حالی که نیاز به مهره هجومی داریم . پنانسیل باخت تو این بازی رو داریم ، شاید اگه منصف میبودیم تا الان بازی رو 3-1 باید عقب میوفتادیم ، که همین یک گل مون هم آفساید مبود

#9
HeIlIG DaVidS

HeIlIG DaVidS

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4,912 posts
به هیچ وجه این جنوا پیش بینی ِ من برای این بازی نبود ! شاید یووه به قدری ضعیف کار کرد که جنوا بتونه به این خوبی سوار ِ بازی بشه و حمله و دفاع ِ یووه رو در اختیار بگیره ولی از کاری که آقای دی کانیو توی این 2 هفته با این تیم کرده اصلا نمیشه چشم پوشی کرد . واقعا بازی ِ فوق العاده ای به نمایش گذاشتن شاگردان ِ آقای دی کانیو در 45 دقیقه ی اول و توی هر حرکتی زهر دار بودن . از قبل هم گفته بودم که این که جنوا بازیکن های ملی پوش ِ کمی رو در اختیار داره میتونه یه نکته ی مثبت برای این تیم به حساب بیاد و باعث بشه که هماهنگیشون بالا بره ، در صورتی که یووه با این همه بازیکن ِ ملی پوش بازی ِ سخت ِ چلسی رو پیش ِ رو داره که باعث میشه به بازیکن هایی مثل ِ ویدال ، آسامواه ، لیختشتینر و ووچینیچ بازی بده تا عملا نشون بده که فاصله ی نیمکتش با زمین خیلی بیشتر از اون چیزی هست که هوادارا فکرش رو می کنن . در نیمه ی اول نمیشه یووه رو صاحب ِ تایمی از بازی دونست ، بلکه این جنوا بود که اکثر ِ وقت ِ بازی رو به نفع ِ خودش داشت و در موارد ِ دیگه هم بازی ِ متعادلی بود . این یوونتوس هیچ نشونی از یوونتوس ِ 2 بازی ِ قبلی نداشت و برای تیمی که داعیه ی قهرمانی در سر داره نمیشه بهونه ی فیفا دی یا حضور توی چمپیونز لیگ رو آورد . مثل ِ همیشه دستپاچگی ِ بونوچی برای یوونتوس گرون تموم شد و در گل ِ به ثمر رسیده بیشتر از هر کسی میشه اون رو مقصر دونست . توپ های دیگه ای هم که با اشتباهش به بازیکنای جنوا رسد ، خوشبختانه راهی به دروازه نداشت . حرکت ِ تاکتیکی ِ خاصی از یووه ندیدیم و بیتشر توپ ها با همکاری ِ جاکرینی و ده چلیه از سمت ِ چپ به سمت ِ دروازه میرفت که به غیر از یک مورد هیچ خطری نداشت و اون یک مورد هم با بی دقتی ِ تمام ِ ماتری از دست رفت . نداشتن ِ یک مهاجم ِ تاپ این جا حس میشه و در ادامه ی مسابقات بیشتر به چشم میاد . تنها چاره ای که برای فرار از این بازی من میدونم بیرون کشیدن ِ بونوچی و ماتری و آوردن ِ بندتنر و ووچنیج و رو آوردن به سیستم ِ 4-3-3 هست که یوونتوس با جنوا مقابل ِ به مثل کنه . این بازی ِ بد از یوونتوس امیدوارم عواقب ِ بدی نداشته باشه .

#10
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10,637 posts
تا دقیقه 78 داشتم به این فکر میکردم که برنامه ی یووه برای لندن،پیروزیه! چون عملا تا اون موقع ما دو امتیاز حساس سری آ رو داشتیم به خاطر بازی ندادن به بازیکنان اصلیمون از دست میدادیم و وقتی تیمی به بازیکنان اصلیش بازی نمیده،یعنی اون ها رو میخواد برای آینده...به واقع پیروزی در این بازی،بیش از این که به دلیل تعویض و تغییر تاکتیک بوده باشه،به دلیل شانس و حضور ستاره ای مثل بوفون بود.گل اولمون در شرایطی به ثمر رسید که بوفون یک گل مسلم رو خرید و همون توپ تبدیل به گل شد.پنالتی ای هم که بازیکنان جنوا دادن،اگر مرتکب نمیشدن بهتون تضمین میدم هیچ خطری برای جنوا ایجاد نمیشد.پس این یووه برنامه ی ویژه ای رو برای لندن دنبال میکرد.(این رو سریع تو پرانتز بگم و رد بشم.ما امروز تیم دوم نبودیم،فقط 4 بازیکن اصلیمون رو نداشتیم! کاسرس و دچلیه رو هم عمیقا معتقدم روزشون نبود امروز وگرنه مثلا کاسرس همون بازیکنیه که به انتر گل زد!)

در مورد بوفون؛حرفی وجود نداره! بوفون خودش ویدئو ی کاملی هست که تک تک حرکاتش با تفسیر ارائه میشه! اما این خط دفاع!!! من نمیدونم امروز روزشون نبود یا نه؛واقعا نا آماده هستن؟ من فکر میکنم گزینه ی دوم درست باشه (مروز کنید گل اودینزه رو).با این خط دفاع به مصاف چلسی رفتن یعنی دردسر.رامیرز،ماتا،تورس و ... برتولوچی نیستن که توپ رو به بوفون تقدیم کنن.اونا این توپ ها رو گل میکنن.بونوچی رو نمیتونم قبول کنم که از یورو تا امروز دوباره اینقدر افت کرده باشه.درسته که درگیری هایی داشته ولی این فقط میتونه توجیه باشه.دلیلش نیست قطعا.بارتزالی هم به همین شکل.بارتزالی نسبت به فصل پیش خیلی افت داشته.احساسم به من میگه که مشکل بارتزالی فنی نیست! بارتزالی رو یه مشکل روحی به این روز انداخته.کیه لینی هم ازش انتظار دیوار بودن میره ولی همین چند تا آجر هم از سوراخ هایی مثل بارتزالی و بونوچی بهتر بود.

در خط هافبک اما اینقدر یووه رو ضعیف ندیده بودم.به خصوص مارکیزیو رو که خستگی در ساق هاش نمایان بود و علاوه بر سنگین بازی کردن،گیج هم بازی میکرد.در همون صحنه ای که بونوچی کارت دوم (!!!) رو گرفت،مارکیزیو توپ رو به کوچکا داد.با این بازی بدی که کلودیو امروز به نمایش گذاشت،انتظار ِ زیادی هم در لندن ازش نداشته باشید.امروز باید تعویض میشد که نشد.جاکرینی هم که بنده ی خدا اصلا پستش هافبک وسط نیست ولی همین که باز هم بازی خودش رو انجام میده،ازش متشکرم هر چند اون هم مثل بقیه خیلی خوب نبود.از بازی بد دچلیه و کاسرس هم نمیشه خرده گرفت.وقتی تاکتیک تیم براشون تعیین کرده که وظیفه ی شما سانتر هست،نمیشه ازشون معجزه خواست؛هرچند که همین سانتر ها باید بهتر میبودن.به خصوص کاسرس که 90% توپ هایی که بهش میرسید رو سانتر میکرد ولی سانترهاش چیزی فراتر از افتضاح بودن.باز دچلیه رو نسبتا بهتر ارزیابی میکنم.پیرلو اما نشون داد که نه خستگی میشناسه و نه به این سادگی ها قابل مهاره.یعنی هر بار که توپ به پاش میخوره،ما باید از میلان تشکر کنیم که این جواهر رو بدون دردسر در اختیار یووه قرار دادن.حرکاتش،پاس دادن هاش،جاگیری هاش،همه و همه ازش یه بازیکن متمایز میسازه.این تمایز وقتی بقیه ی همبازیهاش بد بازی میکنن و سطح بازی پائین تره که بیشتر هم به چشم میاد!و این که کلا این 5 نفر رو مجموعا نپسندیدم امروز.

در خط حمله وضعیت اسفناکه! من فکر نمیکنم بندتنر هم فاصله ی نجومی با این ماتری داشته باشه.ماتری رو من هم دیگه ازش ناامید شدم و وقتی ووچینیچ اومد،واقعا خوشحال بودم.از دست دادن اون تک به تک،کار یه مهاجم آماتور بود.بد بازی کردن ماتری،جووینکو رو هم تحت تاثیر قرار داده بود و مشخصا تا زمان حضور ماتری در زمین جووینکو هم خوب نبود.ورود ووچینیچ چیزی که به یووه اضافه کرد،نه تنها هوش بود،بلکه فعالیت و تحرک خط حمله رو هم بالا برد.یه خرده هم حواس مدافعین جنوا رو جمع کرد که کمتر جلو بیان.در مورد جووینکو.این بازیکن باید از عقب تغذیه بشه.به دلیل ذات فوتبالیش که نزدیکی به دروازه و خرج کردن دوندگیش حول و حوش محوطه ی جریمه ی حریف هست،خوب بودنش ارتباط مستقیم داره با خوب بازی کردن هافبک های تیم.اما به نظر من بیشتر از توانش در این بازی مایه گذاشت جووینکو و خیلی هم اتفاقا عقب اومد و سعی کرد فضا سازی کنه.اوج بازیش هم اون ضربه ی تیرکی بود که زد.در کل من خیلی خوشبین هستم به درخشش عجیب و غریب جووینکو در آینده نه چندان دور و منتظر هستم تا در دومین دیدار اروپائیش،اذیت کنه چلسی رو.

در مورد جنوا هم مثل اکثر بچه ها،غافل گیر شدم.اصلا این مدل بازی و با این کیفیت خنثی کردن یووه رو نمیتونستم تصور کنم.در پیش بازی هم که نوشتم،اشاره کردم به کوچکا! کوچکا خیلی دوید و خیلی خوب بازی کرد.دیدید که به چه خوبی هم با اعصاب میرکو بازی کرد.کلا تاکتیک جنوا خیلی معقول و منطقی بود.دقیقا اومدن اطراف محوطه ی جریمه شون رو به خوبی پوشش دادن و دل بستن به ضد حملاتی که هدف اصلیشون ایموبیله بود.همین ایموبیله دیدید که چقدر اذیت کرد و باز هم تکرار میکنم دقیقه ی 9 واقعا به یووه لطف کرد که گل نزد.جنوا میدونست حمله به یووه،مرگباره و در معدود دفعاتی که با تمام قوا به سمت دروازه ی یووه اومد،حاصلش شد گل اول یوونتوس.خوردن اون گل جنوا رو از هم پاشوند.و باعث شد یووه هم جسور تر بشه برای حمله.پنالتی که بازیکنان جنوا دادن،حاصل تحلیل رفتن روحیه و از بین رفتن تمرکزشون بود؛نه هیچ چیز دیگه.


در کل همین که با هر شرایطی (حتی بد بازی کردن) هم تونستیم این بازی رو ببریم،خودش خیلی خوبه ولی یوونتوسی ها باید بدونن که انتظارات ازشون خیلی بالاتر از ارائه ی این بازی ضعیف هست.هر چند بازی ای که باختی و حتی فصل پیش هم از پسش برنیومدی رو برنده بیرون بیای.
بهترین بازیکن این بازی هم بدون شک جیجی بوفون بود.

 

جیان لوئیجی بوفون،در این بازی سیصد و نود و نهمین بازی خودش رو برای یوونتوس انجام داد. :rose:

#11
juve's fan

juve's fan

    مدير سابق

  • اعضا
  • 6,891 posts
من متاسفانه قسمت نشد نیمه اول رو ببینم ولی شکر خدا نیمه دوم قسمت شد.. :1: اون چیزی که به نظر من برآیند بازی نشون میداد، بازی هدفمند جنوایی ها بود...به خوبی فضای مقابل هافبک هامون رو پوشش داده بودن تا از پاس های توی عمق پیرلو و همینطور حرکات ترکیبی مارکیزیو جلوگیری بکنن... سعیشون این بود که بازی رو بکشونن به کناره ها...عنایت دارید که بازی که به کناره ها و ارسال از جناحین کشیده بشه آخر و عاقبتش چی میشه به خصوص در یووه که بازیکنی با این خصوصیات نداریم....... یووه هم بیشتر تمرکز خودش رو به نفوذ از سمت چپ قرار داده بود که با ورود آساموآه این نفوذ ها بیشتر شد..به گواه آمار 46 درصد حملاتمون از سمت چپمون صورت گرفته.... کاری که بیشتر جنوایی ها دوست داشتن انجامش بدن کاریه که معمولا رقبا برابر تیم هایی که از توانایی مالکیت توپ بالایی برخوردارن انجام میدن...یعنی فشرده بازی کردن و اجرای ضد حملات سریع... به محض این که توپ ها رو میگرفتن سریع سعی میکردن که یا با بازی مستقیم مارو تحت فشار قرار بدن یا از کناره ها...مدافعانمون هم بعضی مواقع اشتباهات عجیبی انجام میدادن و انگار گاها تمرکز کافی ندارن..بارزالی هم به شدت کند به نظر میرسه و در اکثر کورس ها جا میمونه... در مورد عملکرد تک تک بازیکنانمون اگه بخوایم قضاوت کنیم به نظر من جاکرینی در بخش تهاجمی تیم از همه بهتر کار کرد و یکی از بهترین های امروز بود...در فاز دفاعی من از عملکرد کلی دفاعیمون راضی نیستم.... بهترین بازیکن زمین هم بدون شک جی جی بود...بوفون نشون داد یک دروازه بان خوب چقدر میتونه توی موفقیت یک تیم تاثیر گذار باشه..تک به تکی که جی جی گرفت و همون توپ رفت و گل شد...

#12
Ale10Forever

Ale10Forever

    Tired Juventini...

  • اعضا
  • 809 posts

متاسفانه نتونستم نیمه اول رو ببینم و از شروع نیمه دوم بازی رو دنبال کردم. توی 10 دیقه اول نیمه دوم تو حمله معمولی بودیم و تو دفاع افتضاح!! خط دفاعی هم دقیقا دو مشکل داشت. دو مشکلی که فصل پیش هم تا حدودی داشتیم اما به خاطر دفاع تیمی مناسب زیاد به چشم نمیومد. اما وقتی دفاع تیمی و تمرکز تیمی یکمی پایین میاد این دو مشکل به نظرم بیشتر خودش رو نشون میده:

تصویر

[li]معمولا سه مدافع وسط ما نمیتونن ضربات سر اول رو بزنن. مشکلشون هم به نظر من تاکتیکیه نه فردی. یعنی همه دفاع وسطایی ما تا حدی سرزن هستن. یعنی نمیشه با قاطعیت گفت که کیلینی، بارتزالی یا بونوچی تو سرزنی مشکل اساسی دارن. اما اینجوری به نظر میرسه که بعد از تقریبا یه فصل کامل بازی تو سیستم 3 دفاعه هنوز نتونستن تایمینگ مناسب رو هنگام سانترهای حریف از کناره ها پیدا کنن؛ میشه گفت قلق بازی هوایی تو این سیستم هنوز به طور کامل دستشون نیومده. دلیلش هم شاید واضح نبودن شرح وظیفه و محدوده حرکتی هر کدوم از این مدافعاست. و البته اینکه معمولا هیچ کدوم یارگیری man to man با مهاجمهای حریف انجام نمیدن. [/li]

اما اگه بخوام به طور خاص در مورد این بازی بگم به جز این دلایل، میشه عدم تمرکز کافی رو هم اضافه کرد. بالاخره چهارشنبه یه بازی خیلی حساس با چلسی داریم و باید بعد از دو فصل دوباره تو چمپیونز لیگ بازی کنیم. با اینکه کاررا اهمیت این بازی رو با بازی چلسی یکی دونسته بود اما شاید ناخودآگاه اکثر ذهن ها پیش اون بازی رفته بود.


[li]دومین ضعفی که تو دفاع به نظرم میرسه ضعف مفط تو آفساید گیریه. معمولا تو سیستم های سه دفاعه نباید همچین مشکلی وجود داشته باشه اما دو تا نکته اینجا وجود داره:[/li]
1- این سیستم سه دفاعه با سیستم های سه دفاعه معمول فرق میکنه. چون سه بازیکن به صورت خطی کنار همدیگه بازی میکنن و به بازیکن وسط میشه یه نیمه سوییپر گفت. معمولا این نقش رو بارتزالی ایفا میکنه و سختترین وظیفه رو تو خط دفاعی به عهده داره. اون باید هم مواظب خط آفساید باشه [در واقع هماهنگ کردن دو مدافع کناریش و تعیین خط آفساید به عهده بارتزالیه] و هم باید اشتباهات احتمالی اون دو مدافع رو مثل یه سوییپر پوشش بده.

2- به خاطر سبک بازی تیم، چینش بازیکنا باید خیلی بالا باشه. برای همین مدافعا که بازیسازی هم تو شرح وظایفشون هست باید وقت حمله رو خط وسط زمین یا نزدیک اون باشن. دلیلش هم اینه که تو این formation تشکیل دو تا لوزی عقب و جلوی زمین ضروریه و برای اینکه دو ضلع پایین لوزی عقب خیلی بلند نشه [بازیکنا از هم خیلی فاصله نداشته باشن تا بتونن به بهترین شکل همدیگه رو ساپورت کنن] این جلو بازی کردن واجب میشه. و این دقیقا جاییکه تیم رو ضد حمله های حریف به مشکل میخوره. مخصوصا جلوی تیمهایی مثل جنوا که توانایی رسوندن توپ به خط حمله رو با دو سه پاس دارن. به هر حال هر سیستمی نقاط ضعف و قوت خاص خودش رو داره اما به نظرم میشد با خریدن یه مدافع دیگه به جای لوسیو کند [مثلا استوری] این ضعف رو تا حدی کمتر کرد.

امیدوارم تو بازی چلسی اول از همه سه تا مدافعمون خسته نباشن و بعد تمرکز لازم رو بدست آورده باشن. خیلی شانس آوردیم دروگبا دیگه تو چلسی نیست :1: چون میتونست با ضربات سرش خیلی اذیتمون کنه و بازم شانس آوردیم که چلسی نتونست فالکائو رو بگیره :1: ولی باز هم باید مواظب بازیکنای سرعتی و سرزن چلسی باشیم.
 
با دیدن بازی امروز یه بار دیگه باید به ارزشهای ویدال اعتراف کنیم. من که نیمه اول رو ندیدم اما تا جایی که فهمیدم و تو نیمه دوم به عینه مشاهده کردم ( :1: ) پیرلو یکی از بدترین بازیهای خودش رو به نمایش گذاشت. تاحالا ندیده بودم انقدر درصد پاسهای سالم آندرا پایین باشه. به جز خستگی بازی ملی که پراندلی 90 دیقه بیخودی ازش کار کشید ( :np: )، دلیل دیگه بازی بدش صد در صد نبودن ویدال بود. به جرات میتونم بگم حمایتی که آرتورو از پیرلو در طول بازی میکنه در کل اروپا بی نظیره. در عین حال با دوندگی بدون توقفش نمیذاره بازی خودش هم از چشم بیفته.

این کار رو شاید آساموا هم بتونه تو پست ویدال انجام بده اما امروز کلودیو این وظیفه رو تا حدی به عهده داشت و فقط باعث خسته شدن خودش و آندرا شد چون کلا سبک بازیش با ویدال فرق داره.
در کل Long Live the King :1:

این خستگی که گفتم ممکنه تو بازی بعدی باعث دردسر بشه. ای کاش مربیا ترکیب اولیه شجاعانه تری رو به زمین می فرستادن. اما به نظرم جاکرینی تو این مثلث خط هافبک به بالاترین سطح بازیش میرسه. جاک تو یه چیز با مارکیزیو مشترکه و اون هم نفوذهای انفجاریش هست. نکته ای که روی گلش به چشم اومد. منتها جاکرینی با سرعتش و کلودیو با تکیه بر تکنیک خاص و فانتزی و خونسردی ذاتیش این سبک نفوذها رو انجام میدن.

پیستونها تو سیستم سه دفاعه مظلوم ترین بازیکنها هستند :1: چون:

1- باید بیشتر از بقیه بازیکنها دوندگی داشته باشند

2- وظایفشون تو دفاع و حمله معمولا به یک اندازه هست

3- حساسترین پست رو دارن و با یه اشتباه تو پوشش و یا عقب برگشتن، فضای زیادی رو خالی میزارن و در عین حال امکان اشتباه تاثیرگذار زیادی هم دارن.

این بازی پیستونهای اصلیمون [لیختشتاینر و آساموا] استراحت کردن و دی چلیه و کاسرس فیکس بودن. هر دو هم به نسبت خوب بودن. با توجه به اینکه پائولو اولین بار بود بعد از مدتها تو این پست بازی میکرد و کاسرس هم تازه از مصدومیت برگشته بود. اما با اومدن اساموا به کل بازی عوض شد و موتور سمت چپ رو روشن کرد. اگه فقط بخوام یه نقطه روشن تو کارنامه ماروتا بگم همین آسامواست. یه بازیکن چند پسته، کاملا در خدمت تیم و جنگنده.
 
سایت یووه تیتر زده: Vucinic, here's our top player

تصویر

قبلا گفتم اگه به میرکو انگیزه لازم داده بشه میتونه در حد بهترین مهاجمهای نوک دنیا باشه. این انگیزه تو بازیهای بزرگ خود به خود بوجود میاد اما تو بازیهای کوچیک تر فیکس نبودنش و اومدنش به زمین از وسطای بازی میتونه این مشکل رو حل کنه. مشکلی که متری به شکل دیگه ای داره اما اون اعتماد به نفس لازم رو واسه نشون دادن خودش نداره. به جز این تیم به ووچینیچ چند برابر بیشتر از متری اعتماد داره و راحتتر بهش توپ میدن. در زمینه اعتماد به نفس هم کمتر کسی میتونه با ووچینیچ رقابت کنه :1: نتیجه ش این میشه که با ورودش به زمین میتونه اینجوری بازی رو عوض کنه.

از سبا هم امروز چیز خاصی ندیدیم ولی اگه روزش باشه و بازیش بگیره میشه جلوی چلسی بهش امید بست.

به طور کلی تعویضای کاررا تو این نیمه عالی بودن و هر سه بازیکن تعویضی روند بازی رو عوض کردند.
 
میرسیم به کاپیتان. کسی که امروز نشون داد چقدر لیاقت این عنوان رو داره. تو وفاداری و سطح بازی بوفون هیچ حرفی برای گفتن نذاشته اما همیشه نگران بودم بعد از رفتن اله آیا جیجی میتونه یه جانشین خوب براش باشه یا نه؟ این فصل دیدیم اگه تو دنیا یه نفر شایسته جانشینی اله باشه اونم جیجیه!

این بازی و گل اول ثابت کرد یه دروازه بان خوب با یه سیو میتونه هم تیمش رو از گل خوردن نجات بده و هم یه ضد حمله منجر برای تیم به گل ایجاد کنه. و البته خیلی وقته واسه من ثابت شده که بوفون یکی از سه دروازه بان برتر تاریخ هست و با هیچ کدوم از دروازه بانهای فعلی دنیا قابل مقایسه نیست. :worship:

[img height=314 width=480]http://pinturicchio.persiangig.com/image/Seriea/ef216cb6-43a7-43e4-9e8b-c298990a90b4.jpg[/img]
 
اینم rate یه نیمه ای من به بازیکنا:

Gigi Buffon 9
Chiellini 6
Barzagli 6
Bonucci 6
Caceres 6.5
De Ceglie 6.5
Marchisio 6.5
Pirlo 6
Giaccerrini 8
Giovinco 7
Matri 6
Vucinic 8.5
Asamuah 8
Lichtsteiner 6.5



#13
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15,587 posts
طبق معمول تیم کونته نیمه دوم پتانسیل این رو داره که ازین رو به اون رو بشه. ولی شاید یه بخشیش به خاطر این باشه که 3 بازیکن از 4 بازیکن اصلی که بیرون بودن به بازی اومدن. ووچینیچ 2 پاس گل داد و 1 گل زد، آسموا هم یه گل زد. بعضی ها دیدم می گفتند فاصله یووه و تعویضی هاش خیلی زیاده. توجه کنید هیچکدوم از تعویضی های این بازی خرید های جدید یووه نبودن، ماتری، دچلیه، کاسرس و جاکرینی که در این بازی حضور داشتند همگی بازیکن های فصل پیش بودند. ولی علاوه بر اون یووه تو نیمه دوم تونست بازی رو پشت محوطه ی جنوا بیاره و با از وینگر هاش برای فاصله دادن بین مدافع ها استفاده کنه و به دروازه نزدیک بشه. چیزی که واقعا در نیمه اول کمبودش حس می شد و مربی تونست برطرفش کنه. یه چیزی باید بگم روی گل اول، توجه کنید سردی و عدم تحرکت ووچینیچ رو ! بازیکن هایی مثل سبا خیلی اکتیو و پر انرژی بازی می کنند، سعی می کنند سریع تصمیم بگیرند و سریع کاری کنند ک به جای خودش چیز خوبیه. ولی به ووچینیچ نگاه کنید، در نهایت سردی و بی تفاوتی توپ رو توی محوطه گرفته، می چرخه، مکث می کنه تا جاکرینی برسه بعد پاس میده. شاید اگر هرکس دیگه ای توی اون موقعیت بود این توپ گل نمی شد. ولی همین سردی ووچینیچ توی بازیش و حوصله ای که توی تصمیم گیری داره می تونه گاهی حتی خیلی مفید باشه. از دو بازیکن توی این بازی اصلا راضی نبودم. یکی بونوچی و یکی کاسرس. کاسرس که 75 دقیقه فقط هر توپی بهش رسید رو سانتر کرد و تمام سانتر هاش بد بود. نگاه کنید وقتی لیخ و ووچینیچ به بازی اومد چند بار با پاسکاری های منظم از سمت راست به داخل محوطه نفوذ کردند. کاسرس خیلی عجول بازی می کرد. اصلا بازیش راضی کننده نبود. بونوچی هم لحظات درخشانی توی بازی داشت، ولی بهترین موقعیت های جنوا روی اشتباهاتش رقم خورد. جاکرینی و مارکیزیو خوب بودند. سبا هم خوب بود و دوست داشتم اون شوتش که به تیر دروازه خورد گل می شد.

#14
Hossein Salehi

Hossein Salehi

    مدیرکل فروم

  • ادمین
  • 15,954 posts
من حالا می خوام در مورد یه موضوعی صحبت کنم ! خوب یوونتوس توی نیمه اول بازی خوبی رو از خودش نشون نداد و حتی جاهایی خیلی خوش شانس بودیم که گل های بعدی رو دریافت نکردیم و نیمه دوم تیم متفاوت شد و بازی خیلی بهتری از خودش نشون داد و تیم برتر میدان بود ! من این اضافه شدن بازیکنان رو بی ثمر نمی دونم ولی واقعا من تا یاد دارم تفاوت زیادی بین نیمه های اول و دوم یووه به یاد دارم و همیشه همین مدل بوده که یوونتوس نیمه اول ( حتی با وجود تیم کامل ) خیلی خوب نبوده و نیمه دوم متفاوت بازی کرده و این دیدار هم همانند همیشه بود و تازه این دیدار چند تا شرایط دیگه هم داشت و اون اینکه بعد از بازی های تیم ملی بود ( همیشه یوونتوس بعد از بازی های ملی ضعیف بوده همیشه ) و خستگی توی بعضی بازیکنان به خوبی مشاهده می شد. در طرف دیگر این دیدار داره در شرایطی برگزار می شه که یووه چند روز دیگه با تیم چلسی بازی داره و هر چقدر هم بازیکنان حرفه ای باشند ولی تاحدودی حواسشون هست برای اون بازی ( البته در حد یک اشاره ). حالا برسیم به خود بازی یووه که با توجه به فشردگی میانه ی میدان و شرایطی که تیم جنوا داشت، یووه هر چقدر خواست از وسط حمله کنه به بن بست خورد و بارها و بارها توپ هایی که مارکیزیوو و پیرلو به عمق فرستادند برگشت خود و کسی مثل ویدال هم نبود تا بتونه از بازگشت توپ ها استفاده کنه و حتی ارسال های پشت دفاع هم نتیچه ای نداشت و واقعا به تیم جنوا تبریک می گم که تاکتیک یووه رو شناخته بود اما یووه اهسته اهسته رفت به کناره ها و اولین قدم اضافه کردن اساموا بود در کناره ها خیلی خوب بازی کرد و اگر دقت کرده باشید هر سه گل یووه بر روی فرار و ارسال از جناحین بود که همشون به گل تبدیل شد و حتی نیمه اول هم یکی دو بار این سیستم رو امتحان کردیم اما اینقدر سانترهای ده چلیه و کاسرس بد بود که هیچ کدوم نتیجه نداد ! نکته ای که من رو خیلی ترسوند ضعف شدید دفاع توی این بازی بود ! واقعا با این کیفیت ( بازی مقابل جنوا ) نمی تونم هیچ امیدی برای جام باشگاه ها داشته باشم ! توی این بازی حتی روی ارسال ها و پاس های پشت مدافعان دچار مشکل می شدیم و همگی هم ضعیف بودند و بونوچی از همه بدتر ! کاسرس هم تکمیل می کرد و به خصوص وقتی به جلو می رفت کیفیتش واقعا بد تر می شد !





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users