پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

نماینده اعضا

- - - - -

  • موضوع قفل شده این موضوع قفل شده است
375 پاسخ برای این موضوع

نظرسنجی: نماینده اعضا (21 کاربر رای داده است)

آبا موافق راه اندازي دوباره نماينده اعضا هستيد ؟

  1. بله (16 رای [76.19%])

    درصد آرا: 76.19%

  2. خير (5 رای [23.81%])

    درصد آرا: 23.81%

رای

#1
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
درود

عطف به توجه همیشگی مدیران فروم به نیازهای اعضا و ایجاد محیط بهتر و پویا تر برای فعالیت کاربران ، طرح ایجاد نماینده اعضا ی فروم بعد از کش و قوس های فراوان اجرایی شد .

طرحی که از ابتدا در ذهن خودم نقش بسته بود ، ایجاد تعادل فکری بین مدیران و کاربران فروم بود و فکر میکنم با توجه به اصطکاک های نسبی اخیر در مورد خود محوری و خود رأی بودن تیم مدیریت ، وجود فضای تعاملی بهتر با ساز و کار حساب شده تر یک راه چاره برای رسیدن به این فضای تعادلی هست .
من شخصاً قبل از اینکه مدیریت رو شروع کنم ، درست دیدم که با چند نفر از اعضای خوب و فعال فروم بصورت خصوصی صحبت و مشورتی داشته باشم و میتونم بگم تمام این افراد در یک نقطه متحد بودند و اون این بود که اعضای فروم در شرایط فعلی به اون صورت حق دخالت در تصمیمات اتحاذ شده از سوی مدیران رو نداشته و این امر در دراز مدت سبب ایجاد اعتراض های گاه و بیگاه شده . همونطور که در مسائل اخیر هم متأسفانه با این نگرش های اعتراضی از قبیل کره شمالی و گشت ارشاد و اینها روبرو شدیم :دی

من هم مثل همه شما اعضای فروم به این امر اعتقاد دارم که کاربر انجمن در محیطی که فعالیت میکنه ، یک سری حق و حقوق اولیه نیاز داره . یکی از اون حق های اولیه اثر گذاری مستقیم در تصمیماتی هست که بطور ویژه به هنجارهای فعالیت کاربر و یا حریم شخصی اون مربوط میشه .
این اثر گذاری قبلاً توسط انتخاب مدیران از بطن همین کاربران فروم از طریق مدیریت کل انجام میپذیرفته ، اما از اونجایی که مدیران انتخاب شده الزاماً افراد منتخب اعضا نبودند شاید این حس ایجاد نمیشد که فردی به نمایندگی از کل اعضای فروم در تصمیمی نقش داشته و این باعث بروز دلخوری های اخیر بوده .

قبل از اینکه بخوام راجع به شرح وظایف و چگونگی انتخاب " نماینده اعضا " فروم صحبت کنم لازم میدونم به چند نکته اشاره کنم .
همونطور که همه شما بهتر از من میدونید ، در محیط های مجازی بخصوص انجمن های گفتگو از اونجایی که با طیف گسترده ای از سلایق و علایق در ارتباطیم مجبور به وضع قوانین فرومی هستیم و قاعدتاً بخاطر همین طیف گستره ، نمیتونیم همه این علایق رو وارد مسائل مدیریتی کنیم . در واقع راضی کردن " همه " در یه جامعه آماری بالا امری غیر ممکن تلقی میشه . یه مدیر وقتی یه تصمیمی بگیره حالا هرچقدر هم حساب شده ، مهندسی شده و مفید ، " حتماً " نظر بخشی از مخاطبین [ اعضا فروم ] رو نمیتونه جلب کنه ، این حقیقتی انکار ناپذیره که من انتظار دارم دوستان خوبم حتماً بهش توجه کافی رو داشته باشند . به همین خاطر مدیریت بجای اینکه تصمیمی بگیره که همه راضی باشند ، مجبور هست تصمیمی بگیره که به نفع اکثریت فروم باشه . پس اعتراض به هر کاری که مدیریت انجام میده صرف اینکه مورد علاقه ما یا عده ای انگشت شمار نیست ، نمیتونه پایه و اساس منطقی داشته باشه .
مضاف بر اینکه باید قبول کنیم در تصمیمات کلان فرومی جایی که مدیریت انتخاب میشه ، یعنی متولی اون انجمن حق تصمیم گیری بهش داده و اعضای فروم با قبول قوانینی که قبل از ثبت نام اون رو مطالعه کردند ، وظیفه دارند از این تصمیمات که البته بدون شک در جهت رشد و فضای بهتری برای فعالیت خود ما کاربران هست ، تبعیت کنند .

اما برسیم به بحث نماینده اعضا .
نماینده اعضا کسی هست که با رأی مستقیم خود کاربران فروم [ و نه با حضور واسطه ای مثل مدیر یا مدیر کل فروم ] انتخاب میشه پس یقیناً این فرد مقبولیت بالایی بین اعضا خواهد داشت . از اونجایی که حضور نماینده قبلاً هیچ پیشینه ای نداشته ، لازم هست براش حد و حدود جدیدی تبیین کنیم که بعداً اختلاف نظر و مشکلی پیش نیاد .

نماینده انتخاب شده هیچ گزینه ی مدیریتی [ از قبیل ویرایش ، تذکر ، ایجاد یا مدیریت تاپیک و ... ] نداشته و نخواهد داشت .
از اونجایی که هیچ کدام از تصمیمات مدیریتی فروم - از جزئی ترین تا کلی ترین - قائم به فرد نبوده و با مشورت همه مدیران فروم اتخاذ میشه ؛ و در واقع هر مدیر تنها یک رأی + یا - داره ، پس نماینده فروم هم مثل همه مدیران فقط یک حق رأی بدون قاطعیت [ وتو ] خواهد داشت . ایشون میتونند فقط روی " بعضی " از تصمیمات مدیریتی که با حریم شخصی کاربر یا فعالیت اون رابطه ی کاملاً مستقیم داره نظر + یا - بده . تأکید میکنم این بین هیچ کس - حتی مدیر و مدیر کل فروم - حق وتو نداره ! رأی " نماینده اعضا " میتونه با جمع با رأی های دیگه ای که از سوی مدیران داده میشه یه تصمیم رو ملغی یا تأیید کنه . لازم به ذکر نیست که یک تصمیم میتونه علی رغم رأی منفی نماینده ، با جمع رأی های مثبت دیگر مدیران اجرایی بشه و بلعکس .

اما حد و مرز نماینده فروم ؛ نماینده فروم فقط در موارد زیر حق رأی خواهد داشت :

- هر تصمیمی که به حریم شخصی کاربر مربوط بشه ؛
از قبیل مشاهده ی رأی نظرسنجی کاربر ، دخالت در پروفایل با همه ی جزئیات اون و هر تصمیم دیگه ای که به این حریم متجاوز باشه .

- اکثر تصمیماتی که با چونگی فعالیت کاربر رابطه مستقیم داشته باشه ؛
مثل محیط و قالب فروم ، هرگونه محدودیتی در تعدد ارسال پست در تاپیک ها یا انجمن ها ، هر گونه محدودیت انضباطی که منجر به بن شدن یا محرومیت از فعالیت بشه ، هر گونه حد و حدودی برای ظاهر کاربری مثل امضا یا اواتار و اقسامی از این دست

در موارد ذکر شده ، نماینده اعضا حق داره در مورد موضوع بحث هر نظری که داشت بده و در آخر به موضوع رأی مثبت و یا منفی خودش رو بفرسته . این رأی + یا - میتونه سرنوشت تأیید یا لغو یک تصمیم مدیریتی رو تعیین کنه . پر واضحه تصمیمات کلان مدیریتی که خارج از مرز فوق الذکر هست ، در حیطه وظایف مدیران بوده و نماینده حق دخالت در آن را ندارد .

خب باید بگم من برای وجود طرح " نماینده اعضا " خیلی تلاش کردم از همینجا از همه تیم مدیران - مخصوصاً حسین عزیز - که با من همکاری کردند ممنونم . و قبول دارم که این طرح در مقطع فعلی دارای نواقص خاصی هست که به مرور قابلیت کامل شدن داره . در واقع میتونیم به این طرح لقب Beta بدیم . طرحی آزمایشی برای رسیدن به نقطه ی ایده ال تری که بتونیم بهتر و بیشتر نیازهای شما کاربران فروم رو مرتفع کنیم .

بزودی نظرسنجی با حضور 4 یا 5 کاندید خوب و معتبر فروم ایجاد خواهد شد و همه کاربران فروم از ناشناخته شده ترین تا شناخته شده ترین این حق رو دارند که به گزینه ایده آل خودشون رأی بدند .

ممنون و موفق باشید .

#2
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
فقط یک موردی رو من میگم بعدا اگه خواستید این پست رو پاک کنید . چرا باید نماینده اعضا فقط یک نفر باشه ؟ فکر میکنم بین این همه مدیر نظر یک نماینده اعضا تاثیری چندانی روی روند تصمیم گیری مدیرا نداشته باشه . پس امیدوارم نماینده اعضا بشه نماینده های اعضا . حداقل 3 نفر نماینده های اعضا هم به نظرم باید تنوع داشته باشه . نه اینکه همه نماینده های اعضا از اعضای قدیمی فروم انتخاب بشن . یکی از قدیمی ها . یکی از اونایی که دو ساله میاد و یکی از افرادی که فعالیتش بین 6 تا 9 ماهه . که گزینه آخر رو میتونید هر چند ماه یکبار عوض کنید

#3
Mr.Anderson

Mr.Anderson

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 104 ارسال
من اول یه سوال داشتم اینکه این "طرح نماینده اعضا" قبلا در تاپیکی بحث شده ؟

اگه بحث شده میشه بگید که من برم بخونم ،اخه یه چند تا سوال و پیشنهاد داشتم گفتم شاید قبلا بحث شده باشه و نیازی نباشه دیگه تکرار بشه .

ممنون.


ویرایش سینا : نه این تنها تاپیک موجود این مورد هست . همینجا سوالات رو مطرح کنید


#4
Sayyed Amir

Sayyed Amir

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5170 ارسال
  • LocationKerman
به نظرم طرح خوبیه yes1 اما یه پیشنهاد بهتر نیست اسمش به طرح نماینده کاربران تبدیل بشه؟ چون شاید یه نفر عضو نباشه ولی کاربر سایت که هست بعد خودتون گفتید که تصمیماتی که با چونگی فعالیت کاربر ربط داشته باشه اولا خودتون دارید میگید گاربر بعدش قالب فروم هم به کسی که عضو نیست ربط داره. این بود پیشنهاد من :1: یه درخواست دیگه ای هم داشتم که باید توی تاپیک پیشنهادات مطرح بکنم که حالش رو ندارم بهتر نیست قوانین قاطع و روشن و منظمی در رابطه با حیطه ی کاری مدیرها اعمال بشه؟ برای اون وقت هایی میگم که کاربر اعتراض میکنه به فعالیت یک مدیر.بعد مدیر هرجور توضیح بده طرف قانع نمیشه.میتونه با گذاشتن قانون جلوی اون کاربر جواب قانع کننده رو بده.موردش زیاد توی تاپیکها اتفاق افتاده. :wink2: در کل از زحمات تمام مدیرها مخصوصا سینا که از وقتی اومده داره کارهای جالبی انجام میده متشکرم :rose:

#5
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10637 ارسال
دوستانی که خواستار تغییرات بودن،از صبح تا حالا کجان؟! :np: سینا این تاپیک رو برای دلش نزده،نظر بچه ها رو میخواد بدونه! من شخصا با نظر عباس موافقم :rose:
  • Buffon1 از این پست تشکر کرده است

#6
یوونتوس1985

یوونتوس1985

    ستاره یوونتوس

  • اعضا
  • 7425 ارسال
  • LocationTehran
چند روزي درست حسابي به نت دسترسي نداشتم! از طرحي كه قراره پياده بشه خوشحالم و از سينا بابت تلاش هاش براي بهبود شرايط فوروم تشكر ميكنم به نظرم فعلا همون يك نفر واسه اين كار انتخاب بشه! در صورتيكه تو حين كار، نواقصي بود يا يك نفر واسه اين كار كافي نبود ، نفر دوم اضافه ميشه اميدوارم با اينجور كارها به سوي يك فوروم ايده آل قدم برداريم و اگه قرار بود تصميمي براي ايجاد تغييراتي تو فوروم گرفته بشه ،همون يك راي نماينده كه از خوده بچه هاست ارزش بالايي داشته باشه و مديران نگاه ويژه اي به خواسته كاربرا داشته باشن و تو راي گيري هايي كه صورت ميگيره تمامي جوانب رو در نظر بگيرن

#7
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
بحث در مورد تعداد نمایندگان با پیشزمینه ذهنی غلطی داره مطرح میشه . زمانی حرف شما در مورد عدم تأثیر رأی یک نماینده نسبت به چند مدیر قابل قبول هست که بدونیم رأی مدیران قالباً متحده .
اما میتونم این اطمینان رو بدم که تیم مدیران در اکثر تصمیمات اگر هر کدوم یک تز جدید و متفاوت نداشته باشند ، عمراً متحد الرأی نیستند :دی
ضمن اینکه وجود نماینده فقط یه شخصی نیست که میگه " آره یا نه " ! . نماینده میاد در مورد موضوع مثل همه ما مدیران بحث میکنه . نظر میده ، انتقاد میکنه و پیشنهاد میده و خود این گفتگو باعث میشه رأی من ـه مدیر تحت تأثیر قرار بگیره . یه نماینده ای که قدرت استدلال و منطق بالایی داره به راحتی میتونه نظر یک مدیر رو تغییر بده . در واقع بیش از اونکه رأی + یا - نماینده مهم باشه سیاست و فنِ بیانش حائز اهمیته که تا چه حد میتونه روی یه منطق احتمالاً محکم دیگه تأثیرگذار باشه .
پس دیگه موضوع تعداد بیشتر نماینده عملاً منتفیه ؛ حداقل در مقطع فعلی ...

به نظرم طرح خوبیه [img alt=yes1]http://bianconeri.ir/Smileys/default2/yes.gif[/img]

اما یه پیشنهاد
بهتر نیست اسمش به طرح نماینده کاربران تبدیل بشه؟
چون شاید یه نفر عضو نباشه
ولی کاربر سایت که هست
بعد خودتون گفتید که تصمیماتی که با چونگی فعالیت کاربر ربط داشته باشه
اولا خودتون دارید میگید گاربر بعدش قالب فروم هم به کسی که عضو نیست ربط داره.
این بود پیشنهاد من [img alt=:1:]http://bianconeri.ir/Smileys/default2/4.gif[/img]

کاربر فروم کسی هست که در بحثهاش شرکت میکنه . مطمئناً کسی که اینقدر برای فروم ارزش قائل نیست که حتی در یک بحث هم شرکت کنه علی رغم اینکه در فروم ثبت نام کرده باشه حق اعتراض به چیزی یا کسی رو نداره . مضاف بر این ، به قول شما شخصی که فقط بحث ها رو نگاه میکنه چه فرقی بحالش داره فلان قانون راجع به امضا اواتار چیه یا فلان محدودیت چقدر داره به عضو فعال فروم فشار وارد میکنه . در کل با لغات بازی نکنیم ، اصل مطلب رو بچسب :-]

==========

طبق مشورتی که داشتیم و اینکه به نسبت تعداد کم گزینه ها مجبوریم بهترین افراد رو کاندید کنیم ، تصمیم بر این شد که :

نیک ، محمد اصفهانی ، امیرحسین بهمراه بصیر و قاسم 5 گزینه ای باشند که شما کاربران بتونید به اونها به عنوان نماینده فروم رأی بدید .
این دوستان محترمم اگر حرف بخصوصی دارند میتونند در همین تاپیک درموردش حرف بزنند ؛ در غیر این صورت 5شنبه یا جمعه رأی گیری انجام خواهد شد .

#8
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
سینا در مورد تعداد اعضا که تا حدودی قانع شدم و حرفت رو قبول کردم ممنون :rose: فقط در مورد نحوه انتخاب این 5 نفر میتونی یه توضیح بدی بر اساس چه ملاک هایی انتخاب شدن ؟
  • Buffon1 از این پست تشکر کرده است

#9
Sayyed Amir

Sayyed Amir

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 5170 ارسال
  • LocationKerman

سینا در مورد تعداد اعضا که تا حدودی قانع شدم و حرفت رو قبول کردم ممنون :rose:


فقط در مورد نحوه انتخاب این 5 نفر میتونی یه توضیح بدی بر اساس چه ملاک هایی انتخاب شدن ؟


منم یه اعتراضی دارم
چرا کسانی که مثل عباس که از قدمت کمتری برخورداره انتخاب نشده؟
الان از بین گزینه ها من فقط بصیر رو میشناسم تا حدی با امیرحسین.
حداقل احسان پاوه ای یا عباس یا یکی که با ما جدید ها هم بتونه ارتباط برقرار کنه و آشنا باشه انتخاب کنید.(ببخشید اسم بردم :1:)

#10
alexi kourd

alexi kourd

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4503 ارسال
خوبه طرح خوبیه و میشه امید داشت به اینده فروم سید جون ممنون من واقعا وقتش رو ندارم و نمیتونم از این کارا بکنم در مورد اسامی هم مگه قاسم مشاور نیست کلا فکر نکنم دیگه لازم باشه اینجا بنویسید بازم :np: افردا خوبی هستن و امیدوارم باهاشون ارتباط خوبی برقرار بشه

#11
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
من جا داره دوباره بعضی نکات رو یادآور بشم :


همونطور که همه شما بهتر از من میدونید ، در محیط های مجازی بخصوص انجمن های گفتگو از اونجایی که با طیف گسترده ای از سلایق و علایق در ارتباطیم مجبور به وضع قوانین فرومی هستیم و قاعدتاً بخاطر همین طیف گستره ، نمیتونیم همه این علایق رو وارد مسائل مدیریتی کنیم . در واقع راضی کردن " همه " در یه جامعه آماری بالا امری غیر ممکن تلقی میشه . یه مدیر وقتی یه تصمیمی بگیره حالا هرچقدر هم حساب شده ، مهندسی شده و مفید ، " حتماً " نظر بخشی از مخاطبین [ اعضا فروم ] رو نمیتونه جلب کنه ، این حقیقتی انکار ناپذیره که من انتظار دارم دوستان خوبم حتماً بهش توجه کافی رو داشته باشند . به همین خاطر مدیریت بجای اینکه تصمیمی بگیره که همه راضی باشند ، مجبور هست تصمیمی بگیره که به نفع اکثریت فروم باشه . پس اعتراض به هر کاری که مدیریت انجام میده صرف اینکه مورد علاقه ما یا عده ای انگشت شمار نیست ، نمیتونه پایه و اساس منطقی داشته باشه .


من از دوستان تازه واردی مثل عباس ، سید امیر و کاربران خوب و محترمی که کمتر از یک سال هست که به جمع ما اضافه شدند بخاطر فعالیت مستمری که دارند ممنونم و برای این حس پویایی که در فروم ایجاد کردند ارزش زیادی قائلم اما فروم یوونتوس یه فروم 6-7 ساله هست . در حال حاضر ما بیش از 40 کاربر فعال داریم که مستقیم یا غیر مستقیم در بحث‌ها و کلیت فروم حضور دارند . نسبت افراد جدید در این طیف به باقی اعضا اینقدر عدد بزرگی نیست که ما بخوایم برای 4 یا 5 گزینه همه افراد رو داخل کنیم . ما وظیفه داشتیم از بین بزرگ فروم حتماً یه گزینه داشته باشیم . بین قدیمی ترین ها بعلت زیاد بودن این گروه 3 انتخاب و یک گزینه رو هم خوشبختانه داشتیم که همه جانبه بود . هم فعالترین بود ، هم جز محبوب ترین ها بود هم به نسبت قدیمی و در عین حال با جدید ها هم ارتباط خیلی عالی ایجاد کرده بود . من فکر میکنم اگر فراجناحی [ در واقع بدون تفکیک کاربران از هم ] به این افراد نگاه کنیم گزینه هایی هستند که هر کدوم یه سلیقه ای رو به خودش جلب میکنه . اینطور نیست که 4 نفر عین هم مرام و منش و منطق و تفکر داشته باشند و تقریباً هر 4-5 نفرشون از حیث استدلال و منطق و اخلاقیات و ... افرادی متفاوت از هم و دارای خصوصیات ویژه ای هستند که دست منِ مخاطب رو برای انتخاب خیلی باز میذاره . ممکنه این بین جای خالی یکی 2 نفر هم احساس بشه که خب به این علت که گزینه ها محدود بوده ما مجبور بودیم بر اساس نیاز انتخاب کنیم تا بر اساس گستردگی طیف کاربران . شاید اگر میتونستم 10 انتخاب داشته باشم اون موقع حتماً از دوستان تازه وارد تر هم بین گزینه ها استفاده میکردم .

این رو هم در نظر داشته باشیم ما تازه شروع کار هستیم . تازه میخوایم بریم ببینیم چی خوبه چی بده . یجورایی داریم فعلاً " آزمون خطا " میکنیم . بهتره یکم صبور باشیم و با طرح جلو بیایم تا ببینیم در ادامه چه نواقصی وجود داره و بتونیم برطرفش کنیم .

#12
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
سینا جان منظور من دقیقا همین حرف بود

هم فعالترین بود ، هم جز محبوب ترین ها بود هم به نسبت قدیمی و در عین حال با جدید ها هم ارتباط خیلی عالی ایجاد کرده بود

فقط تو این گزینه هایی که گذاشتی اسم می برم یکی مثل قاسم که البته تاج سر ماست و از لحاظ فنی و محبوبیت هیچی کم نداره ولی داریم می بینیم که فعال نیست .

پس عملا فکر میکنم نباید تو این لیست قرار میگرفت . همین که به گفته احسان مشاور هست یه مسئولیتی داره که داره انجام میده با بقیه موارد هم مشکلی ندارم براش یه جایگزین انتخاب بشه و یا اینکه انتخاب بین 4 نفر باشه بهتره . حالا من نظر خودم رو گفتم هر چی مصلحته :smile:

اینکه سید میگه من و احسان جزو کاندیدها باشیم هم به نظر خودم اصلا معقول نیست .

#13
HeIlIG DaVidS

HeIlIG DaVidS

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4912 ارسال
این گزینه هایی که مطرح شده به نظر ِ من بهترین ها هستن و اگه قراره از این افراد کم بشه ، بهتره شخص ِ دیگه ای اضافه نشه . این رو همه میدونن که کسی به غیر از اون 5 نفر صلاحیت ِ این سمت رو ندارن . اگه کسی تو دلش داره اسمی رو بیاد بگه که کسی هست که بهتر از این 5 نفر باشه . حتی اگه اسمی هم به این افراد اضافه بشه ، بدون ِ شک اون یک نفر از بین ِ همین 5 نفر انتخاب میشه . این نظر ِ شخصی ِ من هست !

#14
Mr.Anderson

Mr.Anderson

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 104 ارسال
من معذرت میخوام این چندروزه سفر بودم نشد بیام :smile: البته با توجه به اینکه اسامی کاندیدا هم اعلام شده و همه تصمیمات گرفته شده شاید نظر من ضرورتی نداشته باشه ولی خب برای خالی نبوده عریضه عرض میکنم . اما بی مقدمه نظر من : خب سوال اصلی من راجع به اصل فلسفه ایجاد نماینده اعضا هستش!؟! و اینکه به نظر من با شکل دهی و سازماندهی مدیران شاید نیازی به این گزینه نباشه. خب اصولا توی هر جمع و هر جامعه ای (اعم از واقعی و مجازی) به این صورت هستش که نیاز به یه گروهی از افراد هست که قوانین رو وضع میکنند و مشورت میکنند و تنها یک یا دوسه نفر اجرای قوانین رو به عهده دارن. مثال ناقصی هستش ولی خب در مثل مناقشه نیست ،مثل اینکه واسه مجلس 300 نفر انتخاب میشن ولی تنها یک رییس جمهور انتخاب میشه. البته من تازه وارد هستم و هیچگونه شناختی از بچه های فروم و همینطور مدیران و ساز و کار هاشون ندارم اما تا اونجا که میدونم و در صفحه اصلی سایت میبینم 6 تا مدیر با دسترسی بالا وجود داره و فکر میکنم تعدادی هم مدیران هر انجمن مجزا وجود داره. با توجه به اینکه مدیریت سایت این حق طبیعی و قانونی و منطقی رو داره که تعدادی از افراد امین اش رو درکنار مدیریت شخصا قرار بده ،به نظر من غیر از دوسه نفر بجای اینکه اینهمه مدیر انتصابی داشته باشیم و که شاید تشابه عملکرد و یا سطح دسترسی داشته باشند میشه برای بقیه مدیران رای گیری رو داشته باشیم از اعضای فعال داشت. به این صورت در هییت مدیریت هم تعداد تضاد آرا و فکری بیشتری داریم و هم تعداد بیشتری از نماینده ای اعضا هستش که دارای دسترسی بالا و اعمال نفوذ(پیشنهادات و انتقادات و تصمیمات). اینجوری بار کاری روی دوش مدیران هم کمتر میشه به نظر بنده. البته شاید در حال حاضر هم مدیران فروم بصورت نظرسنجی از کاربران انتخاب میشن که در اونصورت به نظر نمیرسه نیازی به عضو "نماینده اعضا" باشه. این بود نظر اینجانب :1:

#15
alexi kourd

alexi kourd

    بازیکن اصلی یوونتوس

  • اعضا
  • 4503 ارسال
این دو روزه که این ایده جدید رو دیدم یه حرف دیگه ای بود که دوس داشتم بزنم و با خودم کلنجار میکردم بگم یا نه ولی فکر میکنم سینا چون اسم این نماینده اعضا بود باید کاندیدا ها رو هم به عهده خود دوستان میزاشتی و مثلا اعلام میکردی هرکی دوس داره بیاد و کاندید بشه البته یه شرایطی هم میتونستی بزاری من اتفاق اصلا بر عکس دوستان خیلی از افراد دیگه رو هم شایسته میدونم نه تنها به عنوان نماینده بلکه به عنوان مدیر تو این فروم باشن از حسن و بهار و احسان کمال و سپهر بگیر تا سایر بچه ها که اسم ببرم زیاد میشه پس اینطور نیست که همین 5 نفر میتونن ولی شاید اینجوری بهتر میبود که دوستانی که دو نکته وقت و علاقه رو برای نماینده بودن دارن انتخاب بشن

#16
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
موضوع اول در مورد ماهیت نماینده اعضا . من در اولین پست هم اشاره کردم ؛ مدیرانی که در فروم یوونتوس فعالیت میکنند [ حسین ، رضا ، من ، محمدامین ، بیانکا ، سهیل و مهرنوش ] هیچ کدوم با رأی و نظر " اعضاء فروم " انتخاب نشدند . از رضا و بهمن که بعد از کمال مدیر شدند بگیر تا من که به عنوان جدیدترین عضو اضافه شده این کادر بحساب میایم همه با نظر شخص حسین صالحی [ یا نهایتش مشورتی که با یکی 2 نفر دیگه انجام داده ] مدیریت رو قبول کردیم . گرچه این بین بدون شک بودند و هستند مدیرانی که علی رغم عدم انتخاب توسط کاربران ، وجهه و مقبولیت بالایی داشتند ، اما الزامی وجود نداره صرف اینکه کسی به عنوان مدیر انتخاب میشه باید مورد تأیید اعضا هم قرار گرفته باشه . به همین خاطر ما طرح نماینده اعضا رو در نظر گرفتیم تا کاربران " با رأی مستقیم " خودشون فردی رو انتخاب کنند که کاملاً مقبول واقع طبعشون قرارگرفته باشه . در مورد مدیریت و اینکه برای انتخاب مدیر نظرسنجی انجام بشه در عین حال که موضوع بحث ما نیست اما این توضیح رو میدم که یه مدیر ویژگی هایی رو باید داشته باشه که همه کاربران به اون واقف نیستند . سابق بر این و حتی شاید همین الان در فروم های فوتبالی این رویه وجود داشته و داره که کاربری که پست های فنی تر و بهتری میده شایستگی بالاتری برای مدیریت داره . من شخصاً نظرم اینه که مدیریت با فنی نویسی خط فصل قابل ملاحظه ای داره که توضیحش در حوصله بحث نیست . یه مدیر باید سازماندهی شرایط مختلف رو بلد باشه ، این با نگارش زیبا و اطلاعات فوتبالی بالا بدست نمیاد ؛ با تجربه و قدرت مدیریت حاصل میشه . ممکنه تیم مدیران تشخیص بده فردی که خیلی هم از نظر بقیه توانایی مدیریت نداره - با شاخصه های عام خودش - توانایی قبول وظیفه ای رو تحت عنوان مدیر دارا هست . این چیزی نیست که بقیه اعضا فروم هم مد نظر داشته باشند - و خیلی از ملاحظات دیگه ای از این دست - بنابراین نظرسنجی برای انتخاب مدیر یه پیشنهاد غیرمنطقی تلقی میشه . ====== در مورد کاندید ها من هم خوشحال میشدم که کل این پروسه " نماینده اعضا " از ریشه تا برگ بعهده خود کاربران باشه اما برای داشتن ایده آل ها و محدودیت عددی کاندید ها ما اول و آخرش مجبور به پالایش [ همون ****ر :دی ] گزینه ها بودیم . ضمن اینکه گزینه های موجود هیچ کدوم بی چون و چرا کاندیداتوری رو قبول نکردند . اینطور نبود که خودشون بخواهند کاندید باشند . ما با توجه به سبقه ای که از این افراد داشتیم و ملاحظاتی که برای نفر انتخاب شده ی احتمالی مد نظر بود تصمیم گرفتیم این افراد رو بعنوان گزینه مشخص کنیم . فکر میکنم اینقدر افراد بااعتبار و پرطرفداری باشند که هر کدومشون نظر گروهی از اعضاء فروم رو جلب کنند . مطمئن باشید اگر ما میگفتیم " هر کس دوست داره بیاد اعلام آمادگی کنه " خیلی از افرادی که در ذهن شما هستند به هیچ وجه پاجلو نمیذاشتند . داشتن مسئولیت چه در این فروم چه در هر فضای مجازی دیگه ای جز خستگی / اعصاب خوردی / تنش / درگیری و در یک کلام دردسر هیچ چیز ویژه تری نداره . منم به این افراد حق میدادم ، هر کسی هم باشه حاضر نمیشه به راحتی از آسایش خودش بزنه برای اینکه وضع فروم رو یکم از اینی که هست بهتر کنه . بنابراین تا اینجای کار که اولین دوره نمایندگی اعضا داره برگذار میشه و هنوز هیچ اطلاعی از مفید و مضر بودن هیچ قسمتی از این پروژه نداریم [ از انتخاب کاندید گرفته تا در آینده کیفیت کاری این عنوان ] بهترین راهکارها و روش ها همین هایی هست که در حال حاضر اجرا میشه . البته این قول داده میشه که در ادامه هرجایی که احساس شد به تصحیح روند احتیاج داره بدون درنگ تغییر انجام بشه ...

#17
Mr.Anderson

Mr.Anderson

    داره تیفوسی میشه

  • اعضا
  • 104 ارسال
با توجه به توضیحاتی که دادید به نظرم طرح معرفی و سپس نظرسنجی مدیران منتخب اعضا خیلی مفیدتر و منطقی تر به نظر میرسه تا انتخاب یک عضو به عنوان نماینده. البته جای بحث زیادی داره که با توجه به جمیع شرایط امکانش وجود نداره. امیدوارم و البته در جایگاه یه دوست هم باشگاهی کمک میکنم این طرح نماینده اعضا بتونه در راستا با اهدافی که اشاره شد در پست اول کمک کنه و فروم بهتر و بهتر بشه :rose:

#18
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10637 ارسال
خب...به ما گفتن بیا دو کلوم صحبت کن،ما هم گفتیم چشم! :1: البته من جسارت میکنم به دوستان ِ دیگه ای کاندیدا هستن که زودتر صحبت میکنم ولی از همه [غیر از قاسم] کسب اجازه کردم. :rose:

به پیشنهاد دوست عزیزم و مدیر جدیدمون،سینا،من هم افتخار این رو پیدا کردم که برای مهمترین پست این فروم [چون احساس میکنم وقتی قراره با رای بچه ها انتخاب بشی،خیلی با ارزش تر از اینه که با رای یه تیم نهایتا 5 نفره انتخاب بشی!] کاندیدا بشم...
حتی حضور نام آدم هم بین این گزینه هایی که هر کدوم برای خودشون ستونی هستن در این فروم،یه احساس افتخار عجیبی در آدم ایجاد میکنه...محمد صابری،نزدیکترین دوستم در این فروم که سابقه ی یوونتوسی بودنش و اطلاعات غنی ای که در مورد تاریخ یوونتوس داره هر یوونتوسی رو به وجد میاره،نیک عزیز که قدیمی ترین پایگاه اینترنتی یوونتوس در ایران متعلق بهش هست و سالهای فعالیتش در اینجا ازش یه آدم فوق العاده محبوب و قابل احترام ساخته بین بچه ها،قاسم که خب سطح فنی و دانش بالاش به علاوه ی سابقه ی حضورش در تیم مدیریت شانس بالایی براش ایجاد میکنه و در نهایت بصیر که بین "همه" ی یوونتوسی های ایران چهره ی شناخته شده و محبوبی هست و شخصا بالاترین شانس رو براش قائلم...حضور در بین افراد واقعا بهترین اتفاقی بوده که برام افتاده در این فروم..وقتی رقابت جون دار و سنگین باشه اون هم با نزدیکترین دوستان،آدم حتی از شکست هم لذت میبره! :rose:


اما بعد از 6 سال که از تولد این فروم میگذره (دقیقا 12 روز دیگه "این" فروم وارد هفتمین سال فعالیتش میشه) و فعالیت نسبتا مستمر در این محیط طی این 6 سال و آشنا شدن با سلیقه های مختلف،آدم های مختلف و نکات فوتبالی و غیر فوتبالی زیادی که در این سالها به من اضافه شده،بر خلاف خواسته ی اولیه ام که کنار گذاشته شدنم از این لیست بود،بعد از صحبتهایی که با سینا داشتم و بعد هم فکر کردن راجع به این موضوع،فرصت به وجود اومده رو مغتنم دونستم و تصمیم گرفتم شانسم رو امتحان کنم و با انتخاب احتمالیم (هر چند که پائین ترین شانس رو برای خودم قائلم) بتونم گوشه ای از دِینم رو نسبت به این فروم و بچه های دوست داشتنیش ادا کنم...

اختلاف نظر و اختلاف سلیقه،از بدو تولد بشر وجود داشته و "هیچ" بازه ی زمانی در طول تاریخ نمیشه پیدا کرد که "همه" از وضع موجود راضی بوده باشن...به خصوص وقتی که قراره اقلیت برای اکثریت تصمیم بگیره...خب بالطبع این موضوع در مورد جامعه ی کوچیک ما هم صادقه.به خصوص این که جوِ اینجا تاسی و تاثیر زیادی از علت وجود اینجا [یوونتوس کبیر] میگیره و وقتی جو یوونتوس در حالت کلی مثبت نباشه،اون جو با انتشار اخبار یوونتس در فروم،روی تک تک ماها هم تاثیر میذاره و اون بار روانی ِ ناشی از عدم ثبات،اولین جایی که خودش رو نشون میده،اینجاست!!! همین میشه که حتی به کوچیکترین تصمیمات اون اقلیتی که ازش حرف زدم،اعتراض میشه و اون جو صمیمی موجود [ولو برای مدت کوتاه] از بین میره.در این شرایط،تصمیم بر این هست که یک نفر [که آدم فوق العاده خوش شانسی هم هست] باید مسئولیت سنگینی رو به عهده بگیره و نماینده ی بچه هایی باشه که خواستار اعمال نظراتشون در فروم هستن که حق کاملا به جایی هست...

تا اینجا ی قصه،تیم مدیریت وظیفه ی خودش رو نسبت به اعضا ادا کرده و از اینجا به بعد هست که دیگه کاربرای فروم باید نهایت ِ دقت رو در انتخاب نماینده شون داشته باشن و با یه انتخاب صحیح،بتونن صدا و خواسته ی خودشون رو به گوش مسئولین امر برسونن! :1:
 

و این که در مورد خودم [از اینجا نُطق انتخاباتیم هست :1: :facepalm:]...اشاره کردم بالا! تو این چند سال،با آدمهای مختلف آشنا شدم،سلیقه ها رو شناختم و آشنایی کامل با محیط فروم دارم و مطئنا میدونم چه حرفی،کجا باید مطرح بشه و مهمتر با چه لحنی مطرح بشه. مضاف بر این که تصمیم گیرندگان نهایی فروم [حسین صالحی و بعد رضا] آشنایی قدیمی باهام دارن و هر دو طرف با طرز فکر و ادبیات همدیگه به خوبی آشنا هستیم.بنا بر این احساس میکنم میتونم خیلی راحت منظورم رو بهشون برسونم و خواسته ها رو به بهترین کیفیت بهشون منتقل کنم!علی الخصوص حسین...ضمن این که با سینا هم مدتیه رابطه ی خوب و کاملا مثبتی برقرار کردم و از این جهت هم خیلی خیلی خوشحالم و تو این مدت احساس کردم که نظرات من و سینا تا حدِ بسیار زیادی به هم نزدیک هست و میتونم باهاش راحت حرفم رو بزنم :rose: محمد و تا حدی بیانکا هم به همین ترتیب... :rose:
اما بچه ها هم فکر میکنم با من آشنایی دارن.یه پا قدیمی تر ها که قطعا من رو از نزدیک میشناسن و بچه هایی که تو این یک سال گذشته اضافه شدن هم با فعالیت دائمی که من در این مدت داشتم،طرز فکر من رو میشناسن.عباس،سید امیر،مهدی پالیزوان،حسین ویدال (آرتور رو میشناسین؟ این حسین شونه :1:)،سهیل،عمران،محسن الکس و همه ی بچه های خوبی که در این مدت به جامعه ی مجازی یوونتوسی های ایران ملحق شدن مطمئنا نظرشون خیلی مهمه در این مورد که چه کسی نماینده شون بشه و تصمیماتشون رو به بهترین وجه در سطح مدیریت کلان فروم،بازتاب بده.
و اما مهمترین ایده ای که دارم،تشکیل یک چیزی شبیه به یک اتاق فکر هست که ماکسیمُم تعداد اعضاش رو 10 نفر در نظر گرفتم.با 4 عضو ثابت (که اعضاش رو ذهنی انتخاب کردم و به مدیران هم مرتبط نیست! :1:) و نهایتا 6 نفر عضو متغیر که در چارچوب ِ وظایفی که برای نماینده تعیین شده،در مورد تصمیماتی که قراره گرفته بشه،باهاشون مشورت میکنم و بعد از این که به جمع بندی نهایی رسیدیم،نظر رو به تیم مدیریت منتقل میکنم... :rose: ایده های کوچیکتر دیگه هم دارم که بحث در موردشون زمان بَره و اگر خودم انتخاب بشم که در طول زمان باهاشون روبرو خواهید شد و اگر هرکدوم از دوستای گل دیگه ام انتخاب بشن،سعی میکنم تفکرم رو در اختیارشون بذارم :rose:

سرتون رو درد آوردم.ببخشید.اما در نهایت باز هم تکرار میکنم...در انتخابتون نهایت دقت رو داشته باشید تا حداقل برای شش ماه،جو فروم براتون جای قابل تحمل و دوست داشتنی باشه!

کوچیک همه ی شما،امیر یووه ای،ملقب به امیرحسین :1:

پ.ن 1: محمد صابری،یه اتفاق خوب داره براش می افته و این چند روز به نت دسترسی نداره،پس قاعدتا نمیتونه حرفهاش رو در این زمینه بزنه!

Spoiler


#19
ADP10

ADP10

    سمبل یوونتوس

  • اعضا
  • 13317 ارسال
  • LocationOttawa , ON ,CA
فکر کنم منم باید حرف بزنم ، راستش ، برای من بیشتر از اینکه "من" انتخاب بشم ، مهم اینه که وضعیت فروم بهتر شه !

این حرفم شعار نیست و مطمئن باشید انتخاب هم نشم با قدرت پشت کسی ام که انتخاب میشه ! مثلا امیر حسین میتونه منو جزو اون افرادی که گفت "گروه مشورتی" قرار بده ، یا نیک هروقت بخواد من کاملا در اختیارش ام بابت صحبت کردن در مورد قضیه های متفاوت . و سایرین همینطور

من اگه بخوام از خودم تبلیغ کنم و یا نطق تبلیغاتی بنویسم ، کام آن ! هیچوقت سخنگوی خوبی نبودم!

فقط یه چیز میتونم بگم در مورد توانایی هام و کارهایی که میتونم انجام بدم و میزان تاثیرگذاریم یا اینکه روابطی که با اعضای فروم چه قدیمی و چه جدید ( از این لفظ قدیمی و جدید زیاد خوشم نمیاد ) و چه با مدیران از جمله خود حسین و البته رضا و سینا و نیلوفر و محمد و ... اونم اینه

خوب یا بد ، توانا یا ناتوان ، شوخ یا جدی ، مستعد یا بی استعداد ، موافقین و یا مخالفین انتخاب من میدونن که

هرچی که هست "من بصیر ام"

و همین "بصیر" بودن من میتونه بهتون کمک کنه در رای دادن و یا ندادن تون ، با توجه به پیش زمینه فکری ای که ازم دارین .

همین :smile: مرسی از سینا

#20
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
شروع نظرسنجی " نماینده اعضا " با حضور 5 کاندیدی که از قبل مشخص شده ، امروز ساعت 6 بعد از ظهر خواهد بود و تا 6 بعد از ظهر روز آتی هم ادامه پیدا خواهد کرد .
1- محمد [ alessandro1985 ]
2- نیک [ یوونتوس1985 ]
3- بصیر [ ADP10 ]
4- امیر [ 279+10 ]
5- قاسم [ قاسم ]





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی