پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

اسکودتو:خیلی دور،خیلی نزدیک

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
8 پاسخ برای این موضوع

#1
J U V E N T I N I

J U V E N T I N I

    Amir_juvei

  • اعضا
  • 10637 ارسال
قهرمانی یوونتوس.این عبارت شاید یکی از بزرگترین آمال و آرزوهای هواداران بیانکونری برای این فصل باشد.
اما باید دید آیا یوونتوس از شایستگی لازم برای کسب افتخار برخوردار است؟رسیدن به قهرمانی در یک لیگ فرسایشی،نیازمند دارا بودن فاکتورهای متعدد است که نویسنده قصد دارد به 3 مورد از این فاکتورها بپردازد.

1-شخصیت قهرمانی:برای رسیدن به جام،یک تیم به بازیکنانی نیاز دارد که به قهرمانی عادت دارند و حتی ایستادن پشت سر تیم دیگر در رتبه ی دوم نیز برای آن ها یک شکست بزرگ محسوب شود.به طور واضح بازیکنانی مثل زلاتان،مسی،رایان گیگز و ... که مادرزاد قهرمان هستند.اما در یووه اوضاع کمی متفاوت به نظر میرسد.یوونتوس 6 سال است که به هیچ عنوان در خور توجهی دست پیدا نکرده و این موضوع سبب شده تا قهرمانانی مانند بوفون و دلپیرو نیز طعم شیرین قهرمانی را به دست فراموشی بسپارند و کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان برایشان کفایت کند.

به خرید های این فصل بانوی پیر هم که نگاه میکنیم،به استثنای پیرلو که از تیم قهرمان آمده،باقی ورودی ها با عناوین چشمگیری به یووه وارد نشده اند.اینجاست که مدل های ذهنی سرمربی تیم،تاثیر خود را نشان میدهند.عادت دادن بازیکن به پیروزی و زمزمه ی سرود قهرمانی در گوش بازیکنان یکی از وظایف سرمربی تیم است؛و به نظر میرسد آنتونیو کونته خواندن سرود قهرمانی را به خوبی در دوران بازیگریش آموخته و در حال آموزش آن به بازیکنان تحت هدایتش است.

کونته به خوبی توانسته حال و هوای مجموعه ی بیانکونری را عوض کند و بازیکنان یووه را به برد و شاید مهم تر از آن،به "نباختن" عادت دهد.میل به پیروزی و رسیدن به کامیابی در چهره ی تک تک بازیکنان تیم موج میزند و این بی شک یکی از تاثیرات مثبت کونته روی تیم است.

2-سلامت و توان بدنی بازیکنان:مهمترین عاملی که باعث سقوط تیم های فرارا و دلنری شد،مصدومیت های پی در پی بازیکنان مهم و تاثیرگذار آن تیم ها بود.در این بین،شاید مهمترین مشتری کلینیک باشگاه،بوفون بود.جواهری که در طول این فصل،بهترین بازیکن یووه بوده و بارها با سوپر واکنش های خود مانع از فروپاشی تیم شده است.

کونته پس از ورود خود،زمین تمرینی تیمش را از وینوو انتقال داد.آزمایش های سال گذشته ثابت کرد چمن وینوو رطوبت بالایی دارد که این رطوبت باعث نرمی بیش از حد چمن و مصدومیت بازیکنان بود.شاید کاپلو نیز از این موضوع آگاه بود که هیچ گاه وینوو را نپذیرفت.علاوه بر وینوو کادر پزشکی یووه نیز در این مدت عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته بودند و با تشخیص های بعضا نادرست خود باعث طولانی تر شدن مصدومیت بازیکن میشدند.اتفاقی که برای کامورانزی رخ داد و یک تشخیص اشتباه او را برای مدت زیادی از میادین دور کرد.

3-تاکتیک پذیری و بازیخوانی:بارزترین ویژگی که کونته به یووه تزریق کرده،توان بازی کردن با تاکتیک های مختلف است.بازی کردن با چند نوع آرایش تیمی و داشتن روش های متنوع تاکتیکی برای رسیدن به گل و حفظ نتیجه شاید مهمترین فاکتور لازم برای رسیدن به قهرمانی است.کونته ثابت کرده از قدرت تحلیل و آنالیز فوق العاده بالایی برخوردار است و به خوبی میتواند دست مربی حریف را بخواند.با نگاهی گذرا به بازی هایی که یووه تحت رهبری آنتونیو کونته انجام داده،متوجه میشویم یوونتوس در بیشتر بازی ها در نیمه ی دوم درخشان ظاهر شده و با کور کردن نقاط قوت رقیب و اتخاذ تاکتیک های مناسب توانسته تیم مقابل را زمین گیر کند.

گل سرسبد بازی های این فصل نیز بی شک بازی با ناپولی بوده که یووه در این دیدار توانست نیمه ی دوم را 3-1 پیروز شود و شانه های مردان ماتزاری را در جو وحشتناک سن پائولی به خاک بمالد.در دیدار با اودینزه در فریولی نیز،کونته با اجرای سیستم 2-5-3 به شکل ماهرانه ای توانست بازیکنان تاثیرگذار اودینه را مهار کند و این تیم را محو هنر نمایی بازیکنان خود کند.

نمونه ی بارز تصمیمات مناسب برای حفظ نتیجه را هم میتوانیم در دیدار با لچه مشاهده کنیم که کونته تصمیم گرفت دقایق پایانی را با 5 مدافع بازی کند و کسب 3 امتیاز را به تداوم بازی تهاجمی ترجیح داد.هر چند یووه در این دیدار نمایش بحث برانگیزی داشت اما کونته،بیش از هر شخص دیگری،به "نیاز"های یووه آگاه است.
درست است که یووه در چند بازی اخیر خود نتوانسته نمایش های دلچسبی ارائه کند و تیفوسی ها را از این بابت راضی نگه دارد اما کسب 3 امتیازها و عنوان قهرمانی در این فصل برای یووه در حکم اکسیژن خالص برای یک بیمار قلبی است.

شاید بیش از اندازه خوشبینانه باشد که یووه را شانس اول کسب قهرمانی بدانیم اما اگر خوب در اتفاقات این تیم دقیق شویم،روزنه های پرنوری از امید را برای نیل به هدف مشاهده میکنیم.با این که یووه در دیدارهای خود مقابل حریفانی مانند لچه و کالیاری نشان داد میتواند به اندازه ی فصول گذشته بد باشد،اما در این فصل،به اندازه ی کافی نمایش های لذت بخش داشته که به خود اجازه دهیم از چند بازی بد چشم پوشی کرده و با نگاه امیدوارانه به ادامه ی فصل بنگریم.
اسکودتو به همان اندازه که از یووه دور است،به همان اندازه به این تیم نزدیک است.اگر کمی حوصله و صبر با این تیم همراه شود،کسب اسکودتو برای این یوونتوس در دسترس است.فراموش نکنیم هنوز هم قلم سرنوشت در دستان بانوی پیر است.

#2
Friend

Friend

    تازه به جمع ما پیوسته :D

  • اعضا
  • 10863 ارسال
امیر ، همه ی مقالت یه طرف ، جمله آخرت یه طرف موضوع دقیقا همینه ، قلم سرنوشت تو دستهای خودمونه یعنی اگر ما همه بازیهای نیم فصل دوم رو ببریم ، قهرمانیم ، حتی اگر میلان همه حریفاشو جر وا جر کنه امیدوارم با خرید 2 3 بازیکن ، تمام نقاط ضعفمون برطرف بشه تا با قدرت به لیگ ادامه بدیم باتشکر

#3
Prince Claudio

Prince Claudio

    نماد یوونتوس

  • اعضا
  • 9087 ارسال
  • Locationتهران پیروزی
یک عاملش هم طرفدارا هستن . تیم تو زمین خودش با کالیاری مساوی می کنه همه نوع انتقاد از این تیم می کنیم . از ماتری و بونوچی گرفته تا کونته و ماروتا . اگه طرفداران یووه تو ایتالیا هم مثل ما باشن و یکبار جلوی یه تیم متوسط رو به پایین تو ورزشگاه خودمون ببازیم و شروع به شعار دادن و ... بکنن کلا تمرکز تیم به هم میخوره . اکثرا یادمون میره فوتبال برد و باخت داره . فقط دوست داریم پشت سر هم و با اختلاف ببریم. یکی از نکات مهم بهم نریختن تمرکز تیم توسط مردم و رسانه هاست .

#4
amin-scorpion

amin-scorpion

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 52 ارسال
با درود به دوست های خوب یوونتوسی عزیزم. من تازه عضو شدم و امیدوارم بتونم از مطالب خوبی نظیر این مطلب استفاده کامل رو ببرم. من که به قهرمانی این فصل شک ندارم. ثبات مهمترین عامل نوفقیت یووست. عجیب بوی اقتدار میاد.

#5
nima_nak

nima_nak

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 8 ارسال
امیدوارم امیدوارم امیدوارم قهرمان بشیم ولی اگرم نشیم فصل بعد 100 در 100 قهرمانیم امسال چون تو اروپابازی نداشتیم خرید بازیکن برامون سخت بود بچه ها یووه دوباره برگشته ، مطمئن باشید...

#6
plzdr

plzdr

    هوادار یوونتوس

  • اعضا
  • 123 ارسال
قهرمانی به جای خود . مهم شخصیت یووه هست که بزرگه و باید بزرگ بمونه

#7
mohsenrahmati73@yahoo.com

mohsenrahmati73@yahoo.com

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 1 ارسال
forza juve.100% ghahremanim....

#8
aminibme

aminibme

    تیفوسی یوونتوس

  • اعضا
  • 716 ارسال
نگرانی نداره امسال سال 2 جام ماست :2qcmh45:

#9
reza@behzad

reza@behzad

    تازه به ما ملحق شده

  • اعضا
  • 3 ارسال
matti goal , از این نگاه عالمانت خیلی خوشم اومد . همون طوری که تو گفتی تا حالا هم شده .( هفته ی 33 قبل بازی با چزنا )





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی