پرش به

به جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس خوش آمدید
شما هم اکنون در حال مشاهده انجمن ها به صورت کاربر مهمان می باشید.در این حالت شما دسترسی به تمامی امکانات انجمن ندارید و امکان دریافت فایل ها به جز خود IPB را ندارید. اگر که عضو سایت می باشید اینجا را کلیک نمایید. در صورتی که تمایل به عضویت دارید اینجا را کلیک نمایید. عضویت در سایت رایگان می باشد!

تصویر

قوانین و مقررات مقاله نویسی (قبل از ساختن تاپیک بخوانید)

- - - - -

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
1 پاسخ برای این موضوع

#1
Reza

Reza

    دو آتيشه يووه

  • اعضا
  • 15587 ارسال
انجمن مقالات از امروز شروع به کار می کنه و اعضای فروم می تونند توی این بخش مقالات خودشون، ترجمه مقالات خارجی و این قبیل نوشته ها رو اینجا آرشیو کنند. مقالات تایید شده با نام شما در صفحه ی اصلی Bianconeri.ir قرار خواهند گرفت.



قبل از قرار دادن مقاله قوانین و مقررات زیر را حتما بخوانید :


0 - نوشتن و قرار دادن مقاله برای همه ی اعضا آزاد است. در این بخش امکان تاپیک ساختن برای همه ی اعضای انجمن فعال شده است.
1- نگارش مطلب باید حتما نگارش یک مقاله و در قالب یک مطلب مستقل از انجمن باشد. لطفا پست های عادی انجمن خود را مستقیما به عنوان مقاله در این بخش نگذارید.
2- نویسنده ی مقاله باید مشخصات کامل مقاله را ذکر کند و برای مقاله نامی مشخص کند. در صورت ترجمه بودن باید نویسنده ی اصلی مقاله ذکر گردد.
3- مقالات دیگران را حتی با ذکر منبع در این بخش قرار ندهید. این بخش به طور اختصاصی برای آرشیو مقالات "اعضای کانون هواداران یوونتوس" می باشد.
4- برای بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات از انجمن استفاده کنید و از آوردن بحث های انجمن به این بخش خودداری کنید، از تاپیک هر مقاله برای نظر دادن در مورد خود مقاله استفاده کنید.
5- دیدگاه و نقطه نظر شما در نوشته هایتان به هرشکل و هرصورت که باشد محترم است، ولی از توهین، ناسزا و استفاده از الفاظ نامناسب خودداری کنید.
6- در صورت دزدی مطلب و جا زدن مقاله ی دیگری به جای مقاله ی خود از ادامه فعالیت در این بخش منع خواهید شد.

( + این قوانین به مرور زمان کامل خواهند شد)
  • Camel Blue و Donnie از این پست تشکر کرده است

#2
TIFOSI DELLA JUVE

TIFOSI DELLA JUVE

    بازیکن ذخیره یوونتوس

  • اعضا
  • 829 ارسال
راستش یه مطلبی که من خیلی وقت هست میخواستم راجع به بخش تحریریه فوتیران در مورد این به اصطلاح " مقالات " بنویسم ، این بود که اول باید " مقاله " تعریف بشه بعد تألیف .
من اینجا یه مختصر از تعریف مقاله رو بازگو میکنم :

مقاله چیست؟

دائرة المعارف بریتانیکا نوشته است:

«مقاله انشایى است که حجمى متوسّط دارد و در مورد موضوعى معیّن بحث مى کند. نویسنده باید حدود موضوع را رعایت کند و با رسایى و روشنى آن را توضیح دهد.»

شرایط مقاله نویسى

1. احاطه به موضوع مقاله.

2. صداقت و حسن نیّت که شرط قلم زدن است.

3. در نظر گرفتن مصلحت هاى جامعه، و نه منافع فرد یا گروه خاص.

4. گشودن گرهى از گره هاى علمى، اجتماعى، و ... از طریق گزینش موضوعاتى که طرح آن ها در جامعه دردى را دوا مى کند.

. مراحل نگارش مقاله

1. یافتن موضوع: این کار، باید پس از تأمّل کافى و با اندیشه گره گشایى و خدمت صادقانه صورت پذیرد، نه به صرف تفنّن یا سفارشى را پاسخ گفتن.

2. تفکّر درباره موضوع و تنظیم طرح: در این مرحله، باید اندیشید که چه وجوهى از موضوع را باید شکافت; از کجا باید شروع کرد و به کجا ختم نمود; چه شواهدى را باید ارائه کرد; و چه دستاوردى در نظر است.

3. یادداشت بردارى از منابع: باید نکته هاى مهمّى را که بعداً در مقاله چیده مى شوند، از منابع گوناگون و گاه از گنجینه ذهن خویش فراهم آورید.
ثبت نشانى دقیق منابع را هرگز فراموش نسازید، زیرا نویسنده امین کسى است که نام منابع مورد استفاده را با کمال انصاف ذکر نماید.

4. تنظیم و اصلاح یادداشت ها: در این مرحله، یادداشت هاى پراکنده کنار هم قرار مى گیرند و پیش نویس متن مقاله از چینش آن ها پدیدار مى شود. ترتیب منطقى و نظم ساختارى هرگز فراموش نشود.

5. تهیّه متن نهایى مقاله: ویرایش و بازنگرى پیش نویس و تهیّه متن پاکنویس سبب مى شود که نویسنده اطمینان یابد کارى منطبق با میزان هاى نگارشى و ویرایشى انجام داده است .

6. تعیین عنوان: خوب است در تعیین عنوان شتاب نکنیم و آن را به مرحله آخر واگذاریم; زیرا پس از احاطه یافتن به متن خویش، بهتر مى توانیم عنوانى گویا و درخور براى آن برگزینیم. عنوان باید آیینه مقاله، کوتاه، آهنگین و پرطنین، روان و شیوا باشد.


گاهی مواقع واقعاً فرق نظر دادن با مقاله نوشتن رعایت نمیشه . طرف یه نظر داره ، نظر داره کونته به درد یووه نمیخوره یا حالا میخوره . بعد میاد این "نظر" رو یکم ادبی تر و با جملات قصار تر مینویسه فکر میکنه این شد مقاله ! نه این مقاله نیست . این نظره که باید توی تاپیک فرضاً خود کونته نوشته بشه .
این که یه نفر اول تشخیص بده یه مقاله چیه بعد بیاد شروع به گفتار و نوشتارش بکنه ، اولین و مهمترین اصلی هست که باید توی این مقاله نویسی رعایت بشه ...





0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی